Autor Wątek: [ix20] Przeglądy w ix20  (Przeczytany 99146 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline lukasz.zst

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 460
[ix20] Przeglądy w ix20
« Odpowiedź #75 dnia: 27 Czerwiec 2013, 18:36:43 »
ja mam nośnik obciążenia 95H a powinno być 91H

Offline kri$

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 337
[ix20] Przeglądy w ix20
« Odpowiedź #76 dnia: 29 Czerwiec 2013, 11:54:39 »
Cytat: "lukasz.zst"
ja mam nośnik obciążenia 95H a powinno być 91H


To faktycznie jak do czołgu, opona przez to twarda. Indeks H to na 210 km/h, a nasze ix20 tak szybko nie jeżdżą. Pamiętam kiedyś wpadkę mercedesa, dawali fabrycznie miękkie opony które się odkształcały w czasie stania, i powodowały wibracje samochodu.

jack55

  • Gość
[ix20] Przeglądy w ix20
« Odpowiedź #77 dnia: 29 Czerwiec 2013, 13:48:52 »
Cytat: "kri$"
Z drugiej strony ix20 nie lubi jak ciśnienie w oponach jest zbyt wysokie. Zdecydowanie lepiej jest jak ciśnienie jest raczej w dolnym zakresie, zalecanym. .

Dokładnie jest tak jak piszesz kri$ ;-)

[ Dodano: 2013-06-29, 13:56 ]
Cytat: "kri$"
Cytat: "lukasz.zst"
ja mam nośnik obciążenia 95H a powinno być 91H


To faktycznie jak do czołgu, opona przez to twarda. Indeks H to na 210 km/h, a nasze ix20 tak szybko nie jeżdżą.

Indeks  musi być zgodny z homologacją czyli do naszych ix20 tylko indeks prędkości H do 210 km/h
Indeks nośności natomiast określa maksymalny dopuszczalny nacisk na oponę ;-)
Ja używam np. zimówek goodyear ultra grip 8 z indeksem prędkości H i z indeksem nośności 91
Tutaj jest pięknie wszystko wyjaśnione
http://www.netcar.pl/druk.php?ini=promocje;OOZNACZENIA&nod
Temat był już poruszany na forum
http://www.hyundaiforum.pl/viewtopic.php?t=593

Offline ph71

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 213
[ix20] Przeglądy w ix20
« Odpowiedź #78 dnia: 27 Sierpień 2013, 19:43:02 »
Kolejny serwis olejowy i gazowy zaliczony. Ponownie Shell Ultra 5W40. Przebieg ponad 38500km (w tym na LPG ponad 22000km) a silnik "bangla" aż miło.
Świece póki co oryginalne, ale zamierzam je wymienić przy następnym głównym przeglądzie, raczej dla zasady niż z potrzeby.

Offline endriu

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 107
[ix20] Przeglądy w ix20
« Odpowiedź #79 dnia: 04 Październik 2013, 10:14:57 »
No i jestem po trzecim przeglądzie gwarancyjnym wymieniono standardowo to co trzeba przy 3 + odgrzybianie klimatyzacji i wyszło razem 540 zł.

rekin323

  • Gość
[ix20] Przeglądy w ix20
« Odpowiedź #80 dnia: 04 Październik 2013, 12:13:58 »
Cytat: "endriu"
No i jestem po trzecim przeglądzie gwarancyjnym wymieniono standardowo to co trzeba przy 3 + odgrzybianie klimatyzacji i wyszło razem 540 zł.


Jednak da się utrzymać koszty w ryzach  ;-)
Co do mojego auta to jeszcze nie robiłem odgrzybiania, ale po każdej zimie marzec- początek kwietnia sam wymieniam filtr kabinowy żeby pyłków nie wdychać.

ps. powiedz jak twoje klocki ile % przy jakim przebiegu robiłeś przegląd bo pamiętając naszą akcje fabryczną na hamulec ręczny zastanawiam się czy klocki tył wytrzymają tyle co przód ( wg. fizyki 60% mocniej hamuje przód, a 40 % tył )

Offline endriu

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 107
[ix20] Przeglądy w ix20
« Odpowiedź #81 dnia: 05 Październik 2013, 16:36:51 »
Nie wiem ile % klocki są zużyte bo mnie nie informowali ale wiem że w naszych autach klocki zużywają się tak samo przód jak i tył ponieważ mamy elektroniczny rozdział siły hamowania .
 A co się tyczy przebiegu to mam  28000 km .

