Autor Wątek: Kontrolka rezerwy i wskaźnik paliwa  (Przeczytany 15155 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

IgoReCzeK

  • Gość
Kontrolka rezerwy i wskaźnik paliwa
« Odpowiedź #30 dnia: 09 Grudzień 2008, 07:31:45 »
Witam. Hyundaie z tego okresu najwyraźniej mają podobne wskaźniki poziomu paliwa, gdyż w moim byłym Accencie ( 1995 ) wskazówka również przyjmowała pozycję poza dolną ( zerową ) podziałką zanim zapaliła się kontrolka rezerwy. Jeśli w takiej sytuacji nie zapalała się kontrolka rezerwy, to wystarczyło mocniej przyhamować ( paliwo w baku przemieszcza się do przodu ) i wówczas zapalała się na chwilę. U mnie wówczas było jeszcze około 7 litrów paliwa. ;-) Pozdrawiam Igor.

kuris

  • Gość
Kontrolka rezerwy i wskaźnik paliwa
« Odpowiedź #31 dnia: 09 Grudzień 2008, 22:25:02 »
Witam w hyundajach z tego co wiem za kontrolke rezerwy odpowiada termistor zanużony w benzynie,na termistor jest podawane napięcie jeżeli jest paliwo to ono go chłodzi i termistor nie zmienia oporności w momencie niskiego poziomu paliwa termistor się nagrzewa i zmienia oporność żędu 200om wtedy żarówma się zaświeca ,dokładnych parametrów tego termistora nie znam ,takie termistory zastosowane sa tez w deaewoo tylko o innych parametrach ,czytałem na ten temat na stronie elektrody ponieważ tez przerabiam ten problem i potrzebuje dane tego termistora.

arek_ww

  • Gość
Kontrolka rezerwy i wskaźnik paliwa
« Odpowiedź #32 dnia: 20 Grudzień 2008, 15:12:51 »
Witam!!! mam lantre z 95r 1,6 16v i na pełnym zbiorniku robie niecałe 700 km w jeżdzie miejskiej średnio 680km wiec 10l na 100km nie spali, a co do kontrolki paliwa to zaswieca sie dosyc pozno bo dopiero ponizej białego pola,a na rezerwie robie smialo 50 km.Pozdrawiam!!

Złośnik

  • Gość
Kontrolka rezerwy i wskaźnik paliwa
« Odpowiedź #33 dnia: 12 Sierpień 2009, 14:49:52 »
Pozwólcie ze się dołączę do tematu.
W lanterce mam gaz wsadzony, od pewnego casu jeździła na niskim pozoomie paliwa, gdyż głównie mama jeździła na gazie. Zauważyłem że od pewnego czasu już nei swieci się kontrolka rezerwy, wskaźnik jak najbardziej działa.
Ale kontrolka nie zaświeca się. Wymontowałem zegary,s prawdziłem - żarówka od kontrolki sprawna. Zmieżyłem napięcie po ok. 10 minutach od właczenia zapłonu w miejscu gdzie żarówka jest zamocowana, 0,2V. No to raczej zamało jak dla żarówki 14V (takie tam są). Dobrałem się do kabli przy baku pod kanapą. Napewno jedne są od zasilania pompy paliwa a reszta od wskaźnika poziomu paliwa. Teraz pytanie jak się to przekąłda na świecenie tej kontrolki. Jest wspólna kostka tam, może uszkodzony jest jakiś kabel, jednak po rozłaczeniu wspólnej (jednej tylko która jest) kostki pod kanapą, zauważyłem że wskazówka poleciała na samo sno a po podpięciu podniosła się - czyli wskaźnik działa.
Teraz czy wskaźnik ma jakiś styk ? Mechanizm odpowiadający za właczanie układu zasilanai tej kontrolki po zejściu wskazówki ponizej pewnego poziomu czy jak ? Przy koste pod kanapą są tylko 4 przewody.
Pomóżcie koledzy, od czego zacząć ? Gdzie zmieżyć napięcie ? Może ten czujnik odpowiadający za poziom paliwa się zawiesił ? Ale wtedy by wskaźnik nie chodził, no niewiem. Pomocy.
Póki co nie leję dużo, byle utrzymaćnormę 1.4 baku, ani przy białym polu ani jak całkiem wskazówka się położy - kontrolka się nei zaświeca.

kuris

  • Gość
Kontrolka rezerwy i wskaźnik paliwa
« Odpowiedź #34 dnia: 12 Sierpień 2009, 22:23:42 »
Złośnik przeczytaj dwa posty wyżej tam opisywałem zasade działania.

