Autor Wątek: [Santa Fe SM] Napęd  (Przeczytany 6100 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Dawido1000

  • Gość
[Santa Fe SM] Napęd
« dnia: 16 Styczeń 2013, 13:22:24 »
Witam.
Ja dalej walczę ze swoim autem. Problem polega na tym, że nie działa mi napęd na tylną oś. Sytuacja wygląda następująco. Po włączeniu biegu (automat) koła przednie zaczynają się kręcić. wał również się obraca a tył kręci się ale można zatrzymać je w rękach. Wału niestety nie a się utrzymać czyli napęd do tyłu jest przenoszony, ale tył nic . Zaznaczam, że opony wszystkie są takie same tej samej marki i o tym samym bieżniku. doszedłem z mechanikiem do tego, że to coś w tylnym moście. Problem polega na tym, że patrząc na allegro na mosty o mojego auta w tym roczniku wyglądają zupełnie inaczej. u mnie przy tylnym moście za nim jest podłączony wał to jest jeszcze taka metalowa część zespolona z mostem. a w aukcjach tego nie ma. Mój most bardziej przypomina most z Tuscona. W serwisie też pan mi podał, że most jest zespolony ze sprzęgłem wiskotycznym. Czy prawdą jest , że to sprzegło zamontowane jest z tyłu przy moście . Czy można je rozebrać i coś w nim naprawić? Czy zna może ktoś kogoś.Kto ma taki most lub zajmuję się naprawami.

[ Dodano: 2013-01-21, 23:37 ]
I wyjaśniło się co było przyczyną braku napędu. Jakiś pacan założył most od nowszego typu i problem jest taki, że u mnie w aucie nie ma wtyczki do podłączenia się pd sprzęgło, które znajduję się przy moście.Mam pytanie czy jeśli doprowadzę odpowiednie napięcie i zasilę owe sprzęgło będzie funkcjonowało prawidłowo? Tak jak w aucie po lifcie z odłączanym napędem? Lub wersja druga. Czy zmieniając  wał i most od mojego typu muszę wymienić również półosie? czy może ktoś coś takiego wykonywał?

zeeb

  • Gość
[Santa Fe SM] Napęd
« Odpowiedź #1 dnia: 22 Styczeń 2013, 08:17:20 »
Może zadzwoń do kilku-kilkunastu serwisów hyundaia i wyciągnij średnią z odpowiedzi ;)
Ja nie kojarzę takiego przypadku. Pytanie co jeszcze masz pomieszane w układzie napędowym :(
Obawiam się że samo podciągnięcie napięcia nie pomoże - powinieneś mieć chyba jakiś układ sterujący do tego...
Przecież w wersji po 2003 r stały napęd był do 40-50km/h

jaclwapl

  • Gość
[Santa Fe SM] Napęd
« Odpowiedź #2 dnia: 22 Styczeń 2013, 11:44:50 »
I tu po raz kolejny utwierdzam się w przekonaniu, że nie warto kupować jakiegokolwiek samochodu od naszych przekręciarzy handlarzy bo każdy komis to oszustwo i złodziejstwo.... samochód był rozpierniczony od tyłu to wzięli pierwszą lepszą część od dowolnego Santka z rozwalonym przodem i wstawili....
Szkoda gadać!
Osobiście na Twoim miejscu był wypierdzielił ten most i postarał się o oryginalny do wersji do 2003 roku. Wymienisz półosie i most i będzie dobrze.... każde inne kombinacje zjedzą więcej pieniędzy niż to będzie warte. Zamontujesz ten przełącznik a okażę się, że i tak coś tam z czymś tam nie gra... a serwis Cię skasuje na grube tysiące za samą robociznę. Wymiana mostu i osiek może być zrobiona przez większość mechaników dużo tańszych niż z badziewnego ASO. Zobacz ile Santków do 2003 się sprzedało w ASO i teraz pomyśl ile z nich jest u nich serwisowanych.... rachunek prosty... ASO nie ma pojęcia o starszych Santkach. Osobiście byłem w dwóch ASO ich wiedza była mniejsza niż moja.... musiałem im tłumaczyć o co chodzi i jak to naprawić (koniec końców zamówiłem u nich części a naprawę zrobił Pan Józek za grosze).
Napiszę jeszcze raz....
1. Daj spokój z ASO chyba, że masz za dużo kasy - znając życie to i tak na taką przeróbkę nie dadzą gwarancji.
2. Kup most i półosie (o ile nie są te same- tego nie wiem ale jak będziesz miał już most to się dowiesz)
3. Załóż oryginał = pewność działania
4. Złóż wizytę temu kto Cię tak urządził  :-D
Dobrze radzę... wymień wszystko i daj popalić temu kto ci ten shit sprzedał! dobrze wiedział co ma bo sam to robił...

