Autor Wątek: [i40 VF] Jaki silnik i wersje polecacie?  (Przeczytany 137951 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline waszek_rmc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1038
[i40 VF] Jaki silnik i wersje polecacie?
« Odpowiedź #180 dnia: 21 Styczeń 2019, 13:30:22 »
gutek8654,  a możesz potwierdzić którą wersją i40 jechałeś? przed czy poliftową, w sensie z motorem 1.7 czy obecnym 1.6? 1.7 maksymalny moment 340Nm ma już od 1750, natomiast 1.6 swoje 320 ma od 2000...  i jest dostępne w wąskim zakresie. Ten downsizing w i40 nie wyjdzie im na dobre...
Sam powoli skłaniam się ku nowemu... ale najlepszą propozycją jest chyba 1.6 t-gdi w Kia Optima w podobnej cenie...

Offline gutek8654

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 14
[i40 VF] Jaki silnik i wersje polecacie?
« Odpowiedź #181 dnia: 21 Styczeń 2019, 13:33:59 »
przed FL ten mocniejszy motor z przebiegiem 250k km
Oczywiście moje odczucia mogą być mocno subiektwyne. Oba egzemplarze były tak samo wychłodzone (brane z tego samego parkingu na przejadżkę, jeden po drugim).

Offline Bartek_wroc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 40
[i40 VF] Jaki silnik i wersje polecacie?
« Odpowiedź #182 dnia: 21 Styczeń 2019, 19:26:23 »
Cytat: "Alonzo_"

Zastanawia mnie dlaczego chcesz zmienic świeżą C5? W hydro jest?
Hyundai ani jakos super się nie prowdzi, ani nie wybiera dziur, jak zauwazyłeś ani jakoś super oszczędny nie jest...choć wg mnie z tym nie jest źle. Ja na trasie do Cro miałem  5.2 z prędkościami dopuszczalnymi  +20 km.
Sedan dla mnie np ne jest problemem i nie robię z wnikających zawiasów dramatu życiowego jak niektórzy bo to kwestia pakowania bagaży. Ale kompletny brak czegokolwiek do organizowania przestrzeni w bagazniku poza siatką to jednak troszke lipa.
Masz teraz wygodne wozidło z jednym z lepszych dizli na rynku, w kombiaku...
Archaiczne na desce i podobnie jak i40 nie za bardzo precyzyjnie jeżdżace zwłaszcza szybko ale wg mnie to fajne auto i ja bym sie 100x zastanowił.
C5 to był obok i40 mój typ jak swojego kupowałem.
Czy żałuje? Nie, ale C5  miała swoje plusy.

NIe rozumiem akurat tej zamiany  :-)


Nie mam hydro. Nie chciałem.
Dlaczego chcę zmienić? Głównie dlatego, że auto jest z 2011. Za rok kończy mi się leasing i auto będzie miało już 9 lat kalendarzowo. Obecny przebieg 199985 km :P
Znając polskie realia gdzie każdy szuka auta do 150 lub 200 tysięcy, to będzie ostatni dzwonek na bezproblemową sprzedaż i wzięcie w miarę rozsądnych pieniędzy. Później to już chyba trzeba by go zostawić dopóki nie padnie. O auto dbam, profilaktycznie zrobiłem rozrząd przy 185 000. Jak coś trzeba wymienić to robię to od razu, a nie odwlekam. Generalnie jestem bardzo zadowolony ze stanu technicznego. NIC złego się nie dzieje.
No, ale jak wszystko, trochę się już też opatrzył.
Generalnie mimo, iż mam 36 lat i rodzinę to lubię ostrzejszą jazdę i chciałbym zmienić na coś szybszego.
Myślałem o Maździe 6 2.5l w benzynie. Teoretycznie można łyknąć jakąś 3 letnią do ok. 80 000.
Obecnie zastanawiam się też nad Kia Proceed GT. Ta nowiutka. 204KM przy jej masie, daje fajny efekt. Auto bardzo ładne. Tylko kasa :/ Nie mam tyle gotówki, a jak sobie pomyślę, że znów miałbym brać cholerny leasing i być zdanym na łaskę i niełaskę tych cwaniaków to mi się bebechy przewracają :/ Do tego lepiej nie liczyć utraty wartości i % od rat ;)
i40 spodobał mi się wizualnie (zwłaszcza ten, którym jeździliśmy, czarny, z 2 wylotami spalin). Tylko ten silnik :/ Dlaczego oni pakują tam tak słabe silniki, a KIA jakoś potrafić mieć szeroką gamę i dla dziadków i dla młodszych lubiących zaszaleć.