Złośnik

  • Gość
Kontrolka rezerwy i wskaźnik paliwa
« Odpowiedź #35 dnia: 13 Sierpień 2009, 02:34:16 »
OK,c zytałem :) Ale gdzie zmierzyć czy napięcie jest podawane na ten termistor ? Czy ma on opór właściwy dla niego przy wynurzeniuz benzyny ? Ja tam mam 4 kable i tyle. Może na samych zegarach jest jakieś dojście do tego ? Ale gdzie, jak ?

kuris

  • Gość
Kontrolka rezerwy i wskaźnik paliwa
« Odpowiedź #36 dnia: 13 Sierpień 2009, 17:32:04 »
ten termistor jest przy pływaku wyglada to jak metalowa rureczka w takim pojemniku z plastiku z wlasnej autopsji wiem że ten termistor ulega przepaleniu i chociaz napiecia są to nie działa sam jeżdże bez rezerwy bo niewiem jaka powinien miec opornosc i niewiem gdzie go kupic .

Złośnik

  • Gość
Kontrolka rezerwy i wskaźnik paliwa
« Odpowiedź #37 dnia: 13 Sierpień 2009, 18:21:48 »
No to widać efekt jazdy na niskim poziomie paliwa, niechłodzony etrmistor przepala się. ehhh, dostać się do baku trzeba :( Rozwalić tą plastikową osłonkę, wyjąć pompę i bebechy.
Nieźle :(

To ja czekam Panowie jak ktoś zrobi, niech opisze lub wrzuci foto co i jak :)

Póki co wrzucam zdobyte schematy do lantry, może tu gdzieś znajdziemy rozwiązanie problemu, parametry tego termistora ?

Schematy do Lantry: http://wyslijto.pl/plik/fclcfx3ec8

Złośnik

  • Gość
Kontrolka rezerwy i wskaźnik paliwa
« Odpowiedź #38 dnia: 15 Sierpień 2009, 13:16:34 »
Ewentualnie, mozna by sprawdzić jeszcze jedno, do tyłu lecą 4 przewody, z tego 2 to zasilanie pompy (żółty i czarny), jeden idzie jako + do pływaka od wskaźnika poziomu (chyba) i jeden jako + do tego termistora chyba, bo teoretycznie z tego co wyczytałem na innym forum, zwarcie któregoś z tych kabli (niewiem którego) idącego do tego termistora w tej kostce do masy powinno skutkować zapaleniem się kontrolki rezerwy.
Spróbuję jutro dostać się znów do wtyczki i sprawdzić - może to tylko wina zaśniedziałego styku w kostce, a może rzeczywiście ten termistor.

A powiedz mi kolego, jak dostałeś się do tej pompy i pływaka? Rozwalałeś tą plastikową zaślepkę pod kanapą ? Jak to pod nią wygląda ?
Z informacji zdobytych wiem że dla Lantry są identyczne te pompy z całym osprzętem a więc (pływakiem, czyjnikiem poziomu i czujnikiem rezerwy) jak dla daewoo matiza/lanosa a dostępne są tu:
http://allegro.pl/item691...ewoo_lanos.html
a tu sposób montażu, niewiem tylko czy tak samo jest w lantrze bo jeszcze do baku nie zaglądałem, pewnei trochę inaczej, ale jak patrzę to nawet do Hondy wasadzony.
http://faq.africatwin.com...zerwy_-_naprawa
Kolego kuris, tak to wygląda ?
Można by zamówić, w sumie to grosze - zmierzyć i będzie wiadomo jaka oporność +/-, zamontować, podzielić się wynikiem na forum

//
Witam.
Dzisiaj dobrałem się do kabli ale zwarcie któregokolwiek do masy nie daje żadnego efektu, oprócz żółtego odpowiedzialnego za + do pompki.
Dodam że po podłączeniu wtyczki wskaźnik poziomu paliwa "dźwiga" się do góry. Nie rozumiem.

kuris

  • Gość
Kontrolka rezerwy i wskaźnik paliwa
« Odpowiedź #39 dnia: 15 Sierpień 2009, 21:41:11 »
ta plastikowa zaślepka jest lekko przyklejona trzeba szarpnąc mocniej i zejdzie tylko że tam niema pąpki ale pływak i rezerwa pompka jest z innej strony w baku tam tylko ida kable do tej pąpki, a z tego co wiem to do pływaka powinny iśc trzy kable dwa sa odpowiedzialne za pływak a jeden za termistor.

