Autor Wątek: Check engine - błąd P0011  (Przeczytany 92822 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Shadows

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 517
Check engine - błąd P0011
« Odpowiedź #90 dnia: 04 Kwiecień 2017, 20:15:28 »
Nie mam linku.
Check skasowałem i ten już nie wraca.
Idzie zwariować z tym dziadostwem.

*****************************

Dziś check powrócił po długim czasie, gdybym wiedział, że znów przy zabawach z akumulatorem wróci to bym go w ogóle nie wyciągał do podładowania.

Czyli sumując całość, pierwszy check wyskoczył od razu po tym jak poluzowana klema straciła styk - wszystko zgasło, później długo był problem, następnie długo spokój. Wczoraj wyjąłem na prostownik akku, dziś został z powrotem podłączony i check na blacie.

Nie jestem magikiem, ale tutaj musi być jakiś problem z elektryką w okolicach klem bo dwa razy mam ten błąd właśnie po kręceniu przy klemach.

Czy coś Wam ten opis mówi i podpowiecie, gdzie, czego szukać?

Offline Shadows

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 517
Check engine - błąd P0011
« Odpowiedź #91 dnia: 04 Maj 2017, 23:56:43 »
Przejrzałem instalację, przedmuchałem kanaliki (filtr OCV był mokry, zasyfiony znów nagarem czyli układ był drożny), próbowałem obrócić kabelki od zaworu OCV (skończyło się checkiem P0077, więc biegunowość jest jednak ważna przy zaworze, nie jest to zwykła cewka), czujnik położenia wałka nowy, zawór OCV sprawny....świece, kable... Nie zdecydowałem się na usunięcie filtra OCV, za dużo syfów było na nim znów.

Ja już nie wiem o co tu chodzi, wszystko jest niby ok a check świeci. Był spokój jakiś czas, znów wyjąłem akku i znów check. To są jakieś jaja.

Szykuje się niebawem wymiana oleju i filtra bo stwierdzam dużą ilość nagaru w silniku, może tak ma być, może nie, sam nie wiem. Jeździłem za długo perpetum mobile z Bawarii i zapomniałem o problemach z silnikami, braniem oleju itd.

Jak działa zawór OCV? Kabelki, które w niego wchodzą to plus z ECM i minus czy dwa plusy a masa na obudowie?
Wg screena jaki dawał kiedyś Kosmos wychodzi tak jak na foto niżej czyli:

1. Intake Valve Control
2. Battery Voltage

Co to znaczy? PIN 1 idzie z ECM a PIN 2 to plus czy minus?



Czy problemy mogą wynikać ze złego uziemienia silnika? (chyba nie, ale chwytam się już pierdół)

Chyba pytałem, ale bez odpowiedzi, czy czujnik temperatury OTS może mieć wpływ na system CVVT?

Offline waszek_rmc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1038
Check engine - błąd P0011
« Odpowiedź #92 dnia: 05 Maj 2017, 07:53:44 »
Ja na początku miałem kiedyś drugi czujnik na podmianę. Sprawny z innego auta i mój. Testowałem je w ten sam sposób. Podgrzewaniem, rezystancja... po podłączeniu jednego i odpaleniu silnika( drugi cały czas na miejscu) widziałem jak ładnie pracuje. Tzn reagował przesuwaniem. Żadnych ciał obcych nie stwierdziłem...
Męczyłem się 3 lata i sprzedałem, nie wiem co było przyczyna usterki. Coś zapewne z ciśnieniem oleju, bo jego odpowiedni poziom powodował ze błędu brak. Natomiast kiedyś podpatrując ASO sugerowali sprawdzenie świec, akumulatora i kabli WN. Ja akurat byłem po wymianie na nowe...
Auto w ogóle objawów nie miało. Może to kwestia jeszcze tego łańcucha spinajacego walki? Komuś pomogło...

arturor83

  • Gość
Check engine - błąd P0011
« Odpowiedź #93 dnia: 05 Maj 2017, 10:02:23 »
Witam, ja zmieniałem napiacz i ten łańcuszek i pomogło ....na pare kilometrów.

