Autor Wątek: [Scoupe] Tuning silnika G4EK  (Przeczytany 19009 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

pjj

  • Gość
[S-Coupe] Tuning silnika G4EK
« Odpowiedź #15 dnia: 12 Grudzień 2009, 12:01:44 »
Myślałeś może o ingerencjach w silnik? Np. zmiana wałka? Co ze strojeniem komputera?

Sadi

  • Gość
[S-Coupe] Tuning silnika G4EK
« Odpowiedź #16 dnia: 12 Grudzień 2009, 13:15:01 »
Stage III

Kolejnym krokiem moze byc poprawa układu paliwowego. Podstawowymi elementami ktore w pierwszym rzędzie mozna wymienic są:

-wydajniejsza pompa paliwa (najpopularniejsza jest WALBRO 255LPH)

-regulator cisnienia paliwa (moze byc mechaniczny) Podnoszenie cisnienia paliwa idzie wraz z podniesieniem ciśnienia doładowania turbo.


Powazniej zabrac mozna się za ten temat wymieniając:
-wydajniejsze wtryskiwacze (w scoupe są to side-feed, seryjne 190cc)

-remap seryjnego ecu, bądz inna forma srtojenia


Co do strojenia to potrzebny jest wiedza tunera i najlepiej hamownia. Trzeba zmierzyc AFR (AIR FUEL RATIO), EGT (Temp. spalin), BOOST (Ciśnienie doładowania) i ciśnienie paliwa.

pjj

  • Gość
[S-Coupe] Tuning silnika G4EK
« Odpowiedź #17 dnia: 12 Grudzień 2009, 13:52:46 »
Świnka :). Jeśli jesteś już po zmianach wydechu i dolotu, to zabawa z nią może przynieść dużo dobrego. Ale fakt, wiedza i hamownia mogą się okazać niezbędne. Na zdjęciu masz, smt6, jeśli zdecycujesz się na modyfikacje z emulatorem, to zastanów się może nad ecumaster'em. Polecam stronkę z porównaniem: http://www.nissantech.pl/?showtopic=906

Co do wałka, to moje pytanie nie było bezpodstawne. Jakiś czas temu zamówiłem wałek do moje śp. accenta pod silnik G4EK. Nie zdąrzyłem przejechać nawet 500km jak miałem wypadek i accent poszedł na części. Od ponad pół roku wałek się kurzy. Jeśli byłbyś zainteresowany to pisz.


rufuz

  • Gość
[S-Coupe] Tuning silnika G4EK
« Odpowiedź #18 dnia: 12 Grudzień 2009, 15:37:53 »
podstawa to modyfikacje silnika a potem dopiero rzeczy o których piszesz. Sama niewłaściwa wymiana wydechu lub modyfikacje dolotu to chyba szkoda kasy. Ile mocy to Tobie doda ? 2 czy 3 KM
A tak na marginesie najpierw to nalezałobyby zainwestować doprowadzić silnik do stanu jak najbardziej zbliżonego do fabrycznego.
Na przykład w mojej landrynie zacząłem bawić sie w "tuning" zawieszenie itd Po hamowni się okazało że ze 115KM jest tylko 102KM. Niby auto całkowicie sprawne a tu gdzieś ociekło 13 KM to w tym momencie jakikolwiek tuning o jakim piszesz jest bez sensu.
Zresztą "Free your mind"


"pjj" a powiedz mi jak sie jeździło po wymianie wałków ?

harabin

  • Gość
[S-Coupe] Tuning silnika G4EK
« Odpowiedź #19 dnia: 13 Grudzień 2009, 15:21:03 »
Pjj mogłeś wstawić wałek od wersji GT a tak to miałeś za dużo mocy i w konsekwencji wypadek :D

Przy turbodoładowanym silniku wymiana wydechu na mniej restrykcyjny znacząco poprawi jego parametry. Natomiast przy N/A może mocy ująć zamiast dodać.

pjj

  • Gość
[S-Coupe] Tuning silnika G4EK
« Odpowiedź #20 dnia: 13 Grudzień 2009, 16:46:37 »
Cytat: "rufuz"
podstawa to modyfikacje silnika a potem dopiero rzeczy o których piszesz. Sama niewłaściwa wymiana wydechu lub modyfikacje dolotu to chyba szkoda kasy.

Nie do końca, zrobiony dobrze dolot z wydechem może poprawić sporo. Dobrze byłoby komputer do niego przeprogramować, ale... Dodatkowo, zabawa w tuning, a przemyślanie i obliczone na miare modyfikacje to co innego.

Bardzo ważne co zauważyłeś (i zdecydowanie się zgadzam), to to, że przed próbą dodania mocy warto doprowadzić silnik do stanu najbardziej zbliżonego serii. Mi po roku szukania problemu w elektryce zabrakło zaparcia i na silnik z problemami wrzuciłem nowy wałek. Polepszył o 0,5-1sek na setkę co sprawiło że otrzymałem auto z przyspieszeniem zbliżonym do oryginalnego. Na hamownię dojechać nie zdążyłem :(

Cytat: "harabin"
Pjj mogłeś wstawić wałek od wersji GT a tak to miałeś za dużo mocy i w konsekwencji wypadek :D


GT ma dwa wałki o innej charakterystyce (każy obsługuje 8, nie 12 cylindrów). Swoją drogą, teraz mam GT i w planach nowe modyfikacje :).

