Autor Wątek: [Scoupe] Tuning silnika G4EK  (Przeczytany 19011 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Sadi

  • Gość
[Scoupe] Tuning silnika G4EK
« dnia: 26 Maj 2008, 14:57:40 »
Opiszę tutaj mniej więcej krok po kroku jak podnieść moc w silniku G4EK montowanym np. w HYUNDAIU SCOUPE. Posiadam taki samochód i jego silnik przeszedł szereg modyfikacji, więc jakieś pojęcie na ten temat mam. Podnoszenie mocy podzielimy na parę tak zwanych STAGE-ów...

1 STAGE

Najłatwiejszym i najtańszym podniesieniem mocy jest ułatwienie oddychania silnikowi. Seryjne układy dolotowe i wydechowe są bardzo restrykcyjne. Po pierwsze poziom zanieczyszczeń, po drugie głośność układu wydechowego. Tak więc pozbycie się katalizatora, bądź środkowych tłumików i zastąpienie końcowego mniej restrykcyjnym będzie sprawdzonym i pewnym sposobem na podniesienie mocy.



Jeżeli chodzi natomiast o układ dolotowy tutaj trzeba już uważać, ponieważ źle doprowadzone powietrze do kolektora ssącego może spowodować spadek mocy a nie jego wzrost. Cała zabawa polega na tym, żeby powietrze trafiające do komory spalania miało jak najniższą temperaturę, bo im zimniejsze powietrze tym jest ono gęstsze, a im gęstsze tym więcej wpada go do komory i mamy bogatszą mieszankę paliwowo-powietrzną co zaowocuje przyrostem mocy i momentu. Jeżeli zdecydujemy się na filtr stożkowy, postarajmy się go odgrodzić od ciepłego silnika i doprowadźmy jakąś sensowną drogą jak najwięcej zimnego i świeżego powietrza, a na pewno poprawi się charakterystyka przebiegu momentu i mocy, a co za tym idzie frajda z zajdy wzrośnie. A oto w TUNINGU chodzi.



Vex

  • Gość
[S-Coupe] Tuning silnika G4EK
« Odpowiedź #1 dnia: 01 Czerwiec 2008, 13:44:08 »
A czy nie zabraklo tutaj rozprezenia zaraz za kolektorem ? Najwazniejszy odcinek ukladu wydechowego. W serii chyba cos jest ?

BartBartez

  • Gość
[S-Coupe] Tuning silnika G4EK
« Odpowiedź #2 dnia: 01 Czerwiec 2008, 20:03:41 »
Cytat: "Vex"
A czy nie zabraklo tutaj rozprezenia zaraz za kolektorem ? Najwazniejszy odcinek ukladu wydechowego. W serii chyba cos jest ?


W Scoupe nic takiego nie ma

olgierd000

  • Gość
[S-Coupe] Tuning silnika G4EK
« Odpowiedź #3 dnia: 03 Czerwiec 2008, 20:18:56 »
mam pytanie a jakie efekty beda jak ktos nie ma turbo tez mozna przerabiac

Sadi

  • Gość
[S-Coupe] Tuning silnika G4EK
« Odpowiedź #4 dnia: 05 Czerwiec 2008, 00:43:29 »
Silniki bez turbo też są podatne na tunig. Układ wydechowy typu cat-back powinien wystarczyć, można ewentualnie poprawić sam katalizator. Jeżeli chodzi o dolot powietrza, poza efektami dźwiękowymi, zmian mocy auta nie powinieneś odczuć.

Niedługo opisze STAGE II...

Vex

  • Gość
[S-Coupe] Tuning silnika G4EK
« Odpowiedź #5 dnia: 10 Czerwiec 2008, 00:21:54 »
Cytat: "Sadi"
poprawić sam katalizator.


Przed chwila ktos mowil ze w scoupe nic takiego nie ma. Jak jest katalizator to jest i pierwsza pojemnosc ukaldu wydechowego. Prosta rurka w tym miejscu zreguly pogarsza charakterystyke w niskich i srednim zakresie obrotow.

Cytuj
Jeżeli chodzi o dolot powietrza, poza efektami dźwiękowymi, zmian mocy auta nie powinieneś odczuć.


Odczuc nie, ale na wykresie zobaczyc jak najbardziej tak.

