Autor Wątek: Jakie zadanie ma paliwo wypływające z pompki z powrotem do..  (Przeczytany 1533 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

T_O_M_A_L_A

  • Gość
Jakie zadanie ma paliwo wypływające z pompki z powrotem do..
« dnia: 31 Sierpień 2008, 14:37:26 »
Witam
Pytanie jak wyżej. Jeszcze dla jasności zaznacze że pompka mechaniczna ma trzy krućce:
1-wlotowy paliwa
2-wylotowy paliwa zasilający
3 wylotowy nadmiaru paliwa do baku
i to paliwo z trzeciego krućca zanim trafi do baku puszczane jest przez gażnik. Z tego co się przyjżałem do tej pory to jest to jakiś zbiorniczek z membraną. Membrana jest połączona z dźwignią. W zależności od ilości paliwa dźwignia sobie pracuje w określony spośób. I zagadką dla mnie jest, co robi ta dźwignia, czym steruje?
No i staram się ustalić czy ma to wpływ na działanie samochodu na LPG, bo gdy silnik pracuje na LPG przepływa w tym "zbiorniczku" cały czas dużo paliwa, a nie tak jak podczas pracy na paliwie na niskich obrotach więcej, a nawysokich mniej.

Jarek

  • Gość
Jakie zadanie ma paliwo wypływające z pompki z powrotem do..
« Odpowiedź #1 dnia: 31 Sierpień 2008, 18:50:53 »

T_O_M_A_L_A

  • Gość
Jakie zadanie ma paliwo wypływające z pompki z powrotem do..
« Odpowiedź #2 dnia: 31 Sierpień 2008, 22:13:26 »
Po przeanalizowaniu dokumentacji i obejrzeniu samego gaźnika, okazuje się że "zbiorniczek" z membraną przez który przepływa paliwo z krućca zwrotnego pompy, jest zaworem, który blokuje powrót paliwa do baku, gdy wciska się pedał gazu i silnik potrzebuje więcej benzyny.
A jeżeli chodzi o związek z zasilaniem LPG to bezpośrednio go nie ma, ale wydaje mi się, że w instalacji gazowej oprócz elektrozaworu odcinającego dopływ paliwa do gaźnika, powinien znaleźć się jeszcze drugi elektrozawór, umożliwiający spływanie paliwa z krućca zasilającego gaźnik z powrotem do baku. Może to uchroniło by membranę pompy paliwa przed częstym pękaniem.