Autor Wątek: [i20 PB] [i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.  (Przeczytany 169498 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Kudłaty_1975

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 236
[i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.
« Odpowiedź #180 dnia: 16 Sierpień 2013, 20:45:24 »
koniecpolski, na stronie UOKiK w wyszukiwarce „Znajdź pomoc w swoim mieście”, dla Chorzowa wskazują: Miejski Rzecznik Konsumentów, 41-500 Chorzów, ul. Rynek 1, tel. 32/241 31 94, e-mail: radcy@um.chorzow.pl. Tam uzyskasz bezpłatną pomoc/konsultację/poradę.
Ja na Twoim miejscu poszedłbym tam, bo pewnie będzie się ciężko tam dodzwonić, a na odpowiedź na maila pewnie się nie doczekasz. Wiem, że straciłeś gwarancję, ale w przypadku klamek jest to wada ukryta. Nazwałbym to nawet jako ewenement na skalę światową  :shock:  Powiedzą Ci, czy w ogóle można to jakoś załatwić. Może ich pismo plus opinia rzeczoznawcy sprawę załatwi? Spróbuj, jedyne co masz do stracenia, to czas.

Pozdrawiam, po dwóch podejściach pozbycia się problemu z klamkami.

vvalery

  • Gość
[i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.
« Odpowiedź #181 dnia: 03 Październik 2013, 18:02:28 »
Teraz u mnie odchodzi jeszcze lakier wokół mocowania tylnej wycieraczki. Załamka totalna. Zastanawiam się co za idiota teraz kupi od nas to auto. Może hyundai wymieni na nowszy model z dopłatą. :roll: Ale co ja gadam, co ja gadam. Nigdy wiecej nigdy nigdy tego koreańskiego g.... Że o obdartych klamkach na nowo nie wspomnę, ale tego już nie robię bo to nie ma sensu. :evil:

kevin55

  • Gość
[i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.
« Odpowiedź #182 dnia: 03 Październik 2013, 18:41:05 »
U mnie też dookoła wycieraczki na tylnej klapie zaczyna korodować i przy świetle stop nad szybą :)

rafcio007

  • Gość
[i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.
« Odpowiedź #183 dnia: 06 Październik 2013, 09:09:06 »
niby autko fajne, ale po 5 latach z auta zostanie tylko silnik ;) Ja jestem po TRZECIM malowaniu klapy bagażnika. Zobaczymy co będzie ;)

ziutek

  • Gość
[i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.
« Odpowiedź #184 dnia: 11 Październik 2013, 13:10:52 »
Ja w tamtym roku położyłem lache na te klamki, w końcu jeszcze 4 lata gwarancji. W tym roku pojechałem na drugi przegląd i o dziwo przy okazji przeglądu lakieru wpisali mi do książki serwisowej "korozja pod klamkami, zalecenie naprawy gwarancyjnej". Zrobili już ponoć trochę aut i ma być ok. Dziś odbieram auto to obejrzę dokładnie, ale ma być wymiana mechanizmu klamek(bez rozbebeszania drzwi), punktowe malowanie, nowe gumki i podklejenie na lakier folii.
W sumie jeszcze 3 lata gwarancji, to się nie przejmuję, najwyżej przed końcem gwarancji się zepchnie szrota;) Nie no żartuję, na razie jestem mimo wszystko zadowolony z auta i ASO. Na tylnej klapie na razie nic nie wychodzi.

Offline de_assis

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 322
[i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.
« Odpowiedź #185 dnia: 11 Październik 2013, 20:15:38 »
W Busku jest dobry serwis, tzn. na pewno są mili i nie zlewają, ale po naprawie u nich - wymianei mechanizmu klamek, punktowym lakierowaniu - dalej jest lipa ... :(
Na ile masz ta gwarancje? Nie pomyliles sie i nie myslisz czasem o gwarancji na perforacje?

