Autor Wątek: [Scoupe GT] Regulator doładowania  (Przeczytany 18037 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

maspex

  • Gość
[Scoupe GT] Regulator doładowania
« dnia: 22 Czerwiec 2008, 21:26:32 »
Witam,
czy do scoupa podejdzie regulator doladowania,aby zwiekszyc troche cisnienie doladowania ? Czy trzeba to robic przez komputer itd....jak najtanszym sposobem podniesc moc scoupe o okolo 30 konikow ?? W eltecu widzialem chiptuning z badaniem na hamowni za 1500zl,ale czy nie wystarczy tylko jakos cisnienia doladowania podniesc? Pozdrawiam

Sadi

  • Gość
[S-Coupe] GT Regulator doładowania
« Odpowiedź #1 dnia: 23 Czerwiec 2008, 09:10:24 »
Kup sobie MBC(manual boost controler) za ok 100zł.

maspex

  • Gość
[S-Coupe] GT Regulator doładowania
« Odpowiedź #2 dnia: 23 Czerwiec 2008, 09:46:08 »
Na allegro i ebayu kolesie sprzedaje chipy do samodzielnego wlutowania,sa to juz gotowe mapy na kosciach pamieci-kosztuje to 300zl i koszt wlutowania u elektronika. Chip podnosi moc o 25koni i 38nm. Co Ty na to Sadi ?

Sadi

  • Gość
[S-Coupe] GT Regulator doładowania
« Odpowiedź #3 dnia: 23 Czerwiec 2008, 12:14:39 »
Moim zdaniem to wszystko są półśrodki, a skoro to ma być tylko byle by było to po co wydawać 300zł jak za 70zł można mieć to samo. Podnieść ciśnienie doładowania przy pomocy mbc jest banalnie prosty, ale musisz zaopatrzyć sie w boost gauge, nawety jezeli kupisz tą kość z allegro!! Jeżeli chcesz na powaznie podejsc do tematy regulacji cisnienia w t15 polecam apex'i boost controler. Pozdro

BartBartez

  • Gość
[S-Coupe] GT Regulator doładowania
« Odpowiedź #4 dnia: 23 Czerwiec 2008, 13:05:36 »
Cytat: "maspex"
Na allegro i ebayu kolesie sprzedaje chipy do samodzielnego wlutowania,sa to juz gotowe mapy na kosciach pamieci-kosztuje to 300zl i koszt wlutowania u elektronika. Chip podnosi moc o 25koni i 38nm. Co Ty na to Sadi ?


Przerabiałem coś podobnego w swoim LSie i większość znawców tematu twierdzi, że każdy silnik zachowuje się inaczej i musi być strojony indywidualnie. Moim zdaniem odpada

maspex

  • Gość
[S-Coupe] GT Regulator doładowania
« Odpowiedź #5 dnia: 23 Czerwiec 2008, 13:39:38 »
jakie jest ryzyko podniesienia cisnienia doladowania MBC ? Wzrost rzedu 20-30% mocy jest nieszkodliwy dla osprzetu ? Pompa paliwa pociagnie to wszystko ? Jak sie bedzie zachodwywala elektronika jak auto dostanie wieksze doladowanie ? Wlasnie czytalem,ze po takich gotowych mapach moze cos sie wykrzaczyc w silniku. Czy zmniejszenie cisnienia doladowania zmniejsza moc i spalanie ?

Sadi

  • Gość
[S-Coupe] GT Regulator doładowania
« Odpowiedź #6 dnia: 23 Czerwiec 2008, 14:12:32 »
Ryzyko jest zawsze, nawet jak siedzisz w domu na kanapie...hehe...MBC w połączeniu z boost controlelerm i głową na karku = brak ryzyka. Pompa podoła nawet do 150HP więc z tym tez nie ma problemów. Jak turbinkę skręcisz na minimum to tak, zmniejszy sie moc i spalanie...:)

maspex

  • Gość
[S-Coupe] GT Regulator doładowania
« Odpowiedź #7 dnia: 23 Czerwiec 2008, 17:36:43 »
Sadi w standardzie jakie jest doladowanie ? w innym poscie pisales ze bezpiecznie mozna podkrecic do 0,6 bara, ile mozna by bylo osiagnac ?

