Jak mi się zdaje to jest do prędkościomierza a mi chodzi o obroty silnika czyli obotomierz (tachometer) - wskaźnik zegarów IN04-2 pin 11
Na schemacie SD-39 znalazłem w MFI CONTROL SYSTEM (EOBD) (2), wyjście ECM pin 8 gdzie idzie na TCM pin 15, czy jest to ten sam co do licznika a i kolor przewodu taki sam.
Ale TCM to jest chyba kontroler skrzyni automatycznej patrząc na położenie jego to w moim samochodzie go brak.
[ Dodano: 2017-03-28, 22:11 ]
Wracając do prędkościomierza to czy obracając czujnikiem tym co jest w skrzyni powinna się wskazówka prędkościomierza obracać, nadmienię że licznik zasilam poza samochodem w celu testów i nie podpinam do komputera samochodu a czujni podpięty według schematu do licznika .
W schemacie gdzie w liczniku jest podpięty drugi biegun prędkościomierza IN04-2 pin 10 w wtyczkach jakie dostałem z licznikiem brak jest tego kabelka tak jak było w oryginale nie podpięte a w skrzyni automatycznej na schemacie jest podane wewnątrz dodatkowo zasilanie czy ten drugi biegun podpiąć plus czy minus
[ Dodano: 2017-03-28, 23:44 ]
Teraz jestem już do przodu licznik działa wskazuje prędkość obrotomierz też działa (z impulsatora) kilometry się wyświetliły, nie musi być podpięty czujnik do komputera a będzie wskazywał na razie wszystko jest podpięte poza samochodem jak zamontuję w samochodzie do dokładnie opisze jak przełożyć. Jeszcze muszę tylko sprawdzić wyjście do obrotomierza z komputera.
[ Dodano: 2017-03-30, 22:12 ]
Witam
Mam pytanie, chodzi o stan licznika obecnie stan licznika jest zapisywany przez diagnostę i na tym nowym elektronicznym jest o wiele niżej niż faktyczny i z tego co wiem to raczej nie można to zrobić przez interfejs.
Pewnie nie obejdzie się bez bezpośredniego odczytu z epromu (93C46W7) wsadu i korekty kilometrów i tu pytanie w którym miejscu wsadu znajduje się stan kilometrów.