Opiszę tutaj mniej więcej krok po kroku jak podnieść moc w silniku G4EK montowanym np. w HYUNDAIU SCOUPE. Posiadam taki samochód i jego silnik przeszedł szereg modyfikacji, więc jakieś pojęcie na ten temat mam. Podnoszenie mocy podzielimy na parę tak zwanych STAGE-ów...
1 STAGE
Najłatwiejszym i najtańszym podniesieniem mocy jest ułatwienie oddychania silnikowi. Seryjne układy dolotowe i wydechowe są bardzo restrykcyjne. Po pierwsze poziom zanieczyszczeń, po drugie głośność układu wydechowego. Tak więc pozbycie się katalizatora, bądź środkowych tłumików i zastąpienie końcowego mniej restrykcyjnym będzie sprawdzonym i pewnym sposobem na podniesienie mocy.
Jeżeli chodzi natomiast o układ dolotowy tutaj trzeba już uważać, ponieważ źle doprowadzone powietrze do kolektora ssącego może spowodować spadek mocy a nie jego wzrost. Cała zabawa polega na tym, żeby powietrze trafiające do komory spalania miało jak najniższą temperaturę, bo im zimniejsze powietrze tym jest ono gęstsze, a im gęstsze tym więcej wpada go do komory i mamy bogatszą mieszankę paliwowo-powietrzną co zaowocuje przyrostem mocy i momentu. Jeżeli zdecydujemy się na filtr stożkowy, postarajmy się go odgrodzić od ciepłego silnika i doprowadźmy jakąś sensowną drogą jak najwięcej zimnego i świeżego powietrza, a na pewno poprawi się charakterystyka przebiegu momentu i mocy, a co za tym idzie frajda z zajdy wzrośnie. A oto w TUNINGU chodzi.