Autor Wątek: Tucson - problem z ogrzewaniem i klimą  (Przeczytany 29816 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline kerad

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 81
Tucson - problem z ogrzewaniem i klimą
« Odpowiedź #45 dnia: 23 Październik 2017, 10:52:20 »
Klimatyzację mam manualną i tam jest tylko jedna klapka od mieszacza i jedna od stref (nogi, twarz...).

Wymieniali mi w warsztacie płyn i spuszczali kurkiem przy chłodnicy (zeszło ok 3,5L), to żeby zeszło wszystko wystarczy na odkręconym kurku od chłodnicy zakręcić silnikiem przez 3 sekundy i pompa wypchnie resztę?

Offline wtom

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 365
Tucson - problem z ogrzewaniem i klimą
« Odpowiedź #46 dnia: 23 Październik 2017, 12:57:05 »
zawsze w bloku masz śrubę spustową. pompa raczej wszystkiego nie wypchnie, prędzej sprężone powietrze zapodaj do układu.

Offline kerad

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 81
Tucson - problem z ogrzewaniem i klimą
« Odpowiedź #47 dnia: 24 Październik 2017, 07:37:24 »
Może  kosmos2011 coś pomoże i jakimś obrazkiem podpowie gdzie jest ten korek w bloku silnika, bo na google nie mogłem znaleźć?

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
Tucson - problem z ogrzewaniem i klimą
« Odpowiedź #48 dnia: 24 Październik 2017, 20:46:34 »
Z bloku silnika G4GC nie ma spustu płynu chłodniczego.

Offline kerad

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 81
Tucson - problem z ogrzewaniem i klimą
« Odpowiedź #49 dnia: 24 Listopad 2017, 10:06:02 »
Ja wczoraj zabrałem się za czyszczenie całego układu za pomocą środka firmy LM do płukania chłodnic i wg zaleceń oficjalnego dystrybutora LM wlalem bezpośrednio do chłodnicy i pojechałem na autostradę, łącznie 100km trzymając auto na 4 biegu, na obrotach ponad 3k żeby pompa ładnie wszystko rozprowadzila.<br />Miałem wyskalowany baniak 5L na zlany płyn i również zeszło ok 3,75L.<br />Następnie wlalem wodę destylowana i trzymalem na obrotach ok 2,5k żeby się przepłukal po tym środku i do kolejnej pustej banki 5L. Efekt ten sam ok 3,7L zeszło zabarwienie na różowo jak płyn tylko strasznie spienione.<br />Teraz mam zalana wodę i się zastanawiam czy nie wlać jeszcze środka K2 radiator flush który kosztuje 8pln, a nie prawie 40pln jak LM?<br />Ale czy coś to da...<br /><br />I jak się pozbyć tej reszty płynu żeby chociaż 5L zeszło?<br /><br />Bo odpalenie auta przy odkreconym korku spustowym nie powoduje że pompa cokolwiek wypycha.<br /><br />Dodam że w spuszczonych mixach nie widać było jakiś zanieczyszczeń jak pokazują na filmach na Youtube.<br /><br /><br /><br />wysłane przez tapatalk

Offline kerad

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 81
Tucson - problem z ogrzewaniem i klimą
« Odpowiedź #50 dnia: 06 Grudzień 2017, 17:24:37 »
Witam
Póki co nie wymieniłem nagrzewnicy ale gazownik przepial mi parownik w szereg, ale po nagrzewnicy. Czyli silnik-nagrzewnica-parownik-powrot silnik.
Grzanie zdecydowanie się poprawiło, prócz oczywiście prawej strony, ale lewa i środek grzeją na tyle silno że można nagrzać w aucie.
Ale dziwne rzeczy dzieją się z temperatura silnika i reduktora.
Mianowicie zawsze miałem przy normalnej jeździe odczyt z obd temperatury w okolicach 86 stopni, dopiero w korku temperatura rosła, a na reduktorze było ok 63 stopnie.
Teraz po zmianach mam w czasie jazdy po obwodnicy, w tych temp co są teraz, na piątym biegu z prędkością 90km/h, potrafi mi się wentylator załączyć bo silnik łapie 93 stopnie,a wtedy włącza się wentylator. Natomiast na reduktorze mam ok 47 stopni i się zacząłem zastanawiać co będzie jak temperatura będzie na -15°C czy nie przelaczy się na benzynę, gdyż na gaz przechodzi przy +35°C.
Ale bardziej mnie nurtuje czemu teraz silnik łapie taką wysoką temperaturę w porównaniu do równoległego podlaczenia? Przecież nagrzewnica i reduktor są na małym obiegu, a termostat jest wymieniony i działa poprawnie, otwiera na duży obieg.

Offline kerad

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 81
Tucson - problem z ogrzewaniem i klimą
« Odpowiedź #51 dnia: 21 Grudzień 2017, 08:23:13 »
Jakby kogoś interesowało, to wymiana nagrzewnicy na nową (2 raz podczas eksploatacji auta) rozwiązała problem.
W ASO jak mi wymienili po raz pierwszy nagrzewnicę po zakupie auta nie wypłukali układu i nową nagrzewnicę zawaliło syfem i jakimiś takimi drobinkami "kamyczków".
Wczoraj jak ja zdemontowałem i przepuściłem wodę w przeciwnym kierunku to na początku leciało brązowo-brunatne, a później wypluło garstkę takich małych kamyczków (okruszków). Nowa nagrzewnica dała radę tylko 1,5 roku (wymiana na początku 2015 r.) bo później znacząco spadła jej wydajność, do tego stopnia że tylko lewa strona lekko grzała, a prawa w ogóle...

Offline rarog2691

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 21
Tucson - problem z ogrzewaniem i klimą
« Odpowiedź #52 dnia: 03 Styczeń 2020, 12:39:40 »
Też mam problem z ogrzewaniem w Tucsonie. Wszystko wskazuje na nagrzewnicę. W związku z powyższym mam pytanie, czy może ktoś samodzielnie wymieniał nagrzewnicę i mógłby podpowiedzieć jak to zrobić (podobno jest to do zrobienia, tylko trzeba wiedzieć, co po kolei demontować, i jak, żeby uniknąć uszkodzeń tych wszystkich plastików), ewentualnie wskazać jakiś warsztat (Poznań i okolice), gdzie mają doświadczenie w takich naprawach i zrobią to za jakieś rozsądne pieniądze. Z góry dzięki za odpowiedź.