Forum > Santa Fe SM

Santa Fe SM 2.0CRDi 125km 2005 rok - pytania nowego właścici

<< < (5/51) > >>

WookieWroc:

--- Cytat: "robaszek127" ---Używki to loteria ale dużo większe ryzyko to właśnie diesel. Nie wiadomo na czym jeździł i jak tak właściciel go traktował. A do hyundaia szczególnie są droższe części to wszelkie remonty będą kosztowne.  
Teraz zostaje tylko jeździć i patrzeć czy to może wina czujnika ciśnienia czy też siadają panewki lub od syfu smok jest zapchany.
--- Koniec cytatu ---


No jak siąda panewki to na amen i po silniku...
Wiem że używki to loteria ale jak w raporcie wpisali że wszystko z silnikiem ok i brak niepokojących sytuacji a tutaj jednak kontrolka oleju...

[ Dodano: 2018-12-15, 18:03 ]

--- Cytat: "volcan" ---
--- Cytat: "WookieWroc" ---Żeby uporządkować wkleje jeszcze raz pytania na które nikt nie odpowiedział:

1. Mam polifta z przyciskiem 4WD po lewej, sprzedający po spytaniu czy w razie poślizgu do 40km/h napęd na 4 koła automatycznie sam się dołącza to powiedział że nie, że tylko są kontrolki ale nic samo się nie wlącza, trzeba wcisnąć przycisk dopiero wtedy... Coś zwalone jest czy ma rację ?

2. Po ustawieniu klimatyzacji albo samego nawiewu na nogi, po stronie pasażera jest nawiew raz zimny raz ciepły, z innych kratek daje bardzo mocno ciepło tak jak powinno być przy ustawieniu np 30 stopni a tam na nogi po prawej stronie takie coś...

[ Dodano: 2018-12-14, 23:12 ]
3. W tych silnikach 2.0 CRDi są wtryski Boscha? bo to ważne jeśli chodzi o przyszłą regenerację i cenę... byle nie Denso...
--- Koniec cytatu ---


Ad 1. Napęd jest automatyczny - czyli w przypadku uślizgu kół przedniej osi dopinany jest tył. Przycisk 4WD lock po prostu blokuje napęd - od zera do 40 km/h, potem i ak jest odpinany, po ponownym zmniejszeniu prędkości poniżej 40 km/h napęd znowu się zapina. Kontrolka nie pokazuje raczej aktualnego trybu - tj. jeżeli przycisk 4WD Lock nie jest wciśnięty, to czy tył działa, czy nie nie jesteś informowany. Jeżeli wciśniesz - zapala się ikona informująca o wymuszonym zablokowaniu napędów.

Ad 2. Może być przytkana nagrzewnica. Nagrzewnice nie mają jakby jednego obiegu, ale najczęściej rozgałęzienie na kilka "nitek", żeby ze stosunkowo małego wymiennika przyjąć jak najwięcej ciepła. Jeżeli jeden z układów jest przytkany, to cała reszta będzie ładnie grzała, część natomiast już nie będzie. SM nie ma podziału na strefy, więc raczej wątpię, żeby problem był w mechanice nawiewów.

Ad 3. Powinny być wtryskiwacze Boscha.
--- Koniec cytatu ---


Dziękuję bardzo kolego

Piotrek79:
Zrób na spokojnie te wszystkie wymiany i jak co to dopiero będziesz myślał co dalej. Na razie może być to wina właśnie braku serwisowania. Ewentualnie ja bym jeszcze przemyślał czy przy tym rozrządzie miski nie zdjąć i zobaczyć czy nie ma syfu.
A co do droższych czesci,czy ja wiem wydaje mi się że wcale nie odbiegają od innych marek. Może nie ma tyle zamienników,ale wcale drogi nie jest.

WookieWroc:
a jeśli to panewki to w hyundaiu jaki koszt mniej więcej? znalazłem tylko info ile kosztuje to w TDI

Piotrek79:
To wszystko zależy w jakim stanie jest wał. Jak ma rysy to do szlifu. Pewnie trzeba wyciągać silnik wtedy. Same panewki nie są pewnie drogie. Najwięcej pochłonie  robocizna,ale jakie to koszty to nie wiem.
 Jeszcze raz... Bez paniki na razie. Zrób te wszystkie wymiany i wtedy będzie się myśleć.

WookieWroc:
jak się okaże coś grubszego to sprzedaje od razu, nic nie będę robić, zaznaczę że silnik do wymiany itp
znając moje szczęście to tak będzie...

[ Dodano: 2018-12-15, 19:08 ]
Wszystko dziwne, jechałem nim 160 na godzinę bez problemu, nie dymi nic, żadnych check engine, nie traci przyspieszenia ani nie szarpie

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej