Autor Wątek: [i20 PB] [i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.  (Przeczytany 169404 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline de_assis

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 322
[i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.
« Odpowiedź #210 dnia: 07 Luty 2014, 21:24:57 »
Cytat: "Kudłaty_1975"
Szanowne Grono, chciałbym zapytać szczególnie użytkowników i20 po faceliftingu w kwestii klamek. Widzę, że są wpisy, że problem nadal istnieje, natomiast chciałem zapytać, czy jest to bardziej ukryte, mniej widoczne?

Pytam tylko dlatego, że po wymianie mechanizmu klamek jak i podkładek wydaje się być wszystko jak najlepiej. Podkreslam, wydaje się.


jakie masz te podkładki?

Offline Kudłaty_1975

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 236
[i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.
« Odpowiedź #211 dnia: 08 Luty 2014, 07:55:58 »
Są troszkę inne niż te poprzednie. W tych poprzednich często piłowano końcówki/noski (ratowanie sytuacji przez ASO) i te nowe podkładki są właśnie w tym miejscu inaczej wyprofilowane. Nie wiem jak to opisać, ale końcówki mają jakby krótki próg i w tym miejscu nie stykają się z drzwiami. Może inaczej, patrząc z góry na podkładkę sam nosek jest cieńszy niż reszta. Na oko maksymalnie 0,5 milimetra lub mniej. Klamka sama w sobie podczas otwierania też inaczej się prowadzi. Pierwotnie w pierwszym zakresie swojego ruchu (tak 1/5 pełnego wychylenia) przesuwała się w kierunku przodu i dopiero miała prowadzenie po łuku. Teraz tego efektu nie ma.

Nie cytujemy wypowiedzi będącej ostatnią w wątku. wymazanie cytatu. tekla

Offline de_assis

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 322
[i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.
« Odpowiedź #212 dnia: 08 Luty 2014, 09:57:40 »
Aha, czyli jak rozumiem nie masz specjalnych gumek tylko mówisz o tych czarnych gumkach co są pod klamką i często w ASO piłowano im noski?
Myślałem, że Ci dali takie coś:





Nie cytujemy wypowiedzi będącej ostatnią w wątku. wymazanie cytatu. Osadzenie grafik. Jedna nie działa! tekla

Offline Kudłaty_1975

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 236
[i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.
« Odpowiedź #213 dnia: 08 Luty 2014, 18:14:39 »
Już kojarzę zdjęcia i wątek. Ziutek o tym pisał. Pozdrawiam przy okazji. Tak, to są te podkładki gumowe, co piłowali, tylko wersja najnowsza. Zapytam w ASO czy też mogą tak samo zrobić. Ale to przy okazji. No i brzęknę do ASO w Busku i zapytam, od czego wzięli te podkładki lub czy to jest ich wytwór w 100%. De_assis, dziękuję za pomoc

Nie cytujemy wypowiedzi będącej ostatnią w wątku. wymazanie cytatu. tekla

Offline de_assis

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 322
[i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.
« Odpowiedź #214 dnia: 08 Luty 2014, 18:34:57 »
Hehe, ale za co dziękujesz?  ;-)  To ja sie raczej Ciebie pytam, bo mówisz, ze masz chyba problem z głowy, bo masz jakieś podkładki spiłowane, a ja chciałem ustalić czy mowa o tych gumkach ze zdjec czy mowisz o tych normalnych czarnych podkladkach co sa od nowosci przy klamkach. Ja mialem niby wymieniany mechanizm klamek z Busku, i miejscowe malowanie, ale na wiosne chyba trzeba bedzie znowu cos z tym zrobic i  jak slysze ze ktos z tym sobie dal rade to pytam o dobra metode, te gumki ze zdjec sa chyba widoczne, ale tyle co widac to nic, wazne zeby nie scieralo lakieru.

