Autor Wątek: [Santa Fe SM] Piszczący intercooler w 2.0 CRDi  (Przeczytany 14298 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

222moons

  • Gość
[Santa Fe SM] Piszczący intercooler w 2.0 CRDi
« dnia: 21 Czerwiec 2012, 09:43:48 »
Witam po raz pierwszy na forum. Mój Santek jest z 2005, z silnikiem 2.0 CRDi 16V. Mam problem z piszczącym intercoolerem. Pisk (trochę jakby gwizd) pojawia się po przygazowaniu, w momencie gdy schodzi na wolne obroty. Po jakimś czasie przestaje (30-40 sek.). Pisk dochodzi wyraźnie z intercoolera, albo spod niego. Nie zapala się żadna kontrolka. Za silnikiem są dwa elektro-zawory podciśnienia podłączone do intercoolera. Gdy odpinam od zasilania jeden nich, pisk natychmiast zanika. Odpięcie tego zaworu nie powoduje tak na ucho żadnych zmian w pracy silnika. Żadna kontrolka się nie zapala. To samo jest, gdy ściągnę wężyk podciśnienia pomiędzy podłączonym do zasilania zaworem , a intercoolerem. Jeździłem  również z odpiętym zaworem i nie odczuwałem żadnych zmian w pracy silnika. Gdy jest podpięty pojawia się tylko ten pisk, gdy silnik schodzi na wolne obroty. Zastanawia mnie też, po co są 2 zawory podciśnienia, skoro na jednym silnik pracuje tak samo? Co sądzicie?

Offline skali

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 441
    • http://www.facebook.com/profile.php?id=100001998647968
[Santa Fe SM] Piszczący intercooler w 2.0 CRDi
« Odpowiedź #1 dnia: 21 Czerwiec 2012, 17:01:00 »
Jedno pytanie.. 2 zawory, ale jeden jest na przewodzie prowadzącym do intercoolera a drugi na przewodzie który z  niego wychodzi (do turbiny)?

222moons

  • Gość
[Santa Fe SM] Piszczący intercooler w 2.0 CRDi
« Odpowiedź #2 dnia: 21 Czerwiec 2012, 19:57:17 »
Hmm, jakby to opisać żeby nie skłamać ;-). Ten po lewo jest podłączony wężkiem jakby do wejścia intercoolera, od lewej strony. A z tego prawego wężyk prowadzi do metalowej rurki pod spodem intercoolera i potem chyba do turbiny. Obydwa są podłączone przez drugie wyjścia wężykami ze sobą i do intercoolera, na zasadzie trójnika. Odłączenie od zasilania któregokolwiek z tych zaworów powoduje, że piszczenie natychmiast zanika, a silnik pracuje normalnie. Przynajmniej tak na ucho.

jaclwapl

  • Gość
[Santa Fe SM] Piszczący intercooler w 2.0 CRDi
« Odpowiedź #3 dnia: 22 Czerwiec 2012, 11:07:36 »
Może gdzieś jest minimalna nieszczelność i się gwizdek robi? Jak odłączysz to gwizdka nie ma bo nie ma tego mikro otworu przez, który ucieka powietrze. Może to być malutka szczelina (z doświadczenia wiem, że im mniejsza tym bardziej ją słychać :-D ), która nie wpływa zauważalnie na pracę innych elementów.
Może przestawać gwizdać gdy się komora silnika rozgrzeje i może (to moja hipoteza) z powodu rozszerzalności temperaturowej dziurka znika i znika piszczenie.
Popatrz na ten wąż. jak możesz to go wymontuj go całkiem jak da rade i dokładnie go pooglądaj (pozginaj i patrz czy nie jest dziurawy gdzieś). Jak będzie ok to może samo łączenie węża z innymi elementami?
Ja bym od tego zaczął.

222moons

  • Gość
[Santa Fe SM] Piszczący intercooler w 2.0 CRDi
« Odpowiedź #4 dnia: 24 Czerwiec 2012, 15:04:38 »
Cytat: "jaclwapl"
Może gdzieś jest minimalna nieszczelność i się gwizdek robi? Jak odłączysz to gwizdka nie ma bo nie ma tego mikro otworu przez, który ucieka powietrze. Może to być malutka szczelina (z doświadczenia wiem, że im mniejsza tym bardziej ją słychać :-D ), która nie wpływa zauważalnie na pracę innych elementów.

