Autor Wątek: [Santa Fe SM] Przyśpieszanie  (Przeczytany 19734 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

szteo

  • Gość
[Santa Fe SM] Przyśpieszanie
« dnia: 17 Grudzień 2013, 13:32:36 »
Witam dziś jechałem  autostradą prędkość 130 km/h  obroty 3 tyś 5 bieg i już wcale nie chciał przyspieszyć.  
dodam że na 1,2,3 biegu silnik wkręca się do czerwonego pola, a na 4 i 5 biegu już nie chce się wkręcać  wyżej
Gdzie szukać problemu?

Offline cezaros

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 69
[Santa Fe SM] Przyśpieszanie
« Odpowiedź #1 dnia: 20 Grudzień 2013, 08:42:40 »
To już chyba silnik na więcej nie pozwala, i "aerodynamika" szafy wiktoriańskiej, na twoim miejscu sprawdziłbym autko na hamowni, wyglada na spadek mocy silnika (zresztą od diesla nie ma co wymagać cudów te tylko w polskim rządzie istnieją) ale 130 max to stanowczo za mało one chyba maja 160 max. Na niższych biegach ci przyśpiesza bo silnik daje rade bo przekładnia jest poniżej 1 a "piątka jest już nadbiegiem i tu wychodzą najczęściej brakujące koniki w silniku. Do obrotów (czyli brak wydajności pompy) nie można się przywalić bo mówisz ze wchodzisz na czerwone pole na niższych biegach. Moja diagnoza wstępna spadek mocy spowodowany zużyciem silnika.

[ Dodano: 2013-12-20, 08:48 ]
o dzizas nie popatrzyłem kto dał posta i tak cię pocieszam po wymianie silnika. Weź zróbmy mini zlot w jarosławiu bo widzę ze inaczej się to nie skończy, wprawdzie nie mam diesla ale za to porównam napęd bo do niego mam u siebie jakies ale. sprawdzałeś czy ten silnik od trajeta ma tyle koników co powinien bo to co piszesz to objaw ze jest o 20 do 30 za mało.

Offline volcan

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 540
    • http://www.prace-geologiczne.pl
Re: [Santa Fe SM] Przyśpieszanie
« Odpowiedź #2 dnia: 20 Grudzień 2013, 10:42:33 »
Cytat: "szteo"
Witam dziś jechałem  autostradą prędkość 130 km/h  obroty 3 tyś 5 bieg i już wcale nie chciał przyspieszyć.  
dodam że na 1,2,3 biegu silnik wkręca się do czerwonego pola, a na 4 i 5 biegu już nie chce się wkręcać  wyżej
Gdzie szukać problemu?


Normalne to raczej nie jest. Ja wczoraj śmigałem swoim po A4 i licznikowe 160km/h idzie równiutko i "lekko" (tj. nie czuć "wysiłku" - po wciśnięciu gazu jeszcze się swobodnie rozpędza) - bez znaczenia czy po płaskim, czy pod górkę a i te 20-30 km/h więcej (czyli 180-190 km/h) da się wyciągnąć. To wszystko na najwyższym biegu (ASB - przy utrzymywaniu równej prędkości przechodzi na lockup) - obroty przy 160 km/h to +/- 3100 rpm, przy 180 km/h ciut ponad 3500 rpm.

Do ilu obrotów wkręca się u Ciebie na 4 i 5 biegu?

szteo

  • Gość
[Santa Fe SM] Przyśpieszanie
« Odpowiedź #3 dnia: 21 Grudzień 2013, 21:03:29 »
Silnik jest takiej samej mocy jak mialem wczesniej.
Na 4 biegu obroty 3 ,5  tys obrotow ale strasznie wolno sie wkreca a na 5 biegu 3 tys max i dalej nie idzie
Na komuterze nie ma zadnych bledow mechanik mowi ze jest zatkane jakies sitko i nie dostaje tyle paliwa co powinien.
Co o tym myslicie ?

Offline zkit

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 143
[Santa Fe SM] Przyśpieszanie
« Odpowiedź #4 dnia: 22 Grudzień 2013, 20:04:10 »
A może przytkany katalizator

Offline volcan

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 540
    • http://www.prace-geologiczne.pl
[Santa Fe SM] Przyśpieszanie
« Odpowiedź #5 dnia: 23 Grudzień 2013, 08:11:09 »
Cytat: "szteo"

Co o tym myslicie ?


Jeżeli dostawałby za mało paliwa (czyli zatkany smok pompy paliwa, wadliwy lub brudny filtr pod maską itp.), to byłoby za niskie ciśnienie na listwie -> miałbyś błąd w komputerze, czyli trzeba auto podpiąć do skanera i zobaczyć co pokaże. Jeżeli nie wyrzuci takiego błędu - ani aktywnego, ani archiwalnego, to nie jest to raczej dobry trop. U mnie w SF gdy zamarzło paliwo (i ciurkało tak ledwo ledwo a momentami wcale), to właśnie taki błąd wyskoczył. Najlepiej byłoby błąd sprawdzać dynamicznie w czasie jazdy - czyli jazda ze skanerem aż do "zmulenia" auta przy dużej prędkości.

Druga opcja - zatkany katalizator (najlepsza chyba - najszybciej i najłatwiej usunąć ten problem).

Trzecia opcja - źle ustawiony rozrząd - przestawienie gdzieś o jeden ząbek może dać właśnie taki efekt - tj. auto nie będzie się rozpędzało do wyższych prędkości (nie domykają się w odpowiednim momencie zawory). Identycznie taki efekt już kiedyś miałem (co prawda w Matizie) - prawidłowe ustawienie rozrządu od razu uzdrowiło samochód. Można to zdiagnozować (zazwyczaj...) mierząc kompresję w poszczególnych cylindrach. Przy małym przestawieniu tłoki z zaworami się nie spotkają, ale silnik będzie "nieszczelny" - stąd utrata mocy.

