Autor Wątek: [i20 PB] [i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.  (Przeczytany 169390 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline de_assis

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 322
[i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.
« Odpowiedź #195 dnia: 29 Październik 2013, 19:33:03 »
Gabor Twoj problem to nie problem przy problemach jakie tutaj inni uzytkownicy mieli z Hyundaiem i z pseudo ASO, aczkolwiek masz racje, auto powinni oddac w takim stanie w jakim Ty im oddales i guzik Ciebie powinno obchodzic to jak Oni to zrobia zeby nic nie zmeinic.

dundy

  • Gość
[i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.
« Odpowiedź #196 dnia: 08 Grudzień 2013, 13:46:54 »
Jak zdemontować klamki zewnętrzne? Podkleiłbym sobie te miejsca folią ochronną, póki jeszcze mi nie wytarły lakieru.
Czy trzeba wykręcać tę śrubę w drzwiach do końca? Odkręciłem kawałek i dalej nie idzie, zresztą boję się żeby nie wpadła do środka drzwi:)
Trzeba podważyć tę część z wkładką zamka? Bo wyciągnąć nie mogę:)

Offline de_assis

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 322
[i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.
« Odpowiedź #197 dnia: 09 Grudzień 2013, 10:39:22 »
Ja również chętnie bym przeczytał jakis tutorial kogos kto rozkladał drzwi czy klamki, nie długo albo na wiosne trzeba będzie cos przy tych klamkach zrobic, bo choc malowane miejscowo byly to dalej wytarlo.

Offline zibist

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 5
[i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.
« Odpowiedź #198 dnia: 10 Grudzień 2013, 13:31:23 »
Demontaż klamek jest bardzo prosty. Po otwarciu drzwi podważamy i ściągamy czarną zawleczkę gumową. Zobaczymy śrubkę z gniazdem na krzyżak, którą odkręcamy do końca gwintu. Łebek śruby jest osadzony w koronce zabezpieczającej wypadnięcie do środka drzwi. Następnie odchylamy klamkę i wysuwamy część z wkładką zamka. Dla pewności można wystający gwint śruby mocującej zabezpieczyć taśmą samoprzylepną (w przypadku połamanej lub luźnej koronki). Klamkę przesuwamy w kierunku tyłu auta o około 5mm i zostaje w ręce. Klamki w drzwiach tylnych demontuje się podobnie, jedynie zawleczka jest od wnętrza auta i tu radzę zabezpieczyć gwint śruby taśmą przed wypadnięciem do wnętrza drzwi. Sposób zabezpieczenia lakieru pod stopą to już własna koncepcja. Moje rozwiązanie to podszlifowanie podkładek (sztywnych nadal choć już wymienionych w ASO). Wykonałem zabezpieczenie z taśmy malarskiej w kształcie podkładki o większym gabarycie o 1-1,5mm. Papierem ściernym 1000 zmatowiłem powierzchnię lakieru i bardzo cienką warstwą kleju dwuskładnikowego (UHU PLUS bezbarwny) pomalowałem pędzelkiem obszar pod stopą klamki najbardziej wycierający się. Temperatura aplikacji musi być powyżej 20st i trzeba uważać na tworzenie się firanki (spływający klej). Taśmę należy usunąć przed całkowitym utwardzeniem kleju, który tworzy warstwę b. odporną na ścieranie. Mam to od czerwca 2013 i na razie nic się nie dzieje. Jeżeli po zimie klej nie wytrzyma będę próbował z folią na ciepło. Niestety problem klamek w nowej wersji pozostał. Hyundai olał klientów.

dundy

  • Gość
[i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.
« Odpowiedź #199 dnia: 15 Grudzień 2013, 20:42:43 »
Klamka zdjęta, podkleiłem na razie folią ochronną. Zobaczymy jak to się sprawdzi.

Offline de_assis

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 322
[i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.
« Odpowiedź #200 dnia: 15 Grudzień 2013, 23:48:28 »
Cytat: "dundy"
Klamka zdjęta, podkleiłem na razie folią ochronną. Zobaczymy jak to się sprawdzi.


Skąd miałeś tą folie? Rozwiń swój autorski pomysł jeżeli nie była z ASO.
:)