Offline Alonzo_

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 349
[i40 VF] Jaki silnik i wersje polecacie?
« Odpowiedź #183 dnia: 21 Styczeń 2019, 20:20:43 »
Wszystko juz jest jasne i teraz rozumiem :-)
Ja od siebie powiem Tobie tak - szukaj 2 litrowego dizla i w razie co
to dorzuć mu koksu albo turbobenzyny.
Mazda 2,5 to zły wybór wg tego co piszesz. Jak kazda wolnossąca 4 garowa motorownia wg mnie.
To jedzie niespecjalnie wyraźnie lepiej od 2.0 a pije więcej. I po dobrym turbodizlu w odczuciach nie jedzie.
Jak kupowalem swojego jeździlem poprzednia 2 litrową benzyną a jesienią ub.r. nową po lifcie zarówno 2.0 jak i 2.5 jednego dnia i mysle ze nie bylbys zadowolony. Ja nie bylem...nawet przy i40 z tym moim silniczkiem.
Ja w hyundaiu widzę wady ale kazde je ma z tzw wozideł dla ludu a nie aut marzeń. Mam sedana w 1.7 136km i mi w zupelnosci wystarcza. Do dynamicznego wyprzedzania solo sie nadaje. A z rodziną jezdzę spokojnie. Wtedy liczy sie ilość miejsca, komfort i niemęcząca prędkość podróżna. I to mam.
Nie jestem zawalidrogą.  Nie jeżdżę wolno. Ale w naszych realiach drogowych uwazam moją i40 za optymalny wybór dla mnie.
Jak trzeba szybko to też ona daje radę. Tylko w 90 kilku % przypadków nie widzę sensu sie ścigać. Urwę kilka minut a i tak na najblizszym korku  stać wszyscy  będziemy razem a auta które wyprzedzil ostatecznie będą w tym korku kilka pozycji za mną czyli moze 100-200 metrów ode mnie. ....j
A jak smakuje pauza bez prawka już wiem.
I to w tej dychawicznej i40 mi zabrali ;-)
Od wyscigów ze swiateł bardziej wazne dla mnie jest dobra elastyczność przy wyprzedzaniu. A akurat z tym tu nie jest źle.

Offline Bartek_wroc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 40
[i40 VF] Jaki silnik i wersje polecacie?
« Odpowiedź #184 dnia: 27 Styczeń 2019, 10:50:15 »
Cytat: "Alonzo_"
Mazda 2,5 to zły wybór wg tego co piszesz. Jak kazda wolnossąca 4 garowa motorownia wg mnie.
To jedzie niespecjalnie wyraźnie lepiej od 2.0 a pije więcej. I po dobrym turbodizlu w odczuciach nie jedzie.
Jak kupowalem swojego jeździlem poprzednia 2 litrową benzyną a jesienią ub.r. nową po lifcie zarówno 2.0 jak i 2.5 jednego dnia i mysle ze nie bylbys zadowolony. Ja nie bylem...nawet przy i40 z tym moim silniczkiem.

Dzięki za uwagi. W zasadzie, patrząc na budżet, to chyba zostanie i40 i Mazda 6 na placu boju. Będę szukał auta do max.70 000zł.
Podstawa to przebieg. Nie większy niż 60 000km. Widzę, że Hultajów jest sporo i z takim przebiegiem i spokojnie zmieszczę się w cenie i jeszcze zostanie na jakieś ładne alusy z oponkami :)

Powiedźcie mi proszę, albo dajcie link bo może na forum to jest. Jak to jest z tymi i40. Na 100% chcę taką wersję z 2 wylotami spalin, sedan. Czy to jest zależne od wersji silnikowej czy od wersji wyposażenia? Bo na razie rzuciło mi się w oczy, że te 2 rury są w 1.7 diesel. W benzynie tego nie spotkałem.
Ktoś próbowałem robić nową mapę do diesla i40? Myślę, że do tych 170 kucy to by go spokojnie podciągnął, tylko jak ten silnik reaguje na takie czipowanie? Mówię tu o profesjonalnym programie, zrobionym pod konkretny egzemplarz, a nie badziewiastym czipie za 500zł z Allegro, który tylko oszukuje i psuje silnik.

