Witam,
Dołączę się do tematu:
Mam i40 z 2011 1.7 137KM aktualny przebieg 178000km
Nie wiedziałem dokładnie, kiedy dopala się DPF, a chciałbym o niego dbać, żeby nie generował kosztów: więc kupiłem na
alledrogo elm za 35zl, do tego Terque na telefon.
Ustawiłem alarmy i jeden zegar na temperaturę DPF i normalnie jeżdżę na wygaszonym telefonie (bo jak coś to i tak się
odezwie że osiągnął temperaturę odpowiadającą dopalaniu DPF) a jeśli mam potrzebę to sobie podglądam jaką temperaturę ma
DPF.
Zrobiłem tak już z 10kkm i po moich obserwacjach:
1) U mnie dopalanie zawsze trwa 20 minut
2) Jazda bardziej po mieście: wypalanie co 180-230km
3) Jazda typowa trasa (prędkość do 130): wypalanie co 300km
Wypalanie nie wymaga wcale jazdy 2500 obr/min, najlepiej jechać normalnie/może 1 bieg niżej i będzie ok, bo nawet
zatrzymanie się nie wyłączy dopalania. Ba! Nawet w formie testu auto dopalało mi się na obrotach jałowych i dopaliło się
tak, że kolejne dopalanie maiłem za 250km. Oczywiście że paliwo może wtedy jakoś bardziej dostawać się do oleju ale robiłem
to tylko w formie testu, wzrostu poziomu oleju nie zaobserwowałem (pomiar :auto zawsze tak samo ustawione na miejscu
postojowym, pomiar zawsze na zimnym silniku). Od wymiany do wymiany mam taki sam poziom oleju (wymieniam olej co 10-12kkm)
Dodatkowo podczas jazdy na autostradzie np 140km/h robiłem test:
Jazda na 6 biegu- temperatura DPF 340*C
5 bieg -320*C
4 bieg- 300*C
3 bieg- 290*C
Czyli danie dużo wyższych obrotów tak naprawdę nie podnosi nam temperatury DPF, a wręcz ją obniża poprzez zwiększony
przepływ powietrza.
Testowo na rozgrzanym silniku próbowałem uzyskać wysoką temperaturę DPF, pomimo mega butowania nie byłem w stanie osiągnąć
więcej niż 430*C - tak więc auto MUSI dotryskiwać paliwo, bo DPF dopala się od 580*C.
Tak jeszcze przy okazji, miałem na początku problem z dziwnymi wskazaniami temperatury tj: 180, 200, 1000, 195*C i tak
skakało- okazało się że kostkę od czujnika temperatury przeczyściłem contackt spray i wskazanie temperatury jest idealnie
płynne bez przekłamań.
Ps. napiszcie co ile dopalał się Wam nowy lub czyszczony filtr DPF - bo nie wiem czy to moje dopalanie co +-250km to dużo
czy mało w I40?
Pozdrawiam
Miko