Autor Wątek: [ix20] Przeglądy w ix20  (Przeczytany 100084 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

jack55

  • Gość
[ix20] Przeglądy w ix20
« Odpowiedź #60 dnia: 12 Kwiecień 2013, 12:56:38 »
Cytat: "sense"
Cytat: "beazee"

Cytat: "sense"
A czemu zmieniłeś na 5W30, szczególnie przed sezonem letnim?

że bardziej rzadki i obniży spalanie?

...i że gorsze właściwości smarujące w wysokich temperaturach?

Moim zdaniem ani jedno ani drugie.Nie sugerujcie się oznaczeniami tylko czytajcie dokładną specyfikację oleju.Niektórym się wydaje, że jak 5W30 to od razu musi być półsyntetyk a wcale tak nie jest.Ja mam wlany Castrol EDGE Professional LongLife III 5W-30 i jest on w  pełni syntetyczny ;-)
http://castrolprofessional.pl/castrol-edge-professional-longlife-iii-5w-30.html
Wymieniłem olej po roku użytkowania.Skoro Hyundai nie wymaga wymiany wcześniej to nie ma to najmniejszego sensu.Szkoda czasu i pieniędzy ;-)

rekin323

  • Gość
[ix20] Przeglądy w ix20
« Odpowiedź #61 dnia: 12 Kwiecień 2013, 13:30:08 »
Cytat: Maolma
Cytat: sense
Cytat: "lagren"

A powiedźcie Panowie, czy warto wymienić olej w nówce po 2 tyś km, jak to mi radzono w salonie? Spalanie też może wtedy spaść spaść? Macie jakieś w tym względzie doświadczenia?A potem po ilu km trzeba znowu wymienić? Po roku od tej wymiany lub po 10 tyś km. od tej wymiany?


W kwestii wymiany oleju po 2-3tys km moje zdanie ( obiektywne i subiektywne)

-  po 2500km zmieniłem olej na Shella 5W40 kupiłem w Inter Cars 32zł litr a nie 60-69zł tak sobie liczą Aso w warszawie wiec całkowity koszt tej operacji to 32zł filtr, uszczelka korka i wymiana bodajże 88zł total 120zł + olej 128zł=250pln
Możesz zrobić tą samą operacje przy użyciu ich oleju 200zł+150zł=350zł

Wrażenia z jazdy po wymianie dalej tak samo wysokie spalanie, pierwsze efekty zauważalne dopiero przy przebiegu 6000-7000km silnik ułożony i naprawdę o 0,5-0,7litra na 100km mniej spalał  ;-)
Zdanie czy robić czy nie po roku użytkowania przytoczę kilka informacji:
1. Na stronie Hyundai.de w zakładce serwis dokładnie jest napisane że producent nie przewiduję wymiany w okresie dotarcia czyli po pierwszych 2-3tys km, co więcej pomijam fakt wydania 250zł na lepsze przyjemności w życiu.

A na przegląd okresowy po roku przyjechałem po 12,500km wiec olej pracował ok 10000km wiec nie dużo jak większość naszych ix20 forumowiczów, wiec czy moja wymiana miała wpływ na większą żywotność silnika okazać się może w eksploatacji auta w 6-8roku gdyż uszczelniacze zaworów są wykonane z gumy która może przepuszczać i silnik bierze olej...
2. od wymiany do wymiany nasze silniki nie biorą oleju wiec to kolejny argument za poczekaniem do przeglądu po 1roku lub 20000km. ( z bańki 4litrowej zostało mi 550ml )i tak jeździ w bagażniku a mam jeszcze 1opakowanie litrowe
3. ekologicznie patrząc dodatkowe 4 litry to ok 20litrów baryłki ropy i utylizacja starego oleju>>>

Więc dziś jestem zwolennikiem wymiany okresowej co rok w wypadku Shella wolałbym nie przekraczać 15000km/rocznie i wymieniać bo przy 20000km jak się zlewa to wychodzą kwiatki,( zabrudzony i właściwości nie te ).

Dla osób które tak jak ja czują dumę i pożądanie przed wymianą dla naszego maleństwa ix20 nie odmówią i tak tej przyjemności!!!

Aha dla warszawiaków polecam sklep petrostar.pl ( Praga i Mokotów gdzie olej kosztuje cały czas 30zł a w 4 litach 110zł mowie o Shell Helix 5W40

Pozdrawiam

jack55

  • Gość
[ix20] Przeglądy w ix20
« Odpowiedź #62 dnia: 12 Kwiecień 2013, 15:31:43 »
Cytat: "lagren"
Cytat: "lukasz.zst"
Musiał bym klnąc ktoś wydrukował fakturę za serwis  która wsadziłem na forum ( właśnie usunąłem to ) i wykorzystywał ja w serwis w Mysłowicach.
Dziś dostane nazwisko tej osoby i kieruje sprawę do odpowiednich władz.


