Autor Wątek: [Scoupe GT] Regulator doładowania  (Przeczytany 18039 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

harabin

  • Gość
[S-Coupe] GT Regulator doładowania
« Odpowiedź #30 dnia: 07 Maj 2009, 00:16:23 »
Cytat: "jagucio"
Sorry za podłączenie się pod temat, ale widzę że tu sami znający się w temacie silników Turbo...

Czy ktoś z was wie czy można zamontować taki silnik z SCoupe Turbo do Ponego 1.5??? Czy łapy pod silnikiem w SCoupe są w tych samych miejscach co w Ponym??? Bo sadze że nie warto montować turbo do oryginalnego silnika...


Będzie wszystko pasowało bo blok jest ten sam(jeśli masz silnik 12V), jednakże wątpię żebyś znalazł silnik w idealnym stanie, dolicz sobie odrazu 1000zł na regeneracje turbo :D Ale jak już znajdziesz i zamontujesz to nie będziesz żałował. TURBO robi swoje :D

Cendra

  • Gość
[S-Coupe] GT Regulator doładowania
« Odpowiedź #31 dnia: 07 Maj 2009, 09:59:20 »
w Ponym nie było silników 12v. Scoupe I gen miało takie same silniki jak Pony

jagucio

  • Gość
[S-Coupe] GT Regulator doładowania
« Odpowiedź #32 dnia: 07 Maj 2009, 18:14:14 »
Cytat: "harabin"
ednakże wątpię żebyś znalazł silnik w idealnym stanie, dolicz sobie odrazu 1000zł na regeneracje turbo :D

Domyśliłem się... Planowałem ściągnąć z zagranicy całego SCoupe Turbo i z niego wydłubać silnik i inne potrzebne części... A ktoś już z forum takie coś przerobił??? Tak to miałbym kogo się zapytać o problemy ( bo pewnie prędzej czy później jakieś na pewno będą)...

harabin

  • Gość
[S-Coupe] GT Regulator doładowania
« Odpowiedź #33 dnia: 07 Maj 2009, 23:57:58 »
Cytat: "Cendra"
w Ponym nie było silników 12v. Scoupe I gen miało takie same silniki jak Pony


Pomyliło mi się z Accentem :D

No to możesz bez większych problemów wsadzić silnik z ECLIPSE :o :D

Więcej mocy i bardziej niezawodny.

Cendra

  • Gość
[S-Coupe] GT Regulator doładowania
« Odpowiedź #34 dnia: 08 Maj 2009, 09:52:25 »
Cytat: "harabin"
mniej niezawodny.
chyba mniej zawodny :> harabin, nie pij tyle :P

harabin

  • Gość
[S-Coupe] GT Regulator doładowania
« Odpowiedź #35 dnia: 08 Maj 2009, 13:09:39 »
Cytat: "Cendra"
Cytat: "harabin"
mniej niezawodny.
chyba mniej zawodny :> harabin, nie pij tyle :P


Na zmęczonego po pracy siadam do kompa i takie są efekty. Nie wykluczone że <piwo> też było :D trzeba to poprawić bo w oczy razi ---> edit. W sumie popatrzcie że każdy mój post jest praktycznie edytowany bo jak to na wyspanego przeczytam to można się czasem nieźle pośmiać.

jagucio

  • Gość
[S-Coupe] GT Regulator doładowania
« Odpowiedź #36 dnia: 08 Maj 2009, 16:43:12 »
Cytat: "harabin"
No to możesz bez większych problemów wsadzić silnik z ECLIPSE :o :D

Hehe, to już coś... A problemy z łapami pod silnik i skrzynie??? Ktoś już to robił??? Bo z tego co widzę to do Ponego by podeszła pod maskę nawet V6 z Omegi, ale bez większych przeróbek nie będzie jeździć... A chciałbym mieć coś w stylu PLUG&PLAY (czyli wyjmuje stary, wsadzam nowy i jazda)...

