Autor Wątek: [i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI  (Przeczytany 156140 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline weuek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1096
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #765 dnia: 17 Styczeń 2020, 10:26:11 »
Ja się właśnie tak bałem, że może mi się ten badziew śnić, więc diesla kupiłem bez tego. I utwierdzam się teraz w przekonaniu, że z tym nie kupiłbym.

Offline hyubi

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 87
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #766 dnia: 18 Styczeń 2020, 20:41:08 »
Weuek ciesz się że DPFa msz wyciętego w swoim samochodzie, bo ostatnio o filtrze DPF piszą tak: Nowoczesne diesle kopcą na potęgę. Winne filtry DPF.
Tysiąc razy więcej zanieczyszczeń.
Do przekroczeń dochodzi podczas samoistnego czyszczenia filtra, gdy wypalana jest zbierająca się na nim sadza. Jak podkreślają badacze, wówczas do atmosfery trafia nawet tysiąc razy więcej szkodliwych substancji niż podczas jazdy w normalnym trybie.

https://www.bankier.pl/moto/nowoczesne-diesle-kopca-na-potege-winne-filtry-dpf-6210/?fb_comment_id=2814583028602272_2815062371887671&comment_id=2815062371887671

Offline weuek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1096
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #767 dnia: 19 Styczeń 2020, 08:18:11 »
Cytat: "hyubi"
Weuek ciesz się że DPFa msz wyciętego w swoim samochodzie

Nie mam wyciętego, tylko szukałem diesla fabrycznie bez tego. Do 2011 włącznie jeszcze istniały (nowe). A nowszych już nie ma, więc diesla już mieć nie będę.

Offline MD13

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 343
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #768 dnia: 19 Styczeń 2020, 10:01:59 »
hyubi  też to czytałem. No przecież ten przekręt nie może być bez końca olewany. Teraz zaczną wywalać to badziewie bo z ekologią to nie ma nic wspólnego, a do tego jeszcze jest uciążliwe i szkodliwe dla silnika.

Offline hyubi

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 87
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #769 dnia: 19 Styczeń 2020, 11:27:09 »
DM13 jak to jest prawda co piszą ostatnio o filtrach DPF, to kupujący samochody z  filtrem DPF zostali oszukani w celach zarobkowych przez ekologów i rządzących w Brukseli.
Zapłaciliśmy i ponosimy koszta z tym związane za coś co z ekologią nie ma nic wspólnego.

Offline MD13

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 343
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #770 dnia: 19 Styczeń 2020, 11:43:33 »
No ale to jest prawda. To jest to samo co zrobił VW. Ta afera dopiero wyjdzie. Pomyślnie. Auto więcej pali. Przy wypalaniu jest tak jak w tym artykule. Sam widziałem jak facet całą włókniarzy zakopcił bo mu się filtr dopalał. Do tego jeszcze niszczy silnik. Znowu będzie afera. I wyjdzie że trzeba się będzie pozbyç tego dziadostwa.

Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1444
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #771 dnia: 19 Styczeń 2020, 14:07:01 »
Nic nie będzie zmienione bo dpf ma robić normy spalin a że tworzy koszty dla uzytkownika to wybieranych posłów w UE nie obchodzi.
Co śmieszne nasza Unia chce być święta i ogranicza wszędzie normy a reszta świata z Chinami,USA czy Indiami ma to w nosie.
Wystarczy zobaczyć filmiki jak to kraje segregują odpady wywalając je do rzek. A podobno same kontenerowce bardzie szkodzą spalając ropę niż europejska motoryzacja.
To tak jak ze śmieciami w Polsce.  Jest coraz drożej, gorsza sytuacja do klienta a tylko firmy zarabiają pod przykrywką ekologii.

Offline MD13

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 343
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #772 dnia: 19 Styczeń 2020, 16:39:44 »
Poczekamy zobaczymy. Ale to jajo śmierdzi. Dpf tak naprawdę nie daje nic. Tylko to że szkodliwe cząstki (substancje) zostają wywalane w czasie wypalania czyli z opóźnieniem. Auto dostaje w dupę. Dlaczego mazda umie zrobić silnik który spełnia wymogi emisji bez filtra cząstek stałych ( benzyny) . Że unia wyczuła kasę na pseudo - ekologi to jedno. Ale już machina ruszyła ,że ten pseudo filtr nic nie daje. Pytanie tylko komu to będzie potrzebne ,żeby to wykorzystać i np wydoić koncerny samochodowe z kasy. Milionowe kary przecież nie wpłyną na konta posiadaczy aut tylko na konta odpowiednich ludzi. Polityka panie.

