Autor Wątek: [i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI  (Przeczytany 156473 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Alonzo_

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 349
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« dnia: 17 Kwiecień 2013, 11:15:29 »
Witajcie.
Jak w temacie.
Macie jakieś objawy wypalania filtra w swoich autach?
Czy z filtrami w CRDI hyundai/Kia są cyrki czy to jakoś ogarnęli w miarę?
Mam na myśli np rozrzedzanie oliwy, tylko wypalania serwisowe itp szopki?
Nie znalazłem jakiegoś specjalnego narzekania na to w 1,7 zwłaszcza (w H i K) w necie, ale sam nie wiem jak to sie objawia u nas i czego sie spodziewać.
Oczywiście nie poruszam tematu odpowiedniej jazdy. U mnie jeśli się traski często  nie ułożą to zakładam "przymusowe" przegonienie autka co 2-3 tysiaki, bo na co dzień raczej krótkie kawałki podmiejskie mam.

Łukasz

  • Gość
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #1 dnia: 17 Kwiecień 2013, 13:06:16 »
Zapewne takie jak w każdym innym aucie z filtrem DPF - podwyższone obroty (na luzie można zauważyć) i zwiększone spalanie.
W instrukcji nic nie masz na ten temat?

McGregor

  • Gość
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #2 dnia: 27 Marzec 2015, 00:38:19 »
Podniosę temat choć już się zakurzył od ostatniego postu, ale może macie dzięki temu więcej doświadczeń. No właśnie jak wygląda sprawa w naszych autach z z wypalaniem, auto użytkuje ponad pól roku zrobiłem od nowości ponad 27000 km i nie zaobserwowałem zadnych objawow towarzyszacych wypalaniu. Jak ktos cos moze wniesc do dyskusji to z checia przeczytam ;)

Offline Alonzo_

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 349
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #3 dnia: 27 Marzec 2015, 11:21:19 »
McGregor z takimi przebiegami raczej z wypalaniem nie będzie problemu u Ciebie  ;-)
Ja do dziś nie wiem jakie są objawy bo nic specjalnego nie zaobserwowałem.
Dziś wskoczyło mi równiutkie 40 tyś. ...ale w 2 lata jazdy.
Jeżdżę sporo krótkich kawałków ale co jakiś czas przegonie go po autostradzie i na razie nic z DPF-em mi krwi nie psuje... Oby tak dalej.

Offline mr.?

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 56
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #4 dnia: 02 Kwiecień 2015, 21:43:15 »
Jakbyście opisali jakie są objawy wypalenia DPF byłoby łatwiej.

U mnie 57.000 w 2 lata i na razie tylko klocki hamulcowe przód/tył poszły do wymiany.

Pzdr.

Iktorn

  • Gość
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #5 dnia: 05 Lipiec 2016, 20:24:02 »
Od początku roku zmienił się mój sposób korzystania z samochodu. Generalnie codziennie krótkie odcinki 2x6 km plus min. raz na tydzień trasa po min. 100 km, często znacznie więcej. Ostatnio zauważyłem niepokojącą tendencję do wypalania DPF co ok. 100 km. W trasie ok. 600 km (głownie po S) włączył się 5 razy. Wcześniej to było co 200/250 km. Jest czym się martwić ?

Denny4

  • Gość
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #6 dnia: 06 Lipiec 2016, 16:41:28 »
 

Dodano: 2016-07-06, 16:41
Bardzo jestem ciekaw po czym poznajesz że zaczyna się dopalanie sadzy w DPF-ie ??
W jaki sposób jadąc wyłapujesz moment rozpoczęcia i zakończenia przez komputer dopalania ???
Mi nigdy nie udało się to zaobserwować.
Mam jeszcze VW Caddy tam jestem w stanie to zauważyć ale jedynie po zatrzymaniu do zera i wrzuceniu na luz.

Iktorn

  • Gość
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #7 dnia: 06 Lipiec 2016, 21:23:34 »
Po spalaniu. Jeśli przy 120 km/h zaczyna spalać zamiast 5-6 l -> 7-8 oraz przy hamowaniu silnikiem spalanie nie spada do 0 tylko do 1-2 l.

Oreg0n

  • Gość
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #8 dnia: 20 Lipiec 2016, 21:35:50 »
Witam. Moje auto ma teraz 40 tyś i ma 2 lata. Dojeżdżam nim do pracy, codziennie 100km w obie strony. Jedyne co zaobserwowałem to podwyższone spalanie przez ok 15 min. tak do ok 10l /100km.
Myślę, że właśnie wtedy następowało wypalanie filtra. Odbyło się to jak do tej pory kilka razy, myślę że zaobserwowałem to może z 5 razy.  Żadnych innych objawów nie zauważyłem.