P.S.
Używany most to koszt 500-800 zł. półosie to 200-400 zł sztuka. Za komplet zapłacisz ok 1200 zł.... z wymianą i płynami jakieś max 2000.... w ASO na moje słabowidzące oko i słaboczujący nos to minimum 2500-3500. Popytaj Pana Józka i ASO ile by wzięli za taką wymianę:)

Dawido1000

  • Gość
[Santa Fe SM] Napęd
« Odpowiedź #3 dnia: 01 Luty 2013, 18:57:38 »
Napęd już działa. Wymieniłem most, wał i śmiga aż miło. Koszty mniejsze niż kolega pisał. I jeszcze części zostały:)

kulajarek

  • Gość
[Santa Fe SM] Napęd
« Odpowiedź #4 dnia: 01 Luty 2013, 21:00:42 »
Witam,
chcę się podłączyć pod temat bo też mam problem z napędem w moim SF 2.4 z 2001r. Otóż tej zimy zauważyłem,że mimo iż mam 4X4(jest wał i działa)
to uto zachowuje się jak przednionapędowe tj. na śliskiej nawierzchni przednie koła się kręcą a tył się nie włącza. Sprawdziłem to także ustawiając SF pod stromą ośnieżoną górkę i próbując pod nią podjechać. Przód buksuje w miejscu a tył nawet nie zamieli. Miałem też problem na ścieżce diagnostycznej na przeglądzie by zjechać z rolek bo przód kręcił się na podstawionych rolkach a tył na rolkach diagnostycznych i dopiero podniesienie przodu, wyjęcie rolek i postawienie przedniej osi na betonie pozwoliło na zjazd.
Czy macie pomysł jak sprawdzić sprawność napędu i co się z nim dzieje i jak to ewentualnie naprawić bo nie po to kupiłem 4X4 by mieć tylko przedni napęd.
Pozdrawiam wszystkich

Dawido1000

  • Gość
[Santa Fe SM] Napęd
« Odpowiedź #5 dnia: 01 Luty 2013, 23:05:44 »
Przyczyn może być wiele. U mnie akurat jakiś magik założył most od modelu po lifcie i problem był taki, ze wał się kręcił, ale nie włączał się tył ( w naszych modelach jest stały napęd a nie dołączany jak w modelu od 2004 rok). Miałem założony most z podłączeniem wtyczki elektrycznej na końcu. jeśli u Ciebie jest wszystko na swoim miejscu. Możesz mieć problem ze sprzęgłem wiskotycznym.

jaclwapl

  • Gość
[Santa Fe SM] Napęd
« Odpowiedź #6 dnia: 04 Luty 2013, 10:26:38 »
Dawido1000, Ile dałeś za przełożenie? robiłeś w ASO?

Dawido1000

  • Gość
[Santa Fe SM] Napęd
« Odpowiedź #7 dnia: 04 Luty 2013, 22:20:26 »
Most, wał, i półosie kupiłem za 500 zł włącznie z podpora mostu, którą również musiałem wymienić. A przełożenie kosztowało mnie 350 zł. Zrobiłem to u prywatnego mechanika.

radek.s

  • Gość
[Santa Fe SM] Napęd
« Odpowiedź #8 dnia: 12 Luty 2013, 22:13:24 »
A ja akurat szukam tylnego mostu ze sterowaniem elektrycznym, musimy się zgadać.