Autor Wątek: [Tucson JM] Gaśnie i nie zapala  (Przeczytany 9888 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

piter

  • Gość
[Tucson JM] Gaśnie i nie zapala
« dnia: 25 Listopad 2016, 18:25:03 »
Mam od jakiegoś czasu problem.
Benzyna+LPG 2.0 4x4 - 2007r. Instalacja STAG - 4 lata - 20tys.km.

Od kilku miesięcy co jakiś czas najpierw tak co ok miesiąc nie chciał zapalać. Czy to zimny czy ciepły. Kilka razy na pilocie włącz - wyłącz po wyjęciu kluczyka i zapalił.
Niedawno podczas jazdy nastąpił sygnał dźwiękowy i miganie kontrolek od gazu. Ręcznie nacisnąłem na benzynę i z powrotem na gaz i ok. Auto nie zgasło.

Od kliku dni częste problemy z rozruchem. Bez różnicy czy na ciepłym czy na zimnym.
Wczoraj katastrofa. Po pracy o 22:00 nie chciał zapalić. Po kilku razach włącz-wyłącz na pilocie  zapalił i ujechałem 2 km i wtedy zgasł przy ok 60km/h. Na chwilę zapalił się CHECK i zgasł.
Po zatrzymaniu się próba rozruchu i po kilku próbach odpalił.
Na diagnostyce wyskoczyły dwa błędy P0560 - System Voltage Malfunction i P1690  Water Heater Relay. Błędy skasowane i aż boję się teraz jeździć, bo jak zgaśnie to ani hamulca ani kręcenia kierownicą(brak wspomagania)
Czy spotkał się ktoś z takim problemem? Czy to bardziej IMMO czy może akumulator czy alternator, a może jeszcze coś innego?

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Tucson JM] Gaśnie i nie zapala
« Odpowiedź #1 dnia: 25 Listopad 2016, 18:54:30 »
Wystarczy raz na pół roku zalogować się na forum i już nie usuną konta. Aż i tylko tyle.

Błąd P0560 System Voltage malfunction pochodzi od przekaźnika Engine Control 95230-3A400 12V 30A.




Znajdź gdzieś podobny o tych samych parametrach i ułożeniem nóżek.

[ Dodano: 2016-11-25, 19:04 ]

P1690 Immobilizer - SMARTRA No Response



Sprawdź złącze od anteny immo która jest dookoła stacyjki i wtyczkę od modułu immo który jest pod kierownicą trochę w głębi.

piter

  • Gość
[Tucson JM] Gaśnie i nie zapala
« Odpowiedź #2 dnia: 26 Listopad 2016, 06:40:13 »
Z logowaniem wiem, że tak jest, ale widocznie za dobry jest ten Tucsonik, że nic nie dolegało mu i nie miałem potrzeby szukać pomocy na forum i logować się :-)
 :-)  :-)
Nie spodziewałem się tak precyzyjnej diagnozy i tak szybko :-)
Myślisz, że wymiana przekaźnika uzdrowi ten problem? Było by super. Łatwo i szybko do wykonania. Mam zaprzyjaźniony szrot z HYUNDAIEM i KIA (jakby co to mogę polecić i podrzucić namiary. Ceny bardzo fajne)
Czy po wymianie przekaźnika konieczne będzie jakieś adaptowanie czy coś w tym stylu?

Bardziej niepokoi mnie ten Immo. Spróbuje sprawdzić czy nie poluzowało się coś we wskazanych miejscach - wtyczkach.
Sugerujesz, że może coś nie łączyć czy może coś bardziej tam zadziałać? Może jakiś spray-kontakt czy szukać jakichś przetarć czy coś w tym stylu?.
Póki co wielkie dzięki za wskazówki

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Tucson JM] Gaśnie i nie zapala
« Odpowiedź #3 dnia: 26 Listopad 2016, 13:59:46 »
Poniżej masz opis (dwa ostatnie zdjęcia) jak wykonać diagnostykę problemu w przypadku P0560 będzie potrzebny miernik uniwersalny.

http://service.hyundai-motor.com//euro5/index.tiles

Po rejestracji dostaniesz link aktywacyjny na pocztę i potem za każdym razem uruchamiasz stronę z tego linku z poczty.