BartBartez

  • Gość
[S-Coupe] Tuning silnika G4EK
« Odpowiedź #6 dnia: 10 Czerwiec 2008, 10:50:30 »
Cytat: "Vex"
Cytat: "Sadi"
poprawić sam katalizator.


Przed chwila ktos mowil ze w scoupe nic takiego nie ma.



ja to napisałem ale teraz widzę że źle się zrozumieliśmy. Chodziło mi o to że nie ma rozprężacza takiego jak w Coupe klik
za pierwszym tłumikiem. Katalizator w Scoupe jest jak najbardziej. Sorki za zamieszanie

Sadi

  • Gość
[S-Coupe] Tuning silnika G4EK
« Odpowiedź #7 dnia: 10 Czerwiec 2008, 14:14:44 »
Ja też tego nie odczytałem jako katalizator, jeżeli chodzi natomiast o układ wydechowy w silnikach turbo to przelot jest najlepszym rozwiązaniem i na charakterystykę wpływa jak najbardziej pozytywnie, oczywiście nie mowie tu o sportowych katalizatorów za 10 000zł!!
Dla przeciętnego tunera, mieć standardowy katalizator to siara, a na zgodny z wymogami przeglądu i poprawą osiągów nikogo nie stać, więc pozostaje opcja stali nierdzewnej 2,5" :mrgreen: :-P

Vex

  • Gość
[S-Coupe] Tuning silnika G4EK
« Odpowiedź #8 dnia: 11 Czerwiec 2008, 00:13:15 »
Ja pisalem pod katem wolnossacej jednostki :)

Sadi

  • Gość
[S-Coupe] Tuning silnika G4EK
« Odpowiedź #9 dnia: 19 Czerwiec 2008, 17:03:29 »
Stage II

Następnym krokiem będzie podniesienie ciśnienia doładowania, bądź zmiana całego ślimaka :lol: :lol: . Seryjnie montowany T15 starcza do 0.6bara/0.8bara dla chcących szybko, wymienić turbinkę i nie tylko... Kolektor wydechowy przygotowany jest na T2, więc z włożeniem t25, t28 nie powinno być większych problemów.

Zmiana turbiny np. na taką
Mała zmiana TURBO

krzysiekf

  • Gość
[S-Coupe] Tuning silnika G4EK
« Odpowiedź #10 dnia: 20 Październik 2008, 20:21:22 »
Mam male pytanko a jak wyglada brzmienie po wymianie wydechu bo bylem dzis w warsztacie mechanicy mi odradzali bo sedan bedzie mi brzmial jak typowe sportowe auto a chce by zachowalo sie w nim cos z lim.

Sadi

  • Gość
[S-Coupe] Tuning silnika G4EK
« Odpowiedź #11 dnia: 29 Grudzień 2008, 23:32:23 »
Jeżeli udasz sie do profesjonalnego zakładu, jak ELTEC np. to za odpowiednia sumkę zrobią Ci wydech cichy i podnoszący osiągi..

gt115pssss

  • Gość
[S-Coupe] Tuning silnika G4EK
« Odpowiedź #12 dnia: 10 Styczeń 2009, 17:16:04 »
Sadi, jak masz laczony wydech?
czy to co jest na zdjeciu to jest 2,5 cala?

sportowy kat to wydatek rzedu 1000zł co sie wogle nie oplaca ;)
 ( to zalezy od auta i tego czy beda bledy po decacie)
daj mi link to swojego tematu, czy tylko na starym forum cos jest?
ps. co sie stalo z tym chlopakiem drugim tym co po generalce robil moze ktos wie?

BartBartez

  • Gość
[S-Coupe] Tuning silnika G4EK
« Odpowiedź #13 dnia: 10 Styczeń 2009, 17:45:05 »
Cytat: "gt115pssss"
ps. co sie stalo z tym chlopakiem drugim tym co po generalce robil moze ktos wie?

doman1001 zapracował się i rzadko tu zagląda. Scoupe sprzedał.

Sadi

  • Gość
[S-Coupe] Tuning silnika G4EK
« Odpowiedź #14 dnia: 12 Styczeń 2009, 14:47:39 »
Linka juz Ci daje:

http://forum.hyundaifanklub.pl/viewtopic.php?t=42

A to jet całe 2,5" bez żadnych tłumików i 3" downpipie