Dwumasa to swoją drogą i faktycznie zapomniałem o tym. Ale od czego są serwisy zajmujące się regeneracją, której koszt wraz z wymianą (przynajmniej tu u nas, na zachodzie) oscyluje w okolicach 1000-1200 PLN. Jakkolwiek nie ma co biadolić - to charakterystyczne dla praktycznie każdego turbodiesla i każdego użytkownika klekota prędzej czy później taka operacja czeka.
Cóż jeszcze... jeśli jeździsz głównie po mieście edwardo89 to nie widzę sensu pakowania się w diesla, bo to nieekonomiczne :-). Nie służą mu ani krótkie trasy, ani stanie w korkach, ani ciągła jazda 50-70 km/h.
Edit:
Widzę, że wypowiedziałeś się co do powodu, dla którego szukasz CRDi. Pisałem post nim dodałeś swój, więc żeby nie było, że nie czytam ze zrozumieniem :-).
Edit 2:
Z dużą ostrożnością podchodź do aut z dolnych widełek cenowych za dany model. Jeśli wszyscy sprzedają za 20k-22k to czemu ktoś chce tylko 17k? Wiadomo, należy jechać, zobaczyć, dotknąć, powąchać, ale trzeba uważać. Spawy złożone z 3 różnych aut wciąż można kupić!
[ Dodano: 2013-09-08, 23:02 ]
Cholera, ciężko mi radzić trochę, bo sam jeżdżę na co dzień autem, które ma ponad 20 lat i wiem o nim wszystko :-D. W związku z tym poczekam na kogoś kto jeździ na co dzień Sonatą i wie co w trawie piszczy a od siebie poradzę Ci ogólnikowo: podchodź do zakupu na zimno, nie wystrzelaj się z całej kasy (wiadomo, handlarz zawsze Ci powie, że auto po pełnym serwisie, ale ja wychodzę z założenia, że rozrząd i olej trzeba zrobić zawsze samemu) i jeśli znajdziesz jakiś interesujący egzemplarz daleko od siebie - poproś forumowicza z okolicy, żeby w wolnej chwili podjechał i obejrzał. Nie ma nic gorszego niż tłuc się przez pół kraju, żeby zobaczyć wypacykowanego trupa, a znam to aż za dobrze, bo przed zakupem Cromy przerabiałem to 2 razy :-).