temat różnych opon był już poruszany na tym jak i na innych forach 4x4 i jak mawiają fachowcy:
Wysokość bieżnika opon zamontowanych na obu osiach nie powinna znacząco się różnić. Zbyt duże różnice w wysokości bieżnika mogą powodować przyspieszone zużycie elementów układu napędowego i w najgorszych przypadkach prowadzić nawet do urwania wału napędowego lub rozsypania się np. przekładni planetarnej. Z kolei montaż szerszych opon na tyle podyktowany chęcią lepszego wyglądu auta terenowego może sprawić, iż jazda stanie się udręką ze względu na szarpanie tyłem pojazdu. Większe naprężenia, wynikające z większych oporów toczenia tylnych kół, mogą doprowadzić do uszkodzenia układu napędowego pojazdu.
Dla wszystkich samochodów ze zintegrowanym napędem (na 4 koła), zaleca się wymianę 4 opon jednocześnie, aby zachować ten sam obwód toczny wszystkich opon. Zbyt duża różnica pomiędzy oponami zamontowanymi na dwóch osiach może w dłuższej perspektywie uszkodzić skrzynkę rozdzielczą. W przypadku aut ze stałym napędem na obie osie, zły dobór opon w sytuacji ekstremalnej może zakończyć się zniszczeniem sprzęgła – poprzez przegrzewanie mechanizmu różnicowego.
A biorąc pod uwagę fakt że nasze pojazdy mają już swoje lata to może to nastąpić wcześniej niż później
Co do wszelakich wycieków nie zgodzę się z moim przedmówcą że nie mają znaczenia. Więc nie bagatelizuj ich. Wycieki ze skrzyni, „wiskozy” czy też olej w turbinie narażą Cię na spore koszty. I bynajmniej nie mam na myśli pocenia się pod uszczelką zaworowa
Druga sprawa to działanie napędów – nie jest tak że działa albo nie działa. (Jest założony temat w tej kwestii)
na tym filmiku widać jak fajnie działa tył (dla wrażliwych wyłączyć dźwięk
tu już trochę gorzej ale ciągle widać jak chwilami tył pcha przód
poszperasz w necie to sam zobaczysz różnice pomiędzy tymi które działają dobrze i gorzej. Również nie powinieneś mieć problemów ze znalezieniem miejsca na test. Śnieg, piach, szutry, mokra trawa, trochę błota itd. - wybór należy do ciebie i lepiej to zrobić w terenie niż na podnośniku na którym nie uzyskasz obciążeń układu napędowego. Tu kolega ma całkowitą rację, po sprawdzeniu na kanale może Ci się tylko wydawać ze jest ok.