Autor Wątek: [Santa Fe SM] Regulacja sprzęgła- wysoko bierze  (Przeczytany 11189 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Piotrek50501

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 74
[Santa Fe SM] Regulacja sprzęgła- wysoko bierze
« Odpowiedź #15 dnia: 04 Październik 2016, 19:46:10 »
Wymieniłem dziś pompe sprzęgła, wysprzęglik i odpowietrzyłem układ. Czy jest możliwe że z płynem jest coś nie tak? Wlałem dot4, w zbiorniczek i cały układ sprzęgła. Auto na jedynce nie może się radzić. Czy może coś innego jeszcze trzeba zrobić?

Michal91r

  • Gość
[Santa Fe SM] Regulacja sprzęgła- wysoko bierze
« Odpowiedź #16 dnia: 05 Październik 2016, 21:17:04 »
Panowie,
25 000 temu wymieniony został u mnie komplet sprzęgła +dwumasa ( zaraz po zakupie zdecydowałem się na tę operację, ponieważ nabyłem egzemplarz z uszkodzoną skrzynią biegów, którą zregenerowałem, więc chodzi idealnie).
Nie mam porównania jak wcześniej zachowywało się sprzęgło ,jednak od kiedy go użytkuję bierze ono wysoko. Ostatnio zauważyłem ślizganie przy przyspieszaniu (zwłaszcza na b.4)
Mechanik zaufany, więc nie podejrzewam, że skręcił mnie na operacji.
Czy zaobserwowane zachowanie może odpowiadać za regulację pompki sprzęgła, czy może istnieje ryzyko  zakupu felernego egzemplarza sprzęgła? (LUK, albo Valeo , muszę znaleźć fakturę)
Zaznaczam, że nie męczę auta na niskich obrotach, nie ruszam ze strzałem sprzęgła, nie ciągnę przyczep , zazwyczaj jeżdżę samemu od miasta do miasta. Nogi na sprzęgle nie trzymam tocząc się po mieście, nie przeciągam przy ruszaniu (stąd moje zaskoczenie,gdy zauważyłem ślizgające się sprzęgło przy takim przebiegu).
Pozdrawiam

korbid

  • Gość
[Santa Fe SM] Regulacja sprzęgła- wysoko bierze
« Odpowiedź #17 dnia: 19 Październik 2016, 17:16:09 »
Cytat: "Michal91r"
Czy zaobserwowane zachowanie może odpowiadać za regulację pompki sprzęgła, czy może istnieje ryzyko  zakupu felernego egzemplarza sprzęgła? (LUK, albo Valeo , muszę znaleźć fakturę)
Zaznaczam, że nie męczę auta na niskich obrotach, nie ruszam ze strzałem sprzęgła, nie ciągnę przyczep , zazwyczaj jeżdżę samemu od miasta do miasta. Nogi na sprzęgle nie trzymam tocząc się po mieście, nie przeciągam przy ruszaniu (stąd moje zaskoczenie,gdy zauważyłem ślizgające się sprzęgło przy takim przebiegu).
Pozdrawiam

NO to masz kolego to samo co u mnie! W każdym razie u mnie po przejechaniu 5tyś km na ślizgającym się sprzęgle na b. 3 i 4 problem ustał:/ Tym bardziej nie wiem o co chodzi. A wybulić 1500zł na komplet sprzęgła z dwumasą i robotą  po to żeby przekonać się za 25kkm będzie to samo to paranoja. Mnie aktualnie najbardziej zastanawia to, że mimo ciągłęj eksploatacji problem znikł i przez ostatnie 500km go nie obserwuje!

Michal91r

  • Gość
[Santa Fe SM] Regulacja sprzęgła- wysoko bierze
« Odpowiedź #18 dnia: 19 Październik 2016, 21:23:48 »
Korbid..
Uwierz jakie jest moje zaskoczenie..
Po częstym ślizganiu się sprzęgła, równiez u mnie ten problem ustał.
Specjalnie starałem się dynamicznie przyspieszac z niskich obrotów na wysokich biegach.
Przeprowadziłem, również próbę ruszania pokolei z każdego biegu, próbując zdusić auto - za każdym razem gasło, żadnego ślizgania.
(Próba na pusto, jak również z kompletem pasażerów oraz pakunków w bagażniku).
Jednym słowem cuda, problem znikł.
Zużyte sprzęgło nie wierzę, że od tak się naprawiło i cierność "płyt" powróciła.
Zgłupiałem, nie wiem czego mogę się spodziewać.
(Problem nie występuje od ok 1500 km -spokój)

korbid

  • Gość
[Santa Fe SM] Regulacja sprzęgła- wysoko bierze
« Odpowiedź #19 dnia: 20 Październik 2016, 17:51:25 »
Cytat: "Michal91r"
Korbid..
Uwierz jakie jest moje zaskoczenie..

Też to przeżywam! Może coś wysprzęgliki nam szwankują ale ja niestety mechanikiem nie jestem więc tylko tak główkuję!
A może jakiś wyciek na tarcze?! Nie mam pojęcia wiem tylko, że ja nie dostarczyłem mechanikowi uszczelniacza więc pewnie go nie wymieniał i może tu jest szkopuł:/