Autor Wątek: [i20 PB] [i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.  (Przeczytany 182079 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Kudłaty_1975

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 236
[i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.
« Odpowiedź #165 dnia: 01 Lipiec 2013, 16:34:20 »
Witam.

Chciałbym zapytać, czy wymiana klamek drzwi w i20 na „nowszy model”, który rzekomo jest poprawiony konstrukcyjnie, faktycznie załatwia sprawę zdzierania lakieru?
Pytam, bo aktualnie zdecydowałem się na proponowaną przez serwis wymianę klamek (wcześniejsza naprawa nie przyniosła 100% oczekiwanego efektu), tylko jakoś to mnie do końca nie przekonuje i trudno mi uwierzyć, że sprawa wreszcie się zakończy. Ostatnio w salonie oglądałem nową i20, a w zasadzie jej klamki, które wyglądają identycznie, także …  :roll:
Może ktoś coś wie na ten temat? Mam nadzieję, że będą to dobr wieści.

Pozdrawiam.
Kudłaty

Offline de_assis

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 322
[i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.
« Odpowiedź #166 dnia: 01 Lipiec 2013, 18:30:32 »
Mi nic to nie dało.

Najpierw mi mówili, że zrobią i będzie na pewno dobrze, mieli malować drzwi i przypiłować gumki, bo akcja z wymianą "mechanizmu" klamek dopiero się zaczynała. Mówili, że kolejki są do nowych klamek, bo każde ASO zamawia, mogli by mnie wcisnąć za kogo innego bo mi się gwarancja kończyła, ale mówili, że zrobią inaczej jeszcze z racji właśnie braku klamek.
Okazało się jednak, że zrobili na odwrót, dali mi niby nowy mechanizm klamek, co jednak nic nie dało. Nie wiem czy piłowali gumke, zaprawki zrobili zamiast malowania całych drzwi, lakier nadal zdziera. Głownie oczywiście drzwi kierowcy, pasażera się jako tako jeszcze widze trzymają, tył dobry bo praktycznie nie używany. Albo zrobili inaczej jak mówili, albo ten "nowy mechanizm" guzik daje. Obstawiam to drugie, bo to solidne ASO wg mnie i wcześniej znali tą awarie, koleś był doskonale zorientowany w problemie. Niestety lipa ...

A wcześniej co Ci robili? Jakieś piłowanie gumek? Podkładka foliowa? Wszystko ładnie złożyli?

Offline Kudłaty_1975

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 236
[i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.
« Odpowiedź #167 dnia: 01 Lipiec 2013, 21:53:11 »
Cytat: "de_assis"
A wcześniej co Ci robili? Jakieś piłowanie gumek? Podkładka foliowa? Wszystko ładnie złożyli?



Dziękuję za odpowiedź.
Przy pierwszej naprawie trochę spiłowali, że tak nazwę „noski” tych gumowych podkładek, które są pomiędzy klamką a drzwiami. Plus malowanie punktowe. Wszystko ładnie zrobione. Zamieszczałem również zdjęcie tu na forum po naprawie. Przyznam, że tą gumkę przy drzwiach kierowcy dość mocno spiłowali i wszystko jest dobrze, czyli kierunek naprawy był słuszny, natomiast pozostałe gumki spiłowali mniej i niestety problem wrócił. Stąd i moja ponowna wizyta w serwisie z prośbą, aby pozostałe gumki również tak więcej spiłować. Z tego co mi powiedziano w serwisie wywnioskowałem, że u mnie mają wymienić klamki. Co należy przez to rozumieć, to jutro się dowiem, czy wymieniali coś w klamkach, czy tak jak mówili całe klamki. Napisze co i jak.

Szczerze mówiąc, to tak jak wcześniej pisałem, te „nowe klamki” wyglądają identycznie także pewnie i tym razem będzie d…pa. Tylko pytanie czy problem się pogłębi jeszcze bardziej, czy proces obcierania lakieru tylko się spowolni. No i w czasie rozmowy z Panem z serwisu dało się wyczuć, że naprawianie tych klamek w kółko, może okazać się z czasem problematyczne. To znaczy Hyundai może zakwestionować ponowne płacenie za wykonanie trzeci raz, czy piąty za tę sama „naprawę”. Jak serwis nie dostanie za to pieniędzy, to być może i odmówi za którymś razem naprawy. Nikt tego oczywiście w czasie rozmowy nie powiedział, no ale  :-(  Szczęście w nieszczęściu, że jadąc do pracy przejeżdżam obok siedziby Hyundai`a, także na przyszłość, jeśli będą jakieś problemy, to pójdę bezpośrednio do nich, bo jak wiadomo, telefonów nikt tam nie odbiera.

