Autor Wątek: [i40 VF] Lista problemow I40  (Przeczytany 160348 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

freaknet

  • Gość
[i40 VF] Lista problemow I40
« dnia: 26 Marzec 2013, 23:18:40 »
Witam!

Mam pytanie do wszystkich ktorzy jezdza I40.
Jakie problemy mieliscie do tej pory?
Ja mam I40 od stycznia i zrobilem juz 5000 km
Dotej pory wszystko super. Jedyne co mnie denerwuje to jak jest silnik zimny to mam problemy ze wstecznym biegiem i z jedynka, strasznie ciezko wchodza.
Czekam na wasze odpowiedzi!

Pozdrawiam

Freaknet

krzysiek2235

  • Gość
[i40 VF] Lista problemow I40
« Odpowiedź #1 dnia: 27 Marzec 2013, 22:36:15 »
ja mam ten sam problem rano jak chce wbić wsteczny to jest ciężko trzeba sprzęgło popuścić i wskakuje ja mam i 40  od grudnia i zrobiłem nim 8500 km i było tak od 0 km, jak pojadę na przegląd a to już :evil:  nie długo to zapytam na serwisie a tak poza tym to oki. :evil:

aaawww

  • Gość
[i40 VF] Lista problemow I40
« Odpowiedź #2 dnia: 05 Kwiecień 2013, 17:05:25 »
Mam 10500 na liczniku i ten sam problem z biegami. Poza tym padły mi czujniki parkowania i serwis biedzi się co jest przyczyną. Po wykasowaniu blędów wszystko przez kilkanaście minut jest ok a potem problem wraca.

i40

  • Gość
[i40 VF] Lista problemow I40
« Odpowiedź #3 dnia: 05 Kwiecień 2013, 22:37:41 »
może nie problemy dużego kalibru ale dodam od siebie (przejechane od kwietnia 2012 ~14.500 km) następujące spostrzeżenia:
> stukanie oparcia tylnej kanapy
> głośna praca/ drgania odczuwalne na kierownicy na biegu N (przy ~825-850 obr/min.)
> prawdopodobnie dość szybko zużywające się klocki/ tarcze (?) =tbc w lipcu br. na rocznym przeglądzie
> aerodynamika kabiny (szum) przy v<140km/h

powyższe uwagi o "twardej" jedynce przy zimnej skrzyni potwierdzam, po kilkukm-trowym "rozgrzaniu" skrzynia, w tym pierwszy bieg, chodzą b/zarzutów.

Offline Alonzo_

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 349
[i40 VF] Lista problemow I40
« Odpowiedź #4 dnia: 09 Kwiecień 2013, 15:38:32 »
To my mamy jakieś problemy z naszymi autami?  :mrgreen:
No tak mam jeden...musze drugi garaż dla niego zmontować do jesieni bo żal patrzeć jak zaśnieżony stoi w zimę bidulek ;-)

areksz1977

  • Gość
[i40 VF] Lista problemow I40
« Odpowiedź #5 dnia: 15 Kwiecień 2013, 19:06:21 »
Sorry ale wyrażę może nie popularną opinię bo moim zdaniem po prostu niepotrzebnie wpakowaliście się w diesla. Po opisach widzę, że przebiegi macie raczej małe a diesel to zawsze mniejsze lub większe kłopoty. Pewnie,jak się nakręca przebiegi to spalanie przesłania niedogodności i pewne problematyczne rzeczy jak hałas, drgania czy wiecznie obciążone sprzęgło. Trzeba było brać benzyniaka i rozkoszować się ciszą i bezwibracyjną pracą.

