Hmmm nie wiem czy masz sondę, za katalizatorem, ale zakładam, że tak w 2003 roczniku. Jak odetkać? najpierw trzeba sprawdzić czy faktycznie któryś jest zatkany (nie musi być całkiem), można spróbować wypalić taki tłumik z sadzy, chyba, że jest zbyt zabity lub np. zardzewiały na tyle, że to go dobije. Jest dużo niewiadomych, ale katalizator łatwo wywalić, ale to nie musi być rozwiązanie, a może narobić też kłopotów. Silnik potrzebuje powietrza i paliwa, ale potrzebuje też mieć sprawny wydech, żeby pracować poprawnie. Miałem przypadek w mondeo V6, gdzie 3-ci katalizator zapchany blokował się i nie pozwalał wkręcić silnika powyżej... 3000 obrotów! Ale to nie było wszystko, dodatkowo jeden z 2 tłumików końcowych był przytkany na tyle, że silnik nie chciał też się wkręcać.
Proponuję do sprawdzenia odłączyć EGR na łączeniu z wydechem - to powinno dać wystarczające ujście spalin do testu czy to pomoże.
Nie znam silnika, ale zakładam, że EGR tam jest, w każdym razie podsuwam pomysły.