Autor Wątek: [i40 VF] Lista problemow I40  (Przeczytany 160349 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

DvH

  • Gość
[i40 VF] Lista problemow I40
« Odpowiedź #30 dnia: 17 Wrzesień 2013, 16:17:20 »
onkyo3, Ja właśnie wczoraj wstawiłem auto (1.7 CRDi 136 KM) do serwisu bo przy ciut ponad 24 tys. km zapaliła mi się kontrolka niskiego poziomu oleju. Sprawdziłem na bagnecie i poziom był na minimum. Dolałem 300 ml oleju tej samej klasy (taki jak podano w instrukcji) ale poziom się nie zmienił. Nie chciałem lać więcej bo zupełnie nie mam w tym doświadczenia tylko odstawiłem do serwisu bo wydało mi się to mimo wszystko dziwne, że spadł poziom oleju. W serwisie mi sprawdzili czy nie ma nigdzie wycieków i się okazało, że jest czysto. Dolali mi 1,5 litra oleju i twierdzą, że takie zużycie, tj. 1,8 litra oleju na 24 tys. km to zupełna normalka. Wcześniej jeździłem 5 lat KIA cee'd 1.6 CRDi 115 KM i zmiany w poziomie oleju między przeglądami były minimalne, dlatego bardzo się zdziwiłem, kiedy się okazało, że w i40 "bierze" olej...
onkyo3, daj znać czy wg Ciebie takie zużycie to normalka? Wydaje mi się, że 1,8 litra ubytku to bardzo dużo i nie rozumiem dlaczego dopiero przy tak dużym ubytku (30% pojemności oleju w silniku) zaświeciła się kontrolka. Nie powinna wcześniej?

Z innych uwag to tylko tyle, że ja mam również trzeszczenie w narożu przedniej szyby przy desce od strony pasażera i kierownica i gałka zaczyna mi się wycierać.

Konrad

  • Gość
[i40 VF] Lista problemow I40
« Odpowiedź #31 dnia: 18 Wrzesień 2013, 08:46:42 »
Witajcie,
przebieg jakieś 47.000 i szybko rośnie (odbiór z salonu 21.12.2011). Auto sprawuje się bardzo dobrze, mechanicznie brak uwag.
Wymiany:
- przy 30.000km wymiana klocków P
- 46.000km wymiana klocków T

Olej:
- 5.000km
- 15.000km
- 30.000km
- 45.000km
Pomiędzy nie dolałem nawet kropelki - zwyczajnie nie bierze nawet kieliszeczka.

Gwarancyjne usługi:
- obszycie kierownicy
- odkleił się jeden z czujników na przedniej szybie (wymienili)
- przetarła się uszczelka wewnętrzna drzwi PL - wymienili
- zerwana od nowości roleta (usterka stwierdzona przy odbiorze) - czekałem miesiąc ale dostałem nową
- piszczenie i trzeszczenie po stronie pasażera przód - serwis nie rozumiał i nie chciał przyjąć do wiadomości - aż ich przewiozłem - poskutkowało - od roku spokój
- spinki relingów - relingi odkształcały się bo spinki przestawały trzymać
- teraz czekam na wymianę gałki biegów i kluczyka który się wytarł mimo że o niego dbam

Miałem jeszcze problem z wstawioną stacją kenwood dnx 5280BT - wieszała się gdy samochód zgasł - poradzili.

Irytującym problemem jest, że zdjęcie klemy powoduje rozkodowanie centralnego zamka i piloty odmawiają posłuszeństwa - brak procedury kodowania w aucie ścigającym Europę to delikatne nieporozumienie. I ta JEDYNKA i niedosprzęglanie na biegach w górę - denerwuje.

Ogólnie stosunek ceny/komfortu i jakości oceniam na 5-.