Mogę podesłać na pw moje dane.

Ustalając przez telefon termin przeglądu padła kwota 600zł brutto. Wydrukowałem, pokazałem, czy aby nie zaszła pomyłka (to samo auto) - twój 440zł. Wytłumaczył skąd kwoty i wszystko OK (mogłem zrobić ten przegląd za około 500zł, zrobiłem za 800zł - nie chodziło o pieniądze, tylko o to, czy pracownik nie pomylił wyceny)..

Skoro scan faktury był udostępniony na forum dla wszystkich to nie widzę problemu.Porównywać ceny przecież może każdy a polityka serwisów wiadomo jaka :-(
Dodatkowo jestem pod wrażeniem i chylę czoła za odwagę dla Ciebie lagren za przyznaniem się do winy i wyjaśnienie całej sprawy.Mało osób stać dzisiaj na coś takiego tym bardziej, że na forum jesteśmy anonimowi a przynajmniej tak Nam się wszystkim wydaje ;-)

Offline Maolma

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 106
[ix20] Przeglądy w ix20
« Odpowiedź #63 dnia: 12 Kwiecień 2013, 21:30:12 »
Cytat: "rekin323"

W kwestii wymiany oleju po 2-3tys km moje zdanie ( obiektywne i subiektywne)

 

Dzięki Rekinie za obszerną poradę, chyba więc oleju nie wymienię.
Ciekawa jestem , czy kiedyś te dwa nasze Hultaje miną się w Warszawie na drodze.
Serdecznie pozdrawiam.

[ Dodano: 2013-04-12, 21:35 ]
Rekin, dzieki też za te namiary na tanie oleje w Warszawie. Można przecież kupić fabrycznie zapakowane ( zalecany shell) i zalać w autoryzowanej? Zawsze trochę taniej :-) .

rekin323

  • Gość
[ix20] Przeglądy w ix20
« Odpowiedź #64 dnia: 15 Kwiecień 2013, 22:10:56 »
quo-te="Maolma"]
Cytat: "rekin323"

 


Ciekawa jestem , czy kiedyś te dwa nasze Hultaje miną się w Warszawie na drodze.
Serdecznie pozdrawiam.
[ Dodano: 2013-04-12, 21:35 ]

Moje przeczucie podpowiada mi na pewno, a że 2 takkie ładne białe ix20 mogą być zarejestrowane nie na firmę  fajna sprawa :shock:  więc czekam na ładne popołudnie i na kolejny złot ekipy mazowieckiej to ruszamy razem z toruńskiej... wprost do wola parku...

pozdrawiam serdeczności

sense

  • Gość
[ix20] Przeglądy w ix20
« Odpowiedź #65 dnia: 20 Czerwiec 2013, 10:16:32 »
Pierwszy przegląd w AZ Auto Warszawa:
- wymiana oleju i filtra (olej mój). Nie wymienione nic więcej, żaden inny filtr, itp. - cena 562,-
Zgłoszone usterki jak stukające zawieszenie z przodu oraz chrobot spod maski silnika na postoju (sporadyczny) jak zwykle olane.
Test układu zawieszenia:


Odnośnie chrobotania spod maski. Tak jak pisałem wcześniej jest to usterka przemijająca, sporadyczna. Dziś jadąc do pracy zdarzyła się 2-3 razy podczas postoju na światłach. Chrobotanie ustępuje po wciśnięciu sprzęgła.
Ponieważ na przeglądzie, podczas jazdy testowej usterka wystąpiła według pana kierownika zbyt krótko (?), zaproponowałem udanie się (odległość około 2-3 km) na ogólnodostępny wielopoziomowy parking, gdyż zauważyłem, że podczas jazdy na podjeździe (półsprzęgło) chrobotanie występuje niemal zawsze.
Kierownik serwisu nie wyraził zgody na sprawdzenie na w/w parkingu. Mam wrażenie, że w obawie, że usterka zostanie namierzona i trzeba będzie rozbierać skrzynię.
Ogólnie "budowanie" marki nadal polega na olewaniu klientów.
Wniosek jaki można wysnuć - dopóki się nic nie spieprzyło kompletnie, to jeździć. Czyli mam czekać aż mi się skrzynia posypie w mak.
To jest mój pierwszy i ostatni Hyundai.

P.S. Pomijam wiarygodność testów zamieszczonych powyżej, bo przy teście zawieszenia lewy tył 32%, prawy tył 34% to  na pewno nie jest 6% różnicy.
Cóż tu można wymagać? DNO.