Co do rozrządu - przypuszczam, że to może być właściwy trop, bo skoro wymieniałeś silnik, to zapewne robiłeś też pakiet startowy, czyli rozrząd i płyny eksploatacyjne. Mechanicy się wzbraniają przed rozbieraniem połowy auta, ale jeżeli np. robił wymianę rozrządu bez blokad albo coś poszło nie tak - nie ma innego wyjścia, niż sprawdzenie znaków na kołach pasowych.

szteo

  • Gość
[Santa Fe SM] Przyśpieszanie
« Odpowiedź #6 dnia: 23 Grudzień 2013, 11:28:51 »
Rozrzad jest ok.
Mechanik mowi ze przy silniku jest jeszcze jakies cudo nazwy nie pamietam co jest zwiazane z podawana iloscia paliwa i ze to trzeba umyc pod cisnieniem bo moze byc zasyfione  i tez takie moga byc objawy.
A co z katalizatorem jak go sprawdzic ?
Mam jeszcze pytanie odnosnie cieniutkich wezykow podlaczonych do interkulera jaka pelnia funkcje czy zle ich podpiecie bedzie mialo na cos wplyw

Offline volcan

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 540
    • http://www.prace-geologiczne.pl
[Santa Fe SM] Przyśpieszanie
« Odpowiedź #7 dnia: 23 Grudzień 2013, 11:48:51 »
Cytat: "szteo"

Rozrzad jest ok.


Był sprawdzany?

Cytat: "szteo"

Mechanik mowi ze przy silniku jest jeszcze jakies cudo nazwy nie pamietam co jest zwiazane z podawana iloscia paliwa i ze to trzeba umyc pod cisnieniem bo moze byc zasyfione  i tez takie moga byc objawy.


Tak, czy inaczej - wyrzuciłoby błąd ciśnienia paliwa na listwie. Ona jest już za wszelkiej maści filtrami itp.

Cytat: "szteo"

A co z katalizatorem jak go sprawdzic ?


Najszybciej - podmieniając na inny. Poza tym - jeżeli kat jest zabity / stopiony (jeżeli paliwo dopala się w wydechu np.) - to widać to po jego zdemontowaniu.

Cytat: "szteo"

Mam jeszcze pytanie odnosnie cieniutkich wezykow podlaczonych do interkulera jaka pelnia funkcje czy zle ich podpiecie bedzie mialo na cos wplyw


Był kiedyś wątek o tym - nie pamiętam niestety wniosków końcowych ;)

szteo

  • Gość
[Santa Fe SM] Przyśpieszanie
« Odpowiedź #8 dnia: 23 Grudzień 2013, 12:01:50 »
No rozrzad byl sprawdzany i wszystko ok.
Autko pali na cyk jak czasami ruszam na jedynce to nie chce sie zebrac od dolu dopiero jak dojdzie do 2 tys to jedzie tak jak powinno.
Dajmy na to jade na 2 biegu obroty z 1.5 tys skrecam pod gorke i autko zwalnia nie chce przyspieszyc trzeba redukowac

Offline volcan

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 540
    • http://www.prace-geologiczne.pl
[Santa Fe SM] Przyśpieszanie
« Odpowiedź #9 dnia: 23 Grudzień 2013, 21:10:14 »
Dokładnie taki objaw miałem przy przestawionym rozrządzie :) Nie było dołu i nie osiągał normalnej prędkości maksymalnej.

Offline cezaros

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 69
[Santa Fe SM] Przyśpieszanie
« Odpowiedź #10 dnia: 24 Grudzień 2013, 12:07:32 »
volcan to miałeś szczęście że tłoki o zawory nie klepały, jesteście pewnie ze przeskok o 1 ząbek nic nie zrobi w dieslu?

Offline volcan

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 540
    • http://www.prace-geologiczne.pl
[Santa Fe SM] Przyśpieszanie
« Odpowiedź #11 dnia: 24 Grudzień 2013, 12:25:20 »
Szczęście miałem - to fakt  8-)

Przypuszczam, że delikatne przestawienie (jak pisałem - w Matizie miałem dokładnie o jeden ząbek przestawione) nie narobi szkód w praktycznie żadnym samochodzie (zależy jeszcze w którą stronę się przestawi).

Wesołych Świąt :)

szteo

  • Gość
[Santa Fe SM] Przyśpieszanie
« Odpowiedź #12 dnia: 18 Luty 2014, 18:41:06 »
Witam jestem po regeneracji turbiny autko przyspiesza o niebo lepiej czuc to. Jednak max predkosc jaka rozwinolem to 140 i dalej nie idzie na nizszych biegach zbiera sie elegancko na 5 tez idzie ale 140 i koniec. Co wy o tym sadzicie ?
Jest sens usuwac katalizator bo innych pomyslow juz nie mam.

martinez98

  • Gość
[Santa Fe SM] Przyśpieszanie
« Odpowiedź #13 dnia: 18 Luty 2014, 19:21:20 »
A masz pewnosc, ze to katalizator? poza tym sonda lambda za katalizatorem "zauważy" jego brak. Może masz zapchany tłumik pośredni lub końcowy, a wcale nie katalizator, a może to inna przyczyna (np. układ paliwowy).

szteo

  • Gość
[Santa Fe SM] Przyśpieszanie
« Odpowiedź #14 dnia: 18 Luty 2014, 20:18:59 »
Uklad paliwowy jest ok.
A u mnie sonda jest za katalizatorem ?
Co bedzie jesli go usune? Jak odetkac  tlumiki jesli sa przytkane