Offline ph71

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 213
[ix20] Przeglądy w ix20
« Odpowiedź #82 dnia: 06 Październik 2013, 14:37:37 »
Cytat: "endriu"
... ale wiem że w naszych autach klocki zużywają się tak samo przód jak i tył ponieważ mamy elektroniczny rozdział siły hamowania


Niekoniecznie. EBD wyrównuje (rozkłada) siłę hamowania na obie osie, to fakt. Ale skutkuje to przy zrównoważonym hamowaniu systemu często szybszym zużyciem klocków ( i tarcz) z tyłu a nie z przodu, ponieważ tylnie są mniejsze od tych na przedniej osi.
Przerabiałem ten temat już dwukrotnie w innych autach z EBD i tarczami na obu osiach.

pike69

  • Gość
[ix20] Przeglądy w ix20
« Odpowiedź #83 dnia: 06 Październik 2013, 21:13:09 »
Mam pytanie do "rekin323:
Napisałeś "sam wymieniam filtr kabinowy". Jestem świeżym użytkownikiem ix20. Czy mógłbyś mi podpowiedzieć gdzie jest filtr przeciwpyłkowy i jak się do niego dobrać?

jack55

  • Gość
[ix20] Przeglądy w ix20
« Odpowiedź #84 dnia: 07 Październik 2013, 14:20:57 »

pike69

  • Gość
[ix20] Przeglądy w ix20
« Odpowiedź #85 dnia: 07 Październik 2013, 21:22:54 »
"jack55" serdeczne dzięki za materiał dot. wymiany filtra przeciwpyłkowego.

Offline lukasz.zst

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 460
[ix20] Przeglądy w ix20
« Odpowiedź #86 dnia: 08 Październik 2013, 21:58:07 »
Jak byłem  serwisie to mam do wymiany   klocki po 32 tys.km cena 210 oryginale o dziwo są najtańsze tańsze od zmieników . Wymieniłem wycieraczki na Aero Oximo dedykowane do ix20 w serwisie 99zł na allegro za komplet 45zł , nowe oryginalne 71 zł netto jedna .

[ Dodano: 2013-12-05, 10:20 ]
Witam
Nie będę wklejał tak jak ostatnio faktury
Mam przegląd przy 40 tys.km  

Zrobiono:
- Wymiana oleju wraz z olejem
- Wymiana uszczelki korka miski oleju
- Wymiana filtru oleju
- Wymiana filtru klimatyzacji ( robię to co roku )
- Odgrzybianie układu klimatyzacji (na życzenie)
- Wymiana opon zimowych na gwarancji
- Dokładnie umyte auto
- Podpięcie pod komputer - test (bez aktualizacji)
- Sprawdzenie stanu powłoki lakierniczej
- Wymiana świec zapłonowych
- Sprawdzenie i dolanie oleju do skrzyni biegów
Cena 580zł

Offline KoTeK

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 185
[ix20] Przeglądy w ix20
« Odpowiedź #87 dnia: 11 Maj 2014, 19:25:37 »
Witam.....

Drugi przegląd zaliczony - w portfelu (-972 zł)  :evil:
- robocizna - 380 zł
- przegląd nadwozia - 80 zł
- filtr oleju 33,76 zł
- filtr pyłkowy - 104,84 zł
-olej castrol 5W-30 - 247,50 zł (3,3 litra) - pojechali jak mogli
- pióro wycieraczki - 87,90 zł (tył  :evil: )
- płyn hamulcowy - 48,54 zł

Już więcej nie dam się tak zrobić. Przywiozę własny olej. W życiu nie myślałem, że tak mogą podwoić a nawet potroić cenę.

Offline kri$

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 337
[ix20] Przeglądy w ix20
« Odpowiedź #88 dnia: 11 Maj 2014, 22:04:23 »
Ja na przeglądy jadę ze swoim olejem (motul za 5 litrów 145 zł), filtr kabinowy zmieniam sam, tylko filtr olejowy i powietrza daje serwis, bo tu akurat ceny są normalne. Wycieraczki kupiłem aero i cena wyszła za przód około 40 zł.

Offline cosmo

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 38
[ix20] Przeglądy w ix20
« Odpowiedź #89 dnia: 11 Maj 2014, 23:38:52 »
Filtr powietrza wymienisz sam o wiele szybciej niż kabinowy :)