Iktorn

  • Gość
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #9 dnia: 04 Sierpień 2016, 16:15:43 »
Jadę w przyszłym tygodniu na badanie dpfa. Dalej wypala się co 80-90 km. Serwis (przez telefon) stwierdził iż obroty powinny być na poziomie 3 tys. do dobrego dopalenia i jest to w instrukcji.
Prosiłbym kogoś o weryfikację tego. W wersji angielskiej (płyta po PL nie chce mi się odpalić) znalazłem tylko informację, iż jeśli się świeci kontrolka to należy jechać powyżej 60km/h, bieg powyżej drugiego i obroty 1500-2000. (strona 107, rozdział 7).

fsznajder

  • Gość
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #10 dnia: 05 Sierpień 2016, 16:41:47 »
Wypalenie w serwisie jest na poziomie 2000, wiem bo właśnie odstawiłem woź bo mam poziom oleju x2,5 razy. Zobaczymy co będzie wymieniane na wstępnej diagnozie na pewno DPF i możliwe ze wtryski. Dodam ze ciągle trasa (3lata = 200 tys). Co doz zwykłego wypalenia to masz racje 1500-2000 w takim zakresie dopala się DPF tylko trzeba jechać z 20 min w tym przedziale obrotów.

Iktorn

  • Gość
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #11 dnia: 14 Sierpień 2016, 20:23:36 »
Byłem i zmierzono 16g(?) sadzy w filtrze. Diagnoza albo sam przeciągnę go po A/S w celu wypalenia lub sami wypalają za 300zł + wymiana oleju. Jak to nic nie pomoże to wymiana DPF na gwarancji.
Zweryfikowano także przyrost ilości oleju (jest powyżej max.)

fsznajder

  • Gość
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #12 dnia: 15 Sierpień 2016, 21:56:54 »
Ja jestem po wymianie DPF i czujnika-sondy. Przy okazji wymieniono olej i filtr na nowy oraz zaktualizowali navi za free. Już działa program bezpłatny w Polsce.
Spalanie spadło w mieście poniżej 8l wcześniej nie schodziło poniżej 10-11l.
Poza tym na Twoim miejscu wypaliłbym wpierw na gwarancji DPF i zobaczył czy faktycznie uda się wypalić (ja miałem ponad 20gr) jeśli tak to wtedy zmienić olej itd. bo jeśli się nie uda to 300 będziesz w plecy.

ps. Nowy DPF to koszt jedyne 12 tyś :)

Rębajło

  • Gość
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #13 dnia: 15 Wrzesień 2016, 10:13:44 »
U mnie również DPF wymieniany przy przebiegu 185 tyś.
Spalanie podwyższone,stan oleju ponad normę.Dwa razy wypalali go na Hynka w Warszawie,pojechałem na Śląsk i sytuacja znów taka sama.Serwis Stawowy w Rybniku zdiagnozował wymianę. I już mam mam nowego DPFa... starczy na nastepne 3 lata może:)

prezespl

  • Gość
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #14 dnia: 23 Wrzesień 2016, 23:44:03 »
Cześć

Mój to i40 z przebiegiem 80 tys. km. Ja mam go od 30 tys.
Przy około 77 tys. zaczęły się problemy z DPF. Do tego przebiegu wypalał raz na 400-500 KM. Auto jeździ w strasie poza miastem 70% autostrada dzień w dzień. Łącznie dziennie około 150 km. Nagle zaczął wypalać DPF codziennie co 50-80 KM. Wizyta w ASO Wrocław Pol-MOTORS. Diagnoza: zapchany filtr -poziom sadzy: 14 (cokolwiek to znaczy). Pan zaproponował wypalanie serwisowe za 500 PLN. Poprosiłem żeby sam się wypalił serwisowo. Auto na gwarancji. Dwie próby w serwisie i nic.

Ale....

Kumpel, który ma też i40 taki sam, miał ten sam objaw. Polecił warsztat w Bosh Car Service w Ostrowie Wielkoposkim. Czyszczenie DPF: wymonotowują DPF, czyszczą całą noc jakąs chemią i...tadam: działa!!!!

Koszt jakieś 370-400 PLN.

DPF czyściutki, dopala co 400-500 KM przez 10 minut a nie pół godziny. Srednie spalanie spadło z blisko 6 na 5,2.

I najważniejsze: silnik pracuje równiutko i nie odstaje po garach.

Generalnie przy dopalaniu DPF dzieją sie bardzo złe rzeczy: niespalone paliwo cieknące do miski olejowej etc.

Polecam taką formę naprawy.

Pozdrawiam
Prezes