Złośnik

  • Gość
Kontrolka rezerwy i wskaźnik paliwa
« Odpowiedź #40 dnia: 15 Sierpień 2009, 21:48:34 »
Ogólnei jest ich 5, sprecyzowałem do 4 bo dwa są masowe - wspólne (czarne), jeszcze idą: żółty (na 90% jest to "+" pompki bo napięcie między nim i masą wynosi: 12V), zielony i czerwony. Między czerwonym i masą jest napięcie równe 0, a między zielonym i masą jest ok. 8V. Najprawdopodobniej ten zielony do pływaka skoro jest napięcie stosunkowo obniżone przez zamontowany potencjometr na pływaku, czerwony by wychodziło że do termistora, ale dlaczego nie ma na nim napięcia ?
Gdzie wcześniej wykopać czerwony z przodu auta i sprawdzić czy daje napięcie ? Kable idą z baku pod wykładzinką z lewej strony aż pod deskę.

//DODANO 16.08.2009 13:33//
Chyba że Panowie że myślę i chodzi tu o zwarcie przewodu nie do masy a do "+" ?
Kwestia tego, że się pytam gdyż bezpieczników zapasowych nie mam od groma a przy mylnym założeniu popalę bezpiecznik(i).
Nigdzie nei mogę znaleźć schematu zasilania pompki i reszty.

ociec

  • Gość
Kontrolka rezerwy i wskaźnik paliwa
« Odpowiedź #41 dnia: 16 Sierpień 2009, 14:15:25 »
Jakby co to termistor można kupić na allegro

Złośnik

  • Gość
Kontrolka rezerwy i wskaźnik paliwa
« Odpowiedź #42 dnia: 16 Sierpień 2009, 14:32:25 »
No ja wiem :)
Tylko muszę sprawdzić czy mi akurat tego potrzeba bo po co mam dobierać się tam gdzie może wszystko działa :) Nikt Panowie nie ma lub niewie jak te kable są podłączone do całości w baku żebym móg sprawdzić czy napewno to padło ?
Czy próbować metodą prób i błędów ? :) hehe
Zastanawi mnie czy tam wspólny + jest ten zółty i do niego zwierać zielony lub czerwony celem sprawdzenia działania wskaźnika poziomu lub rezerwy czy też zwierać do masy ? Chociaż powiem ze zwieranie do masy nic nie dało !

//DODANO 16.08.2009 21:38 //
OK już sporo wiem, byłem w aucie.
Okazuje się że źle użyłem miernika, cóż w ciemnościach - a tak lubię najbardziej - można się pomylić.
Przewodów jest 5.
- Dwa czarne - masa
- Czerwony - "+" pompki (wykryłem bo napięcie po zapłonie jest podawane na ok 1 sekundę - no i tak tu było.
- Zielony - "+" wskaźnika poziomu paliwa,
- Żółty - "+" do termistora.
Bo przełączeniu miernika na amperomierz :) i połączeniu odpowiednich pinktów we wtyczce wskaźnik podnosi się do góry, a kontrolka od rezerwy zaświeca.
Okazuje się uszkodzony owy termistor gdyż jego oporność na praktycznie pustym obecnie baku przekracza skalę a więc nie zwiera on - albo to wina kabli - ale to już zabiorę się z ato rano, bo trzeba wydrzeć kawał plastiku przyklejonego pod kanapą :)
Póki co mam nadzieję że innym użytkownikom przyda się w razie potrzeby to co tu jest tak długo rozpatrzane.
Termistor zamówiony - nie zaszkodzi, a to tylko 10 zyla.