P.S.
Brak turbodziury dodatkowo zwiększa przyjemność z jazdy.

gregor40

  • Gość
[i40 VF] Lista problemow I40
« Odpowiedź #32 dnia: 22 Wrzesień 2013, 13:59:13 »
Witam!
W mojej i40 zauważyłem ze ma pusty zbiorniczek płynu chłodzącego, udałem się do serwisu, stwierdzili ze nie ma żadnych wycieków! Auto ma zaledwie 18000 km. Po przejechaniu może 500 km znowu jest pusto! Musze znowu odwiedzić serwis, myślę ze może to być dość poważna usterka, jeśli nie ma zewnętrznych wycieków! :-(

i40

  • Gość
[i40 VF] Lista problemow I40
« Odpowiedź #33 dnia: 22 Wrzesień 2013, 17:36:23 »
Po dłuższej jeździe z obrotami pow. 4000 zapaliła się pomarańczowa kontrolka "usterka układu paliwowego". Po 24h przestała się świecić i mam zgryz - jechać do serwisu i im o tym powiedzieć, czy też olać sprawę i nie zaprzątać sobie tym dalej głowy... ?

cruel

  • Gość
[i40 VF] Lista problemow I40
« Odpowiedź #34 dnia: 25 Wrzesień 2013, 21:26:06 »
Co do brania oleju.
Dopuszczalną normą przez większąść producentów jest nawet 1litr na 1000km.

[ Dodano: 2013-09-25, 21:26 ]
i40
Możesz jechać. Jak podepną pod komputer to powinno pokazać co to za błąd z tym był.

Reg III 9. g. Wymazanie cytatu. tekla

kingtlen

  • Gość
[i40 VF] Lista problemow I40
« Odpowiedź #35 dnia: 27 Wrzesień 2013, 19:51:55 »
Cytat: "gregor40"
Witam!
W mojej i40 zauważyłem ze ma pusty zbiorniczek płynu chłodzącego, udałem się do serwisu, stwierdzili ze nie ma żadnych wycieków! Auto ma zaledwie 18000 km. Po przejechaniu może 500 km znowu jest pusto! Musze znowu odwiedzić serwis, myślę ze może to być dość poważna usterka, jeśli nie ma zewnętrznych wycieków! :-(


Gregor mam podobnie zauwazyłem z 2 tygodnie temu że płynu chłodzącego mam poniżej poziomu minimalnego postanowiłem dolać. Jakie moje zdziwienie gdy wczoraj zauważyłem że płyn jest znów pod kreską. Nie widzę żadnych wycieków ale będę musiał się chyba udać do serwisu.

Inna przypadłością nie wiem czy u Was drodzy forumowicze jest podobnie, w czasie jazdy powiedzmy na biegu 4 na niskich obrotach samochodem trochę trzęsie nie wiem czy to brak mocy na niskich obrotach, w drugim moim samochodzie nawet jak mam niskie obroty na biegu nie odczuwam takich niedogodności.

DvH

  • Gość
Czujnik parkowania, prawy przód ciągle piszczy
« Odpowiedź #36 dnia: 10 Październik 2013, 12:14:20 »
W ub. tygodniu doszła mi awaria czujników parkowania z prawego przodu. Za każdym razem jak wrzucam wsteczny to na wyświetlaczu między zegarami świeci mi się prawy przód na czerwono i piszczy ciągłym sygnałem. W serwisie powiedzieli, że na cały dzień muszę zostawić bo to może być wszystko i może być konieczność "prucia" wiązek elektrycznych. Samochód nie ma nawet roku.

Offline Alonzo_

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 349
[i40 VF] Lista problemow I40
« Odpowiedź #37 dnia: 10 Październik 2013, 13:14:48 »
Ale złomy z tych 40-tek  ;-)

Mi właśnie coś bluetooth chrzani. Niby problem ma być po stronie telefonu  :shock:
Ktoś to przerabiał ?

DvH

  • Gość
[i40 VF] Lista problemow I40
« Odpowiedź #38 dnia: 10 Październik 2013, 16:32:40 »
U mnie (wbudowana nawigacja Hyundai) bluetooth działa z Samsungiem Galaxy S2 bez problemów, nie licząc tego że jak mam w telefonie włączony bt i jestem w pobliżu samochodu to jak odbieram telefon to nic nie słyszę bo chyba auto i tak przejmuje jakoś połączenie. Jest to o tyle dziwne, że samochód może być zamknięty, silnik wyłączony a i tak łączy się po bt z moim telefonem... Jakaś niedoróbka w sofcie wg mnie (tak jak to, że nie można przyciemnić ekranu nawigacji tak jak przyciemnia się podświetlenie całego kokpitu).