Offline Alonzo_

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 349
[i40 VF] Lista problemow I40
« Odpowiedź #6 dnia: 15 Kwiecień 2013, 21:44:57 »
Jakieś jeszcze kolega nam ciekawe swe przemyślenia zapoda? :lol:
I chyba te uwagi  nie z praktyki własnej bo innym modelem się kulamy?
Kolejny post do kolekcji (bo wartości żadnej poza "licznikiem")
Kolego, 1,7 jak na diesla chodzi super cicho - nikt się nie skarży.
7,5 litrów ON w mieście vs 12-13 benzyny w 2.0 to jak dla mnie dość wyraźna róznica.
Dynamika i sposób rozwijania mocy silnika benzynowego wolnossącego a diesla (jeśli jeździłeś różnymi takowymi) to główny czynnik który odpycha mnie od wolnossaków czterocylindrowych.
A benzynowy silnik wcale taki cichutki nie jest jak się chce coś z niego wykrzesać.
Niestety Hyundai ma w nosie klientów europejskich gdyż nie ładuje  doładowanych benzynek u nas. Gdyby je wkładał pewnie więcej naszych modeli by jeździło. A tak wybór ograniczony
Diesel to nie zawsze większe lub mniejsze kłopoty. Nieprawdę wciskasz kolego. "Nastukany" diesel - owszem.
Ale diesel to na pewno lepsze osiągi od wolnossaka np 2.0 , nie wspominając o 1,6.
A co do uwag userów to one mało wspólnego mają z silnikiem. Bo co do drobnych drgań- ja ich już nie zauważam - wg mnie wystarczyłoby że fabryka by jałowe obroty zrobiła +50/min i nic by czuć nie było. Dla mnie to akurat żaden problem te niby drgania
Ciężka praca lewarka na "zimnej skrzyni" to nie wina silnika diesla i to że ktoś o szumach wspominał...to też nie od silnika. Także silnikowi lepiej dajmy spokój bo jest naprawdę dobry vs. konkurencja  ;-)
Pzdr

Reg III 9. g. Wymazanie cytatu. tekla

Hants

  • Gość
[i40 VF] Lista problemow I40
« Odpowiedź #7 dnia: 16 Kwiecień 2013, 00:42:30 »
Cytat: "Alonzo_"
Ale diesel to na pewno lepsze osiągi od wolnossaka np 2.0 , nie wspominając o 1,6.


Mieszasz pojęcia - bądz trochę bardziej precyzyjny.

Offline Alonzo_

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 349
[i40 VF] Lista problemow I40
« Odpowiedź #8 dnia: 16 Kwiecień 2013, 08:55:00 »
Hants, słuszna uwaga.
Precyzuje.
Osiągi  czyli np V max lub 0-100  benzyna 2.0 ma lepsze.
Ja tu akurat miałem na myśli elastyczność silnika, która dla mnie ma podstawowe znaczenie w codziennej jeździe. A ta w 1,7/136KM jest lepsza.

areksz1977

  • Gość
[i40 VF] Lista problemow I40
« Odpowiedź #9 dnia: 16 Kwiecień 2013, 21:22:46 »
Cytuj
Jakieś jeszcze kolega nam ciekawe swe przemyślenia zapoda?  
I chyba te uwagi nie z praktyki własnej bo innym modelem się kulamy?

Trochę przemyśleń mam ale na całkiem inne tematy więc nie wiem czy kogoś zainteresuję... :lol:
"Kulam się" innym fakt, ale nie mam tego komfortu żeby opędzić sie jednym autem i od wielu lat min. stan aut w domu to 3 i od lat żadnego diesla. Kolega powyżej ździwiony był hałasem i wibracjami stąd mój post. Znam zalety diesla i spalanie może przesłonić wszystkie jego wady pod warunkiem że się nie robi 1,5 tys km miesięcznie. Co to za różnica wtedy czy w mieście pali te 8 czy 13? Ile tych km po mieście się zrobi. Bo na trasie takiej dużej różnicy już nie ma. Nie tylko zajechany diesel ma wady, żyjemy w kraju gdzie nigdy nie wiadomo co sie na stacji zatankuje, pamiętam początki common raila i pierwsze tankowanie po naszej stronie granicy a później holowanie auta do domu i te ciągłe emocje w zimie co jest do baku nalane i czy się do domu na lawecie nie wróci(ok dzis to juz nie norma jak kiedyś). Rozumiem, że ktoś może lubić jazdę turbodieslem, jak też turbobenzyną czy V6. Fakt jednak taki że Hyundai na Europę tego nie oferuje. Poza tym sam piszesz "dobry jak na diesla" może to i dobry silnik ale ciągle diesel ze swoimi wadami i kosztami. Dalej już nie przynudzam. Pozdrowienia.

freaknet

  • Gość
[i40 VF] Lista problemow I40
« Odpowiedź #10 dnia: 16 Kwiecień 2013, 22:18:28 »
Przy 6500 tys. doszlo skrzypiace siedzenie kierowcy. Wczesniej zapomnialem tez dodac kapiaca klape bagaznika podczas deszczu. Z diesla jestem bardzo zadowolony. Super oszczedny i cichy, wibracji praktycznie wogole nie czuje. Jedyna wada diesla 136 KM to turbo dziura.