No właśnie, też mam od razu takie skojarzenia. Byłem w końcu w serwisie. Pan zdjął intercooler, zbadał wszystkie wężyki, osłuchał silnik i turbinę pracujące bez intercoolera. W końcu wymontował lewy zaworek podciśnienia, przedmuchał go sprężonym powietrzem i wyszło, że ma jakąś nieszczelność i z niego jest ten pisko-gwizd. Diagnozę tą potwierdza badanie dotykowe  8-)  obudowy zaworu. Gdy piszczy, wyczuwalne są niewielkie wibracje. Gdy przestaje wibracji nie ma. Na drugim, zdrowym (taką mam nadzieję) zaworze nie ma żadnych wibracji.
Aha, ten drugi, prawy zaworek odpowiada za geometrię turbiny i jest chyba ważniejszy.
Tak więc czeka mnie wymiana. Nowy oryginał z logo Hyundaia za ponad 800 zł, albo zamiennik Pierburga 350-400 zł. Z używkami chyba nie ma co eksperymentować.

jaclwapl

  • Gość
[Santa Fe SM] Piszczący intercooler w 2.0 CRDi
« Odpowiedź #5 dnia: 25 Czerwiec 2012, 08:42:42 »
Bierz zamiennik:) używane odradzam.

darlew

  • Gość
[Santa Fe SM] Piszczący intercooler w 2.0 CRDi
« Odpowiedź #6 dnia: 27 Czerwiec 2012, 19:10:18 »
Ja zamontowałem używany i śmigam na nim już prawie rok. Na alledrogo dorwałem za 50zł z przesyłką więc szału nie było. Objawy miałem trochę inne to znaczy od czasu do czasu coś buczało. Dziwne było tylko to że jak nacisnąłem parę razy hamulec to przestawało. Oczywiście jak jechałem do mechanika żeby zobaczył co i jak to autko w tym czasie oprócz pracy silnika nie wydawało żadnych dźwięków. Aż w końcu pewnego razu zaczęło tak buczeć że zatrzymałem się na poboczu, otworzyłem maskę i organoleptycznie stwierdziłem że buczy prawy zawór. Znalazłem w necie jak to ustrojstwo wyczyści i teraz stary w razie czego został na wymianę. Może komuś się przyda: http://autokacik.pl/showflat.php?Cat=0&Number=278870846&page=0&fpart=all&vc=1

felkner

  • Gość
[Santa Fe SM] Piszczący intercooler w 2.0 CRDi
« Odpowiedź #7 dnia: 10 Styczeń 2013, 11:52:29 »

JKowalski

  • Gość
[Santa Fe SM] Piszczący intercooler w 2.0 CRDi
« Odpowiedź #8 dnia: 10 Luty 2013, 15:42:00 »
Ktoś z was czyścił ten zawór? Jak ściągnąć ten element z gąbką
http://img230.imageshack.us/img230/6340/p1000864.jpg
Ma to jakieś zaczepy czy coś takiego? Nie chciałbym uszkodzić tego ściągając na siłę.

felkner

  • Gość
[Santa Fe SM] Piszczący intercooler w 2.0 CRDi
« Odpowiedź #9 dnia: 12 Luty 2013, 12:45:15 »

JKowalski

  • Gość
[Santa Fe SM] Piszczący intercooler w 2.0 CRDi
« Odpowiedź #10 dnia: 12 Luty 2013, 13:49:35 »
Nie, niestety nie udało mi się tego zdjąć. Wciąż czekam na sugestie na czym się to trzyma. Wydawało mi się że jest to poprostu nabite na tą rurkę więc użyłem smaru-penetratora ale bezskutecznie.

felkner

  • Gość
[Santa Fe SM] Piszczący intercooler w 2.0 CRDi
« Odpowiedź #11 dnia: 12 Luty 2013, 13:55:37 »

JKowalski

  • Gość
[Santa Fe SM] Piszczący intercooler w 2.0 CRDi
« Odpowiedź #12 dnia: 12 Luty 2013, 17:01:52 »
Udało sie rozmonotwać całość bez ściagania tego. Starczyło rozgiąć przeciętą opaskę i wyszło bezporblemowo
Zawór wyczyszczony i nasmarowany. Założyłem na próbę i jezdzi tak samo jak "nowy" więc będzie na rezerwę.
Nurtuje mnie jednak to pływanie wolnych obrotów. oscylują około 800 (na obu zaworach) a zaślepionym wężykiem chodzi równo.