Autor Wątek: Pełna diagnostyka samochodów marki Hyundai emulator Hi-scan  (Przeczytany 532519 razy)

0 użytkowników i 9 Gości przegląda ten wątek.

Offline dziki1971

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 78
Pełna diagnostyka samochodów marki Hyundai emulator Hi-scan (CASCADE v0.9.3 i 4)
« Odpowiedź #105 dnia: 22 Grudzień 2015, 19:50:29 »
Dalem tu cascade v 0,9,4 http://dvb-upload.com/index.php?action=download&pid=381827  rom wgrac z v 0,9,3

Offline DarekTucson

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 72
Pełna diagnostyka samochodów marki Hyundai emulator Hi-scan (CASCADE v0.9.3 i 4)
« Odpowiedź #106 dnia: 28 Grudzień 2015, 19:42:56 »
Witam
Ściągnąłem Cascade v0.9.4 ale nie było w niej bazy aut.
Bawiąc się interfejsem doszedłem do funkcji korekcji wtrysku i wygląda to tak jak na zdjęciu.
Czy może ktoś porównać ze swoim tucsonem  lub innym autem z tym silnikiem i normą EURO 3?
Dawkę na biegu jałowym mam 6,4mg/suw czy to nie za dużo?

alien

  • Gość
Pełna diagnostyka samochodów marki Hyundai emulator Hi-scan (CASCADE v0.9.3 i 4)
« Odpowiedź #107 dnia: 19 Styczeń 2016, 13:11:53 »
Mam HI-SCAN z forum i działa mi i jestem ciekawy ale czy jest taka opcja aby sprawdzić przy użyciu programu czy świece żarowe w Hyundai Tucson 2.0 CRDi są dobre. Było by to dużo łatwiejsze niż rozbieranie i ewentualne sprawdzanie na żarówkę bo wiem, że jest ciężki dostęp. Chyba, że ktoś zna inny łatwy sposób.

Offline DarekTucson

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 72
Pełna diagnostyka samochodów marki Hyundai emulator Hi-scan (CASCADE v0.9.3 i 4)
« Odpowiedź #108 dnia: 19 Styczeń 2016, 14:28:33 »
Tak amperomierzem lub omomierzem.

Offline kamil3239

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 27
Pełna diagnostyka samochodów marki Hyundai emulator Hi-scan (CASCADE v0.9.3 i 4)
« Odpowiedź #109 dnia: 23 Styczeń 2016, 17:05:16 »
kurcze panowie nie mogę znalesc tego programu podrzucie jak i gdzie to znalesc i zainstalować bo auto świruje

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169

cinn3k

  • Gość
Pełna diagnostyka samochodów marki Hyundai emulator Hi-scan (CASCADE v0.9.3 i 4)
« Odpowiedź #111 dnia: 31 Styczeń 2016, 21:17:45 »
Witam,

Panowie może podpowiecie mi co może być nie tak, ogólnie auto łączy mi się ze z prawie wszystkimi systemami w Hi Scan oprócz:

Elect.control suspension
Elect.power steering

w obydwu przypadkach komunikat:
can't communitation please check the system.

w pierwszym od razu, w drugim po krótkiej chwili.

Autko to  sonata nf 2008 diesel kabel vag k+can z przeróbką 8,12 na pin 7


Z góry dziękuję za wszystkie sugestie.
Pozdrawiam

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
Pełna diagnostyka samochodów marki Hyundai emulator Hi-scan (CASCADE v0.9.3 i 4)
« Odpowiedź #112 dnia: 31 Styczeń 2016, 21:49:25 »
Cytat: "cinn3k"
oprócz:

Elect.control suspension
Elect.power steering


Masz takie systemy?

cinn3k

  • Gość
Pełna diagnostyka samochodów marki Hyundai emulator Hi-scan (CASCADE v0.9.3 i 4)
« Odpowiedź #113 dnia: 31 Styczeń 2016, 22:13:15 »
Dzięki za odpowiedź... szybko mi rozjaśniłeś o co chodzi...
Odpowiedz brzmi nie. :)