Złośnik

  • Gość
Kontrolka rezerwy i wskaźnik paliwa
« Odpowiedź #43 dnia: 22 Sierpień 2009, 19:49:08 »
Kurcze, kolejny problem. Otóż koledzy po zdemontowaniu pod kanapą plastikowego dekielka mam na wierzchu bak z wyprowadzonymi przewodami z pompy i konektorkami dochodzącymi do wtyczki. Tylko nie ma żadnych śrub mocujących cały wkład z pompą do baku, tylko jakiś taki rarytas w postacy nakrętki plastikowej mocującej to wszystko ?
[img=http://img193.imageshack.us/img193/4278/zdjcie022slx.th.jpg]
No pierwsze widzę, jak patrzyłem po lantrach to normalnie mocowane było to śrubami.
Zdemontowłem wężyki i rozpiąłem wtyczki. Ale za cholerę nie da się tego odkręcić, nic, ani walenie młotkiemw śrubokręt oparty o jeden z kilkunatu wypustów na tej nakrętce ani nic.
Szczerze powiedziawszy bałem się mocniej przywalić bo to nie zabezpieczenia metalowe tylko plastikowa nakrętka a liczyłem się z tym ze drugiej w zapasie nie mam takiej.
I tu pytanie, czy w mojej sytuacji konieczny jest demontaż baku, i wówczas przy lepszym dostępie dopiero próby odkręcenia tego cholerstwa ?
/PS. - przepraszam za język :) /

Złośnik

  • Gość
Kontrolka rezerwy i wskaźnik paliwa
« Odpowiedź #44 dnia: 23 Sierpień 2009, 19:50:36 »
Dzisiaj zwycięstwo ;-)
Udało się odręcić tą nakrętkę plastikową sposobem który podpatrzyłem na inny forum :) Domowym sposobem należy zaopatrzyć się w kleszcze, zdjąć z nich osłonki z ramion, ramiona rozszerzyć i przypasować w pozycji pionowej na średnicę nakrętki blokując owe ramiona w wypustach nakrętki znajdujących się na jej obwodzie.
Używając klucza do kół, większego klucza oczkowego płaskiego lub innego narzędzia osadzić w pozycji poziomej międzys zczękami klesczy, zablokować, zaprzęć się i oważ nakrętka puszcza delikatnie i ładnie się odkręca. Byle powoli żeby uszczelek nie uszkodzić.
Odkręcone oba węzyki od góry i heja nakrętka na bok.
Następnie wyjmujemy delikatnie górną pokrywę, na jej obwodzie od spodu jest pierwsza uszczelka która wchodzi w tą uszczelkę na obwodzie otworu w baku.
Następnie nie szarpiemy by reszta wyszła tylko wpatrując się przez otwór zauważamy że reszta osadzona jest na metalowym stelażu który należy wysunąć z plastikowych prowadnic.
By to zrobić należy ścisnąć ręką delikatnie dwa bolce zabezpieczające i wyjąć delikatnie całość do góry uwżając na pływak i filtr na końcu pompy.
Gdy całość na wierzchu - wylewamy to co ścieknie ze środka wężyka pompy i z niej samej.
Następnuie lokalizujemy winowajcę naszej mordęgi - czyli owy termistor. Jest on PRZYLUTOWANY do zatrzasku metalowego pod pintencjometrem do którego przymocowany jest pływak.
Należy go odlutować, przylutować nowy. :) Następnie można przeczyścić filtr na początku pompki, na końcu sprawdzić czy w końcowej wtyczce pomiędzy pinami do których doprowadzone są przewody: zielony i cienki czarny jest określona wartość oporu. Na sucho, zwykłym multimetrem mierząc powinno być ok. 1kOhm. Nie ma co się zrażać gdyż dopiero doprowadzone napięcie 12V spowoduje zagrzanie niechłodzone termistora do tego stopnia że zacznie on przewodzić.
Następnie skąłdamy wszytkow odwrotnej kolejnośći jak było rozmontowane. Osadzamystelaż z pompą w baku w prowadnicach, wsuwamy do momentu kliknięcia zaczepów. Pokrywę przypasowaujemy tak by uszczelka na jej obwodzie weszła między uszczelkę na obwodzie otworu baku. Zakładamy pokrywę, mocno dociągamy za pomocą przygotowanych wcześniej kleszczy. Łączymy wtyczki i wietrzymy auto. Przekręcamy luczyk i słuchamy czy pompa pracuje, czy wskaźnik poziomu się podnosi i jeżeli jestbardzo mało paliwa w baku - czy "żydek" się zaświeca :) Jeśli nie - może jeszcze za dużo paliwa w baku - u mnie zaświeca się gdy wskazówka pozopmu paliwa znajduje się między cienką i grubą kreską :)