Autor Wątek: [Sonata NF] 2.0 CRDi odpala za drugim razem  (Przeczytany 13506 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Mr_T

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 69
[Sonata NF] 2.0 CRDi odpala za drugim razem
« dnia: 03 Luty 2018, 22:55:57 »
Witam wszystkich :)
Mam problem z przyrodnim bratem sonaty :) mianowicie nie chcę odpalać za pierwszym razem odpali i znaśnie. Dziwne jest to, że jak juz zgaśnie to po ponownym włączeniu rozrusznika nie odpali mogłbym dotąd kręcić aż akumulator nie padnie. Dopiero po wyłączeniu zapłonu i ponownym odpali, Dzieje się  tak zawsze po dłuższym postoju i nawet po przejechaniu 2~4km. Dodam, że jak jest zimno np.0*C lub minus to muszę długo kręcić aż odpali. Moje pytanie brzmi czy to może być wina świec żarowych? bo po takim długim kręceniu puści dymu co niemiara.
zamieszczam filmik o co mi chodzi  
https://1drv.ms/v/s!AlR-FfcHIL_0leEFnC5n8U5PA1Qh3Q
Dzięki i pozdrawiam

[ Dodano: 2018-02-04, 18:27 ]
Ciężka sprawa, test przelewowy wtrysków wypadł dobrze nawet mam gdzieś filmik :) a czy ktoś mi może powiedzieć czy ta wtyczka odnosi się do świec żarowych?
https://1drv.ms/i/s!AlR-FfcHIL_0leEGnhC9dvRiM7QURw
na rozgrzanym silniku odpinam ją i odpala tak jak powinien tylko, że kontrolka na desce rozdzielczej zapala się i znika czy to tak ma być?

Offline Piotrek79

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 995
[Sonata NF] 2.0 CRDi odpala za drugim razem
« Odpowiedź #1 dnia: 05 Luty 2018, 18:50:20 »
Jak dym to mogą być świece albo coś z prądami do nich.
Może jakiś przekaźnik itp.
Oczywiście filtry też muszą być "sprawne" :)
Możesz do baku zobaczyć czy nie ma tam łuszczącej się farby i nie przytyka sitka pompy,ale nie wiem czy te modele cierpiały na tą dolegliwość.
Ta wtyczka będzie od świec.

Offline Mr_T

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 69
[Sonata NF] 2.0 CRDi odpala za drugim razem
« Odpowiedź #2 dnia: 05 Luty 2018, 19:38:36 »
myślałem o tym żeby popatrzeć w bak ale zostawiam to na ostatnią czynność. Kable są ok sprawdzałem, przekaźnik też. Sprawdziłem dwie świece bo do drugich świec trzeba by wykręcać cooler egr a to już grubsza robota płyn itd i miały pomiar 0,95 ohm. Filtr ropy był wymieniany niedawno kilka miesięcy temu Filtron, poprzedni był jakies 3 lata :D tylko, że oryginał z salonu. Problem się zaczął jak wymieniałem uszczelkę pod dekiel (dwa razy w ciągu misiąca) teraz uszczelka trzyma olej i zaczął się inny problem z odpalaniem na dwa (tak jak na filmiku). Teraz dochodzi to tego lekko ujemna temperatura i długie kręcenie.

Offline Piotrek79

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 995
[Sonata NF] 2.0 CRDi odpala za drugim razem
« Odpowiedź #3 dnia: 05 Luty 2018, 20:02:04 »
Wtryski dobrze dokręcone??
Jak je wyjmowałes to dałeś nowe podkładki,gniazda dobrze wyczysciles???
Pompa wysokiego ciśnienia nie jest mokra?? Nie leje się z niej??

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Sonata NF] 2.0 CRDi odpala za drugim razem
« Odpowiedź #4 dnia: 05 Luty 2018, 20:03:58 »
Cytat: "Mr_T"
Filtr ropy był wymieniany


Mowa jest o filtrze w zbiorniku paliwa, a nie w komorze silnika.