Nie cytujemy wypowiedzi będącej ostatnią w wątku. wymazanie cytatu. tekla

Offline Kudłaty_1975

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 236
[i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.
« Odpowiedź #215 dnia: 09 Luty 2014, 16:10:08 »
Cytat: "de_assis"
To ja sie raczej Ciebie pytam, bo mówisz, ze masz chyba problem z głowy



No raczej bym nie chciał stwierdzać, że problem mam z głowy. Prędzej stwierdzę, że problem został. Tak jak wcześniej wspomniałem, to przy okazji wymiany mechanizmu klamek włożyli mi nowe gumki (czarne podkładki) zamiast tych poprzednich spiłowanych. Te nowe gumki tak jak już wspominałem, są chyba trochę inne. Stąd też i moje pytanie jak ten nowy, że tak nazwę zespół (nowy mechanizm klamek + nowe gumki) się spisuje.

Dodam również, że samochód używany jest naprawdę mało, także ewentualny problem pojawi się dużo później, niż u osób, które korzystają z samochodu codziennie. No i otwierając drzwi staram się nie ciągnąć za klamkę, jak to ma większość osób w zwyczaju (i chyba zwyczajowo tak to powinno się robić), tylko dodatkowo opieram jeszcze kciuk w miejscu, gdzie jest dziurka od kluczyka i dopiero wtedy odciągam klamkę. Wydaje mi się, że wtedy klamka ma „pewniejsze” prowadzenie i może dzięki temu mniej lub w ogóle nie będzie obcierać lakieru. Ale to chyba tylko efekt mojej chorej wyobraźni.

Jako ciekawostkę dodam, że sąsiadka mieszkająca 2 ulice dalej ma Hultaja i20 jeszcze koreańca. Chyba z początku produkcji. Tam nie ma problemu klamek jak i problemu tylnej klapy.

Offline de_assis

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 322
[i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.
« Odpowiedź #216 dnia: 09 Luty 2014, 22:06:52 »
To w takim wypadku ja Cie zle zrozumialem.

Mi też niby zmieniali mechanizm klamek, czy czarne podkładki zmieniali to nie wiem, mieli piłować, ale chyba nie pilowali bo centrala chyba twierdzi ze po wymianie mechanizmu klamek nic nie trzeba robic, niestety sa chyba w bledzie, bo nadal sa otarcia, glownie oczywiscie drzwi kierowcy i pasazera, tyl jest uzywany od swieta wiec chyba nie ma, nawet sie nie przygladalem. Na wiosne nie wiem czy nie podejme jakis krokow, aby podmalowac miejscowo te obtarcia, tak jak wczesniej kombinowali w ASO i moze sam spiluje czarne podkladki plus interesowaly by mnie chyba takie gumki jak ze zdjec powyzej, moze to zalatwi sprawe, a przynajmniej cos wiecej poprawi, bo watpie zeby tu cos na zawsze rozwiazalo problem. Co do tych gumek z powyzszych zdjecia to pochodza chyba z Buska, jezeli ktos to potwierdza, a moze i pytal czy maja je na stanie to prosze o info, sam moze do nich zadzwonie, ale narazie nie podejmuje jeszcze reanimacji obtarc wiec sie wstrzymam.

Offline Kudłaty_1975

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 236
[i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.
« Odpowiedź #217 dnia: 13 Luty 2014, 17:01:41 »
Cytat: "de_assis"
Co do tych gumek z powyzszych zdjecia to pochodza chyba z Buska, jezeli ktos to potwierdza, a moze i pytal czy maja je na stanie to prosze o info, sam moze do nich zadzwonie, ale narazie nie podejmuje jeszcze reanimacji obtarc wiec sie wstrzymam


To już wszystko jasne. Napisałem maila do ASO w Busku i wysłałem im zdjęcia, na których widać te tajemnicze bezbarwne gumki. Otrzymałem odpowiedź, którą za zgodą autora zamieszczam poniżej.