Offline Shadows

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 517
Check engine - błąd P0011
« Odpowiedź #94 dnia: 05 Maj 2017, 15:12:39 »
U mnie nie daje różnicy poziom oleju, nawet przelałem kilka setek chcąc sprawdzić Twoją teorię i też wywalało check.

Ogólnie nie ma żadnych informacji na ten temat. Np niby co ma ciśnienie oleju do tego skoro wg schematu CVVT tylko czujnik położenia wałka i zawór OCV tam jest :D
Nie wiadomo czy przez ECM idą jeszcze jakieś czujniki czy nie.

Chyba też sprzedam to auto. Jeszcze mam nadzieję, może się uda, tylko pomysłów nie ma a i wsparcia żadnego w sumie.

Najlepiej jechać do ASO, wymienią pól auta, może trafią na usterkę, zapłacę parę tysięcy i skończę jako frajer roku  :D

Offline waszek_rmc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1038
Check engine - błąd P0011
« Odpowiedź #95 dnia: 05 Maj 2017, 20:05:04 »
Cytat: "arturor83"
Witam, ja zmieniałem napiacz i ten łańcuszek i pomogło ....na pare kilometrów.


Czyli kolejna teoria upadła..
Ciekawe iel taka diagnostyka w ASO by kosztowała, coś musi być na rzeczy, że usterka pojawia się w coraz większej ilości aut...

Offline Shadows

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 517
Check engine - błąd P0011
« Odpowiedź #96 dnia: 05 Maj 2017, 22:22:41 »
Na dniach zabiorę się jeszcze raz za wymianę oleju (na obecnym zrobiłem ok 3k km - w tym czasie dolałem ok 2l bo wsysło), niepokoi mnie ten nagar znaleziony na filtrze OCV, pod korkiem wlewu oleju też znalazłem grudkę.

Płukanka, wymiana oleju, filtra. Piszą na zagranicznych stronach, że najczęstszy powód P0011 to olej i wszelkie problemy z nim, później zawór.

Chciałem sprawdzić kable zaworu OCV, ale wszystko wchodzi w wiązkę i ginie, nie wiedziałem co dalej.

Jak jest z czujnikiem ciśnienia oleju? Jest jeden i znajduje się z przodu silnika obok czujnika temperatury, czy jeszcze gdzieś coś znajdę?

Nie wiem czy coraz częściej, nie widzę aby ludzie pisali z tym problemem.

Offline Shadows

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 517
Check engine - błąd P0011
« Odpowiedź #97 dnia: 17 Maj 2017, 19:47:48 »
Po płukance silnika przejechałem już prawie 100km, check nie wraca. Wcześniej wracał po chwili, od 2-10 przejechanych km.

Niestety zauważyłem znaczny spadek mocy silnika.

Dwa podejrzenia:

-świece NGK, objawy takie same jak przed ich wymianą, dziura i muł. Przejechane na nich może 500km

-grzebałem też z LPG - wymiana filtrów, kalibracja... Sprawdzę jeszcze jak chodzi na benzynie. Może jakaś nieszczelność LPG czy coś, tylko, ze nieszczelność bym wyczuł.

Offline waszek_rmc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1038
Check engine - błąd P0011
« Odpowiedź #98 dnia: 17 Maj 2017, 21:45:23 »
Oby to było to, czyli płukanka mogła pomoc na syf w silniku, a co z tym się wiąże pewnie i ciśnienie oleju..
Ja robiłem płukankę jako pierwsza rzecz po wystąpieniu błędu i nic nie pomogło... w sumie to głupot na temat płukankę nagadał mi właściciel warsztatu... wiec jakoś pewnie te płukanie nie było zgodnie z instrukcja (zbyt krótko chodził). 3mam kciuki, głupi, powracający blad spędzał sen z powiek. A jak z braniem oleju, za wcześnie jeszcze by określić?