dundy

  • Gość
[i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.
« Odpowiedź #201 dnia: 16 Grudzień 2013, 10:38:32 »
Przezroczysta folia ochronna, taką samą okleiłem sobie progi w moich hultajach, bo rysują się od samego patrzenia na nie, podobnie jak cały lakier na tych samochodach...
Jak się ociepli sprawdzę jak to się spisuje, i zrobię pozostałe klamki.
Jakbym miał liczyć na ASO to widząć ich podejście do tematu, pewnie bym czekał aż klamka zetrze lakier, i mi pięknie punktowo pomalują. Do następnego razu, i tak aż się gwarancja skończy.
Ten "problem" najwyrażniej ich przerasta.
Poza tym nie bardzo mam ochotę tracić na nich czas, ostatnio naprawienie zamka w bagażniku (oczywiście wymiana) zajęła im chyba 2 miesiące i ze 4 wizyty w serwisie, bo nie potrafili zidentyfikować co jest nie tak.
W poprzednim i30 podobny problem z korozją był przy trzecim świetle STOP, po prostu jest niedopasowane i wyciera lakier. Oczywiście pomalowali na gwarancji. Ale po co wyeliminować problem? Lepiej przypudrować syfa. Wiadomo przecież, że za parę miesięcy znowu lakier się wytrze. Ale może już będzie po gwarancji... A wystarczy trochę spiłować plastik.
Ogólnie samochody dobre, praktycznie nic się nie psuje, a jak już coś padnie to i tak można jeździć, ale podejście ASO i Hyundai Motor Polska do tego typu problemów zaczyna mnie już poważnie irytować.
Mam/miałem w ostanich latach 3 nowe Hyundai-e, w każdym po paru miesiącach wyciera się "skóra" na kierownicy. Oczywiście za każdym razem serwis robi wielkie oczy i mówią, że nie mieli nigdy takiego przypadku. To jest żałosne.

Kam-mil

  • Gość
[i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.
« Odpowiedź #202 dnia: 22 Grudzień 2013, 21:17:26 »
Ostatnio byłem w salonie Hyundaia i wziąłem sobie katalog akcesoriów do i20.
Oferują "folię do oklejenia wnęki klamek, aby paznokcie nie porysowały lakieru". To już jest szczyt bezczelności.  :evil:

Offline de_assis

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 322
[i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.
« Odpowiedź #203 dnia: 22 Grudzień 2013, 22:01:38 »
Cytat: "Kam-mil"
Ostatnio byłem w salonie Hyundaia i wziąłem sobie katalog akcesoriów do i20.
Oferują "folię do oklejenia wnęki klamek, aby paznokcie nie porysowały lakieru". To już jest szczyt bezczelności.  :evil:


ale to jednak nie chodzi o tą folie pod gumki klamek?

Kam-mil

  • Gość
[i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.
« Odpowiedź #204 dnia: 24 Grudzień 2013, 10:24:18 »
Cytat: "de_assis"
Cytat: "Kam-mil"
Ostatnio byłem w salonie Hyundaia i wziąłem sobie katalog akcesoriów do i20.
Oferują "folię do oklejenia wnęki klamek, aby paznokcie nie porysowały lakieru". To już jest szczyt bezczelności.  :evil:


ale to jednak nie chodzi o tą folie pod gumki klamek?


To jest folia do oklejenia wgłębienia klamek, z klamką w żadnym miejscu się nie styka.
Gdyby oklejała ona wrażliwe miejsce styku klamki z drzwiami to byłoby coś, ale nic z tego. Mogli rozwiązać problem, a oferują bezsensowny gadżet.

ziemniak0783

  • Gość
[i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.
« Odpowiedź #205 dnia: 24 Grudzień 2013, 11:23:03 »
Pewnie chodzi o te miejsca;

Rysują się potwornie, lakiery już nie te co kiedyś ;)

rafcio007

  • Gość
[i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.
« Odpowiedź #206 dnia: 04 Luty 2014, 11:27:59 »
trolololo :D po raz 4 klapa do malowania... tym razem powalczę o wymianę bo ta historia nigdy się nie skończy

Offline de_assis

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 322
[i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.
« Odpowiedź #207 dnia: 04 Luty 2014, 11:30:17 »
Cytat: "rafcio007"
trolololo :D po raz 4 klapa do malowania... tym razem powalczę o wymianę bo ta historia nigdy się nie skończy


Współczuje, jest z tym zachodu, rdza koło zamka sie pojawia? czy gdzies od srodka pod plastikiem trzeba jej też szukac?

kevin55

  • Gość
[i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.
« Odpowiedź #208 dnia: 04 Luty 2014, 14:30:06 »
U mnie np. na tylnej klapie jest już kilka pęcherzyków rdzy i wokoło całej szyby na klapie rdzawy nalot :) w ogóle ten nalot jest w wielu miejscach. Te lakiery i blacha są po prostu świetne, ciekawi mnie jak ten samochód będzie wyglądał za 10 lat.

Offline Kudłaty_1975

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 236
[i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.
« Odpowiedź #209 dnia: 07 Luty 2014, 19:00:08 »
Szanowne Grono, chciałbym zapytać szczególnie użytkowników i20 po faceliftingu w kwestii klamek. Widzę, że są wpisy, że problem nadal istnieje, natomiast chciałem zapytać, czy jest to bardziej ukryte, mniej widoczne?

Pytam tylko dlatego, że po wymianie mechanizmu klamek jak i podkładek wydaje się być wszystko jak najlepiej. Podkreslam, wydaje się.