No i dobrze, że gwarancja na 5 lat. Przynajmniej zajęcie będę miał, bo jeździć tylko na roczne przeglądy, to trochę qrwa nudno  :evil:

Offline de_assis

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 322
[i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.
« Odpowiedź #168 dnia: 01 Lipiec 2013, 22:05:28 »
Nie wymieniają klamki, tylko mechanizm klamki, w środku czyli rozbierają drzwi.

Czyli Tobie to piłowali bez rozbierania drzwi?

5 lat gwarancji? Chyba 3 lata?

Nie wiem czy 10 lat nie jest przedawnienie wady ukrytej czy cos, wiec nawet po gwarancji moze by sie dalo walczyc nadal o naprawe. Jak zle naprawia to co maja miec pretensje? Z tego co piszesz to wynika, ze Hyundai Polska sie wypina na serwis, bo mu zarzucaja ze zle naprawia, a serwis sie chce wypiąć na klienta. Dochodził byś praw z serwisem, to Oni by musieli z Hyundaiem.

Slawomir

  • Gość
[i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.
« Odpowiedź #169 dnia: 02 Lipiec 2013, 08:01:58 »
5 lat gwarancji jest na nowsze roczniki, nie produkowane w Indiach :)

Jak miałem zastrzeżenia co do pomalowania tylnej klapy,
(tzn wokół loga, w jednym punkcie troche lakier się nakładał na drugi-stwierdzili, że to silikon podmalowany) koleś z serwisu stwierdził, że jakby coś się z tym dalej działo to i tak mam 2 lata gwarancji na usługę wykonaną w serwisie.
Zresztą nie znam się na prawie, ale chyba jak zgłasza się jakąś usterkę, a serwis jej nie usunie-to nawet po gwarancji można domagać się jej usunięcia.

A tak w ogóle może nie na temat, ale dziś przeczytałem:

http://moto.onet.pl/porady-ekspertow/czy-nowe-auto-musi-byc-serwisowane-w-aso/elk4p

Offline de_assis

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 322
[i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.
« Odpowiedź #170 dnia: 02 Lipiec 2013, 10:22:08 »
Tak właśnie, na wady ukryte na pewno jest gwarancja prawna, natomiast na powrót usterki ktora usówał serwis pewnie tez sie cos znajdzie. Ja mam auto z 2009 z Indii i byly trzy lata gwarancji plus 5 czy 6 na perforacje, ale to jest taka gwarancja ze obtarc przy klamkach sie nie tyczy, jakby mi dziura w drzwiach od rdzy wyleciala to dopiero wtedy Ona obowiazuje.

Slawomir

  • Gość
[i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.
« Odpowiedź #171 dnia: 02 Lipiec 2013, 12:39:20 »
No niestety perforacja nie obejmuje rdzy powierzchniowej-czy jakkolwiek to to nazwać.

Offline Kudłaty_1975

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 236
[i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.
« Odpowiedź #172 dnia: 02 Lipiec 2013, 18:13:19 »
de_assis, mi piłowali te podkładki bez robienia drzwi. To znaczy bez malowania. O ile o to pytasz. Jedynie malowanie punktowe. Dziś odebrałem samochód po drugiej naprawie. Finał jest taki, że wymieniali mi mechanizm tej klamki no i znów podłożyli gumki. Ponoć nowsze itd. itp. Według mnie, ten mechanizm znacznie usztywnia tą klamkę i ma lepsze, pewniejsze prowadzenie, natomiast problem otarć moim skromnym zdaniem pozostanie. Gumka jest w zasadzie tak samo wyprofilowana jak ta stara. I równie ładnie przytula się do blachy.
Pan w serwisie powiedział, że zrobili to tak, jak piszą w biuletynie, czyli wymiana mechanizmu i inne pierdoły. Wszystko tak, jak Hyundai zalecił. Przy wykonaniu usługi nie było samowolki ani radosnej twórczości serwisu. Jeśli będzie się coś działo, to broszka Hyundaia. Mam wracać i będą dłubać. Co jeszcze Hyundai w kwestii klamek wymyśli, zobaczymy.

