Autor Wątek: [ix20] Rzężenie w silniku na biegu jałowym  (Przeczytany 18727 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Magnusus

  • Gość
[ix20] Rzężenie w silniku na biegu jałowym
« Odpowiedź #15 dnia: 09 Wrzesień 2013, 10:13:59 »
Hmm, ja też choć nie jestem fachowcem uważam że to łożysko sprzęgła, widocznie do montażu idą jakieś wadliwe. Podglądałem inne fora, czytałem podobne posty i wszystko na to wskazuje, ponieważ podobne problemy są opisywane i znikają po wymianie łożyska . Nawet mój sąsiad, który jeździ samochodem marki skoda octavia miał ostatnio taki sam problem, który znikł po wymianie wadliwego łożyska. Ponieważ samochód jest młody (2012), będę się upierał co do wymiany całego sprzęgła. To będzie bardziej bezpieczne biorąc pod uwagę beznadziejne serwisy, będzie im łatwiej wymienić całość i czegoś nie popsuć. Najgorsze jest to, że nie mogę im tego rzężenia od ręki zademonstrować :cry: Pojawia się wszędzie, tylko nie podczas wizyty w serwisie. Co do powszechnego występowania problemu, serwisanci śmieją się, jak im wspominam, że  jest widoczny i opisany na forum. Jak słyszę tekst kierownika serwisu "wie Pan, ludzie różne rzeczy wypisują na forach....", ręce mi wtedy opadają.

sense

  • Gość
[ix20] Rzężenie w silniku na biegu jałowym
« Odpowiedź #16 dnia: 09 Wrzesień 2013, 17:00:30 »
A przy łożysku efekt nie byłby odwrotny, tzn. rzęziłoby przy wciśniętym sprzęgle?

Moim zdaniem to jednak skrzynia. Wystarczy bez wciskania sprzęgła, stojąc na luzie, lekko dopchnąć lewarek skrzyni w stronę 3-go biegu i hałas ustaje.

Offline kri$

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 337
[ix20] Rzężenie w silniku na biegu jałowym
« Odpowiedź #17 dnia: 09 Wrzesień 2013, 20:11:48 »
Cytat: "sense"
A przy łożysku efekt nie byłby odwrotny, tzn. rzęziłoby przy wciśniętym sprzęgle?

Moim zdaniem to jednak skrzynia. Wystarczy bez wciskania sprzęgła, stojąc na luzie, lekko dopchnąć lewarek skrzyni w stronę 3-go biegu i hałas ustaje.


Bo to podobny efekt jak wciśniecie sprzęgła. Na dobrą sprawę co może hałasować, jak w skrzyni tylko są zębatki (dodatkowo wytłumione olejem). Wygląda na wadliwy docisk sprzęgła (najbardziej skomplikowany element w skrzyni). Ja w swoim mam ponad 24.000 i cisza, żadnego dźwięku. Rzężenie miałem w 126p, gdy docisk się zużywał.

ParadoxalShadow

  • Gość
[ix20] Rzężenie w silniku na biegu jałowym
« Odpowiedź #18 dnia: 31 Styczeń 2014, 20:41:09 »
Witam.

W moim i30 takie zgrzyty pojawiły się już po 1400 km. Obecnie przejechane mam 15800 i nadal występują. A miałem wymieniane:

1. Przebieg ~5000 km - komplet sprzęgła (łącznie z łożyskiem)
    - nic nie pomogło
2. Przebieg ~7500 km - ponownie kpl sprzęgła + wszytskie łożyska w skrzyni + nowy olej
    - pomogło na 12 miesięcy, zgrzyty były wówczas słyszalne tylko na biegu jałowym na wysokich obrotach, potem znikały i same od siebie się nie pojawiały

Obecnie zgrzyty znowu się nasilają.

Poniżej mój filmik:




Wadliwy jest moim zdaniem jest jeden z elementów skrzyni biegów i powinni nam ją wszystkim wymienić CAŁĄ na zupełnie nową w ramach gwarancji, bo naprawy nic nie dają. Identyczne rzężenie miał też jedn z użytkowników ix35 z tego forum.

Obecnie zgłosiłem sprawę do centrali HMP i mają się ze mną kontaktować z jednego z serwisów.

Zachęcam do wejścia na facebook, na oficjalny profil HMP, gdzie wysłałem odpowiedniego posta. Możecie się tam również dopisać i potwierdzić występowanie problemu w Waszych autach aby uzmysłowić, że problem jest szerszy i nie dotyczy tylko jednego auta. Posta zamieściłem pod własnym nazwiskiem - Marcin Sroka.
.
https://www.facebook.com/HyundaiPolska

Pzdr.

Offline Złośnik

  • Global Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1196
[ix20] Rzężenie w silniku na biegu jałowym
« Odpowiedź #19 dnia: 02 Luty 2014, 18:10:37 »
To nie ma znaczenia czy to łożysko czy nie łożysko. Odpowiedziałeś sobie na pytanie - dźwięk zanika przy wciskaniu sprzęgła. Trzeba tam zaglądnąć - czyli odłączyć skrzynię. Winne może być łożysko, może docisk ale na 90% łożysko, z tymże jeśli to jedno lub drugie opłaca się wymieniać tylko komplet. Jeśli masz auto na gwarancji jeszcze to niech to wymieniają - ale sprzęgło chyba nie podlega gwarancji jako element eksploatacyjny. W każdym razie na pewno komplet.

Gdyby nie wskazówka, ze podczas wciskania sprzęgła objaw zanika to stawiałbym na osprzęt rozrządu, napinacz paska osprzętu. Występują takie objawy.

ParadoxalShadow

  • Gość
[ix20] Rzężenie w silniku na biegu jałowym
« Odpowiedź #20 dnia: 02 Luty 2014, 19:02:00 »
Nie do końca rozumiem, o którym łożysku piszesz. Oporowe? Było wymieniane dwa razy, łącznie z tarczą i dociskiem. Nic to nie dało. Kiedy pedał sprzęgła jest wciśnięty, jest absolutna cisza, a wtedy przecież pracuje łożysko oporowe. Jak go puszczę i załącza się skrzynia, to zgrzyta. Wniosek więc, że zgrzyta coś w skrzyni - wałek wejściowy, łożysko na tym wałku. To trzeba sprawdzić, ale nie sądzę, żeby trzeba było przy okazji wymieniać sprzęgło, które chodzi bez najmniejszych problemów.

Offline lukasz.zst

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 460
[ix20] Rzężenie w silniku na biegu jałowym
« Odpowiedź #21 dnia: 16 Luty 2014, 01:23:02 »

Magnusus

  • Gość
[ix20] Rzężenie w silniku na biegu jałowym
« Odpowiedź #22 dnia: 29 Wrzesień 2015, 18:48:31 »
Odświeżam temat. W moim przypadku dalej walczę z problemem rzężenia w skrzyni biegów.

Importer z Łodzi "Marvel"dwa razy podejmował próby naprawy:

1- sprzęgło komplet + docisk +wymiana oleju w skrzyni (2014)
2- demontaż skrzyni+wymiana łożysk i wałków+wymiana oleju (2015)

Oczywiście nic nie pomogło bo ta skrzynia to jakiś bubel :cry: , teraz jestem na etapie rozpatrywania reklamacji w HMP z dokładnym opisem technicznym z ostatniej naprawy oraz  nagranym rok temu filmem z pięknym zgrzytem ze skrzyni biegów.

Ciekawi mnie Wasza sytuacja jak rozwinęła się sprawa w innych Hultajach z tą przypadłością?