Autor Wątek: [i30 FD] problemy z klimatyzacją  (Przeczytany 12439 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline bomanz

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 15
[i30 FD] problemy z klimatyzacją
« dnia: 27 Maj 2016, 14:43:03 »
Witam
Mam problem z klimatyzacją. Niedawno kupiłem i30 z 2008 roku i od początku nie działała klima. Pojechałem ją sprawdzić i w pierwszym warsztacie powiedzieli mi, że układ jest nieszczelny i mi jej nie zrobią. Oddałem samochód do znajomego znajomego. Wytworzył ciśnienie i było wszystko ok, układ trzymał. Problem pojawił się jak zrobił próżnie. Układ zasysał powietrze jak szalony pokazując nieszczelność. Znajomy znajomego nie wiedział o co chodzi. Myślał, że to uszczelki działają w "jedną stronę" i w końcu nabił i zostawił na noc. Rano sprawdził ciśnienie i było dobrze, nic przez noc nie uciekło. Cieszyłem się klimą przez tydzień. Jadąc wczoraj usłyszałem uciekające powietrze pod ciśnieniem. Pierwsze co przyszło mi do głowy, że to klima, wyłączyłem ją i syczenie ustało. Włączyłem i znowu zaczęło syczeć. W każdym bądź razie wszystko uciekło i mam pustą klimę. Syczenie było słychać podczas jazdy, było głośne i dochodziło tak jakby w wywietrzników między kierowcą, a pasażerem. Co to może być? Jaki jest tego ewentualny koszt naprawy? Z góry dziękuję za odpowiedzi.

Offline jendrzej

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 16
[i30 FD] problemy z klimatyzacją
« Odpowiedź #1 dnia: 28 Maj 2016, 12:35:20 »
Z klimatyzacja to jest tak, że przyczyną może być jakaś duperela (np, uszczelka) albo poważniejsza rzecz np. chłodnica lub parownik. Z Twojego opisu można by było obstawiać uszkodzenie (ale nie koniecznie) parownika. Koszt to około 200 zł. (nowy oczywiście, naprawiać nie polecam). Tylko wymiana wiąże się z demontażem deski rozdzielczej a to zwiększa dość znacznie koszty. Podstawa to dokładne zlokalizowanie miejsca wycieku czynnika. W moim poprzednim aucie fachowiec stwierdził, metodą na kontrast, że uszkodzony jest parownik. Nie dało mi to spokoju i udałem się do innego warsztatu. Tam mechanik wytworzył ciśnienie w układzie azotem. Potem za pomocą wody z mydlinami zlokalizował wyciek z przewodów. Także przede wszystkim dobra diagnoza, bo elementów, które mogą ulec uszkodzeniu, jest dużo. Życzę powodzenia i jak najmniejszych kosztów.

Offline rymar71

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 71
[i30 FD] problemy z klimatyzacją
« Odpowiedź #2 dnia: 28 Maj 2016, 14:00:56 »
A czy w Waszych autach czujecie pracę kompresora. Ja podczas jazdy czuję pod nogami jak pracuje. To normalne,czy moje przewrażliwienie? Acha,klima manualna.

Offline arni_23

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 226
[i30 FD] problemy z klimatyzacją
« Odpowiedź #3 dnia: 28 Maj 2016, 14:15:52 »
kolega jendrzej dobrze Tobie pisze.
Niech spec od klimy zrobi próbę na kontrast.
Co do wyczuwalnej pracy kompresora to nie powinna być wyczuwalna.
To tak jak z kompresorem w lodówce.
Upewnij się czy to czasem nie silnik drży po włączeniu klimy, kompresor stawia pewien opór silnikowi więc musi silnik podbić nieco skład mieszanki by wyrównać obroty do nominalnych na jałowym biegu. Podczas jazdy natomiast, nie powinieneś już tego odczuwać, poza niewielką utratą mocy. Teraz jak już nie masz czynnika w układzie klimatyzacji to na pewno objaw zniknął.
Znajdź fachowca w okolicy, który zajmuję się tylko klimatyzacją i on już na pewno postawi odpowiednią diagnozę.

Pozdrawiam

karol0773

  • Gość
[i30 FD] problemy z klimatyzacją
« Odpowiedź #4 dnia: 28 Maj 2016, 15:44:00 »
Mi tylko auto 2x więcej pali i muli silnik, a tak to kompresora nie czuje :)

Offline bomanz

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 15
osuszacz?
« Odpowiedź #5 dnia: 29 Czerwiec 2016, 15:52:39 »
W końcu wiem co było nie tak - dziurawa chłodnica. Zakupiłem już nową na allegro, ale kolega mi powiedział, żebym kupił też osuszacz. Po przejrzeniu internetu wiem, że powinienem to zrobić, ale wpisując osuszacz to wyskakują mi dwie rzeczy: jedna wygląda jak metalowy cylinder, a druga jak kawałek podłużnego materiału. Mógłby mi ktoś napisać kod tego co ja potrzebuje? Z góry dzięki.
ps. czy na coś jeszcze powinienem zwrócić uwagę przy wymianie chłodnicy?


