Autor Wątek: [Atos Prime] [Atos Prime] swap zegarów atos prime ( po lifcie )  (Przeczytany 10189 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline sundio

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 13
[Atos Prime] swap zegarów atos prime ( po lifcie )
« Odpowiedź #15 dnia: 22 Kwiecień 2017, 21:19:23 »
Jestem po wymianie licznika i obyło się bez większych problemów a i wskaźnik paliwa w nowszej wersji licznika już opada do zera po wyłączeniu stacyjki.
Mam pytanie czy wyświetlanie kilometrów ma zostać cały czas wyświetlane po wyłączeniu stacyjki.
Jeszcze nie podpiąłem obrotomierz silnika bo na schematach nie mogę się doszukać gdzie wpiąć i zastanawiam się czy go nie podpiąć pod czujnik położenia wałka rozrządu.

[ Dodano: 2017-04-23, 15:08 ]
Co do licznika to pewnie wyświetla kilometry po wyłączeniu stacyjki, zaobserwowałem na gogle na zdjęciach. A obrotomierz to pewnie pod czujnik pod wałek rozrządu lub pod czujnik wału korbowego lub do komputera pod wyjście pin 9 ale tam jest brak pinu trzeba by do wtyczki dodać pin z przewodem, jak by ktoś wiedział to proszę odpisać.

Offline sundio

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 13
[Atos Prime] swap zegarów atos prime ( po lifcie )
« Odpowiedź #16 dnia: 30 Kwiecień 2017, 19:29:05 »
Witam
Potrzebuję pomocy w modyfikacji wsadu do epromu 93C46 z samochodu hyundai atos prime, obecnie jest stan 78062 km a potrzebuję żeby było 126130 km dodam iż jest to oryginał licznika.
Próbowałem modyfikować według programu tachosoft i wpisywać ale nie pokazuje tak jak powinno, po modyfikacjach różnego sposobu kilometry się wyświetlą ale licznik nie liczy.

Offline sundio

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 13
[Atos Prime] swap zegarów atos prime ( po lifcie )
« Odpowiedź #17 dnia: 03 Maj 2017, 20:40:14 »
No cóż niewielu jest chętnych w pomocy, ale co doszedłem to tu zamieszczam.
Zamiana licznika jest możliwa, trzeba obciąć stare wtyczki i polutować je do nowych wtyczek gdyż są inne. Kolory takie same w obu modelach a połączenia dokładnie w załączniku opisane. Trzeba podciągnąć przewód z komputera tj. ECM pin 8 do obrotomierza  silnika oraz zakupić sobie czujnik z wtyczką do skrzyni - prędkościomierz jazdy, wystarczy sam czujnik gdyż jest zakręcany tak samo jak się linkę zakręca nie potrzeba całego przekazu ślimakowego. I to by było wszystko. Co do korekty kilometrów to po wylutowaniu epromu 93C46 można edytować programatorem(bez wylutowania nie odczytasz), niestety ale sobie nie poradziłem mój licznik miał ponad 100000 km a nowy 77000 i w zapisie miejsca się nie zgadzały na dodatek testowałem program do edycji km na hx i w którym miejscu jest zapis ale w ogóle nie zgadzały się przeliczenia więc doszedłem do wniosku albo źle program przelicza albo dodatkowo procesor w liczniku koduje no i dałem sobie spokój.
Tak jak wcześniej pisałem po wyłączeniu stacyjki wskaźnik paliwa w nowym liczniku już opada i kilometry są wyświetlane oraz pojawia się kontrolka otwarcia drzwi po ich otwarciu czyli to standard.
Myślę że już wszystko opisałem jak coś potrzeba to pisać.

A zakładam auto alarm i tu też napotkałem problem bo okazało się że jest brak przekaźnika do otwierania drzwi centralnym zamkiem i sterowane jest siłownikiem od kierowcy i będę musiał rozebrać i popatrzeć na styki i zastosować swoje przekaźniki aby otwierały drzwi.

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Atos Prime] swap zegarów atos prime ( po lifcie )
« Odpowiedź #18 dnia: 03 Maj 2017, 20:55:24 »
Centralny zamek masz oryginalny fabryczny na pilota czy przekręcany kluczykiem w zamku kierowcy?

Offline sundio

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 13
[Atos Prime] swap zegarów atos prime ( po lifcie )
« Odpowiedź #19 dnia: 03 Maj 2017, 21:26:18 »
Niestety ale bez pilota w drzwiach przekręcany kluczykiem

Offline sundio

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 13
[Atos Prime] swap zegarów atos prime ( po lifcie )
« Odpowiedź #20 dnia: 15 Lipiec 2017, 15:09:18 »
"A zakładam auto alarm i tu też napotkałem problem bo okazało się że jest brak przekaźnika do otwierania drzwi centralnym zamkiem i sterowane jest siłownikiem od kierowcy i będę musiał rozebrać i popatrzeć na styki i zastosować swoje przekaźniki aby otwierały drzwi.   "

Odnośnie autoalarmu to w drzwiach kierowcy zamiast silniczka do zamykania drzwi jest sterownik czyli styki plus przekaźnik czasowy. Musiałem wywalić i zakupić zwykły siłownik i po przeróbce instalacji dołożyłem sobie dwa przekaźnik do autoalarmu aby sterować siłownikami gdyż autoalarm mój nie posiadał tyle mocy aby sam mógł je przesterować.