Reg III 9. g. Wymazanie cytatu. tekla

przekop

  • Gość
[i40 VF] Lista problemow I40
« Odpowiedź #39 dnia: 11 Październik 2013, 22:02:05 »
Cześć
Mam i40 CRDi 136 KM od lipca zeszłego roku i jestem bardzo zadowolony.
Nie jeżdżę nim na co dzień do pracy, częściej w trasy na weekend. DPF mnie nigdy nie niepokoił. Nic poważnego do tej (~19 tys) pory się nie wydarzyło.
Miałem za to w tym tygodniu wymieniony już trzeci reflektor. Zimą zapaliła się kontrolka AFLS i przy okazji wymieniono mi tylną zaparowaną lampę. Teraz zaparowała mi jedna przednia przeciwmgielna.
Z tego co piszecie, to muszę przy jakiejś kolejnej wizycie ponarzekać na "klekotanie" w przednim podszybiu po stronie pasażera.
Po 12 miesiącach serwis na Połczyńskiej w Warszawie miło zaskoczył mnie informacją o przeglądach dla diesel'i dopiero po 24 miesiącach lub 30 tyś. km. Jak się okazało inni chcieli mnie orżnąć na prawie tysiaka.

Offline Alonzo_

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 349
[i40 VF] Lista problemow I40
« Odpowiedź #40 dnia: 15 Październik 2013, 12:37:35 »
Cytat: "przekop"
Cześć

Po 12 miesiącach serwis na Połczyńskiej w Warszawie miło zaskoczył mnie informacją o przeglądach dla diesel'i dopiero po 24 miesiącach lub 30 tyś. km. Jak się okazało inni chcieli mnie orżnąć na prawie tysiaka.


Kurde i jak to jest?
Ja u siebie w Toruniu dzwoniłem i sie upierają, że mam  w "rok" przyjechać jeśli mam mniej niż 30kkm na sam olej i filtr..... Kombinują?

Co do mojego bluetootha. Sparowałem samsunga żony i działą bez kłopotów. Z moim SE Xperia mini pro działał 10 m-cy OK a teraz coś chrzani.
Pzdr

przekop

  • Gość
[i40 VF] Lista problemow I40
« Odpowiedź #41 dnia: 15 Październik 2013, 12:52:14 »
Też się dziwiłem i uparłem się na darmowy roczny przegląd hamulców i poziomu płynów. Dodatkowo zrobiłem przegląd powłoki lakierniczej za 60 zł.
Będąc ostatnio na Wawelskiej też to potwierdzili. Przegląd z wymianą filtrów i olejów kosztuje prawie tysiaka i dla diesel'a jest obowiązkowy co 2 lata lub 30 tyś. km. - zależnie co wystąpi wcześniej.

Leku

  • Gość
[i40 VF] Lista problemow I40
« Odpowiedź #42 dnia: 16 Październik 2013, 23:23:54 »
Tysiaka? Ja za olej z filtrem place okolo 430 PLN jakos tak w Auto GT na Polczynskiej. Robcie jak chcecie ja wymieniam co 15 tysiecy :) Jak nie co 15 to raz do roku mimo wszystko wymienilbym dla swietego spokoju.
Widze, ze te stuki przy podszybiu od strony pasazera to jakas ewidentna wada bo u mnie tez sie pojawilo. Coz trzeba bedzie ich pomeczyc o to :)

Reg III 9. g. Wymazanie cytatu. tekla

Offline Alonzo_

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 349
[i40 VF] Lista problemow I40
« Odpowiedź #43 dnia: 17 Październik 2013, 09:34:54 »
No ja mam to samo. Nie mam serca katować go  30 kkm na oliwie. Podszybie u mnie chyba też sie odzywa...... :roll:

Czy ktoś może w sedanie badał temat opcjonalnych uszczelek drzwiowych? Jakoś tak słychac tam świsty przy prędkościach autostradowych i myśle że moznaby to zniwelować uszczelkami i byłoby lepiej  ;-)

Reg III 9. g. Wymazanie kaskady cytatów. tekla

przekop

  • Gość
[i40 VF] Lista problemow I40
« Odpowiedź #44 dnia: 17 Październik 2013, 11:22:54 »
Ja w kombi  też mam wrażenie, że drzwi kierowcy są głośniejsze. Niestety nie mam porównania z sąsiednim miejscem, bo żona nie chce jeździć poza miastem  :-/

Reg III 9. g. Wymazanie cytatu. tekla