Autor Wątek: Tucson - problem z ogrzewaniem i klimą  (Przeczytany 36889 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline kerad

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 81
Tucson - problem z ogrzewaniem i klimą
« Odpowiedź #30 dnia: 20 Marzec 2017, 19:09:21 »
Czyli dobrze wyczytałem że dolna rurka to jest wejście o symbolu 97311, a górna 97312 to wyjście? W takim wypadku miałbym odwrotnie założone rurki na nagrzewnicy, bo cieplejszą aktualnie mam na górze...
Bo wejście jest od strony termostatu.

Dzięki raz jeszcze kosmos2011 zawsze doradzisz błądzącemu człowiekowi.

A powiedź mi proszę jeszcze odnośnie tej temperatury roboczej 85 stopni, to jest norma w tych silnikach, bo jak dla mnie to ona jest za niska (niedogrzany) i może tez słabiej grzać w kabinie.

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
Tucson - problem z ogrzewaniem i klimą
« Odpowiedź #31 dnia: 20 Marzec 2017, 19:29:29 »
Dolna zasilanie, górna powrót.

Offline kerad

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 81
Tucson - problem z ogrzewaniem i klimą
« Odpowiedź #32 dnia: 28 Marzec 2017, 08:13:52 »
Wiem że to już monotonne ale dalej nie rozwiązałem problemu i doszły nowe zagadnienia, które wprowadzają więcej niewiadomych.

Połączenia są następujące, które zweryfikowałem na innym samochodzie

Termostat
1/ lewy króciec idzie na dolne wejście nagrzewnicy (zasilanie)
2/ prawy króciec idzie na górne wyjście nagrzewnicy (powrót)
 
W sprawnym samochodzie kolegi w którym jest grzanie, lewy króciec przy termostacie jest cieplejszy, aniżeli prawy (powrót) i to ma sens.
Natomiast u mnie lewy króciec jest chłodniejszy, a prawy jest cieplejszy, tak samo jak rurki przy nagrzewnicy, które są dobrze podpięte, tylko temperatura na króćcach jest odwrotnie niż powinna być?

Termostat jest nowy, (wymieniany w 03.2015, nagrzewnica nowa wymiana 04.2015), termostatu nie da sie go podobno założyć odwrotnie, bo dzwoniłem do ASO i zupełnie tego nie pojmuję...
Może ktoś mądrzejszy się wypowie, bo ja już zgłupiałem, a ogrzewania można już powiedzieć że brak, bo nawet strona kierowcy lekko grzeje ale tylko na pierwszej prędkości nadmuchu, każda powyżej kończy sie brakiem grzania...

Widok króciec termostatu

[ Dodano: 2017-03-28, 10:11 ]
Wg poniższego załącznika jest odwrotnie opisane wejście i wyjście z nagrzewnicy, bo góra to wejście, a dół wyjście. Opis z Hyundai_Tucson(JM)-Shop_Manual(2004-2010)

Offline tomaszk1

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 30
Kratka poniżej przycisku sterowania wentylatorem
« Odpowiedź #33 dnia: 18 Czerwiec 2017, 22:54:41 »
Dobry Wieczór
Przepraszam za, być może głupie pytanie, ale przeszukałem forum i dokładnie przeczytałem instrukcję obsługi i nigdzie nie znalazłem odpowiedzi na pytanie zawarte w temacie. Chodzi mi mianowicie o to, co znajduje się poniżej przycisku sterowania wentylatorem w wersji z klimatronikiem (taka mała krateczka). Jestem posiadaczem Tucsona od niedawna (3 tygodnie) i mam pewien kłopot z działaniem klimatyzacji. Generalnie działa bardzo słabo (świeżo napełniona czynnikiem chłodzącym). Działa przez chwilę (zimne powietrze) po czym przestaje (ciepłe powietrze). Zauważyłem, że kiedy zasłonię tę kratkę palcem - zaczyna przez chwilę chłodzić i przestaje. Kiedy po chwili kiedy znów przesłonię ją palcem - sytuacja się powtarza.
Czy jest to jakiś czujnik, którego wadliwe działanie wpływa na stan klimatyzacji?
Dziękuję za pomoc i pozdrawiam

Offline Piotrek79

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 995
Tucson - problem z ogrzewaniem i klimą
« Odpowiedź #34 dnia: 18 Czerwiec 2017, 23:00:36 »
Dokładnie jest miejsce gdzie znajduje się czujnik temperatury.
Jak ma takie zachowanie to może być wadliwy.

Offline tomaszk1

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 30
Tucson - problem z ogrzewaniem i klimą
« Odpowiedź #35 dnia: 19 Czerwiec 2017, 08:14:05 »
Dzięki za informację.
Czy wymiana będzie skomplikowana? Znalazłem na forum i  YouTube jak rozebrać środkowy panel, jednak zazwyczaj chodzi tam o wymianę radia. Sterowania klimatyzacją nikt tam nie wymontowywał.

Offline Piotrek79

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 995
Tucson - problem z ogrzewaniem i klimą
« Odpowiedź #36 dnia: 19 Czerwiec 2017, 08:17:53 »
Też nie rozbierałem tego, ale myślę trzeba to rozebrać tak jak do wyjecia radia i wtedy będzie widać więcej jak to jest tam zamontowane.