Hants

  • Gość
[i40 VF] Lista problemow I40
« Odpowiedź #11 dnia: 16 Kwiecień 2013, 22:39:12 »
Cytat: "freaknet"
rzy 6500 tys. doszlo


Wooow 6 500 000 km i ty marudzisz???

 :-D

A tak przy okazji:
http://www.spritmonitor.de/en/overview/0-All_manufactures/0-All_models.html?minkm=900000&powerunit=2

SKODA i długo, długo nic :shock:  :shock:  :shock:

Łukasz

  • Gość
[i40 VF] Lista problemow I40
« Odpowiedź #12 dnia: 16 Kwiecień 2013, 22:45:02 »
Cytat: "areksz1977"
Co to za różnica wtedy czy w mieście pali te 8 czy 13?


Taka, że częściej stacji szukasz i masz mniejszy zasięg? :-P

Offline Alonzo_

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 349
[i40 VF] Lista problemow I40
« Odpowiedź #13 dnia: 17 Kwiecień 2013, 09:07:52 »
arek1977
Rozumiem Twój punkt widzenia. Gdybym z takich powodów , że coś może mi a aucie klęknąć, miał nie spać  pewnie szukałbym czegoś totalnie najmniej podatnego na awarie  (lub taniego w naprawie)- u mnie wtedy byłby to np stary VW-ej na pompie, ale diesel.
Albo przerzucił się na rower  :lol:


Wg mnie  w przedziale do 100 koła gdy szukałem u konkurencji  wnioski są takie, że za te kasę ale w dieslu nie ma auta idealnego. Każda marka  dziś ma jakieś problemy - Hyundai na tle wielu ma na razie raczej drobiazgi. Jak sie poczyta fora niektórych "uznanych "u nas marek to o skrzypiących fotelach nikt nie pisze bo problemy są dużo poważniejsze  ;-)
Nie da sie ukryć ze wolnossąca benzyna to zdecydowana recepta na spokój w eksploatacji, ale jak sie takiej nie chce trzeba sie godzić z ryzykiem. Byle nie płakać wtedy  :mrgreen:
Ale każdy ma swoje problemy z autem. Jeden większe drugi mniejsze, trzeci szczęściarz w ogóle. Ale fakt, że  gdyby mi coś skrzypiało krew by nie zalewała.
Mając świadomość tego co oferują inny ja z furacza jestem zadowolony. Byle tak dalej.
Jeśli tylko serwis będzie stawał na wysokości zadania i ta ich gwarancja nie stanie sie wydmuszką to jak nawet od czasu do czasu jakiś drobiazg sie pojawi (byle nie za często) i zostanie naprawiony bez marudzenia, się przeżyje.
To samochód, rzecz dośc skomplikowana, coraz częściej robiona zgodnie ze założeniami "spisku żarówkowego" także na totalnie bezproblemową eksploatację przez wiele lat nie liczę  - po co sie łudzić

Pozdro

Offline bomen

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 14
[i40 VF] Lista problemow I40
« Odpowiedź #14 dnia: 17 Kwiecień 2013, 22:27:43 »
Ech, to ja jestem jedynym "szczęśliwcem" z 2 litrową benzyną ? Ale chyba jestem typowym przykładem użytkownika który diesla unikać powinien - mnóstwo odcinków około 5km i prawie wszystko po mieście. Gdyby nie DPF to może bym o ON pomyślał, ale tak to wolałem nie ryzykować.

A co do elastyczności - muszę tu na prawdę ten silnik pochwalić, bo spokojnie zakręty 90 stopni na 3 biegu robić można. No i jak zacząłem słuchać eko-podpowiedzi co do biegów - udało mi się we Wrocławiu do 11.5 /100km zejść. Przy spokojnej jeździe "na słuch" (czyli kręceniu do 3500-4000 obrotów)  spalanie było koło 13l/100