Potwierdzam RD1/Lantra jest problem przy czytaniu błędów z silnika. Zrywa połączenie. Jedynie da się przetestować pompę paliwa.
Próbowałem już ze wszystkimi prędkościami w konfiguracji portu i opóźnieniami. Nic nie dają też zmiany w programie z auto na ustalone wartości. Hmmm. Wygląda jakby potrzebna była jeszcze komunikacja na którymś pinie.
U mnie złącze wygląda następująco:

http://www.newtonnet.co.uk/coupe/service/webtech/iindex.asp@id=394881131#_394881131
Rozumiem połączone: 7 (k-line), 8 (ABS), 12(SRS), 15(L-line). O ile 4 to masa a 16 to zasilanie, to jest jeszcze 14 i 5 - po części są połączone z ECM.
Może to jest powód przerywania komunikacji podczas połączenia z silnikiem ?
Wygląda to tak, jakby do odczytywania kodów potrzebna była jeszcze jedna linia która nie jest podpięta.
Nie mówię o pinach 1(skrzynia), 9(cruise control), 13(EPS).