Autor Wątek: [i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI  (Przeczytany 160506 razy)

0 użytkowników i 5 Gości przegląda ten wątek.

Offline gulgulq

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 138
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #750 dnia: 01 Styczeń 2020, 17:34:02 »
zmiana paliwa na zimowe( z mniejsza ilością biododatków)

Offline waszek_rmc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1037
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #751 dnia: 02 Styczeń 2020, 08:49:34 »
Dokładnie, u mnie obecnie zauważam wypalanie co drugie tankowanie... czyli 800-1000 km. Latem w trasie miałem co 450-600. Dodatkowo po czujnikach ciśnienia doładowania oraz EGR widzę, że jest dużo czyściej. Zatem taka oto ekologia, którą zabija sama ekologia... nadgorliwość gorsza od faszyzmu. Wystarczy nie dodawać dodatków BIO do paliw i wszyscy będą zadowoleni :) Ale biznes musi się kręcić. Ciekawe czym uszczęśliwią hybrydy i elektryki :)

Offline kornjed

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 13
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #752 dnia: 02 Styczeń 2020, 11:21:54 »
Cytat: "Przemek343"
Witam serdecznie. Z filtrem walczę już od prawie roku bo wtedy zauważyłem zbyt częste wypalanie filtra. W sierpniu tego roku regenerowalem filtr DPF ale nic to nie pomogło. Zauważyłem bardzo dziwną rzecz a mianowicie w lecie filtr wypalał mi się co 50-70 km. Teraz jak jest zimno to filtr wypala mi się co ok 400 km. W poprzednią zimę było tak samo. Co może być przyczyną takiego wypalania ? Proszę pomóżcie.

U mnie dokładnie to samo ale w i30stce, strasznie irytująca sprawa.

Cytat: "gulgulq"
zmiana paliwa na zimowe( z mniejsza ilością biododatków)

Z moich obserwacji również temperatura zewnętrzna a nie samo paliwo. W zeszłym roku we wrześniu robiąc trasę 700KM (tankowanie przed wyjazdem) i wyjeżdżając późnym popołudniem gdzie było ok 19 stopni wypalanie miałem po 60KM, stopniowo interwał się wydłużał do ok 240KM gdy wieczór/noc była dużo zimniejsza ok 8 stopni. Praktycznie wyłącznie autostrada i styl jazdy taki sam... Wypalanie co 70KM w lecie, w porównaniu z 400-500KM teraz zimą to jakiś kosmos i nienormalna rzecz jak dla mnie.

Offline waszek_rmc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1037
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #753 dnia: 02 Styczeń 2020, 14:07:58 »
Hmm, być może sprawność diesla przy niższych temperaturach zewnętrznych jest lepsza. Bo tak jak pisałem, fizycznie mam czystszy wydech oraz egr i czujnik ciśnienia doładowania

Offline hyubi

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 87
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #754 dnia: 03 Styczeń 2020, 18:15:02 »
W moi i40 teraz też DPF wypala się co 400km, latem wypalał się co 100km.
Z tego co zauważyłem to że przy niższej temperaturze na zewnątrz DPF przy wypalaniu osiąga niższą temperaturę.
Na przykład latem przy 30C osiąga 650C a przy 0C osiąga 600C, jest to spowodowane na pewno przez chłodne powietrze które wychładza filtr.
Czyli warunki zimowe nie sprzyjają DPF-owi, bo im większa temperatura tym lepiej dla DPF-a, dlatego też filtry montowane są teraz za turbiną a nie jak wcześniej gdzieś pod podwoziem.
Na logikę filtr powinien wypalać się teraz częściej a latem rzadziej.
Doświadczonym mechanikiem nie jestem, ale moim zdaniem w tym samochodzie jest za mały intercooler i może to ma na ten efekt wpływ.
Intercooler powinien być o rozmiarze chłodnicy i powinien znajdować się przednią, a jest schowany z boku mały.  
Kupiłem 400 litrów paliwa zimowego na lato i zobaczę latem jak będzie z wypalaniem na zimowym paliwie.
Mam też i30 1.4 diesel z dwa razy większym przebiegiem, w i30 nie ma różnicy lato czy zima, filtr DPF wypala się zawsze co 400km.

Offline weuek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1096
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #755 dnia: 04 Styczeń 2020, 00:19:57 »
Cytat: "hyubi"

Intercooler powinien być o rozmiarze chłodnicy i powinien znajdować się przednią, a jest schowany z boku mały.  

Mały intercooler z boku to oldskulowe rozwiązanie, jak w starych dieslach holcwagena. Dziwne, że dalej to klepią, bo nawet w przedpotopowym 1.8 tdci miałem go przed chłodnicą/skraplaczem klimatyzacji.

W octavii mam intercooler o rozmiarze chłodnicy, ale ściśniety jak kanapka trzech chłodnic.

Offline hyubi

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 87
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #756 dnia: 04 Styczeń 2020, 09:09:31 »
W vektrze intercooler też miałem na pierwszej linii frontu trzech chłodnic i to rozwiązanie uważam za lepsze, dodatkowym plusem jest to że w przypadku załączeniu wentylatora jest dodatkowo schłodzony.
Myślę że w i40 intercooler jest za mały i przez to niezbyt wydajny, może dlatego DPF latem wypala się częściej.

Offline weuek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1096
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #757 dnia: 04 Styczeń 2020, 09:46:32 »
A moim zdaniem lepiej jest dać wentylator(y) z tyłu, bo z przodu wpada powietrze. Zresztą, chyba z przodu już od kilku ładnych lat nie dają - tylko ze starych opli pamiętam.