Offline Zibi.S68

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 276
[i40 VF] Jaki silnik i wersje polecacie?
« Odpowiedź #185 dnia: 27 Styczeń 2019, 19:03:19 »
Poczytaj w necie na temat 1.7 CRDI bo jakoś ten silnik się im chyba nie udał znajomy ma taką i40 prosto z salonu dba o nią i nic to nie dało padły zaraz przy niewielkim przebiegu wtryski, sprzęgło. Żałował, że nie kupił tego sprawdzonego silnika 1.6 CRDI Wysłał wtryski do regeneracji do firmy Bosch Service nie mieli części do tych wtrysków i musiał kupić nowe nie muszę pisać ile kosztowały. Natomiast co się tyczy HDI to mogę potwierdzić jest elastyczny jeździłem 1.6 w Partnerze z 2010r ustawionym na 70 kucy aby mógł przejść normę euro 4 i nawet doładowany ładnie się zbierał

Offline Bartek_wroc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 40
[i40 VF] Jaki silnik i wersje polecacie?
« Odpowiedź #186 dnia: 27 Styczeń 2019, 20:19:53 »
Cytat: "Zibi.S68"
Poczytaj w necie na temat 1.7 CRDI bo jakoś ten silnik się im chyba nie udał znajomy ma taką i40 prosto z salonu dba o nią i nic to nie dało padły zaraz przy niewielkim przebiegu wtryski, sprzęgło. Żałował, że nie kupił tego sprawdzonego silnika 1.6 CRDI

Hm...w sumie coś tam starałem się znaleźć, ale nie trafiłem na aż tak negatywne opinie. Wręcz przeciwnie. Sporo dobrego pisano o tym silniku.
Muszę jeszcze się pozagłębiać dokładniej.
Generalnie, tak jak jeszcze ze 2 tygodnie temu myślałem, że jednak i40 skreślę właśnie ze względu na mułowaty silnik, to jednak chyba fakt, że są w przystępnej dla mnie cenie, a także to, że bardzo mi się podobają, przeważy. Najwyżej coś szybszego kupię po i40 :P

A jak jest z tymi 2 wydechami? Może mi ktoś powiedzieć? Bo szukałem specyfikacji i jakichś informacji i nie znalazłem :/ Nie wiem więc czy to zależy od rodzaju silnika czy wersji wyposażenia.

A jeszcze odnośnie silnika, to mówisz, że ten 1.6 136 kucy jest faktycznie sprawdzony? Nie ma żadnych bolączek? Tylko jak patrzę na autocentrum i informację, że on od 0 do 100 robi w 11.5 sekundy to aż mnie skręca :( Nie pamiętam kiedy ostatnio jeździłem tak powolnym autem.

Offline waszek_rmc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1038
[i40 VF] Jaki silnik i wersje polecacie?
« Odpowiedź #187 dnia: 27 Styczeń 2019, 20:30:00 »
1.6 są dopiero od modelu 2019, zatem za
70 tys nie trafisz chyba że po dzwonie :)
Co do wydechów, to chyba tylko 1.6 GDI w sedanie miały 1 końcówkę.

Offline Bartek_wroc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 40
[i40 VF] Jaki silnik i wersje polecacie?
« Odpowiedź #188 dnia: 27 Styczeń 2019, 20:50:02 »
A te 1.7 faktycznie taka lipa? Bo widzę, że chyba Ty masz auto z tym silnikiem.

A co z tą 2 litrową benzyną? Warto brać pod uwagę? Pewnie wir w baku i spalanie z 10 :/ A przyspieszenie na papierze niewiele lepsze.

