Autor Wątek: Bierze olej  (Przeczytany 17997 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

kml

  • Gość
Bierze olej
« Odpowiedź #30 dnia: 07 Wrzesień 2008, 17:14:55 »
Nie wiem co macie za egzemplarze ale u mnie był ubytek oleju poprzez uszczelkę pod pokrywą zaworów. Po zamianie zalałem 5w50 mobil 1 full syntetyk i ani grama nie ubywa. Silnik suchy, wycieków brak.

chris.fm

  • Gość
Bierze olej
« Odpowiedź #31 dnia: 07 Październik 2008, 07:52:45 »
ja mam Accenta 2000 i właśnie wczoraj musiałem dolewe zrrobić. ostatni raz zalałem na maxa w lipcu a wczoraj bagnecik wyciągam i co? dno. wlałem 600 ml i zatrzymał się na 2/4. Używam Elfa 3w30 a przejechałem od lipca może 4 tys. Miska wymieniona żadnych wycieków nie stwierdziłem. po prostu olej w tym aucie znika.

kml

  • Gość
Bierze olej
« Odpowiedź #32 dnia: 07 Październik 2008, 07:59:25 »
chris.fm, 3w30? a może to jest 0w30? Zmień na trochę gestszy i zobacz co się będzie działo. Poza tym jedź na próbe spalin i poproś o zrobienie proby olejowej i coś się wyjaśni.

Miromat

  • Gość
Bierze olej
« Odpowiedź #33 dnia: 07 Październik 2008, 09:54:01 »
Cytat: "chris.fm"
ja mam Accenta 2000 i właśnie wczoraj musiałem dolewe zrrobić. ostatni raz zalałem na maxa w lipcu a wczoraj bagnecik wyciągam i co? dno. wlałem 600 ml i zatrzymał się na 2/4. Używam Elfa 3w30 a przejechałem od lipca może 4 tys. Miska wymieniona żadnych wycieków nie stwierdziłem. po prostu olej w tym aucie znika.

A jaki masz przebieg? Ja, podobnie jak Ty niedawno po 4 tys. km od przeglądu wlałem cały litr Castrola 5W40.

Vex

  • Gość
Bierze olej
« Odpowiedź #34 dnia: 07 Październik 2008, 23:59:36 »
Gestoscia oleju zuzycia nie zmniejszysz. Ja bym lal dobry olej.

e-gen

  • Gość
Bierze olej
« Odpowiedź #35 dnia: 08 Październik 2008, 11:14:52 »
Cytat: "Vex"
Gestoscia oleju zuzycia nie zmniejszysz. Ja bym lal dobry olej.

TRUE,
wręcz odwrotnie, kiepski olej może prowadzić do osadzania nagaru i "stanięcia" pierścieni

kml

  • Gość
Bierze olej
« Odpowiedź #36 dnia: 08 Październik 2008, 21:46:49 »
Cytat: "e-gen"
wręcz odwrotnie, kiepski olej może prowadzić do osadzania nagaru i "stanięcia" pierścieni


Tak, ale od zawsze "sposobem" na podbieranie oleju jest nalanie lotosa mineralnego 15w40 i do tego motodoktor:/ Zmiana z 0w na 5 czy nawet 10w w pełbym syntetyku może praktycznie zahamować podbieranie oleju. Ja osobiście uwazam, ze jak bierze za dużo to sie sprawdza uszczelniacze i pierścienie, ale ja jestem inny....

Witek

  • Gość
Bierze olej
« Odpowiedź #37 dnia: 08 Październik 2008, 23:36:33 »
Cytuj
3w30


Przepraszam, że tak nie w temat, ale zawsze mi się wydawało, że tu zawsze bywały wielokrotności 5, ale mogę się mylić... <co?>

e-gen

  • Gość
Bierze olej
« Odpowiedź #38 dnia: 08 Październik 2008, 23:56:01 »
Cytat: "kml"

Tak, ale od zawsze "sposobem" na podbieranie oleju jest nalanie lotosa mineralnego 15w40 i do tego motodoktor:/ Zmiana z 0w na 5 czy nawet 10w w pełbym syntetyku może praktycznie zahamować podbieranie oleju.


bez herezji proszę :evil:
cyfry przed W oznaczają lepkość w niskich (zimowych) temperaturach; im niższa wartość przed "W" tym szybciej olej dotrze tam gdzie trzeba i zabezpieczy nasz silnik. Wartość przed "W" nie wpływa natomiast na pracę silnika w temperaturze roboczej - a więc na "ubywanie oleju" :idea:

kml

  • Gość
Bierze olej
« Odpowiedź #39 dnia: 09 Październik 2008, 07:10:17 »
e-gen, castrol slx 0w50 zmieniony na txt 10w50 ( bodajże ) i samochodzie co 10 tys olej nie schodził do połowy a maksymalnie ubywa 1/5 z bagnetu.

Przytoczyłem ten przykład z wlasnego doświadczenia. Poza tym oleje 0w* są po prostu rzadzsze.

Nie chce sie kłócić i nie kwestionuje tego co napisałeś ale podaje przykład z życia wzięty :)

e-gen

  • Gość
Bierze olej
« Odpowiedź #40 dnia: 09 Październik 2008, 09:19:36 »
kml
Twój przykład jest bardzo dobry i pokazuje, że oleje się między sobą różnią - aczkolwiek to co uprzednio pisałeś odnosiło się do zachowania właściwości oleju w niskich temperaturach.

Jest bardzo prawdopodobne, że podobny efekt mógłbyś uzyskać przechodząc z 0W50 Castrola na olej 0W50 innego producenta.

kml

  • Gość
Bierze olej
« Odpowiedź #41 dnia: 09 Październik 2008, 20:57:03 »
e-gen, prawda prawda ale to jest fajny przykład poniewaz producent pozostał ten sam :)

Miromat

  • Gość
Bierze olej
« Odpowiedź #42 dnia: 12 Październik 2008, 23:55:58 »
Doczytałem się we włoskiej instrukcji obsługi (tylko taką mam , bo auto z Włoch), że dopuszczalne zużycie oleju wynosi 1 litr na 1500km. A przy eksploatacji w ciężkich warunkach nawet 1 litr na 1000km. Czy w waszych polskich instrukcjach dla Accenta II też tak piszą?

BartBartez

  • Gość
Bierze olej
« Odpowiedź #43 dnia: 13 Październik 2008, 00:03:28 »
Owszem instrukcja instrukcją. Ale przyjmimy realnie - 1 litr na 1500km = 6 litrów na 9000 km = silnik do remontu

e-gen

  • Gość
Bierze olej
« Odpowiedź #44 dnia: 13 Październik 2008, 00:36:27 »
Cytat: "Miromat"
Doczytałem się we włoskiej instrukcji obsługi (tylko taką mam , bo auto z Włoch), że dopuszczalne zużycie oleju wynosi 1 litr na 1500km. A przy eksploatacji w ciężkich warunkach nawet 1 litr na 1000km.


dramat, chyba że chodzi o pierwsze tysiąc kilometrów - właśnie czytam Owner Manuala którego ściągnąłem z hmaservice.com i nigdzie nie widzę paragrafu o zwiększonym zużyciu oleju - w której sekcji włoskiej instrukcji wyczytałeś ten zapis??