Obecnie mam 2,0 crdi 2004 125km 4x4 ( nie wiem czemu nie moge zmienic w profilu ) przejsciowke . Tzn. Stare nadwozie nowy silnik i tylny most z elektromagnetycznym sprzeglem zamiast wiskozy. I wydaje mi sie ze to jest optymalny wybor ( w koncu
) 2wd ma dwie wady. Na mokrym latwo zrywa przyczepnosc, i ma slabe synchronizatory 1 i 2 biegu. Sam naprawialem z tad tez wiem ze napewno nie ma w nim dwumasy. Poza tym w terenie pod warunkiem ze jest sucho, dzieki niemalemu przeswitowi i super katom zejscia/natarcia mozna poszalec. Oczywiscie 4x4 zwlaszcza na dobrych oponach ( polecam wranglery at/sa ) jest o niebo lepsze. Spalanie ok 1 l. roznicy na kozysc 2wd oczywiscie , tak jak pisze kolega JKowalski.
Ogolnie sf to bardzo niedoceniony model patrzac na ceny i konkurencje. Malo awaryjny, nie koroduje, ceny i dostepnosc czesci przyzwoite, komponenty wysokiej jakosci ( uklad c.r. Bosha , mosty borgwarner , nawet podgrzewacz cieczy chlodzacej beru a nie jakis koreanski no name itp ) Plusem jest tez to ze kazdy sf byl produkowany w koreii a nie w jakiejs turcji czy moldawii. Poza tym wielu porownuje go do crv, rav4 freelandera... A tak naprawde wielkosc i komfort to raczej klasa tuarega, grand cheeroke ... ( cayene specjalnie nie wymienie bo to juz by bylo bluznierstwo
)