Offline waszek_rmc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1038
[i40 VF] Jaki silnik i wersje polecacie?
« Odpowiedź #189 dnia: 27 Styczeń 2019, 22:13:11 »
Ja mam wersje przedliftowa. Czyli 320 Nm i 136 KM. Auto ze startu trochę muł. Ale ma fajna elastyczność,  co nie jedna osoba już stwierdziła. Wersja po lifcie ma 340 Nm, już od 1750 - na pewno fajnie się jeździ. Na swój nie narzekam, kupiłem gdy miał 180 parę tys. , teraz mam prawie 230. Mam go jakieś 22 m-ce. Co do silnika to leje tylko ropę i wymieniam olej. Odpukać nigdy nie zawiódł. Robiłem tylko regenerację DPF.

2.0 GDI jest rzadkością. Co do oszczędności to w trasie potrafią zejść do „szóstki”.. podobno cichutki i też w miarę elastyczny. Sam takiego szukałem ale ceny plus 20% i normalnie biały kruk.

[ Dodano: 2019-01-27, 22:17 ]
Dodam, że nie spotkałem się z negatywna opinia co do 1.7. Fakt, były jakieś problemy i dziwnym trafem większość trafiało się w KIA, czyli jakaś nieszczelność związana z wyciekiem płynu chłodniczego. ASO wymieniało wtedy silniki. Nie spotkałem się z problemami z wtryskiwaczami... zwłaszcza ze montują dodatkowe filtry w bakach wyłapujące różne syfy. Stad niekiedy problemy z utrata mocy (pomaga wymiana/czyszczenie filtra). Ale lepiej to niż wtryski miałyby dostać... a wszystko przez dodatki BIO...

Offline Alonzo_

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 349
[i40 VF] Jaki silnik i wersje polecacie?
« Odpowiedź #190 dnia: 27 Styczeń 2019, 22:41:30 »
Czy 1,7/140KM jest mułowaty?
Spoglądając w tabelki co do przyspieszeń to jest przeciętniak. 10.5 do setki to standard raczej,zwykły przeciętny wynik w klasie. Często porównywalny z 2 litrowymi dizlami ok 140 KM.
Za to w elastycznosci w zakresach 60-100 czy 80-120 jeden z lepszych wyników w w/w klasie.
Odnosząc się do cyferek nie przesadzałbym z tą mułowatoscią.
Trzeba sobie kupić turbobenzynę 200+ i masować sobie nią plecy  ;-)

Cytat: "Bartek_wroc"
A te 1.7 faktycznie taka lipa? Bo widzę, że chyba Ty masz auto z tym silnikiem.

A co z tą 2 litrową benzyną? Warto brać pod uwagę? Pewnie wir w baku i spalanie z 10 :/ A przyspieszenie na papierze niewiele lepsze.

Nie do mnie to ale dodam coś od siebie  ;-)
Te 1,7 to żadna lipa.
Opinie o samochodach sa jak ta tylna część ciała. Każdy ma swoją.
Wg mnie to udana jednostka, o wysokiej kulturze pracy, dość ekonomiczna w manualu.
Czy mogłoby byc ciszej, lepiej? Zawsze by mogło.
Tylko lepiej zwróć uwagę nie na to co ludzie piszą a sam sprawdź inne auta.
Wtedy jak sam stwierdzisz organoleptycznie że inne w klasie wcale nie są takie ciche jak sie by chciało ( bo czy jest ciche czy głośne to zalezy tez z czego się przesiada ten co opinie wygłasza), ani nie prowadzą się tak idealnie (elektryczne wspomagania), tudzież znajdziesz jakies ubytki w ergonomii, jakości (cięcie kosztów wszędobylskie) a przy tym zobaczysz cenę za to wtedy sam dojdziesz do pewnych wniosków.
Moje sią takie że i40 1,7/136KM to całkiem udane auto, jasne - nie jest idealne. Parę rzeczy moge mu wytknąć po latach jeżdzenia. Ale żadne nie jest idealne.
To za miekkie, tamto za twarde to za głośne , tamto trzeszczy itepe....Dziś nie robi się takich samochodów jak 20-25 lat temu.
Jesli chcemy to odnościć do audi z lat 90-tych to jest lipa.
Ale jesli to innych średniaków które sa równolatkami i40 i konkurentami w klasie - nie ma wstydu - jest OK.