piter

  • Gość
[Tucson JM] Gaśnie i nie zapala
« Odpowiedź #4 dnia: 26 Listopad 2016, 23:43:44 »
Super
Póki co wyjałem przekaźnik Jedna nóżka była zasniedziala i zielona od nagaru (czy to moze swiadczyc o jego niesprawnosci?)Oczyscilem  i potraktowalem gniazda sprayem
Niestety dziś na noc jechałem do pracy i w drodze zgasł kilka razy Bardzo trudno było odpalić Na raty dojechałem 2km
Zamówiłem przekaźnik
Teraz powinienem znowu jechać na kompa zobaczyć jaki błąd wywalil bo w piątek błędy miałem wykasowane i nie wiem czy ktorys nie był czasem historyczny Teraz te które pokaże będą od obecnego problemu
Jednak myślę czy jechać teraz czy dopiero jak będę miał przekaźnik Nie ukrywam że idzie o koszty podpięcia do kompa bo to 60 zl za każdym razem
I zastanawiam się czy od razu nie jechać do ASO ale tam to już 150 zl

Offline Shadows

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 517
[Tucson JM] Gaśnie i nie zapala
« Odpowiedź #5 dnia: 27 Listopad 2016, 00:13:32 »
Kup sobie interfejs OBDII, tzw ELM'a  z bluetooth, ściągnij aplikację Torque na telefon/tablet z androidem, sparuj z telefonem i po problemie, odczytujesz, kasujesz za friko a nie płacisz jak za woły :]
Patrz tylko aby wysyłka była z Polski od polskiej firmy.

Aplikacja Torque w wersji zwykłej jest za darmo w sklepie Play, wersja PRO na chomiku.

Ja mam taki: http://allegro.pl/interfejs-obd2-mini-bluetooth-elm327-on-off-z-pl-i5855634823.html

piter

  • Gość
[Tucson JM] Gaśnie i nie zapala
« Odpowiedź #6 dnia: 27 Listopad 2016, 02:56:56 »
Mam Viakena ale on czyta tylko błędy z emisji spalin i podstawowe parametry silnika Temp napięcie obroty
Dałem 120zl za swój Jeśli Twój z linku wylapuje również kody np 560 czy 1690 i czyta coś więcej  to zaraz go zamawiam Kiedyś kupiłem OBDII z WiFi ale był do dupy bo nie łączył sie

[ Dodano: 2016-11-27, 07:55 ]
Uruchomiłem program-stronkę z linku. Super stronka. Niestety jak dla mnie to czarna magia. Raz że to angielski, a dwa  kwestii elektroniki jestem noga. Pozostaje mi chyba poczekać na przekaźnik i jak nie ustąpi awaria będę musiał jechać do fachowca z informacjami jakie od Was uzyskałem.

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Tucson JM] Gaśnie i nie zapala
« Odpowiedź #7 dnia: 27 Listopad 2016, 14:13:36 »
Zapomniałem dodać do mojego postu powyżej że do diagnostyki potrzeba jeszcze http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=6090

piter

  • Gość
[Tucson JM] Gaśnie i nie zapala
« Odpowiedź #8 dnia: 27 Listopad 2016, 20:34:59 »
Cytat: "Shadows"


Ja mam taki: http://allegro.pl/interfejs-obd2-mini-bluetooth-elm327-on-off-z-pl-i5855634823.html


Czy z tego Twojego ELMA wyczytam kody takie jak P0560 czy P1690?
Większość tych urządzeń to zabawki.

Kosmos2011 dzięki za podrzucenie programu i wskazówek, ale z tego co widzę mam zbyt ubogą wiedzę, żeby z nich skorzystać. Musiałbym coś "budować"
Potrzebowałbym bardziej czegoś co podepnę do gniazda OBDII i odczytam bez jakiejkolwiek ingerencji kabelkowania - lutowania przy kablach czy gniazdach, modułach. Nie chcę niczego zwalić

Dzisiaj skorzystałem z życzliwości kolegi i zdiagnozował mi auto programem DELPHI. Jego sprzęt kosztował 500zł

Były takie błędy których w piątek nie widział fachowiec ze swoim telewizorkiem(zapłaciłem za częściową diagnozę 60zł)

ABS
C1211  coś z prędkością tylnego prawego koła
C1208  coś z prędkością tylnego lewego koła
4WD
P1732,1753, 1766, 1765  ( te błędy to chyba z tego powodu, że jeździłem bez wału i to akurat to pikuś)

I oczywiście znane już
P0560 - opisany jako nieprawidłowe napięcie zasilające instalację elektryczną
P1690 - błąd immobilaizera SMARTRA

Powoli sytuacja się zawęża i ukierunkowuje.
Wyświetlone napięcia to:

12,9-13,6V   - podczas pracy silnika na wolnych obrotach włączone (dmuchawa max, światła, pmgielne przód i tył)  i napięcia
13,8-14.0V  - przy wyższych obrotach
Wychodzi, że raczej za mało.