Sadi

  • Gość
[S-Coupe] GT Regulator doładowania
« Odpowiedź #8 dnia: 23 Czerwiec 2008, 17:43:36 »
O ile dobrze pamiętam w serii jest 0.4bara. Jak dasz 0,6 to ja wiem z 1 na 400metrów urwiesz. Ile koni to da nie wiem, nigdy nie sprawdzałem, ale na super osiągi nie ma co liczyć ~ 20KM

maspex

  • Gość
[S-Coupe] GT Regulator doładowania
« Odpowiedź #9 dnia: 23 Czerwiec 2008, 17:59:34 »
Dzieki Sadi, ostro mnie nakrecasz,zeby sobie kupic GT ,myslalem,zeby sie za jakas Cupeta 2.0 rozgladac,ale urok podkrecania nie ma sobie rownych ;) Jak dobrze pojdzie to od pazdziernika moze razem cos pokombinujemy przy autkach(magisterka na ug). Pozdrawiam

Cibor

  • Gość
[S-Coupe] GT Regulator doładowania
« Odpowiedź #10 dnia: 07 Lipiec 2008, 18:16:30 »
Dobra panowie a teraz ja.
W tym miesiącu chcę zrobić lekkie podkręcenie mojego scoupe. Mianowicie Turbo i tak mam do wyrzucenia więc chcę kupić T 25 w rozsądnej cenie, tak jak pisaliście MBC oraz blow off-a.(psss będzie). Co jeszcze byście radzili.... chcę się zamknąc w 1500 może 2000 zł....
Później sprzęgło, felgi i zawieszenie....
Heh... to już razem będzie 6000 jak włożyłem w coupete.... Ale warto....

Pytanie ile kucy wyciągnę tak mniej więcej, ja oscyluję że jakieś 50 może więcej??

Sadi

  • Gość
[S-Coupe] GT Regulator doładowania
« Odpowiedź #11 dnia: 07 Lipiec 2008, 19:03:46 »
Moim zdaniem, kup sobie turbinkę do regeneracji za 100zł i pozadnie ją sobie zregeneruj, bedziesz wiedział na czym stoisz, bo kupic uzywke za 700zł w dobrym stanie to prawdziwy sukces... Do tego Manual boost controler i blow off, wiecej nie trzeba, ,mozna nad downpipem pomyslec, bo seryjny jest nie za bardzo pasujący, troszke trzeba bedzie blok spiłować, znaczy się mocowanie poduszki i bedzie git, ogólnie dobrego spawacza nierdzewki sobie załatw, bo z tym nie jest tak łatwo jak się wydaje. Ja pożdnego szukałem ze 2 miesiace!!

Kucol

  • Gość
[S-Coupe] GT Regulator doładowania
« Odpowiedź #12 dnia: 11 Kwiecień 2009, 12:12:26 »
Witam może troszkę pobocznie w tym temacie ale napisze

mam zamiar kupić Blow offa

mysałem nad tym http://moto.allegro.pl/item600044782_blow_off_typ_i_nissan_200_sx_kit_s13_bov.html


Czekam na informacje i pozdrawiam :)

Cibor

  • Gość
[S-Coupe] GT Regulator doładowania
« Odpowiedź #13 dnia: 11 Kwiecień 2009, 12:20:14 »
Polecam ProPerfect, ten a'la greedy to syf!! bierz ProPerfect a flansza to do niego tylko i dość droga...

Kucol

  • Gość
[S-Coupe] GT Regulator doładowania
« Odpowiedź #14 dnia: 11 Kwiecień 2009, 12:23:06 »
dzięki
choć juz skasowałem go z posta tego ala greedy ale dobrze wiedzieć :D