„Witam serdecznie. Tak potwierdzamy patent jest Nasz. Oprócz standardowej naprawy podklejamy pod klamki folię bezbarwną celem dodatkowego zabezpieczenia przed ocieraniem klamki o lakier. Naprawa polega na wykonaniu szablonu , można użyć do tego celu podkładki która znajduje się bezpośrednio pod klamką .Odrysowanie wzoru na foli  i wycięcie naklejki . Następnie naklejamy ją na lakier i montujemy klamkę. Proponujemy użyć do naprawy  specjalnej foli stosowanej w motoryzacji jako zabezpieczenie lakieru przed obiciami i zarysowaniami. Sprzedażą zajmują się hurtownie motoryzacyjne.”

Dzwoniłem tam również i w rozmowie telefonicznej poinformowano mnie, że tego typu usługa wykonywana jest na zlecenie i za zgodą klienta „Oprócz standardowej naprawy…”, czyli ponad to, co proponuje (lub daje) centrala Hyundai`a. Jak wiadomo sposób naprawy zalecony przez Centralę jest zdecydowanie mniej skuteczny, a nawet można stwierdzić, że nieskuteczny. Powyżej cytowany sposób przeprowadzenia naprawy ASO w Busku przetestowało na swoim reprezentacyjnym samochodzie i podobno zdaje to egzamin  :mrgreen:  (światełko w tunelu).

UWAGA !!!
Dodatkowo zalecają, aby wewnątrz mechanizmu klamki (w tej części, która wchodzi do wnętrza drzwi, jak dobrze zapamiętałem), spiłować jeszcze jakieś czopy czy coś. Przepraszam, że opisuję to w taki sposób, ale przez telefon nie da się wszystkiego dokładnie wytłumaczyć, tym bardziej osobie (ja), która ma śladowe pojecie o działaniu tego typu mechanizmu i nigdy na oczy takich cudów nie widziała. Osoby, które to rozbierały będą wiedziały o co chodzi (drogą dedukcji).  Podobno dzięki temu dodatkowemu zabiegowi klamka jeszcze bardziej odsuwa się od lakieru. Dopowiedziano mi również, że chętnie pomogą jeśli ktoś będzie próbował to naprawiać i telefonicznie podpowiedzą, co i w którym miejscu dokładnie należy spiłować.

Powiedziano mi również, że ta folia, którą dodatkowo podklejają (tajemnicze bezbarwne gumki), jest sprzedawana w dużych arkuszach, także nie wiem, czy każde ASO (lakiernie) mają ją na stanie.

Przyznam, że nawet przemknęła mi myśl przez głowę (a zdarza się to czasami), żeby umówić się  z ASO w Busku na trzeci przegląd, który wypada mi w czerwcu i przy okazji obskoczyć te klamki. Tylko w sumie w obie strony zrobię ponad 500 kilometrów. Musze prześledzić lokalne atrakcje w Busko – Zdrój  ;-)  Kto wie …

Offline de_assis

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 322
[i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.
« Odpowiedź #218 dnia: 14 Luty 2014, 09:03:11 »
Dzieki Kudłaty, choc i inni mysle sa wdzieczni za ta cenna informacje.

Dziwie sie tylko tym, ze na zdjeciu to ewidentnie wyglada jak jakas gumowa podkladka, nie sadzilem ze folia moze sprawiac wrazenie tak grubej.
Trzeba bedzie poszukac, moze w intrnecie ktos taką folie sprzedaje na mniejsze kawalki.