Offline Shadows

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 517
Check engine - błąd P0011
« Odpowiedź #99 dnia: 17 Maj 2017, 22:13:28 »
Muszę jechać na analizę spalin z HC jak radzi Kosmos i będę wiedział więcej. Póki co za wcześnie na jakieś oceny.

Płukankę robiłem równo 12 minut, producent zaleca nie więcej jak 10 minut.
Straszny żur zlałem, porównaniem do smoły przesadzę, ale olej był bardzo, ale to bardzo czarny, więc silnik chyba był mocno zasyfiony.

Płukanka musi być dobra, jej głównym składnikiem jest chyba nafta (tak z 80%?), a więc ma zdolności czyszczące na wysokim poziomie. Czytałem jednak aby nie przesadzić z tym płukaniem, 10 minut max bo znacznie dłużej można uszkodzić silnik. Ale to tylko opinie z internetu.

Olej wlałem Total Quartz 5W40, zużycie powinno być mniejsze, czas i analiza pokażą.

Offline waszek_rmc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1038
Check engine - błąd P0011
« Odpowiedź #100 dnia: 23 Maj 2017, 11:54:18 »
I jak tam Shadows, błąd wraca?

Offline Shadows

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 517
Check engine - błąd P0011
« Odpowiedź #101 dnia: 23 Maj 2017, 15:29:11 »
Nie ma błędu, zrobiłem już ok 300km. Problem był w zasyfionym silniku najprawdopodobniej. Sygnałem powinien być totalnie zawalony filtr OCV w tamtym roku, ale ja nie wiedziałem jeszcze wiele o dobrodziejstwach od np Liqui Moly i nie zdawałem sobie sprawy, ze wymiana oleju to nie wszystko.

Strat nie poniosłem jakiś wielkich. Zawór OCV miałem w dwóch częściach, działało to, ale cewka była osobno, więc dobrze, ze kupiłem używkę za 95zł.
No i czujnik położenia wałka też kupiłem. Strata więc 100zł za nowy czujnik bo mój był sprawny.

Jest ok, oby dalej już bez problemów bo jak czytam na forach to same checki i siwe włosy u ludzi.

Pozdr

Offline waszek_rmc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1038
Check engine - błąd P0011
« Odpowiedź #102 dnia: 23 Maj 2017, 21:56:14 »
No to super, jednak kosmos miał rację, w pierwszych postach sugerował płukankę... Ja robiłem, ale widocznie trzeba było ponownie powtórzyć po jakimś czasie :)

Offline Shadows

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 517
Check engine - błąd P0011
« Odpowiedź #103 dnia: 23 Maj 2017, 22:21:03 »
Kosmos chyba zawsze ma rację. Nie pamiętam jego postu, ale w necie wyczytałem, że P0011 to prawie zawsze brudny olej, zatkany filtr OCV, zapchane kanaliki etc, sporadycznie inne rzeczy.

Jakoś później wpadł temat Liqui Moly. No trudno, nie każdy wszystko wie, człowiek się uczy całe życie.

Okazuje się, ze bardzo ważne jest dbanie o ten system, przede wszystkim regularne zmiany oleju i czyszczenie filtra OCV, ale co zrobić skoro przeciętny mechanik czy użytkownik nie ma nawet pojęcia, gdzie jest filtr OCV :]

Teraz mam problem ze świecami, ostatnio jedna miała przedmuchy spod porcelanki, problemy wróciły po ok 500km od wymiany, w czwartek będę to rozbierał i patrzył, pewnie wymiana świec znów, ale tym razem już nie NGK, szkoda kasy i nerwów. Kupię może Boscha tym razem, sam nie wiem co dobre.

Offline Piotrek79

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 995
Check engine - błąd P0011
« Odpowiedź #104 dnia: 24 Maj 2017, 08:08:17 »
Polecam świece-DENSO,BRISK,CHAMPION nawet z ISKRAMI nie miałem kłopotów.
NGK,BOSCH to już trochę jadą na swojej marce i często mają wpadki .