Offline de_assis

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 322
[i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.
« Odpowiedź #173 dnia: 02 Lipiec 2013, 18:26:09 »
Ale czy jak Ci piłowali gumki kiedyś to rozbierali drzwi od srodka i wyjmowali klamke czy nie?

Offline Kudłaty_1975

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 236
[i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.
« Odpowiedź #174 dnia: 03 Lipiec 2013, 06:17:49 »
de_assis, tak, rozbierali drzwi od środka i wyjmowali klamkę. Za pierwszym razem gdy było to robione, to jeszcze nie było akcji z wymianą mechanizmów klamek. Temat był wtedy jeszcze bardzo świeży.

vqsoft

  • Gość
[i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.
« Odpowiedź #175 dnia: 25 Lipiec 2013, 16:42:26 »
Panowie dzis w 3 miesięcznym i20 żony ( polift) zauważyłem ze klamka wydziera lakier
byłem w aso - mają nowe klamki które ponoć skutecznie rozwiązują problem. bede się umawiał na tą akcje  - mają nic nie malować bo odrapanie jest tylko powierzchowne. dzieki forum wyłapałem temat i mam nadzieje że bedzie ok

Offline Kudłaty_1975

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 236
[i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.
« Odpowiedź #176 dnia: 26 Lipiec 2013, 15:39:03 »
Cytat: "vqsoft"
Panowie dzis w 3 miesięcznym i20 żony ( polift) zauważyłem ze klamka wydziera lakier
byłem w aso - mają nowe klamki które ponoć skutecznie rozwiązują problem. bede się umawiał na tą akcje  - mają nic nie malować bo odrapanie jest tylko powierzchowne. dzieki forum wyłapałem temat i mam nadzieje że bedzie ok



Witamy w klubie  :-D  
Przyznam, że Twoja wiadomość i ucieszyła mnie i zasmuciła jednocześnie.
Zasmuciła, bo wydawało mi się, że skoro zmodernizowali ten model, to i z obdzieraniem lakieru przez klamkami sobie wreszcie poradzili. Że poważniej do tematu podchodzą. Niestety.
Ucieszyła mnie natomiast, bo myślałem, że model po modernizacji będzie ten problem „miał z głowy”, no ale skoro problem jest nadal, to znaczy że osoby posiadające modele sprzed faceliftingu nie zostaną same  :-D  Będzie można dalej jeździć na wymiany, malowania, podklejania itp. itd., bez ryzyka posądzenia o wymyślanie jakiegoś problemu zdartego lakieru przez klamki.

Podobno życie uczy, ale chyba nie dotyczy to Koreańczyków. Po faceliftingu mogli dać klamki od innego modelu i temat byłby załatwiony. No cóż, jak to kiedyś ktoś mądry powiedział, lenistwo jest łagodną formą samobójstwa.

Obserwuj jeszcze tylną klapę. Tam też może być niespodzianka  :-D

Offline de_assis

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 322
[i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.
« Odpowiedź #177 dnia: 28 Lipiec 2013, 21:12:03 »
Szmelc nie auto

koniecpolski

  • Gość
oj te klamki
« Odpowiedź #178 dnia: 15 Sierpień 2013, 16:03:50 »
Sam powitam siebie w klubie osob majacych problem z klamkami :) Hyundai Motor Poland nie zrobi mi tego na gwarancji bowiem nie zrobilem ostatniego przegladu gwarancyjnego po 2 latach (oficjalne pismo). Ponadto zaczela mi rdzewiec klapa bagaznika (robiono mi to na gwarancji) wokol zamka i wycieraczki. Dramat jednym slowem. Auto ma 4 lata a wyglada jakby mialo 10. Przepraszam za brak polskich czcionek. Wklejam 2 zdjecia, ale nie wiem czy cos sie nie skrzaczylo.

Offline de_assis

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 322
[i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.
« Odpowiedź #179 dnia: 16 Sierpień 2013, 19:24:08 »
Dramat to malo powiedziane. Nawet u mnie tak zle nie ma, choc ja malo jezdze. Jak by Ci sie chcialo to wg mnie jest szansa jakos dojsc swoich praw, ale naprawa koniec koncow i tak nic nie da.