ziutek

  • Gość
[i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.
« Odpowiedź #186 dnia: 14 Październik 2013, 08:51:14 »
Odebrałem samochód. Sprawa klamek wygląda tak: przeróbka mechanizmu klamki polega na zastosowaniu innych cieńszych podkładek i w sumie to tyle...nie trzeba być geniuszem, żeby wiedzieć że mniejszy luz między blachą i gumką nie rozwiąże problemu. Na szczęście ASO w Busku ruszyło głową i stosują naklejane podkładki przezroczyste na blachę nie na całą klamkę, tylko na przedni element, który trze o blachę. Podkładki są dość grube i moim zdaniem powinny długo posłużyć jako ochrona lakieru/blachy. Pod klamkami lakiernik rdzy jako takiej nie stwierdził, tylko odrapanie lakieru i rdzawy nalot. Zostało to wyczyszczone, zabezpieczone epoksydem i punktowo polakierowane. Efekt końcowy jest taki, że naprawa tych klamek moim zdaniem rzeczywiście zabezpieczy lakier przed ponownym wycieraniem. Jest jedno ale. Mianowicie estetyka tych podkładek. Podkładki są naklejone na malowanie punktowe i maskują niedoskonałości takiego malowania, jednak wygląda to według mnie ŚREDNIO estetycznie. Jest też obawa jak będzie to wyglądało jak podejdzie brud pod te podkładki.
Zobaczymy. Moim zdaniem, żeby zrobione było to naprawdę dobrze należało by niestety pomalować całe drzwi i zastosować mniejsze podkładki, lepiej dopasowane do powierzchni lakieru.
No cóż, zima przed nami, zobaczymy jak to będzie wyglądać na wiosnę. Jak już napisałem gwarancji mam jeszcze prawie 3 lata na lakier więc luz.

A co do gwarancji to roczniki od 2011 były sprzedawane z gwarancją 5-5-5 co oznacza między innymi 5 lat gwarancji na wszystko(z wyłączeniami, ale nie na lakier), natomiast na perforację jest 12 lat.
Postaram się niedługo wrzucić fotki.
A poza tym jak powiedział mi lakiernik, póki nie zmienią całkiem klamek to innego sposobu jak z tą folią nie ma i trzeba nauczyć się z tym żyć :-)

Offline de_assis

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 322
[i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.
« Odpowiedź #187 dnia: 14 Październik 2013, 20:20:37 »
Mozesz wrzuci zdjecie tych gumek? Jestem ciekaw jak to wyglada skoro narzekasz na estetyke. Nie wiesz te gumki to pomysl ASO w Busku czy zlecenie centrali Hyundaia?

ziutek

  • Gość
[i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.
« Odpowiedź #188 dnia: 16 Październik 2013, 09:15:44 »
Same gumki to raczej nie wymysł aso tylko centrali hyundaia. Podkładki natomiast raczej wymyśliło aso. Skuteczne moim zdaniem będą a wyglądają mniej więcej tak:

drugie drzwi:

Z bliska można się przyczepić. Z daleka jest ok. Generalnie kładę na to lachę. Rdzy raczej już nie będzie.

Offline de_assis

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 322
[i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.
« Odpowiedź #189 dnia: 16 Październik 2013, 19:38:55 »
A pilowali Ci oryginalne gumki co sa?
Te podklaski to jak myslisz klamke trzeba zdejmowac zeby zalozyc?

ziutek

  • Gość
[i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.
« Odpowiedź #190 dnia: 17 Październik 2013, 08:40:04 »
Gumki są nowe, wydaje mi się niepiłowane, stare poszły do zwrotu - aso z nich się rozlicza. Żeby ściągnąć klamkę nie trzeba rozbebeszać boczków drzwi, jest śrubka pod zaślepką z boku drzwi. Zresztą jeśli ktoś potrzebował by pomocy przy ściąganiu boczków( z różnych powodów) to mogę dokładnie opisać jak to zrobić, ponieważ w tamtym roku wyciszałem drzwi matą i zmieniałem głośniki - ściąganie boczków trwa około 5 minut jak się wie co i jak.

vqsoft

  • Gość
[i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.
« Odpowiedź #191 dnia: 17 Październik 2013, 14:50:16 »
no to opisz co i jak

ja w i20 tez jestem już po wymianie podkładek i punktowym lakierowaniu ( bezbarwny)
zobaczymy co będzie