Offline lukasz.zst

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 460
[ix20] Przeglądy w ix20
« Odpowiedź #66 dnia: 20 Czerwiec 2013, 11:33:19 »
Tak z Tym sie zgodzę totalna olewka klienta, ja czekam na pismo od 1,5 miesiąca na temat zawieszenia co dzwoniłem to zraz napiszemy pismo a teraz jest odzew wysłaliśmy panu list , ale to nie możliwe że nie dotarł to winna poczty , jak chce kwitek to mówią że jest to nie możliwe

Offline irekmiecz

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 150
[ix20] Przeglądy w ix20
« Odpowiedź #67 dnia: 20 Czerwiec 2013, 11:48:30 »
sense  A co z filtrem kabinowym (przeciwpyłkowy) ?
 Skoro olej miałeś swój to tanio na pewno nie było (ale to Warszawa ) .
 Zajrzałem na ich stronę i trochę mało informacji tam można znaleźć. Dla porównania ASO z którego obsługi korzystam przedstawia konkretny cennik http://www.margo.pl/hyundai/serwis/serwis-cennik ( i tak powinno być wszędzie) .
 Przykro jest czytać o tak dużym zniechęceniu do marki lecz podejrzewam że to tylko (a może aż) z powodu ASO
 A co z innymi ASO w okolicy ?  Czy kontaktowałeś się z nimi ?

sense

  • Gość
[ix20] Przeglądy w ix20
« Odpowiedź #68 dnia: 20 Czerwiec 2013, 12:03:41 »
Wychodzi na to, że przeciwpyłkowy albo tylko przedmuchali, albo w ogóle się nie dotknęli.
Po przeglądzie poprosiłem o wykaz (faktycznie) wykonanych czynności. Zamiast tego dostałem takie oto ksero:

gdzie: R - wymiana, I - sprawdzenie,
czyli jak widać niewiele  :evil:

Z usług innych ASO na razie nie korzystałem. Z powodu braku czasu zdecydowałem się na AZ Auto, bo mam do nich najbliżej. Kolejnym razem przejadę się do Ifamexu.
Najgorsze jest to, że uważają się za bezkarnych, nawet kierownik serwisu pogrywa z klientami. Przypominają mi się najgorsze czasy serwisów FSO, choć przyznam, że 20 lat temu miałem serwis FSO w Kobyłce, który i tak był lepszy niż dzisiejszy Hyundai/Mazda w AZ Auto.

rekin323

  • Gość
[ix20] Przeglądy w ix20
« Odpowiedź #69 dnia: 21 Czerwiec 2013, 11:35:50 »
Cytat: sense
Pierwszy przegląd w AZ Auto Warszawa:
- wymiana oleju i filtra (olej mój). Nie wymienione nic więcej, żaden inny filtr, itp. - cena 562,-
Zgłoszone usterki jak stukające zawieszenie z przodu oraz chrobot spod maski silnika na postoju (sporadyczny) jak zwykle olane.

Cena wydaję mi się mocno przesadzona już mówię czemu:
W lutym płaciłem w Jaworski-Gajewski 350zł + 108 za olej ( 4x1 gdyż rok temu zostało mi z 4litrów ok 1 litra) teraz mam 550ml +1litr gratis nie otwartego.

Porównując listę czynności dziwi mnie fakt ze wszystko sprawdzane jest wzrokowo, brak testu akumulatora ( 2lata gwarancji)
test IDS też nie zawsze jest wykonywany ( mając 4-7 aut na przegląd gdy klient nie zgłasza problemów z elektryką jest pomijany z racji 1-2 urządzeń na serwis.
Mam nadzieje ze w twoim przypadku zrobili test elektroniki niż samo OK w ks. serwisowej, a do filtra pewnie nie zaglądali...

Porównując inne marki i serwisy ( Opel Corsa D 1.4 drugie auto) ASO proponuje serwis za 489zł z olejem GM a wchodzi tyle samo co do ix20 wiec OPEL tańszy jest :-P jest check lista na 52 punkty sprawdzenia i czyszczenie hamulców przód i tył, a i tak nie wyłapali kampanii serwisowej oddając w pół-sprawne auto duży minus.

 Cytując irekmiecz Dla porównania ASO z którego obsługi korzystam przedstawia konkretny cennik http://www.margo.pl/hyundai/serwis/serwis-cennik ( i tak powinno być wszędzie) ZGADZAM SIĘ w 100 % z tobą, uczciwe zasady niż inna cena w zależności od dnia tygodnia i tego czy masz swój OLEJ SHELL tak rządzi się stolica.

