Forum > Santa Fe SM

[Santa Fe SM] Ścina przednie opony po obu stronach (wew/zewn

<< < (3/6) > >>

ozzyhw:
Może i zbieżność choć jak napisałem wcześniej przy wymianie opon była zrobiona pełna geometria. Warsztat jest znany i dobry (to już trzeci samochód w którym zmieniałem u nich opony).
Co do luzów to oczywiście wtedy też były sprawdzane, chłopaki tam są dosyć drobiazgowi więc raczej nie odpuścili by sobie wymiany czegokolwiek gdyby nie było ok.

Zawieszenie nie ma luzów, nic nie stuka wszystko ok (odpukać oby jak najdłużej) - tylko amorki z tyłu muszę zmienić ale nie znaczy to, że są już rozwalone - są lekko "spocone" jak powiedział diagnosta ale przegląd przeszedł (z zaleceniem żeby je w najbliższym czasie wymienić).

Jeśli ktoś ma jakieś pomysły to proszę pisać. Chciałbym zwrócić uwagą że opony były ścięte symetrycznie względem siebie i symetrycznie względem środka opony (tzn bieżnik był ścięty dokładnie tak samo po wewnętrznej i zewnętrznej stronie opony oraz identycznie na lewej i prawej oponie)!
Przy czym z tyłu opony jak nówki!
Wyglądało to dokładnie jak bym cały czas jeździł na flakach :-) ale jeszcze raz powtarzam ciśnienie cały czas było w normie.

jaclwapl:
hymmm.... może opony nie takie:) nie do samochodów o takiej masie:)
z przodu jest trochę ciężej i każdy Santek wygląda jakby przednie opony miały za mało powietrza (był taki wątek już poruszany). Jakie konkretnie masz opony?

barzuc:
jaclwapl, to może być najlepszy trop. Bo takie ścieranie nie jest normalne.
Swoją drogą o indeksie nośności i prędkości już niewiele osób pamięta... Przy osobówkach tego już nikt nie sprawdza (standard to nośność zwykle wystarczająca... ale dla aut o masie własnej ~1,2-1,5t... nie przy 2t i więcej, prędkość zwykle jest 180km/h lub więcej więc też zwykle nikt nie patrzy) rozmiar się zgadza więc "gumy" na koła ;-) Inna sprawa - im większe indeksy tym opona droższa.

jaclwapl:
barzuc, dokładnie tak jak piszesz. Chciałem kupić komplet oponek do samochodu i nawet miałem upatrzone już konkretne. Przytomny sprzedawca zapytał się do jakiego samochodu mają być to opony i polecił inne (ze względu właśnie na masę samochodu) - musiałem dopłacić 80 zł za sztukę ale dzięki temu nie mam żadnych problemów.

volcan:

--- Cytat: "ozzyhw" ---
Ma ktoś jakieś pomysły?
--- Koniec cytatu ---


100% zbyt niskie ciśnienie w oponach. Santek jest dość ciężki i większość opon trzeba dmuchnąć (przód właśnie) o 0,2 - 0,3 bara mocniej, niż piszą na tabliczce. Ja mam około 2,5 bara z przodu i 2,3 z tyłu i jest OK.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej