Autor Wątek: [i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI  (Przeczytany 156169 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Alonzo_

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 349
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #780 dnia: 10 Marzec 2020, 08:09:14 »
MK33 wcześniej było pisane. Wg mnie zwłaszcza u nas wskazane jest lać coś co poprawia spalanie -zmniejsza zadymienie spalin, jak to ładnie piszą - wpływa na poprawna prace dpf i takie tam..... Środek do wyboru.
Ja akurat leje archoila w 2 auta od ok 25-30tkm (i widzę różnice na plus w tym temacie) i mają się na razie dobrze (przynajmniej tak mi się wydaje ;-)  )

Offline MK33

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 40
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #781 dnia: 10 Marzec 2020, 19:50:24 »
Czy wyciągnięty filtr DPF da się ponownie zamontować? Czy taki demontaż jest nieodwracalnym zabiegiem?

Offline kacluk1987

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 228
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #782 dnia: 10 Marzec 2020, 20:45:19 »
Da sie. Ta sama zasada co przy jego wywaleniu. Zakladasz + od nowa soft do wgrania. A czy ma to sens montowac dpf? Jezdzij bez i sie nie martw.

Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1444
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #783 dnia: 10 Marzec 2020, 20:56:20 »
Można kupić i zamontować czujnik temperatury z wyświetlaczem. Na wypalaniu temp. wzrasta ponad 500stopni  i wiesz kiedy masz dopalanie. Wyjdzie taniej niż płacenie za wycięcie.

Offline MK33

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 40
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #784 dnia: 10 Marzec 2020, 23:02:08 »
za 3 mce kończy mi się gwarancja. Chcę wyciąć DPF i zrobić chip tuning.

Offline Alonzo_

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 349
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #785 dnia: 11 Marzec 2020, 09:40:24 »
Cytat: "MK33"
Czy wyciągnięty filtr DPF da się ponownie zamontować? Czy taki demontaż jest nieodwracalnym zabiegiem?


Da się pod warunkiem że założyłeś inną puchę  bez dpfa a swój cały wymontowałeś i leży sobie albo musisz kupić nowy/uzywany jeśli twój stary został "wydłubany". Plus program.
Jeśli nie lałeś niczego do paliwa dotychczas to zacznij lać zobacz jak wtedy wypalanie będzie wyglądać po kilku/nastu zbiornikach i wtedy zdecyduj czy wycinać.
Bez dpfa żyje się mega komfortowo w hyundaiu zwłaszcza ale strach jechać na zachód no i  kiedyś bardzo prawdopodobne że trzeba będzie jednak go założyć (koszt).

Offline MK33

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 40
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #786 dnia: 11 Marzec 2020, 18:51:39 »
A czemu strach jechać na zachód? Jakoś nie widziałem żeby tam tak trzepali te samochody.

Ciekawy materiał:

Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1444
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #787 dnia: 11 Marzec 2020, 19:03:05 »
Ukróca i to jak zrobili z przebiegami. Za dużo ludzi je wycina i zrobił się z tego biznes jak z kręcenia licznikami. Lepiej więc zamontować pustą obudowę a swój dpf trzymać w razie  czego.

Offline MK33

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 40
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #788 dnia: 11 Marzec 2020, 21:53:28 »
A niby jak planują to sprawdzać? Jeśli samochód jest sprawny to limity zadymienia nie będą przekroczone.

Offline Alonzo_

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 349
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #789 dnia: 12 Marzec 2020, 14:53:02 »
Cytat: "MK33"
A czemu strach jechać na zachód? Jakoś nie widziałem żeby tam tak trzepali te samochody.

Ciekawy materiał:


Wszystko ładnie i prawda co do norm, i badań, i okresu smogu.
Z jednym się jednak nie zgodzę.
Weryfikacja czy auto ma usunięty dpf wbrew pozorom jest prosta i nie wymaga gazowania pod czerwone. Zazwyczaj wystarczy do tego nos.
Ale nos to nie określona prawem aparatura  :lol:
Tyle że jak to udowodnić potem wg narzędzi dostępnych prawem na SKP? w zasadzie nie da się.
Ale upierdliwy diagnosta może jak poczuje w spalinach brak dpfa ryć z latarką i szukać śladów zbrodni. Czasami znajdzie a wtedy dupa.
Dlatego zamiast kozaczyć lepiej jechać na przegląd do sprawdzonego diagnosty wg mnie.
Na razie myślę że ten temat  będzie zamiatany pod dywan z ewentualnymi akcjami pod KE jak poprzednia gdy ostatecznie projekt zmian poszedł do kosza.
To nie jest politycznie opłacalne.

Offline weuek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1096
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #790 dnia: 12 Marzec 2020, 21:15:58 »
Zgadza się! cztery lata miałem diesla bez depeefa (fabrycznie) i codziennie rano wąchałem jego smród spod ogona.

Ale i tak lepsze to niż z "sranie w banię" (zyliony postów na forach) z tym filtrem.

Offline hyubi

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 87
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #791 dnia: 12 Marzec 2020, 23:58:16 »
Tak jak pisałem wcześniej że mam zamiar zamontować w DPFie dodatkowy czujnik temperatury z wyświetlaczem, to w końcu znalazłem czas i zamontowałem.
Przy okazji oddałem DPFa do pralni w celu sprawdzenia go, DPF był zapchany w 45%, czyli można było jeszcze trochę pojeździć, ale ze względu że był wyjęty i pranie nie jest już aż tak drogie zdecydowałem się go wyprać, koszt 400zł.
Teraz pojeżdżę i zobaczę jak będzie sprawowało się urządzenie co zamontowałem, jak na razie zaniża temperaturę o około 30 stopni względem Torque, więc muszę brać poprawkę jak patrzę na zamontowany wyświetlacz.
Najważniejsze że teraz nie muszę obserwować spalania czy jest podwyższone, bo jak rozpocznie się wypalanie i wzrośnie temperatura to załączy się alarm.

Offline bsbs

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 52
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #792 dnia: 13 Marzec 2020, 05:31:23 »
A możesz napisać co to za termometr i do ilu stopni

Offline hyubi

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 87
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #793 dnia: 13 Marzec 2020, 06:32:06 »
Produkt chiński, działa do temperatury 950 stopni, jak każdy czujnik termopary typu K, przeznaczony do układów wydechowych EGT.
Można go kupić w Polsce lub na AliExpress za połowę ceny.
Czujnik jest wymienny, można w razie czego kupić lepszy polski, jest ich pełno np. firmy czaki.

https://www.olx.pl/oferta/forefront-egt-cyfrowy-temperatura-spalin-led-lcd-warszawa-CID5-IDwrWFR.html

Offline MK33

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 40
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #794 dnia: 26 Marzec 2020, 14:20:43 »
Taka sytuacja ----> odkąd jestem posiadaczem i40 czyli od czerwca zeszłego roku spalanie wynosiło w zaokrągleniu 7,4 litrów. Samochód jednak głównie jeździ na miejscu, na krótkich trasach.  Gdy go kupiłem to jeszcze na wakacjach użyłem preparatu K2 do czyszczenia DPF. Odkręciłem czujnik temperatury i podałem tam preparat. Pojemnik był jakiś trefny i nie udało się "wpsikać" całości. Nie wiele to dało mimo, że po tym zabiegu jechałem około 300 km na wakacje.
Dwa tygodnie temu postanowiłem zrobić to samo. Jednak udało się podać calutki pojemnik. Lecz tym razem skusiłem się opiniami o dodatku Liqui Moly nr 2650 i wlałem go do zbiornika paliwa. W baku miałem około 80% paliwa a dodatek wlałem do zbiorniczka  5L.  Od  tego czasu byłem samochodem kilka razy w trasie po 30 km , tak licząc na szybko to zrobiłem z 400 km. Tu szok. Na komputerze po powrocie do domu średnie spalanie spada do 5,6L/100km.  Nie wiem czy to błąd komputera, czy efekt czyszczenia którymś środkiem?  W każdym bądź razie za jakiś czas zrobię tak samo.
I tu moje pytanie. Podawanie środka do paliwa zalecane jest co 2000 km. A jak często można czyścić DPF  bezpośrednio tą chemią? Wydaje mi się, że można chyba dość często czy są jakieś ograniczenia?