Offline tomaszk1

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 30
Tucson - problem z ogrzewaniem i klimą
« Odpowiedź #37 dnia: 19 Czerwiec 2017, 11:44:23 »
W najbliższym czasie zabiorę się za rozebranie panelu i zobaczę jak w ogóle ten czujnik wygląda. Z szybkiego rekonesansu w internecie i kilku sklepach - nie za bardzo wiadomo czego szukam i jak to wygląda (chyba niezbyt często się to psuje).
Po zakończeniu zdam relację i ewentualnie dołożę kilka zdjęć.

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
Tucson - problem z ogrzewaniem i klimą
« Odpowiedź #38 dnia: 19 Czerwiec 2017, 21:05:39 »
http://epc.japancars.ru/hyundai/#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%3D%3D

http://epc.japancars.ru/hyundai/#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%3D

https://www.google.pl/search?q=97254-2E500&rlz=1C1KMZB_enPL535PL541&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwi_oqnKzMrUAhWDQpoKHTD4AmQQ_AUICigB&biw=1280&bih=709#tbm=isch&q=972542E500&imgdii=FHKzB5TogFGyzM:&imgrc=v3fDGlJVP4oQsM:

https://www.google.pl/search?q=97254-2E600&rlz=1C1KMZB_enPL535PL541&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwi5i_j-zMrUAhXRbZoKHWOXB3QQ_AUICygC&biw=1280&bih=709

https://www.google.pl/search?q=97254-2E000&rlz=1C1KMZB_enPL535PL541&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwj7sufJzcrUAhWFE5oKHVJgBXcQ_AUICigB&biw=1280&bih=709

https://www.google.pl/search?q=97254-2E100&rlz=1C1KMZB_enPL535PL541&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiAgJTkzcrUAhUFOJoKHV6yD3wQ_AUICigB&biw=1280&bih=709

Offline tomaszk1

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 30
Tucson - problem z ogrzewaniem i klimą
« Odpowiedź #39 dnia: 20 Czerwiec 2017, 00:25:34 »
Dzięki. Kosmos2011 jesteś wielki. Podałeś mi wszystko "na tacy". Jeszcze raz wielkie dzięki.

Offline kerad

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 81
Płukanie nagrzewnicy
« Odpowiedź #40 dnia: 18 Październik 2017, 07:52:15 »
Cały czas borykam się z brakiem grzania z prawej strony i chciałem podjąć próbę przepłukania nagrzewnicy.
I tu mam do Was pytanie, jak tam się dobrać, próbowałem od dołu, ale miejsca praktycznie brak (nawet małe chińskie rączki nie dały by rady cokolwiek tam odpiąć i podpiąć zewnętrzne węże), od góry natomiast cały dolot zawadza, nawet leżąc na silniku  nie ma opcji manewrowania w okolicach króćców od nagrzewnicy.
No chyba że Sportage różni się znacząco komorą silnika od Tucsona?

Zdradźcie proszę jakąś metodę bo zima za pasem a mi ledwo grzeje, mimo iż nagrzewnica była wymieniona w 2015 roku...

Czy u Was również tak jest że układ chłodzenia ma teoretycznie 7 litrów wg. manuala, a praktycznie można wymienić tylko ok 3,5 litra płynu, czyli tylko połowę tak naprawdę.
I tu mi się wydaje że leży przyczyna zamulenia nowej nagrzewnicy, bo tylko połowę płynu udało się wymienić w stosunku do tego co jest w manualu, a możliwe że wcześniejszy właściciel zalewał auto płynem do spryskiwaczy, albo wodą, bo pierwszy raz sie spotykam z zamulaniem nagrzewnicy...

Dzieki

Offline Hants

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 537
Tucson - problem z ogrzewaniem i klimą
« Odpowiedź #41 dnia: 18 Październik 2017, 19:17:56 »
Chyba masz bardzo poważnie zapowietrzony układ...

Offline Hinek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 43
Tucson - problem z ogrzewaniem i klimą
« Odpowiedź #42 dnia: 20 Październik 2017, 19:57:18 »
Gdyby nagrzewnica była by zamulona - ogrzewanie było by słabe niezależnie od tego gdzie skierowany jest nadmuch. Powinieneś zainteresować się klapkami sterującymi przepływem powietrza i przewodami które je rozprowadzają.

Offline kerad

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 81
Tucson - problem z ogrzewaniem i klimą
« Odpowiedź #43 dnia: 23 Październik 2017, 09:12:35 »
Hinek właśnie to weryfikowałem i są tylko dwie klapy, jedna od mieszania powietrza (ciepło/zimno) po prawej stronie, która własnie odpowiada za grzanie i chodzi prawidłowo. Oraz druga od strony kierowcy która odpowiada za kierunki (szyba,twarz, nogi...) i też przełącza poprawnie.

Sęk w tym że z kratek pasażera leci taki sam silny strumień powietrza co z kratki kierowcy, tyle że jest całkowicie zimny. Jakby kanały były gdzieś rozpięte to dmuchało by pod deską, a nie z kratki.

Offline wtom

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 365
Tucson - problem z ogrzewaniem i klimą
« Odpowiedź #44 dnia: 23 Październik 2017, 10:16:56 »
jaką masz klimę? automat, jednostrefową, dwustrefową?

przy dwustrefowej każda strona ma swoją regulację klapą
przy zamulonej nagrzewnicy nie grzało by ci u kierowcy

p.s.
żeby wymienić cały płyn w układzie nie wystarczy spuścić z chłodnicy, trzeba spuścić płyn z bloku silnika