Offline bomanz

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 15
[i30 FD] problemy z klimatyzacją
« Odpowiedź #7 dnia: 30 Czerwiec 2016, 17:14:39 »
Wielkie dzięki, ale gdzie jest osuszacz na tym schemacie?

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[i30 FD] problemy z klimatyzacją
« Odpowiedź #8 dnia: 30 Czerwiec 2016, 18:30:20 »
Element na rysunku o numerze 97802 schowany w rurce.

Offline bomanz

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 15
[i30 FD] problemy z klimatyzacją
« Odpowiedź #9 dnia: 01 Lipiec 2016, 08:57:36 »
Kolejne pytanie. Chłodnica doszła LINK ALLEGRO . W opisie niby jest napisane, że zawiera osuszacz. Chciałem to sprawdzić, ale ta rura z jednaj strony jest całkowicie zaspawana, a z drugiej jest jakiś czarny"korek", którego nawet nie próbowałem wyciągać, bo wygląda, że łatwo raczej nie wyjdzie. Do tego po rozpakowaniu na kartonie na wysokości tego korka widoczna jest plama po jakiejś cieczy. Co to może być? Rozumiem, że jak kilka "blaszek" w chłodnicy jest pogięta to to nie ma raczej wpływu na jej działanie?

Offline matrixx

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 26
[i30 FD] problemy z klimatyzacją
« Odpowiedź #10 dnia: 01 Lipiec 2016, 18:04:18 »
witam,osuszacz tam jest zainstalowany fabrycznie,problem może być w przechowywaniu ,skraplacz z osuszaczem musi być zabezpieczony przed wilgocią ,przy takiej wilgotności jaka była w ostatnich dniach ,jeśli doszło do rozszczelnienia trzeba wymienić ten wkład osuszacza.

Offline arni_23

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 226
[i30 FD] problemy z klimatyzacją
« Odpowiedź #11 dnia: 01 Lipiec 2016, 18:44:21 »
Jeżeli chłodnica była "zamknięta", czyli nyple pozakręcane, to nic nie powinno się stać, jednak jeżeli coś wycieka z pod korka to raczej czynnika ten układ długo nie zatrzyma.
Trzeba zrobić próbę szczelności i jeżeli się okaże, że chłodnica nieszczelna, to reklamować.
Osuszacz wystawiony na bezpośrednie działanie warunków atmosferycznych, po 48 godzinach nadaje się do śmietnika. Jeżeli piszesz, że kilka blaszek jest pozaginanych to nie wiem czy to jest nowa część, chyba że kurier dał ciała i w transporcie pognietli. Ale tu mogłeś pisać protokół przy odbiorze.

Offline bomanz

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 15
[i30 FD] problemy z klimatyzacją
« Odpowiedź #12 dnia: 01 Lipiec 2016, 19:40:58 »
Nyple pozakręcane? Chodzi ci o te żółte zatyczki na zdjęciu? Jedna z nich nie była zatknięta i latała luzem w kartonie. Do tego na zdjęciu widać te zagięte blaszki, są one pogięte w kilku miejscach. Tylko czy te pogięte blaszki mają w ogóle jakiś wpływ na działanie chłodnicy? Na kolejnym zdjęciu widać całą chłodnicę przymocowaną do kartonu. Na zdjęciu jednak widać, że od dołu chłodnica "wisi" na kartonowym uchwycie, ale na górze ten uchwyt był urwany i może przez to wypadła ta żółta zatyczka i powstała ta plama. Nie napisałem najważniejszego ta plama jest jakby tłusta, a nie po wodzie. Napisałem do sprzedawcy, ale jeszcze nie odpisał. Jak sprawdzić czy osuszacz jest dobry?
ps. karton nie był w ogóle uszkodzony

Offline arni_23

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 226
[i30 FD] problemy z klimatyzacją
« Odpowiedź #13 dnia: 01 Lipiec 2016, 22:07:15 »
Myślałem, że gorzej to wygląda.
Zacznijmy od tego, że jeżeli jest tam włożony osuszacz, to ten kto wpakował go tam już rozpakowanego musiał być nieprzytomny.
Żeby sprawdzić, czy jest tam osuszacz, trzeba by tego pierścień Segera zdemontować i dobrać się do zakrętki. Jak jest tam ten osuszacz to powinien być zafoliowany.

Offline matrixx

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 26
[i30 FD] problemy z klimatyzacją
« Odpowiedź #14 dnia: 03 Lipiec 2016, 08:55:48 »
Na zdjęciu widać  że otwory wlotowe są otwarte więc osuszacz był narażony na wilgoć ,skraplacze dobrego producenta zabezpieczone są zaślepką metalową z uszczelką gumową i napełnione azotem pod niewielkim ciśnieniem,co do blaszek muszą być proste aby była jak największa powierzchnia odprowadzenia ciepła ,parę blaszek pogiętych to nie problem,najwyżej wentylator będzie pracował dłużej lub na wysokiej (drugiej)prędkości .