Autor Wątek: Dziwna praca zimnego silnika. Wasze też tak mają?  (Przeczytany 8877 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Shadows

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 517
Dziwna praca zimnego silnika. Wasze też tak mają?
« Odpowiedź #15 dnia: 20 Styczeń 2017, 22:52:28 »
Wszędzie jest sucho.

Problem dotyczy pracy na benzynie, nie LPG.

Offline sasek941

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 186
Dziwna praca zimnego silnika. Wasze też tak mają?
« Odpowiedź #16 dnia: 21 Styczeń 2017, 20:17:56 »
Błąd to problem z fazami rozrządu.
Olej kolego kiedy zmieniałeś?
I na jaki ?

Offline Shadows

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 517
Dziwna praca zimnego silnika. Wasze też tak mają?
« Odpowiedź #17 dnia: 21 Styczeń 2017, 23:21:01 »
Wiem, że z fazami, nic nowego.

Olej na jesień, Castrol Magnatec - 140zł za 4l. Najgorszy olej z jakim miałem do czynienia w życiu i nigdy więcej go nie kupię. Przyjdą solidne mrozy i robi się majonez pod korkiem. Do pracy jadę 7km i wymieniam na Transita, silnik nie może się nawet zagrzać, więcej info np tutaj: http://antymoto.com/nagar-majonezem-szlamem/

BMke zalewałem Orlenem i nigdy nie było majonezu, Hujdaja zalałem Magnatec'iem bo taki był w nim jak go kupiłem.


Problem nie występuje obecnie, wrócą mrozy i pewnie wróci i trrrryn. Może po prostu tak ma być. Nie jest tajemnicą, że Hyundai jest kiepski technologicznie.

Offline Piotrek79

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 995
Dziwna praca zimnego silnika. Wasze też tak mają?
« Odpowiedź #18 dnia: 22 Styczeń 2017, 09:16:24 »
Castrol to praktycznie najczęściej podrabiany olej na naszym rynku.
Nie zgodzę się, że Hyundai jest kiepski technologicznie.
Równie dobrze można powiedzieć, że Mitsubishi też jest kiepskie.
Przecież Hyundai był czy tam jest z nimi związany.

Offline seboc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 142
Dziwna praca zimnego silnika. Wasze też tak mają?
« Odpowiedź #19 dnia: 22 Styczeń 2017, 10:20:18 »
Majonez pod korkiem oznacza, ze do silnika dostaje sie woda. Nie ma to nic wspolnego z jakoscia oleju.
Uszczelka pod glowica do wymiany. Prawdopodobnie w zbiorniku wyrownawczym masz slady oleju, sprawdz.

Offline Piotrek79

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 995
Dziwna praca zimnego silnika. Wasze też tak mają?
« Odpowiedź #20 dnia: 22 Styczeń 2017, 11:37:02 »
Jest to jeden z objawów uszczelki pod głowica,ale przy tym występują też inne objawy.
Najczęściej jest to efekt krótkich jazd czyli nie dogrzanego silnika.

Offline Arni71

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 494
Dziwna praca zimnego silnika. Wasze też tak mają?
« Odpowiedź #21 dnia: 22 Styczeń 2017, 12:23:45 »
Wtrącę się odnośnie kabli - miałem przypadłość podobną do opisanej - praca na 3 cylindrach na wolnych obrotach, poza tym jazda ok - okazało się że nowe kable które kupiłem, po ok 2 miesiącach, na jednej fajce dostały przebicia na głowicę i na wolnych obrotach, strata prądu była na tyle duża że na tym cylindrze nie było zapłonu.
Różnica polega na tym że nie miało to związku z temperaturą silnika, na zimnym i ciepłym było to samo.
Reklamowałem komplet kabli i po sprawdzeniu w laboratorium fabrycznym (hurtownia nie zdecydowała się na samodzielną decyzję) zwrócili mi kasę.

Offline Shadows

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 517
Dziwna praca zimnego silnika. Wasze też tak mają?
« Odpowiedź #22 dnia: 22 Styczeń 2017, 14:36:44 »
Woda się dostanie choćby przez częste odkręcanie korka czy wyciąganie bagnetu.  
Uszczelka jest ok, silnik był sprawdzany i zostało to wykluczone.

Majonez pojawił się przy mrozach pod -30*C, teraz jest cieplej i majonezu nie ma, zniknął wraz z tryyyn.

Czytałem trochę o tym zjawisku majonezu, ja to nazywam masłem orzechowym i wychodzi na to, że część olejów, nawet tych niby najlepszych to zwyczajna tandeta, m.in Magnatec - nie radzą sobie w trudnych warunkach. (wkleiłem jeden z linków, wg mnie dobrze opisane zjawisko)

Ogólnie bardzo silne mrozy pokazały słabość technologiczną tego auta od układu kierowniczego, przez zawieszenie, jakość wykonania, nawet ABS jest zbyt agresywny. Na co dzień auto jest wahliwe - sprawia wrażenie, że wypadnie z łuku przy większej prędkości, nadsterowne, jakby źle wyważone. Silnik źle dobrany do masy pojazdu i można by tak jeszcze wymieniać.
Zaleta, silnik pięknie zapala nawet przy -30*C, za to też ceniłem poprzedni pojazd, ale kończę offtop.



Skupmy się na tryyyn, jeśli ktoś ma wiedzę o tym to proszę aby napisał, resztę sobie już darujmy.

Offline seboc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 142
Dziwna praca zimnego silnika. Wasze też tak mają?
« Odpowiedź #23 dnia: 22 Styczeń 2017, 15:25:43 »
Niska jakosc? Chyba skody nie miales nigdy  :-)