Auto jest u mnie od roku, ja przejechałem 11 tys. km. Katalizator sprawdziłem dopiero teraz, więc nie wiem, na ile wpływa na stan katalizatora miał poprzedni właściciel a na ile ja. Poza tym nie znam pierwotnej przyczyny uszkodzenia katalizatora. Czy to ogólnie zbyt wysoka temperatura spalin, czy dopalające się na katalizatorze resztki benzyny lub oleju.
RommieRen nie jest dla mnie przekonywujący.
Najpierw z filmiku na filmik zmieniał przyczynę problemu, poczynając od EGR, gdzie przy tym silniku nie widać żadnego zaworu i rury do EGR. Poza tym można zajrzeć do specyfikacji silnika.
Potem mówił o rozciągniętym łańcuchu rozrządu, następnie o hamowaniu silnikiem.
Dla mnie jedynym sensownym wyjaśnieniem zaciągania pyłu z uszkodzonego katalizatora jest wewnętrzny EGR realizowany na zmiennych fazach rozrządu.
Potwierdza to akcja serwisowa w USA dla Kia Soul 1.6 GDI
Odnośnie zmiany oprogramowania, to poszukam informacji jak to jest domyślnie skonfigurowane. W ciemno na pewno nie zdecyduję się na zmianę mapy.
Podepnę się do OBD i popatrzę w różnych warunkach pracy silnika na temperaturę spalin względem kalkulowanego obciążenia silnika, ilości obrotów, mieszanki paliwa i powietrza.
Przeanalizuję obecną mapę względem temperatury spalin