ziutek

  • Gość
[i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.
« Odpowiedź #192 dnia: 18 Październik 2013, 09:29:06 »
Ok.
Odkręcenie klamek:
Przy rozkręcaniu klamek nie byłem, ale mam info od lakiernika że ściąga się je bez rozbebeszania boczków - wystarczy odkręcić śrubkę znajdującą się na boku drzwi - po otwarciu drzwi widać na wysokości klamek dużą czarną zaślepkę - raczej nie można się pomylić. Tyle wiem od lakiernika.
Jeśli okazałoby się że trzeba dostać się od środka to trzeba zdemontować boczki.
Demontaż boczków.
Wersja bez korbek(elektryczne szyby):
1. Odkręcamy śrubki mocujące boczki, z tego co pamiętam są 3, jedna przy uchwycie boczków - w zagłębieniu pod zaślepką, druga przy klamce otwierania drzwi od środka, trzecia na boku drzwi, w górnej części plastikowego boczku,  tuż poniżej wysokości szyby, oczywiście wszystkie są pod zaślepkami.
2. W przypadku drzwi przednich zdejmujemy "trójkąt" plastikowy na wysokości lusterek, znajduje się w rogu drzwi. Trzeba go podwadzić czymś twardym ale nie rysującym(szkoda lakieru)z boku i zdecydowanym ruchem pociągnąć aż zrobi "klik" - trójkąt trzyma się na 3 spinkach plastikowych.
3. Boczki trzymają się w całości na plastikowych spinkach w ilości około 10 sztuk. Trzeba podwadzić boczek od dołu - bardzo ważne- jest tam nawet specjalne zagłębienie w blasze żeby włożyć coś służącego za dźwignię. Polecam coś nie metalowego, żeby nie rysowało lakieru (nie śrubokręt). Jeśli boczek nigdy nie był ściągany, to trzeba dość energicznie i zdecydowanie pociągnąć - musi puścić.
4. Jak puszczą wszystkie spinki lekko unosimy boczek i powoli ściągamy - musimy zdjąć dwa cięgna od klamki wewnętrznej oraz wtyczki od sterowania szybą i sterowania lusterkami. No i mamy boczek w rękach.
5. Możemy podziwiać wygłuszenie fabryczne(folia) oraz wzmocnienia drzwi bocznych "chroniące" nas podczas uderzenia bocznego.
6. Przeklinamy głośno inżynierów hyundaia.
7. Pijemy złocisty trunek dla ukojenia skołatanych nerwów.
8. Bilans strat - liczymy ilość ułamanych spinek - ja na 4 drzwi ułamałem 2 spinki(można dokupić za kilkadziesiąt groszy w każdym sklepie motoryzacyjnym).

Wersja z korbkami
1. Ściągamy korbkę wersją "na szmatkę" - najbezpieczniejsza i najszybsza wersja.
Tu jest info jak to zrobić http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=1724
Tylko nie polecam śrubokręta - lepsza szmatka.
2. Reszta jak w przypadku bez korbek.
Może komuś się przyda ten mini tutorial.
Pozdro

gabor76

  • Gość
[i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.
« Odpowiedź #193 dnia: 29 Październik 2013, 07:25:33 »
reklamowałem przetarcia przy klamkach, zakwalifikowano do naprawy...i tu mam dylemat...
przecież po takiej naprawie (lakierowanie drzwi) pojazd traci na wartości , mało tego mój i20 jest oklejony reklamami (naklejki na drzwiach) i service powiedziało że, naprawią (przelakierują) z tym że to wiąże się z usunięciem reklam (oczywiste) lecz za te reklamy nie zwracają pieniędzy i okleić muszę już na własny koszt .....
przecież to jest OSZUSTWO..
mam dość już marki koreańskiej na literkę H... i ich wyrobopodobnych pojazdów

Offline Kudłaty_1975

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 236
[i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.
« Odpowiedź #194 dnia: 29 Październik 2013, 08:02:00 »
gabor76,
tą utrata wartości to bym się zbytnio nie przejmował. Czy go ktoś maluje, czy nie, to wartość leci w dół, że aż świst słychać.
W kwestii reklam. W moim przypadku malowali punktowo. Może u Ciebie też to wystarczy. Niech sobie odkleją reklamę lub kawałek odetną. Tyle ile trzeba.  Przecież nie muszą od razu całych drzwi malować.  Poproś ich, aby wymienili Ci mechanizm klamek na nowszy/nowy. Po jego wymianie według nich podkładka ma już nie zdzierać  lakieru …  :-D
No tak, nie żartuję.
Nie wierzysz?
Ja też  :mrgreen:
P.S.
Już ktoś tu pisał, że w tych nowych i20 po modernizacji też jest problem z klamkami.