Prawdopodobnie problem po stronie alternatora albo kabla od alternatora.
Trzeba będzie sprawdzić napięcie na samym altku i zobaczyć czy ma właściwe napięcie czy może już na altku jest za mało.
Kiedyś przy SIENIE tak miałem, że słabo ładowało ale altek był ok i wystarczyło zmienić czy dołożyć kabel.
Czy dobrze kombinuje?
Ewentualnie może ten przekaźnik coś miesza i po wymianie się coś zmieni.
A może słabe napięcie wskazuje na ten przekaźnik albo odwrotnie?
Póki co uczę się :-)

Offline Shadows

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 517
[Tucson JM] Gaśnie i nie zapala
« Odpowiedź #9 dnia: 27 Listopad 2016, 22:23:53 »
"Czy z tego Twojego ELMA wyczytam kody takie jak P0560 czy P1690?
Większość tych urządzeń to zabawki. "

Wyczytasz i skasujesz i w sumie nic poza tym konkretnego bo dane typu obroty silnika czy temperatura raczej Ci nie potrzebne :)
Dałem Ci to info bo żal patrzeć jak jedziesz na odczyt i skasowanie i płacisz  tyle kasy.

Są oczywiście profesjonalne testery i interfejsy a nie zabawki i taki możesz nabyć, ale ceny też są profesjonalne i trzeba mieć profesjonalny soft za równie profesjonalne pieniądze ;)

Tobie nie trzeba nic innego jak prosty interfejs za parę groszy bo z lepszym sprzętem i tak nic nie narobisz więcej niż tą zabawką.

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Tucson JM] Gaśnie i nie zapala
« Odpowiedź #10 dnia: 27 Listopad 2016, 22:32:13 »

piter

  • Gość
[Tucson JM] Gaśnie i nie zapala
« Odpowiedź #11 dnia: 28 Listopad 2016, 04:17:24 »
Cytat: "Shadows"


Wyczytasz i skasujesz i w sumie nic poza tym konkretnego bo dane typu obroty silnika czy temperatura raczej Ci nie potrzebne :)
Dałem Ci to info bo żal patrzeć jak jedziesz na odczyt i skasowanie i płacisz  tyle kasy.

Tobie nie trzeba nic innego jak prosty interfejs za parę groszy bo z lepszym sprzętem i tak nic nie narobisz więcej niż tą zabawką.

Wielkie dzięki I o to mi właśnie chodzi Tanio prosto i skutecznie bez fajerwerków  :-)

[ Dodano: 2016-11-28, 04:31 ]
Cytat: "kosmos2011"
Obrazek

Rozumiem że obstawiasz na wadliwy przekaźnik MAINE RELAY który mi wcześniej wskazywales To byłoby dla mnie najlepsze

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Tucson JM] Gaśnie i nie zapala
« Odpowiedź #12 dnia: 28 Listopad 2016, 19:01:52 »
Problem może być też w podstawce pod przekaźnik tam też trzeba zajrzeć.

piter

  • Gość
[Tucson JM] Gaśnie i nie zapala
« Odpowiedź #13 dnia: 29 Listopad 2016, 12:55:22 »
Póki co przekaźnik wymieniony. Gniazdka podstawki przekaźnika oczyszczone i blaszki lekko dogięte. Zobaczymy czy auto nie gaśnie.
Na piątek umówiłem się do elektryka na wizytę w związku z ładowaniem.
Jeden elektryk sprawdzał mi i wychodziło że na aku ok 13,2V, a na alternatorze 14,2V
Nie wiem czy coś tam źle przykładał bo stwierdził, że na altku pokazało sie również 13,4V i sugerował, że to może regulator, szczotki lub dioda.
Byłem u drugiego właśnie u tego co pojadę w piątek i ten stwierdził, że na altku 14,2V a na akumulatorze 13,8V.
Może wystarczy przejrzeć kabelki a może lepiej od razu wyciągać altka i głębiej pogrzebać. Może koledzy coś zasugerują?

Podpiąłem się do gniazda diag.OBD2 i monituję w czasie jazdy ładowanie przez PISTON.
Włączone światła, dmuchawa na max, podgrzewam siedzenie i jazda po mieście i napięcie na poziomie 13,8-13,9V Czasem chwilowo 13,6V i sporadycznie na sekundę 13,4V.
Szukam dziury w całym czy jednak oddać elektrykowi?

[ Dodano: 2016-12-13, 23:47 ]
Temat do zamknięcia. Po wymianie przekaźnika dwa tygodnie żadnych problemów. Dziękuję za ogromne zaangażowanie kolegów w rozwiązanie mojego problemu, a szczególnie koledze kosmos2011