Offline Kudłaty_1975

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 236
[i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.
« Odpowiedź #219 dnia: 14 Luty 2014, 09:50:07 »
Cytat: "de_assis"
Dzieki Kudłaty


Nie trzeba dziękować. Ciekawośc była silniejsza  :-D

Slawomir

  • Gość
[i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.
« Odpowiedź #220 dnia: 03 Marzec 2014, 15:50:08 »
Witam,
Mam prośbę o radę.W zeszłym roku( ok maja) miałem malowaną tylną klapę bagażnika - rdza wokół zamka. Niestety gwarancja już się skończyła  w lipcu 2013 r. W tygodniu wybieram się do serwisu i chciałem zapytać jak najlepiej załatwić sprawę. Tzn. na co mogę się powołać, żeby naprawili usterkę za darmo, czy jest jakaś szansa, że mogę się domagać wymiany klapy na nową - bo podejrzewam, że takie malowanie wystarczy znowu na rok. Dodam tylko, że pracownik serwisu przez telefon nie chciał za bardzo rozmawiać przez tel. o tym i zapraszał na wizytę w salonie, dodatkowo wspomniał, że rdza wychodzi przez to, że na nierównościach elementy wewn. zamka poruszają się i rysują lakier.

Offline de_assis

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 322
[i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.
« Odpowiedź #221 dnia: 03 Marzec 2014, 20:27:08 »
Cytat: "Slawomir"
rdza wychodzi przez to, że na nierównościach elementy wewn. zamka poruszają się i rysują lakier.


Hit !!!

Kolego, chcesz być pewien co Ci wolno, a co nie, zadzwoń do rzecznika praw konsumenta, wtedy będziesz pewny, ja, czy inni koledzy tutaj, na pewno coś doradzą, ale rzecznik więcej powie i to jego obowiazek.

Ja nie raz w internecie natrafiłem na takie coś, żę własnie usterki Ci nie naprawili, problem powraca, wiec powinni za darmo znowu to zrobic.

Offline Kudłaty_1975

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 236
[i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.
« Odpowiedź #222 dnia: 05 Marzec 2014, 09:03:52 »
Dla zainteresowanych wklejam link do strony forum prawnego, gdzie pokrótce wraz z krótkimi komentarzami opisano prawa konsumenta w kwestii gwarancji, niezgodności towaru z umową itp. itd.


http://forumprawne.org/prawa-konsumenta/57401-poradnik-konsumenta-przeczytaj.html#post258216


Sławomir, mi się wydaje, że w Twoim przypadku, to znaczy czas, który upłynął od zakupu samochodu, koniec gwarancji,  działa na Twoja niekorzyść. No i już raz naprawiali klapę, także to też ma wpływ na ewentualne zastosowanie przepisów prawa w świetle samej gwarancji producenta. Spróbuj skontaktować się z ASO i ustalcie, co chcą zrobić i za ile. Jeśli jesteś lojalnym klientem ASO, to może zgodzą się na partycypację w kosztach. Ewentualnie tak jak wcześniej wspomniał de_assis skontaktuj się z rzecznikiem praw konsumenta i zapytaj, co można zwojować.

Pamiętam również ze starego forum, że jedna osoba, bodajże student prawa, doprowadził do tego, że wymienili mu klapę na nową. Jak dobrze pamiętam, to wspierał się opinią rzeczoznawcy. Użyto również argumentu, że  elementy wymienne pojazdu powinno wymienić się na nowy, natomiast pozostałe elementy pojazdu, które są niewymienne powinny/mogą być naprawiane.

Slawomir

  • Gość
[i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.
« Odpowiedź #223 dnia: 09 Marzec 2014, 15:33:38 »
Generalnie sprawa już załatwiona. ASO zachowało się w porządku i naprawią usterkę nieodpłatnie.
Ale generalnie zastanawiam się, na ile taka naprawa wystarczy ... no i ciekawe co jeszcze wyskoczy przy tym modelu.

vvalery

  • Gość
[i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.
« Odpowiedź #224 dnia: 13 Marzec 2014, 18:09:18 »
Klapę mi malowali razem z klamkami i ona się trzyma więc nie powinieneś mieć problemu. Klamki tragedia po jakimś czasie znowu poobdzierane. Jeżdżę z takimi i odpuściłem bo szkoda moich nerwów i czasu. :evil:
P.S. Jedno zyskali na pewno, że ja nigdy już żadnego hyundaia nie kupię ani nikt z mojej rodziny i znajomych, którzy widzieli to cudo techniki.