Offline Mr_T

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 69
[Sonata NF] 2.0 CRDi odpala za drugim razem
« Odpowiedź #5 dnia: 06 Luty 2018, 00:09:37 »
filtr w baku podejrzewam, że nigdy nie był ruszany.
Tak za każdym razem jak wyciągam wtryski daje nowe podkładki, dokręcone odpowiednim momentem nawet pozniej troche dociagalem sruby. Aż tak to nie widzę żeby się lało z pompy w każdym bądz razie myłem ją i teraz widziałem, że jakimś cudem jest brudna taki smarowate coś  :roll:  umyje jeszcze raz pojeżdzę zostawię na noc i sprawdzę rano może i dość, że pod wpływem niskiej temp rozszczelnia się pompa.
Nie patrzcie na wtryski, że są mokre to z odpływów jak ściągałem poleciała ropa.
Dwa razy robiłem test wtrysków na zimnym. ok 2.40 widać jak bąbel powietrza wychodzi
https://1drv.ms/v/s!AlR-FfcHIL_0leENCJuLHfj_ycOnAA
Na rozgrzanym silniku zobaczyłem coś takiego
https://1drv.ms/v/s!AlR-FfcHIL_0leELhHw-nKEWZICHyw

Offline Piotrek79

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 995
[Sonata NF] 2.0 CRDi odpala za drugim razem
« Odpowiedź #6 dnia: 06 Luty 2018, 05:49:36 »
No coś tam widać, że jakieś bąbelki lecą.
Wtryski też wyglądają ok.
Zobacz pompę w baku i ta wysokiego ciśnienia.
Jak puszcza to będzie mokra od spodu a i skrzynia też pewnie będzie miała ślady.
I zaczyna swiergotac rolka/sprzęgło jednokierunkowe na alternatorze.

Offline Mr_T

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 69
[Sonata NF] 2.0 CRDi odpala za drugim razem
« Odpowiedź #7 dnia: 06 Luty 2018, 18:24:23 »
ta rolka kierunkowa była kiedyś wymieniana tak więc chyba to jedna z rolek zwrotnych :) ale to to nie problem.
Oglądałem wycierałem dotykałem pompy wysokiego ciśnienia i nic takiego nie widać żeby wyciekało z niej. Jakbym wykręcił wyczyścił wkręcił i znów odkręcił do sprawdzenia to bym wiedział na 100% bo dostęp mizerny, na skrzyni są tam różne ślady bo miałem wycieki z uszczelki nad klawiatury. Pompę w baku jeszcze nie sprawdziłem ale czy jednego dnia to chodzi a drugiego już nie? pompkę słyszę jak buczy czyli ładuje ciśnienie do filtra.
Dzięki za podpowiedzi

Offline Piotrek79

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 995
[Sonata NF] 2.0 CRDi odpala za drugim razem
« Odpowiedź #8 dnia: 06 Luty 2018, 19:08:35 »
No to nie mam pojęcia.
Sprawdził bym jeszcze pompę w baku a jak to nie pomoże to chyba btrzeba szukać tu gdzie coś robiłeś. Czyli okolice głowicy,dekla, wtrysków,kabli,wtyczek itp.

Offline Mr_T

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 69
[Sonata NF] 2.0 CRDi odpala za drugim razem
« Odpowiedź #9 dnia: 06 Luty 2018, 20:51:17 »
czysto hipotetycznie co by było gdybym pomylił wtryski? chodź jestem pewny, że nie no ale teraz zawsze jest lekka niepewność. Lub jakbym miał złe podkładki? już mi ręce opadają. Świece sprawdzone każda ma taką samą wartość.
Ostatnie co mnie dziwi to ropa we wtyczce od czujnika paliwa we filtrze, to jestem pewny, że wylewałem z niej ropę bo myślałem, że mechanik jakimś cudem ją zalał jak wkładał. Nawet przeczyściłem specjalnym sprayem do elementów elektrycznych.
Chodzi mi o tą wtyczkę po prawej
https://1drv.ms/i/s!AlR-FfcHIL_0leEOQXLL0IwfMa8iDQ
tylko jak ropa idzie do góry???? bo z góry to nie ma z czego bo tam tylko kabelki