harabin

  • Gość
[S-Coupe] GT Regulator doładowania
« Odpowiedź #37 dnia: 04 Czerwiec 2009, 02:58:55 »
Cytat: "Tigersoft"
ja jutro turbo wysyłam do regeneracji, gadałem z gościem, ma mi zamontować o ile się da większe koło kompresji i będzie oryginalna mocniej dmuchała :) więc będę miał nawet samo turbo stuningowane. kolejny w planach będzie blovik a jak doczytam dokłądniej to może i MBC :)

silnik mam po kapitalce więc mogę śmiało dodać mu koników :)


Odnośnie tego postu i budowy hybrydy T17 przez tigersoft'a:


To fragment postu ze starego forum:

Trochę źle mnie zrozumiałeś, ale nic dziwnego trochę źle to wytłumaczyłem. Te 145hp które było uzyskane, przynajmniej w białym Hyundaiu z Kielc było uzyskane na przobionej turbinie ale na doładowaniu 0.75Bar, a nie 1.0Bar, Ono miało ok 110hp - 114hp na 0.4Bar(bo i tyle wskazywało bez ustawienia ciśnienia doładowania ręcznie). Intercooler był akurat wyliczony przez mojego kumpla, więc też nie był dziełem przypadku, tylko ten wcześniejszy od Forda Mondeo był. I tak przy niewielkim nakładzie te 140 - 150hp jest możliwe w tym aucie. Co do T2 to pamiętaj, że SCoupe ma przykręcanie na 4 śruby, już wolałbym GT17 od Lublina II, ma większy wlot w ślimaku ssącym, większy wirnik i większy wydech, a mocowanie, uszczelka jest identyko jak w SCoupe, tylko częśc wydechowa wymagałaby zmiany kołnierza od rury wydechowej. Pozdr.

Turbo kosztuje:

http://moto.allegro.pl/item646934670_turbosprezarka_nowa_lublin_ii_iii.html

http://moto.allegro.pl/item632340484_turbosprezarka_lublin_2_4_92km.html


http://moto.allegro.pl/item638926574_turbosprezarka_daewoo_lublin.html


Wiem że tigersoft już swoją zregenerował ale być może innym się to przyda, wystarczy tylko przespawać kruciec od lublina i mamy oryginalne T17 w S-coupe

norton91

  • Gość
[S-Coupe] GT Regulator doładowania
« Odpowiedź #38 dnia: 04 Czerwiec 2009, 10:58:55 »
Orientuje sie ktos moze czy jak sie zwieksza cisnienie doładowania to trzeba zwiekszyc cisnienie paliwa?? Ja jak zwiekszałem u siebie cisnienie doładowania do 0,6 to mi zaczynał przerywac silnik przy wkrecaniu na obroty, a na 0,7 to była juz masakra... wogole nie jechał... moze mam przytarta pompke paliwa??? albo cos z listwa wtryskowa???

IgoReCzeK

  • Gość
[S-Coupe] GT Regulator doładowania
« Odpowiedź #39 dnia: 04 Czerwiec 2009, 14:12:56 »
Witam. Domyślam się, że zwiększyłeś ciśnienie doładowania by zwiększyć moc silnika. Moc silnika nie zwiększy tylko z powodu zwiększenia ilości tlenu ( bardziej sprężonego powietrza ) w komorze spalania, potrzebna jest większa porcja paliwa i teraz jest problem, bo:
1. wtryskiwacze nie są w stanie podać odpowiedniej porcji paliwa na wysokich obrotach bo nie nadążają z powodu zbyt cienkich dysz;
2. pompa paliwa nie jest w stanie wytworzyć odpowiedniego ciśnienia, aby wtryskiwacz pod większym ciśnieniem mógł wtrysnąć większa porcję paliwa.
Efekt jest taki, że dochodzi do zaburzenia proporcji powietrze-paliwo na rzecz większej ilości powietrza i silnik zaczyna się dusić. Przy doborze wtryskiwaczy istotne jest też dobranie ich w taki sposób by nie przesadzić w druga stronę, bo silnik będzie zalewany paliwem i efekt jego pracy będzie podobny. W praktyce przy pewnych zakresach dobór powietrza i paliwa przelicza ECU, ale jeśli wyjdziesz poza jego możliwości obliczeniowe, to zaczynają się problemy o których wspomniałeś. To tyle ode mnie, resztę dopowiedzą koledzy praktycy. Pozdrawiam Igor.
P.S.
Może to nie problem zatartej pompy paliwa tylko jej wydajności, która może okazać się za mała po zwiększeniu ciśnienia doładowania, a do tej pory wystarczała pracując już na granicy swojej wydajności - stan pompy paliwa na pewno do sprawdzenia. ;-)

harabin

  • Gość
[S-Coupe] GT Regulator doładowania
« Odpowiedź #40 dnia: 05 Czerwiec 2009, 16:29:45 »
S-coupe ma spokojnie zapas do 0,8Bar i bez żadnych problemów powinno na nim chodzić. Może rzeczywiście coś z pompką lub regulatorem ciśnienia paliwa- podjedź do jakiegoś warsztatu niech ci zmierzą, na listwie wtryskowej masz specjalną końcówkę do podłączenia urządzenia.

Donman ustawiał na ponad 1Bar i jeszcze to chodziło, ale to inna bajka bo on jeździł i się ścigał na LPG :D

Przy ciśnieniu ok 1Bar należało by właśnie zmienic wtryski które idealnie pasują od Fiata Coupe ale wtedy właśnie i pompę paliwa na taką która im podoła.

Nie słyszałem o wtryskiwaczach o zmiennym ciśnieniu wtrysku <rotfl> chyba że comon rail <ok>

P.S.

Zwiększając ilość tlenu automatycznie zwiększamy dawkę paliwa, za to zadanie odpowiedzialny jest przepływomierz, jego też należałoby sprawdzić, ale chyba już to sprawdzałeś jeśli dobrze pamiętam. Więc tak jak kolega wyżej napisał pompka może już się kończy i należało by te ciśnienie sprawdzic.

norton91

  • Gość
[S-Coupe] GT Regulator doładowania
« Odpowiedź #41 dnia: 05 Czerwiec 2009, 19:31:26 »
Cytuj
Wtryskiwacze nie sa w stanie podac odpowiedniej porcji paliwa na wysokich obrotach bo nie nadążają z powodu zbyt cienkich dysz;


Z tego co gdzies wyczytałe to wtryski wydołaja do 140hp bez problemu.

Cytuj
pompa paliwa nie jest w stanie wytworzyć odpowiedniego ciśnienia, aby wtryskiwacz pod większym ciśnieniem mógł wtrysnąć większa porcję paliwa.


Za dobór cisnienia we wtryskiwaczach odpowiedzialny jest regulator cisnienia paliwa a nie pompka. Pompka dostarcza paliwo pod wiekszym cisnieniem niz powinno byc i nadmiar tego paliwa odsyła regulator spowrotem do baku.

Cytuj
Może to nie problem zatartej pompy paliwa tylko jej wydajności, która może okazać się za mała po zwiększeniu ciśnienia doładowania, a do tej pory wystarczała pracując już na granicy swojej wydajności


Pompka jest przytarta napewno poniwaz jak odłaczyłem MBC to po jakims czasie znowu zaczał przerywac i teraz jak zmniejszyłem cisnienie do 0,25Bar to chodzi prawie bez zarzutów.

Cytuj
ścigał na LPG


Dobre :D

harabin

  • Gość
[S-Coupe] GT Regulator doładowania
« Odpowiedź #42 dnia: 05 Czerwiec 2009, 20:16:32 »
Cytat: "norton91"

Cytat:
ścigał na LPG


Dobre :D


Poczytaj to:

http://motonews.pl/forum/?op=fvt&t=125951&c=89&f=7&orderby=asc&start=0

Jeszcze cytatem zapodam:
Tutaj może cię zaskoczę ale mój Hultaj jeździ i ściga się tylko na gazie a wałki i reszta to seria


harabin

  • Gość
[S-Coupe] GT Regulator doładowania
« Odpowiedź #44 dnia: 31 Sierpień 2009, 11:47:17 »
Tu ludzie sie boją wstawić T17 a ty Turbo kity do 400Km z T3 polecasz :D

Zestaw do hondy jest do hondy jak nazwa wskazuje :D

Zbiorniczek odmy, na co?- na wygląd i dodatkową wagę, w s-coupe masz świetny zawór PCV, który jak jest dobry nie zabiera żadnych kócyków :D