A co do silnika - jeśli bierzesz pod uwagę 2.0 benzyna to uwierz mi 1,7 jest przy tym zajebisty. Bedzie naprawdę dobrze i nie trzeba tym jeżdzić żeby wiedzieć. Bo wiadomo czego mozna oczekiwac to wolnossącej benzynie 2.0 w tej budzie w porównaiu do doładowanego dilzla.
Maksylana moc wieksza w benzynie  daje większą o ok 10/15 km prędkość maksymalną i ok 1 sek lepsze przyśpieszenie. Ale w codziennej jeżdzie wazniejsza jest elastyczność  w średnich obrotach niż kręcenie obrotami  pod czerwone żeby wyciąnąć to co na papierze.  
320 Nm vs 213Nm i kiedy są te momenty dostępne robi różnicę.
To tylko moje zdanie bo każdy ma swoje preferencje.

Offline Bartek_wroc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 40
[i40 VF] Jaki silnik i wersje polecacie?
« Odpowiedź #191 dnia: 28 Styczeń 2019, 18:12:38 »
Dzięki za opinie. Powiem Wam, że zastanawia mnie jednak 1 rzecz. Na ogół piszecie, że 1,7 jest dynamiczny i fajnie przyspiesza od 80. Ja miałem akurat odmienne zdanie. Wydawało mi się, że tutaj jeszcze bardziej zamulał od 80-140 niż podczas startu :/ Nie wiem, może z tym egzemplarzem co miałem było coś nie tak, a może to przez porównanie z Cytryną (163KM), która generalnie fajnie idzie w całym zakresie i dojście np. do 210 (tyle najwięcej nią jechałem, ale czuć było, że jeszcze jest odrobina zapasu) nie jest jakimś mega wyczynem.
Brałem już pod uwagę np. sprowadzenie Sonaty z USA, ale nie wiem jak z częściami. No nic, mam jeszcze trochę czasu na decyzję. Choć jeśli bym brał i40 to chyba faktycznie ten 1,7. Nie znalazłem żadnych negatywnych opinii. Wiadomo, jak w dieslu, trzeba lać dobre paliwo (ja np. tankowałem niby 4 lata na jednej, zwykłej stacji; było ok, ale w tym roku na jesieni 2x mi się zapalił check engine po zatankowaniu; przestawiłem się więc na BP i mam spokój;); do tego DPF, ale tutaj jego regeneracja to 900zł. No, a wtryski po części też zależne od tego gdzie i co się tankuje. Ja np. w Cytrynie zmieniam olej i WSZYSTKIE filtry co 10-15 000km, mimo, iż producent zaleca co 30. Jednak jak widzę jak taki filtr i olej wyglądają gdy je wymieniam, to nie wiem kim trzeba być żeby katować auto jeszcze 2-3 razy dłużej.

[ Dodano: 2019-01-28, 18:19 ]
Cytat: "Zibi.S68"
Poczytaj w necie na temat 1.7 CRDI bo jakoś ten silnik się im chyba nie udał znajomy ma taką i40 prosto z salonu dba o nią i nic to nie dało padły zaraz przy niewielkim przebiegu wtryski, sprzęgło. Żałował, że nie kupił tego sprawdzonego silnika 1.6 CRDI Wysłał wtryski do regeneracji do firmy Bosch Service nie mieli części do tych wtrysków i musiał kupić nowe nie muszę pisać ile kosztowały.

Skoro to auto było z salony i miało niewielki przebieg, to pewnie miało gwarancję. Dlaczego więc kupowałem sam części, a nie zrobiono tego w ramach gwarancji???

Offline Alonzo_

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 349
[i40 VF] Jaki silnik i wersje polecacie?
« Odpowiedź #192 dnia: 29 Styczeń 2019, 08:22:12 »
Bartek_wroc
Kiedyś podczas dyskusji na innym forum poszukałem sobie dane kilku aut z ogólno dostepnych źródeł w temacie porównania parametrów konkurencji z silnikami 2.0 dizel o mocy ok 140KM z i40 z silnikiem 1,7 CRDI/136KM.
To było chyba jakoś w 2013 roku.
I tu podrzucam co sie znnalazło:

0-100:


I40 (136) - 10,5/10,6 sek
SII 140KM - 10,3 sek
Passek podobnie
Mondek 140KM - 10,8 sek
C5 140KM - 10,2 sek
Laguna 150KM - 10,2 sek