Offline origo

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 4
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #773 dnia: 07 Luty 2020, 00:59:25 »
Przyłanczam się do tematu. Mieszkam w Danii i mogę powiedzieć że tu też nikt tego tematu jeszcze nie rozgryzł. Tym razem chodzi o Kia Ceed 1.6 128km z 2013 z przebiegiem 125tys. Wypalanie co 40-100km. Glówkują się na tym w ASO na gwarancji (7lat). Boje się tego troche usuwać bo tu podchodzą do tego bardzo rygorystycznie na przeglądach. Pomiar jest dymomierzem i ma limit górny 0,5 (czegoś tam). Sprawdzane były wtryskiwacze (wykręcan, testowane w maszynie, sprawdzane równierz metodą przelewową ), MAF, EGR, czyszczony kolektor dolotowy, wymieniony został czujnik różnicy ciśnien, wszystkie świece żarowe, olej (był 1cm ponad na miarce) i na konieć regenerowany DPF sprawdzony kamerą, testowany i 2 lata gwarancji (metodą wodowania) był resetowany w sofcie po montowaniu, wybrane parametry zostały monitorowane i porównane przez ASO... I jak było tak i jest nadal. Brak jakichkolwiek błędów w komputerze. Już sam nie wiem co tu robić, jak kupiłem auto 3 miesiące temu wypalało non stop przez 2000km, potem już co 150km, a teraz po regeneracji DPF ogółem co 60-80km. Jeżdze dziennie 2X 57km 45km autostradą (120-130km/h) reszta w mieście (bez większych korków).  Czy może to nadal być dpf pomimo że był czyszczony_ Zawsze pozwalam mu się wypalić do końca

Offline kacluk1987

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 228
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #774 dnia: 07 Luty 2020, 10:52:58 »
Akurat dymomierzem bez dpf to nie masz się co martwić bo auto przejdzie bez problemu.. Dymomierz nie jest w stanie wykryć braku dpf.. A jak ci dobrze zrobią że tylko wkład wyjmą i będzie wyglądało na oryginał.

u mnie bez dpf wyglądało to tak (nadal sporo ponizej normy) :

zero dfirt                  pass
max    :0.10   actual  0.04

Mean value .             pass
max . : 3.00 . actual  0.75

FPT mean valve .       pass
max   : 1.5 .   actual .0.75

mogę Ci zdjęcie podesłać tego prosto ze stacji gdzie przegląd robili w UK...

Offline origo

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 4
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #775 dnia: 07 Luty 2020, 12:47:50 »
kacluk1987, za bardzo nie wiem jak interpretowac podane wyniki? U nas kręcą silnik na maksa i pobierają wynik chwilowy.. to mam podane na 0,3 (max 0.5 Euro 5-6 a 1,5 Euro 4)

Widzialny dym z rury jest akceptowany o ile spełnia pomiar.

Myślałem że ta wartość podana 0,3 to jest właśnie wartość z dymomierza i mierzona jest jakoś tam optycznie (prześwit światła).. Dlatego też myślę że ta wartość wLaśnie wzrośnie przy wycięciu dpf, jako że będzie (przez definicję) więcej kopcił? mylę się?

Offline kacluk1987

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 228
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #776 dnia: 07 Luty 2020, 13:01:12 »
w uk test podobnie ale auto musi być rozgrzane do testu.. w moich pomiarach olej mial 83stopnie. auto jest podłączane przez obd do ich komputera i odczytują parametry.. otem robią test w którym momencie jest odcięcie i komputer analizuje dym.. w moim byłym bmw 3.0d po chipie bez dpf podczas testu poszła spora chmura czarnego dymu a i tak test zaliczony.. 2 lata z rzędu.

a teraz użytkuję auto z TDI pod maską i tam jest zabawniej.. na postoju nie da się silnika wkręcić wyżej niż 2500rpm. więc wtedy robią test.. Więc skoro tak często ci wypala to albo szukaj dobrego mechanika może jakiś czujnik różnicy ciśnień szwankuje albo wytnij dpf. i ciesz się spokojem..
PS. w vagu możesz zawsze sprawdzić ile% sadzy jest kiedy będzie sie wypalał itp.. szkoda że crdi nie ma takiej możliwości..

Offline origo

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 4
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #777 dnia: 07 Luty 2020, 13:13:40 »
Pójdę w tryb awaryjny to też się wyrzej nie wkręci :)   Mechanik nie jest tylko jeden, i jako że na gwarancji to za bardzo nie mogę zmienić zakład. Narazie będą dalej grzebali, ale myslę że w końcu rozłożą ręce i standardowo powiedzą że tak zostanie!    Jak nie to będę wycinał choć nie chcę

Offline kacluk1987

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 228
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #778 dnia: 07 Luty 2020, 14:03:41 »
dodam z ciekawości że w obecnym tdi robiąc odcinki miejskie po 5km czasem 15 w jedną filtr mam pełen po ok 300km i wtedy zaczyna się wypalanie.. i tak od lipca..
Jedyna różnica jaką mialem po wycięciu dpf to obie końcówki wydechy były delikatnie okopcone.. ale jadąc na przegląd je zawsze wytarłem z sadzy:) Ale w i40 wydech jest niewidoczny więc nie będzie to miało znaczenia

Offline MK33

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 40
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #779 dnia: 07 Marzec 2020, 21:46:35 »
Czy stosujecie jakieś dodatki do paliwa do wypalania DPF? np JETCHEM DPF Super Cleaner albo  LIQUI MOLY  2650?