Autor Wątek: Wadliwy katalizator efek końcowy zatarty silnik GDI  (Przeczytany 134665 razy)

1 Użytkownik i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline daniello1234

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 139
Odp: Wadliwy katalizator efek końcowy zatarty silnik GDI
« Odpowiedź #195 dnia: 27 Lipiec 2025, 13:11:53 »
Może sie mylę
Ale moim zdaniem chodzi o to aby jak najszybciej osiągnąć porządny wynik spełnienia odpowiednich dla danego rocznika norm euro

Wiec jeżeli sam kat blisko silnika nie pomaga to można zubożyć mieszanke

W biuletynie wydaje mi sie  ze jest napisane żeby wgrać do ECU nowy lepszy program
Obniżający temperaturę spalin Może między innymi chodzi o to aby ta mieszanka na niskich obrotach nie była tak uboga

Oraz przy zimnym silniku zanim nie osiagnie optymalnej temperatury pracy


 


Offline daniello1234

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 139

Offline MichalAndrzej

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 3
Odp: Wadliwy katalizator efek końcowy zatarty silnik GDI
« Odpowiedź #197 dnia: 04 Listopad 2025, 23:39:37 »
W sprawie uszkodzonego katalizatora.

Auto jak w profilu. Kupione używane rok temu z nalotem 67 tys. km. Obecnie 78 tys. km
Zajrzałem przez sondę lambda do katalizatora.
Na części powierzchni uszkodzenia i ubytki. To chyba te nadtopienia.
Brak poboru oleju, ostatnia wymiana w maju 2025, ok 7 tys km temu. Ubyło trochę poniżej środka zakresu na bagnecie, ale mam delikatny wyciek przy korku spustowym oleju i przy czujniku poziomu oleju. W najbliższym czasie będzie olej wymieniany, to zrobię wymianę uszczelki korka i uszczelki czujnika.

Zaglądałem do dwóch cylindrów, bez rys.
Na tłokach i zaworach dolotowych trochę nagaru.

Kupiłem w Kateko wkład metalowy RFC Euro 6 wspawany do obudowy. Po montażu odeślę im moją obudowę z uszkodzonym wkładem i dostanę zwrot kaucji.

U innego człowieka z grupy na fb, też rocznik 2017, przebieg 100 tys km jeszcze większe ubytki w katalizatorze i pobór oleju od 80 tys km.

Zastanawiam się, co po wymianie kata moge zrobić na przyszłość oprócz częstszej wymiany oleju i ewentualnie nie zamulania, aczkolwiek jeżdżę chyba normalnie. Na zimnym silniku spokojnie do 2,5 tys. obrotów, później bardziej do 3 tys. obrotów a jak trzeba to wyżej. Na szybkich trasach trzymam minimum 3 tys. obrotów, bo poniżej to ma za mało momentu obrotowego.

Sprawdzę jeszcze przez OBD, jaką mam temperaturę spalania aczkolwiek czujnik EGT jest za katalizatorem.

Jakiego interfejsu OBD używacie?

Offline MichalAndrzej

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 3
Odp: Wadliwy katalizator efek końcowy zatarty silnik GDI
« Odpowiedź #198 dnia: Dzisiaj o 00:23:05 »
Dorzucam jeszcze scenariusze działania zmiennych faz rozrządu CVVT, w tym sytuacja kiedy działa tzw. internal EGR.
Prezentacja dla silnika GDI Theta ale CVVT pewnie działa tak samo w Gamma.
Link do prezentacji
https://www.slideshare.net/slideshow/hyundai-theta-ii-gdi-engine-ppt/255880858

W załączeniu dwa pliki ze slajdami obrazującymi schemat działania CVVT.