Dla potomnych kabel VAG K+CAN COMMANDER 1.4 FULL działa po przeróbce z Hyundai Sonata 2008 NF diesel.
Kabel działa z CASCADE v0.9.3 jak i również  CASCADE v0.9.4 z romami z 9.3

Offline Złośnik

  • Global Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1196
Potwierdzam RD1/Lantra jest problem przy czytaniu błędów z silnika. Zrywa połączenie. Jedynie da się przetestować pompę paliwa.
Próbowałem już ze wszystkimi prędkościami w konfiguracji portu i opóźnieniami. Nic nie dają też zmiany w programie z auto na ustalone wartości. Hmmm. Wygląda jakby potrzebna była jeszcze komunikacja na którymś pinie.

U mnie złącze wygląda następująco:





http://www.newtonnet.co.uk/coupe/service/webtech/iindex.asp@id=394881131#_394881131





Rozumiem połączone: 7 (k-line), 8 (ABS), 12(SRS), 15(L-line). O ile 4 to masa a 16 to zasilanie, to jest jeszcze 14 i 5 - po części są połączone z ECM.
Może to jest powód przerywania komunikacji podczas połączenia z silnikiem ?
Wygląda to tak, jakby do odczytywania kodów potrzebna była jeszcze jedna linia która nie jest podpięta.
Nie mówię o pinach 1(skrzynia), 9(cruise control), 13(EPS).

HaryCm

  • Gość
Może ktoś mi wskazać np. Allegro jaki kabelek zakupić aby było pewne że połączę  się z modułem 4x4 w Santa Fe 2006r.

alien

  • Gość
http://allegro.pl/vag-commander-1-4-vag-kkl-w-jednym-full-wersja-i5573754288.html    

Po prostu ten albo podobny do tamtego, czarny 1.4 VAG-K+CAN. Działa mi z TUCSON 2005 2.0 CRDI 4WD.  Bez zadnych modyfikacji łączy się z napędem więc tobie na prawdopodobnie też powinien.

Moje pytanie - Jak połączyć się z SRS-AIRBAG z Tucson 2005 bo ta opcja i ABS/TCS/ESP mi nie działają a inne tak. Błedy silnika już kasowałem a teraz potrzebuję błąd kontrolki poduszek z zegarów skasować bo włączyła się i nie znika. Jest na forum napisane o lutowaniu - próbował ktoś - niech opisze swoje doświadczenia z tym zagadnieniem.

dam_1

  • Gość
Dzisiaj przetestowałem Hi-Scan Pro wCASCADE v0.9.3. Mój samochód to Hyundai getz 1.5 crdi D3EA. Działa z kablem Polski Viaken KKL z kontrolerem FT231X którego używałem wcześniej do samochodów gruoy VAG (VW, AUDI , SKODA ...). Udało mi się skutecznie szczytać błędy i sprawdzić aktualne parametry auta niestety inne funkcje nie działają pewnie ze względu na to iż nie przerabiałem Kabla. Program spokojnie działa na Windows 7 64bit.

Jakby ktoś zrobił instruktaż jaki kabel z jakim zlutować to będzie super :D

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
Alien jak będziesz bawił się lutownicą to pamiętaj że numery pinów w OBD i interfejsie są inaczej rozmieszczone.




alien

  • Gość
Potwierdzam działanie kabla INTERFEJS OBD2 VAG K+CAN 1.4 FULL (taki czarny z czerwonymi napisami za około 70 zł) z Hyundai Tucson 2005. Kabel działa bez modyfikacji z silnikiem i kilkoma innymi opcjami. Dopiero po zlutowaniu pinu 8 i 12 z pinem 7 nastąpiła możliwość wejścia w menu  SRS-AIRBAG i ABS oraz innych(działa wszystko). Piny 7 i 15 były oryginalnie połączone na kablu. Pin 7 i 8 połączyłem razem zalewając cyną (są obok siebie) a od pinu 12 puściłem kabelek do pinu 7 i 8 dopiero co zlutowanych razem.