Offline Piotrek79

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 995
[Sonata NF] 2.0 CRDi odpala za drugim razem
« Odpowiedź #10 dnia: 06 Luty 2018, 21:29:34 »
Nic się nie stanie jak wtryski miejscami zamienisz.
No podkładki trzeba było sobie porównać ze starymi,ale nie wydaje mi się że by były jakieś inne.
Ewentualnie mogło coś podejśc pod wtrysk, podkładkę jakiś nagar czy coś.
A z wtyczką to dziwne. Może faktycznie to jakaś stara ropa, bo przecież kablami nie wychodzi :) nawet jak by ta wtyczka nie miała kontaktu to raczej nie powinna wpływać na rozruchu bo to czujnik wody w paliwie jest

Offline Mr_T

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 69
[Sonata NF] 2.0 CRDi odpala za drugim razem
« Odpowiedź #11 dnia: 07 Luty 2018, 09:30:22 »
podkładki kupowałem od tego samego sprzedawcy a robiłem dwa razy tą samą robotę bo nie miałem klucza dynamometrycznego i dalej był wyciek z pod uszczelki. Jestem pewny, że suszyłem wtyczkę dziwna sprawa, ale tak jak mówisz odpiąłem ją i dalej tak samo. Kiedyś czytałem, że powinno się używać tylko oryginalnych filtrów paliwa bo na innych coś nie działa dobrze nie sądzę no "ale" zostaje. Jakie masz doświadczenia?

Offline Piotrek79

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 995
[Sonata NF] 2.0 CRDi odpala za drugim razem
« Odpowiedź #12 dnia: 07 Luty 2018, 10:31:16 »
Zmieniałem u siebie filtr i nie na oryginalny,ale jaka firma to nie pamiętam muszę zobaczyć,ale nic złego się nie dzieje.Pali dobrze czy zimny czy ciepły.
Zobacz jeszcze do baku bo w sumie to jeszcze zostaje.
A świece wykręcałem?? Jak tak to może gdzieś koło świecy jest jakaś nieszczelność.
Możesz jeszcze odpiąć akumulator na 15 minut i zrobić taki reset.

Offline Mr_T

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 69
[Sonata NF] 2.0 CRDi odpala za drugim razem
« Odpowiedź #13 dnia: 07 Luty 2018, 11:28:57 »
już chwytam się wszystkiego i dlatego myślę o tym filtrze ale filtr to filtr. Wczoraj odpinałem aku i stał tak z 3h i nic. Po urlopie zobaczę do tej pompki ale co tam mam szukać na odpalonym silniku? świec nie ruszałem tylko sprawdzałem opór wszystkie miały jakies 0.10. Myślę co mogło się stać jak wkręcałem wtryski, tym razem zrobiłem książkowo odpowiedni opor i tyle. Wcześniej dokrecałem na oko i na pewno była to większa siła. Dokręcać trzeba na zimnym silniku tak? czy znowu wykręcić wtryski dać nowe podkładki i dokręcić jak kiedyś z większą siłą? Coś musi go boleć skoro jak jest zimno to strasznie ciężko pali a nie było tego, przekręcił z raz wałem i odpalał prawie tak samo jak teraz jak jest ciepły. No i dlaczego odpali i zgaśnie, wyłączam zapłon i od nowa i pali i chodzi pojeżdżę troche zgaszę i od nowa dopiero za drugim razem. Może czujnik temperatury padł? sprawdzałem i pokazuje jakieś omy przy różnych temperaturach
Dzieki za podpowiedzi

Offline Piotrek79

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 995
[Sonata NF] 2.0 CRDi odpala za drugim razem
« Odpowiedź #14 dnia: 07 Luty 2018, 12:34:06 »
Jak ja wyciągałem wtryski to:
Nowe podkładki
Wszystko wyczyszczone (gniazda w głowicy, wtryski szczególnie tu gdzie podkładka, śruby stare, dokręcone tak na 28 Nm i tyle. Robione na zimnym silniku. Wszystko działa do tej pory.
Z pompką chodzi o to, że ma ona takie sitko(filterek) w baku a baki w rodzinie Kia, Hyundai miały takie wady że rozpuszczała się jakaś farba w baku i zatykała to sitko.

[ Dodano: 2018-02-07, 16:21 ]
Nie uszkodziles jakiejś wtyczki, pinów we wtyczkach przy zakładaniu wtrysków i kabli do nich???