Offline hyubi

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 87
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #758 dnia: 04 Styczeń 2020, 11:04:49 »
Wiadomo że lepiej jak jest wentylator z tyłu chłodnic, bo wtedy powietrze z zewnątrz zaciągać przez układ chłodnic.

Offline miko

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 18
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #759 dnia: 12 Styczeń 2020, 13:03:19 »
Witam,
Dołączę się do tematu:
Mam i40 z 2011 1.7 137KM  aktualny przebieg 178000km
Nie wiedziałem dokładnie, kiedy dopala się DPF, a chciałbym o niego dbać, żeby nie generował kosztów: więc kupiłem na

alledrogo elm za 35zl, do tego Terque na telefon.
Ustawiłem alarmy i jeden zegar na temperaturę DPF i normalnie jeżdżę na wygaszonym telefonie (bo jak coś to i tak się

odezwie że osiągnął temperaturę odpowiadającą dopalaniu DPF) a jeśli mam potrzebę to sobie podglądam jaką temperaturę ma

DPF.
Zrobiłem tak już z 10kkm i po moich obserwacjach:
1) U mnie dopalanie zawsze trwa 20 minut
2) Jazda bardziej po mieście: wypalanie co 180-230km
3) Jazda typowa trasa (prędkość do 130): wypalanie co 300km
Wypalanie nie wymaga wcale jazdy 2500 obr/min, najlepiej jechać normalnie/może 1 bieg niżej i będzie ok, bo nawet

zatrzymanie się nie wyłączy dopalania. Ba! Nawet w formie testu auto dopalało mi się na obrotach jałowych i dopaliło się

tak, że kolejne dopalanie maiłem za 250km. Oczywiście że paliwo może wtedy jakoś bardziej dostawać się do oleju ale robiłem

to tylko w formie testu, wzrostu poziomu oleju nie zaobserwowałem (pomiar :auto zawsze tak samo ustawione na miejscu

postojowym, pomiar zawsze na zimnym silniku). Od wymiany do wymiany mam taki sam poziom oleju  (wymieniam olej co 10-12kkm)
Dodatkowo podczas jazdy na autostradzie np 140km/h robiłem test:
Jazda na 6 biegu- temperatura DPF 340*C
5 bieg -320*C
4 bieg- 300*C
3 bieg- 290*C
Czyli danie dużo wyższych obrotów tak naprawdę nie podnosi nam temperatury DPF, a wręcz ją obniża poprzez zwiększony

przepływ  powietrza.
Testowo na rozgrzanym silniku próbowałem uzyskać wysoką temperaturę DPF, pomimo mega butowania nie byłem w stanie osiągnąć

więcej niż 430*C - tak więc auto MUSI dotryskiwać paliwo, bo DPF dopala się od 580*C.

Tak jeszcze przy okazji, miałem na początku problem z dziwnymi wskazaniami temperatury tj: 180, 200, 1000, 195*C i tak

skakało- okazało się że kostkę od czujnika temperatury przeczyściłem contackt spray i wskazanie temperatury jest idealnie

płynne bez przekłamań.

Ps. napiszcie co ile dopalał się Wam nowy lub czyszczony filtr DPF - bo nie wiem czy to moje dopalanie co +-250km to dużo

czy mało w I40?

Pozdrawiam
Miko

Offline k3s4

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 14
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #760 dnia: 16 Styczeń 2020, 18:14:52 »
u mnie filtr DPF dopala sie co okolo ~120km wiec chyba spoko ;) aktualnie czekam na interfejs delphi zeby sprawdzic poziom zapchania filtra i bede myslal czy jechac zeby ktos to przeczyscil itd.. gdzies na zagranicznym forum hyundai i30 czytalem ze prawidlowo powinno sie wypalac co 500km ale nie wiem ile w tym prawdy..

Offline Alfred

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 160
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #761 dnia: 16 Styczeń 2020, 18:39:56 »
Ja mam rocznik 2013 przebieg 120tys silnik 1.7 136KM. Przy przebiegu około 90 tys. miałem regeneracje DPF bo wypalał co 100km w mieście a na trasie co 150km. Po regeneracji w trasie co 500km w mieście miedzy 250-350 (bardzo krótkie odcinki). Ogólnie jak mi się zbliża ok. 500km od poprzedniego i nie mam w planach trasy to jadę na "S" i zawsze się wypala.

Offline marcin_kutno

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 46
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #762 dnia: 16 Styczeń 2020, 21:34:57 »
Cytat: "k3s4"
u mnie filtr DPF dopala sie co okolo ~120km wiec chyba spoko ;) aktualnie czekam na interfejs delphi zeby sprawdzic poziom zapchania filtra i bede myslal czy jechac zeby ktos to przeczyscil itd.. gdzies na zagranicznym forum hyundai i30 czytalem ze prawidlowo powinno sie wypalac co 500km ale nie wiem ile w tym prawdy..

Czy na pewno  interfejsem delphi można sprawdzić poziom zapchania filtra w i40?

Offline waszek_rmc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1037
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #763 dnia: 16 Styczeń 2020, 21:38:02 »
Tez tak robię jak Alfred, w i40 robiłem tak przy ok 500 a w Santa kiedy przejadę 1000. Choć rekord miałem 1230 :). Generalnie w okolicach tych ilości km mam wypalanie. W Santa filtr chyba więcej przepuszcza. Widzę to czasem po końcówkach rury. Dzięki temu nie zapycha się tak często...

Offline Alonzo_

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 349
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #764 dnia: 17 Styczeń 2020, 09:41:34 »
Czasami mi się ten filtr przyśni. Budzę się wtedy, serce wali, cały  spocony i wystraszony.... :shock:
Po chwili dociera do mnie, że to był tylko zły sen. I śpie dalej.  ;-)