Elastyczność np na VI (80-120):

I40 - 12-12,1 sek
SII (ale 140KM)- 16,2 sek
Passat 140 KM - 17,2 sek ( test bluemotion vs. i40 z AŚ z 5.12.2011...)
Mondek 140KM - 15,1 sek
C5 140KM - 13,5 sek
Laguna 150KM - 16,8 sek

Oczywiście wszystko w manualu.
Dane z testu porównawczego z AM nr 1/2012 (mondeo vs. i40 vs. laguna vs. C5)


za AS nr. 33/2012 dane testowe przyśpieszenia i elastyczności (i40 1,7 CRDI 136KM vs SuperbII 2.0 TDI 140KM):

0-50 km/h:     i40 - 3,6s;      S II - 3,4s
0-100 km/h:   i40 - 10,3s;    S II - 10,2s

60-100/4 bieg:   i40 - 6,8s:      S II - 8,4s
80-120/6 bieg:   i40 - 11,4s:    S II - 16,2s

Jak widać w testach wyniki w elastyczności i40 na VI biegu są tu rozbieżne. Ale nawet przyjmując gorszy - na tle konkurencji nie jest źle.

Offline Bartek_wroc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 40
[i40 VF] Jaki silnik i wersje polecacie?
« Odpowiedź #193 dnia: 30 Styczeń 2019, 12:55:14 »
Cytat: "Alonzo_"

Jak widać w testach wyniki w elastyczności i40 na VI biegu są tu rozbieżne. Ale nawet przyjmując gorszy - na tle konkurencji nie jest źle.


Może na tle konkurencji z podobną mocą tak, ale np. już z moją cytryną 163KM, różnicę naprawdę odczuwałem, a to przecież raptem 20 kucy więcej (no i podejrzewam, że w moim już kilka zdechło ;) ).

Obecnie mam grypę i z ciekawości oglądam sobie jakieś testy o i40 itp. Generalnie praktycznie we wszystkich jest jeden wniosek. Auto super, ALE silnik do d..y bo brakuje właśnie tej mocy. Gdyby wsadzili tutaj silniczek w okolicach 180KM, auto byłoby ideałem (nie tylko dla mnie). Wystarczy też poczytać komenty pod tymi testami. No, ale cóż. Możemy sobie najwyżej pomarudzić :(
Jeszcze z ciekawości spróbuję jazdy Optimą, bo tym autem nigdy nie jeździłem, a tam są z tego co kojarzę trochę mocniejsze silniki do wyboru. Zobaczę jakie będę miał odczucia. Na razie jednak na 80% jestem nastawiony mimo wszystko na i40. Jakoś przeboleję ten silnik. Będę szukał auta w roczniku 2016-2017, przebieg MAX. 50-60 000. Opcja style lub premium.
Chciałbym nim pojeździć tak z 5 lat, a później może pozwolę sobie w końcu na jakieś naprawdę auto marzeń, które będzie i ładne i szybkie :D
Auto musi mi się przede wszystkim podobać, a co ma w środku, schodzi troszkę na dalszy plan. Przerabiałem już kiedyś związek z dziewczyną, która do końca mi się nie podobała, ale TEORETYCZNIE miała fajny charakter. Prawda o jej charakterze wyszła z czasem... Na szczęście nie za późno. Teraz mam ładną żonę :D Tak samo z autkiem. Wolę do niego wsiadać z przyjemnością i jeździć nawet spokojniej, niż patrzeć z odrazą, ale cieszyć się trochę lepszymi osiągami ;)

Offline Alonzo_

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 349
[i40 VF] Jaki silnik i wersje polecacie?
« Odpowiedź #194 dnia: 30 Styczeń 2019, 19:19:29 »
Jebłem  :shock: Dobre  :mrgreen:

Jak silnik Ci nie podejdzie to nie kupuj.
Jak to zakup na pare lat to wypożycz sobie z wypożyczalnie (może znajdziesz) na dzień/dwa. Pojeździj tym solidnie i będziesz wiedział czy może byc czy będzie do dupy.
Poza tym można koksu dorzucić.
Kolega na forum ma  wirusa na chyba 168 kucyków. Poszukaj w dziale i40,  podpytaj.