CO do Warszawy,są 5-6 serwisów każdy podchodzi inaczej do obsługi i za każdym razem mówi ze pierwszy raz spotkało się z danym problemem kwitując ten model tak ma ( mówię o stukach w zawieszeniu)  to nawet te 20lat Hyundaia w Polsce nie nauczyło ABY klienta przywiązania do Marki tylko mnożą problemy i gdzie tu 5lat gwarancji i respektowania interesów klient-producent.
Szkoda ze kiedyś serwisy prowadzili naprawdę pasjonaci i byli rajdowcy Kilijańczyk, Komornicki, Smorawiński, Zasada, Groblewski, Stawowiak, Bielak a dziś każdy oddał swoją firmę dziecko pod zarządy spółek korporacji i tak naprawdę nie mają za wiele do powiedzenia tylko stwierdzenie ze kiedyś jakość lub jej brak skutecznie usuwał serwis dziś już tak nie jest.

ps. Wczoraj mijałem testówke AZ-auto ix20 srebrną, lecz nawet  mi nie odmachała :-?  i takie mam wrażenie o Aso u nas, konkurencji się nie boją bo mają auta 2012 jak każdy dealer a klientów zadowolonych i nie też wiec raz jeszcze pytam po co nam Aso???

pszb

  • Gość
[ix20] Przeglądy w ix20
« Odpowiedź #70 dnia: 21 Czerwiec 2013, 14:19:45 »
Cytat: "sense"

Kolejnym razem przejadę się do Ifamexu.


Byłem tam, nie spodziewaj się zbyt wiele, oleją Cię tak samo.
Stuki w zawieszeniu - zlewka
Trzeszczące plastiki w podszybiu - zlewka

Przyczynę stuków sam sobie zlokalizowałem. To latający luźno odbojnik z osłoną amora. Na drobnych wybojach dostaje kopniaka z dołu od korpusu amora i górą wali w karoserię. Każdy z was może, to łatwo wykryć. Koła na postoju skręcić na maksa, wsunąć palce w zwoje sprężyny i poruszać osłoną, jak lata luźno góra, dół, to stuka, jak chodzi ciężko, to nie stuka. Ja mam oba warianty na przodzie więc stuka mi tylko z jednej strony  :mrgreen:  
To stukanie w sumie niczym nie grozi i dlatego ASO bezczelnie nas olewa.
Jak znajdę czas, to pomysł na, to mam taki: podnośnik, koło do góry i zdjąć je, odsunąć osłonę tak, aby zobaczyć odbojnik, on ma kształt bałwanka, w talii bałwanka zacisnąć z wyczuciem zwykłą plastikową opaskę samozaciskową, tak by mogło się przesuwać, ale luźno nie latało na trzonie amora. Pytanie czy wejdzie na to potem osłona  :mrgreen: , założyć koło, koniec.
Dam znać jak już. to zrobię.
pozdr.

Offline lukasz.zst

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 460
[ix20] Przeglądy w ix20
« Odpowiedź #71 dnia: 26 Czerwiec 2013, 21:31:20 »
Tak jak pisałem tutaj http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2342&start=60
Moje zawieszenie teraz działa na 5+ ale wiem gdzie leży problem w oponach Hyundai Motor Poland .Ci co kupowali auta z oponami gratis mogą występować żle dobrane opony do auta , w moim wypadku jest to zły indeks nośności Ciekawe ile jest takich aut  w polsce

Offline kri$

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 337
[ix20] Przeglądy w ix20
« Odpowiedź #72 dnia: 27 Czerwiec 2013, 08:22:53 »
Jakie miałeś opony dodane? Ja dostałem Barumy Polaris3 nośność 91T, w instrukcji nie ma nic o wymaganym indeksie. Z drugiej strony ix20 nie lubi jak ciśnienie w oponach jest zbyt wysokie. Zdecydowanie lepiej jest jak ciśnienie jest raczej w dolnym zakresie, zalecanym. W innych samochodach nie ma tak dużego znaczenia.

Offline ph71

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 213
[ix20] Przeglądy w ix20
« Odpowiedź #73 dnia: 27 Czerwiec 2013, 12:05:49 »
Cytat: "kri$"
Z drugiej strony ix20 nie lubi jak ciśnienie w oponach jest zbyt wysokie. Zdecydowanie lepiej jest jak ciśnienie jest raczej w dolnym zakresie, zalecanym..


Zgadzam się. Przerobiłem już trzy rodzaje oraz rozmiary opon. Póki co jedyną radą na w miarę akceptowalną pracę zawieszenia bez ingerencji w jego stałe podzespoły wydaje się jazda na ciśnieniu 2.0-2.2, zamiast na 2.5, gdzie wszystko na byle nierówności telepie się jak taczka. Nie wspominając już o niektórych plastkiach w kabinie.

Offline endriu

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 107
[ix20] Przeglądy w ix20
« Odpowiedź #74 dnia: 27 Czerwiec 2013, 18:21:18 »
ja utrzymuje ciśnienie 2,2 i nic nie puka tak samo w zimowych Dębica .