rufuz

  • Gość
[S-Coupe] Tuning silnika G4EK
« Odpowiedź #21 dnia: 16 Grudzień 2009, 20:34:10 »
tak swoja droga ciekawe ile z aut które sa tuningowane przed przeróbkami maja moc chociaż zbliżoną do katalogowej. Hamownia pokazała ze mój mial z silnikiem jeszcze 1.6 zamiast 115KM, 102KM. Teraz jakbym sie wziął za tuning to ile bym uzyskał z niesprawnego silnika he he he Przy swapie na 2.0 z modami bez "kapitalki" sie nie obyło. Okazało sie ze ten 1.6 miał pęknięty kolektor wydechowy.

harabin

  • Gość
[S-Coupe] Tuning silnika G4EK
« Odpowiedź #22 dnia: 16 Grudzień 2009, 23:31:57 »
Cytuj

harabin napisał/a:
Pjj mogłeś wstawić wałek od wersji GT a tak to miałeś za dużo mocy i w konsekwencji wypadek :D


GT ma dwa wałki o innej charakterystyce (każy obsługuje 8, nie 12 cylindrów). Swoją drogą, teraz mam GT i w planach nowe modyfikacje :) .


No ciekawe jest co tu napisałeś :-P :-P :-P

Czy my tu mówimy wogule o G4EK i G4EKT :-P :-P

Cibor

  • Gość
[S-Coupe] Tuning silnika G4EK
« Odpowiedź #23 dnia: 17 Grudzień 2009, 17:06:48 »
harabin, Zdaje mi się że mamy DOHC ;d

harabin

  • Gość
[S-Coupe] Tuning silnika G4EK
« Odpowiedź #24 dnia: 18 Grudzień 2009, 01:07:32 »
Cytat: "Cibor"
harabin, Zdaje mi się że mamy DOHC ;d


To ci się źle zdaje <lol2>

Zdejmowałeś ty wogule pokrywę zaworów cibor? Pokaż mi 2 wałek

Bo z tego co wiem to mamy SHOC, chyba że zdejmując głowice byłem ślepy <cfaniak>

Teraz to mnie zawiodłeś :-P <what is>

Edit:

Do kolegi Pijj:


Chodziło mi że jak miałeś silnik G4EK to mogłeś wstawić wałek od G4EK-T czyli od GT ale Scoupe GT. Ty miałeś na myśli Accenta GT gdzie rzeczywiście jest 16zaworowiec czyli G4FK TwinCam tylko powiedz mi gdzie ty go wypatrzyłeś bo to bardzo unikalna wersja.

pjj

  • Gość
[S-Coupe] Tuning silnika G4EK
« Odpowiedź #25 dnia: 18 Grudzień 2009, 15:12:50 »
Już zacząłem wątpić i zastanawiałem się czy Hyundai oznaczając silniki tym samym symbolem produkuje je zupełnie różne. Co do wstawienia wałka od scoupe-gt, to raz nie pomyślałem. Dwa... nie wiem jaki miałoy to skutek... jak ma się turbina do pracy zaworów? Czy w G4EK-T jest w ogóle inny wałek?

Co do mojego auta, to wypatrzyłem je szczęśliwie na allegro. Miałem jechać sam do Niemiec, ale ono przyjechało do mnie :). Oznaczenie GT jest troche na wyrost, bo "jedyną" zmianą jest mocniejszy silnik. Prowadzenie, zawieszenie bez zmian... ale to może i lepiej, bo nie ma problemu z częściami.

BartBartez

  • Gość
[S-Coupe] Tuning silnika G4EK
« Odpowiedź #26 dnia: 18 Grudzień 2009, 15:38:28 »
Cytat: "pjj"
Czy w G4EK-T jest w ogóle inny wałek?

Tak. Niestety sama zmiana wałka pogorszy osiągi - silnik jest zalewany. Trzeba ingerować w ECU - przerabiałem to.

Cibor

  • Gość
[S-Coupe] Tuning silnika G4EK
« Odpowiedź #27 dnia: 18 Grudzień 2009, 16:05:40 »
harabin, nie zrozumiałeś sarkazmu... ;/ Ps. By rozpoznać różnicę między DOHC a SOHC, nie trzeba ściągać pokrywy zaworów... harabin zawiodłeś mnie...

jasiuekonom

  • Gość
[S-Coupe] Tuning silnika G4EK
« Odpowiedź #28 dnia: 18 Grudzień 2009, 20:31:11 »
Pi pierwsze "pijj" byś pochwalił się swoim autkiem, bo nie kojarzę żeby było a po drugie podłączę się do tematu. Proszę trochę głębiej wyjaśnij, jaka jest różnica mocy gdy włoży się wałek do LS od GT, i ile kosztuje takie programowanie ECU żeby nie zalewało silnika. Nie ma potem żadnych problemów z autem?? Czy przy takim zabiegu trzeba coś jeszcze przerabiać????

harabin

  • Gość
[S-Coupe] Tuning silnika G4EK
« Odpowiedź #29 dnia: 19 Grudzień 2009, 00:18:02 »
Cytat: "Cibor"
harabin, nie zrozumiałeś sarkazmu... ;/ Ps. By rozpoznać różnicę między DOHC a SOHC, nie trzeba ściągać pokrywy zaworów... harabin zawiodłeś mnie...


 <glupek2> <glupek2> <glupek2> <glupek2> <glupek2> <glupek2>

Wiesz niektórzy nie zdejmą nie uwierzą :D :D :D :D :D :D

wyrażaj się jaśniej następnym razem :D :D :D :D :D :D :D

 <glupek2> <glupek2> <glupek2> <glupek2> <glupek2> <glupek2>