Autor Wątek: Piszczy nowy pasek od wspomagania, przy rozruchu i max skre  (Przeczytany 28891 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Shadows

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 517
Pompa wspomagania a zawór bezpieczeństwa.
« Odpowiedź #30 dnia: 31 Październik 2016, 17:27:36 »
Po wymianie pasków piszczy ten od pompy wspomagania. Naciąg pasków prawidłowy.

Pompa przy max skręcie się zatrzymuje, szukam powodu i chciałbym się dowiedzieć czy pompa i maglownica posiada takowe zawory? Jeśli tak to w którym miejscu?

Offline Tucson2007

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 4
Piszczący pasek wspomagania
« Odpowiedź #31 dnia: 25 Listopad 2016, 16:14:19 »
Odświeżę trochę temat piszczenia paska w Tucsonie. Auto mam chyba od 3 lat około, Wymieniłem już ze 3 razy pasek, zawsze po jakimś czasie piszczał, pomimo naciągania go problem powracał aż w końcu się z tym pogodziłem. Ostatnio piszczał mi zawsze gdy się ochłodziło i po deszczu i dodatkowo po odpaleniu ciężko chodziła kierownica czyli słabo działało wspomaganie. Kilka miesięcy temu prosiłem mechanika aby przy wymianie rozrządu wymienił mi płyn od wspomagania. Gdy odbierałem auto zapytany o wymianę płynu stwierdził, że nie trzeba. Dwa tygodnie temu odciągnąłem sam ze zbiornika trochę płynu i wydał mi się mocno gęsty i brudny dolałem trochę jakiegoś mieszalnego z innymi i już pomogło. Tydzień temu przy okazji naprawy alternatora i usuwaniu problemu z szarpaniem silnika poprosiłem mechanika o wymianę płynu. Od tej pory-bajka, deszcz, przymrozek a rano cisza nie wstydzę się już sąsiadów przy odpalaniu hehe. Polecam wymienić płyn u mnie pomogło jak do tej pory.

Offline Shadows

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 517
Piszczy nowy pasek od wspomagania, przy rozruchu i max skrecie
« Odpowiedź #32 dnia: 25 Listopad 2016, 19:38:43 »
Hydraulika ma swoje prawa, olej musi być czysty i trzymać parametry. U mnie jest idealny.

Rozwiązaniem problemu w moim aucie było podręcznikowe ustawienie ugięcia pasków, nie pamiętam już, ale dla wspomagania 8.8-11mm a dla innych trzeba sprawdzić.

Problem powodował zbyt luźny pasek alternatora i przez to zatrzymywała się pompa. Mechanik mnie okłamał, że naciąg pasków jest prawidłowy a ja traciłem czas na szukanie powodu.

W tym aucie każdy zły naciąg będzie powodował problem, najczęściej z pompą wspomagania lub klimy.

elwis666

  • Gość
Piszczy nowy pasek od wspomagania, przy rozruchu i max skrecie
« Odpowiedź #33 dnia: 27 Listopad 2016, 22:14:08 »
Witam. Tak jak kolega wyżej napisał u mnie było identycznie - pasek od alternatora piszczał a nie od wspomagania. Został naciągnięty i jak ręką odjął. Pozdrawiam.

Offline Shadows

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 517
Piszczy nowy pasek od wspomagania, przy rozruchu i max skrecie
« Odpowiedź #34 dnia: 27 Listopad 2016, 22:28:34 »
Wyżej to znaczy u kogo? U mnie zatrzymywała się pompa wspomagania i piszczał ślizgający się po jej kole pasek. Winą był słaby naciąg paska alternatora, ale ten pasek nie piszczał.

W tym silniku wszystkie paski muszą być dobrze napięte inaczej zły naciąg jednego będzie powodował problemy innych, głownie pompy wspomagania i klimy bo one mają zdaje sie największy opór.

elwis666

  • Gość
Piszczy nowy pasek od wspomagania, przy rozruchu i max skrecie
« Odpowiedź #35 dnia: 29 Listopad 2016, 12:18:22 »
U Ciebie: CYT. "Problem powodował zbyt luźny pasek alternatora i przez to zatrzymywała się pompa. Mechanik mnie okłamał, że naciąg pasków jest prawidłowy a ja traciłem czas na szukanie powodu." Chodziło mi dokladnie o ten fragment wypowiedzi, jak zasugerowalem mechanikowi że to może inny pasek to mnie wyśmiał.
Pozdrawiam

Offline Shadows

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 517
Piszczy nowy pasek od wspomagania, przy rozruchu i max skrecie
« Odpowiedź #36 dnia: 29 Listopad 2016, 13:15:22 »
Widać po prostu poziom wiedzy niektórych mechaników. U mnie mechanik naciągnął tak pasek od wspomagania, że ugięcia praktycznie nie było ani milimetra zaraz poleciałaby pompa od tego :D

Dopiero podałem mu wartości i prawie siłą z podniesionym głosem kazałem mu wyregulować wszystkie paski bo zaczął rozkładać ręce i wskazywać cuda wianki na uszkodzoną pompę czy maglownice :D A tam był po prostu luźny pasek alternatora, żenada.

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
Piszczy nowy pasek od wspomagania, przy rozruchu i max skrecie
« Odpowiedź #37 dnia: 07 Luty 2017, 18:42:45 »
W przypadku skrzyni MT5.

Pasek napędu pompy wody

Numer oryginału 25212-23721 4PK długość 890 mm producent Bando

Pasek napędu sprężarki klimatyzacji

Numer oryginału 97713-2E000 4PK długość 850 mm producent Dongil Bando
Pasek napędu pompy wspomagania kierownicy

Numer oryginału 57170-2D101 3PK długość 675 mm producent Gates

Długość może być z tolerancją + 5 mm.

Offline Testus

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 61
Piszczy nowy pasek od wspomagania, przy rozruchu i max skrecie
« Odpowiedź #38 dnia: 07 Luty 2017, 22:23:31 »
Cytat: "Shadows"
Dopiero podałem mu wartości....


A możesz podać jakie mają być. Też będę musiał użyć "siły" na swojego mechanika.

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
Piszczy nowy pasek od wspomagania, przy rozruchu i max skrecie
« Odpowiedź #39 dnia: 07 Luty 2017, 23:13:37 »
II
.

Offline Testus

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 61
Piszczy nowy pasek od wspomagania, przy rozruchu i max skrecie
« Odpowiedź #40 dnia: 08 Luty 2017, 08:30:59 »
Cytat: "kosmos2011"
II
.


Jak zwykle pozostaje pod wrażeniem. :-D
Wielkie dzięki

Offline pablomaxim

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 70
Piszczy nowy pasek od wspomagania, przy rozruchu i max skrecie
« Odpowiedź #41 dnia: 13 Luty 2017, 11:17:31 »
Czy ktoś mi podpowie jak samodzielnie wymienić płyn wspomagania? Czy trzeba do mechanika ?
 Edit : znalazłem opis.

Offline ravoj

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 15
Piszczy nowy pasek od wspomagania, przy rozruchu i max skrecie
« Odpowiedź #42 dnia: 18 Lipiec 2018, 20:53:20 »
podeślij link do opisu wymiany oleju hydraulicznego albo jak kto woli płynu do wspomagania, bo nie mogę znaleźć
EDIT : MAM
http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?p=107202#107202