Autor Wątek: Zalety i wady instalacji lpg w samochodach  (Przeczytany 17833 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Accent

  • Gość
Zalety i wady instalacji lpg w samochodach
« dnia: 31 Maj 2008, 00:01:53 »
Z gazem poczekaj troszkę, najpierw sprawdz w jakiej kondycji masz silnik.
Bo późniejsze defekty które wystąpią mogą nadwyrężyć Ci portfel.
No i pamiętaj - koszt założnia (przegląd 160 zł co rok) + świece często, olej zacznie Ci brać, przewody, autko starsze to i pewnie cewka do wymiany i te bzdety, musisz obliczyć kiedy to sie zwróci. Niektórym co robią rocznie 10k gaz się nie opłaca po prostu.
Benzyny pali Ci 9l to gazu będzie palił z 12l.
No i tankujesz później gaz dobrej jakości - np statoil, inaczej będzie strzelał....
Temat musisz przemyśleć.
Nie myśl że tylko raz będziesz jeździł do zakładu gaziarzy :) możesz ich po instalacji odwiedzać kilkanaście razy...
Akcyze coś teraz planują obniżać....

Misio

  • Gość
Zalety i wady instalacji lpg w samochodach
« Odpowiedź #1 dnia: 31 Maj 2008, 01:17:12 »
Accent, zapomniałeś dodać o ...
Szybciej "utylizującym" się układzie wydechowym, amortyzatorach i sprężynach (szczególnie tył), mniejszym bagażniku, a nawet co po niektórzy układ hamulcowy (a w ten sposób idąc to w sumie całe auto)...
Chociaż wiele z tego co wymieniłeś tez nie jest taką oczywista i pewna ...

Ale oczywiście trzeba sie zastanowić nad sensem i gdzie oraz jaką zamontować.

Typ instalacji - albo sekwencja albo II generacja (pewnie II będą proponowali i chyba będzie to, przy jednak ciut starszym aucie, mądry wybór), ewentualnie możesz zapytać sie czy by nie wstawili coś takiego co sie nazywa Blos - dobra sprawa i w sumie w miarę nie najdroższe rozwiązanie...

Co do serwisu nie pomogę ...

kml

  • Gość
Zalety i wady instalacji lpg w samochodach
« Odpowiedź #2 dnia: 31 Maj 2008, 07:51:03 »
Accent, dokladnie to samo mialem napisać. Ja też czasami mam ochote na gaz ale jak policzę wszystko po kolei, do tego dodam koło w bagażniku, ekstra przeglądy i regulację gazu to mi się odechciewa. Poza tym ja zdecyowanie za mało jeżdze żeby to miał sens. OIDP to znajomy ostatnio liczył swoją vectre i wyszlo mu że się zwróci po 50 czy 60 k km więc zdecydowanie za długo.

Accent

  • Gość
Zalety i wady instalacji lpg w samochodach
« Odpowiedź #3 dnia: 31 Maj 2008, 09:39:29 »
Faktycznie jeszcze amortyzatory tył - zużyją się szybciej ja wymieniałem. Oraz tyłeczek autka będzie nurkował w dół.
Sam mam gaz wiec wiem mniej więcej że nie jest tak różowo...

Jak Miso zauważył sonda lamda i katalizator częśto nie wyrzymują. Podobnie jak głowica(zaworki itp) i uszczelka pod nią, w razie złej regulacji (zbyt uboga mieszanka).
Aha no i jak masz przepływomierz i Ci strzeli...to już go nie masz.
Aha z czasem może Ci gorzej odpalać.
A i gaz potrafi być nieszczelny.

Kml są oszczędności na gazie ale są też koszta... jeżeli pali Ci mało, np 7l to nie decydowałbym się. Na gazie będzie ciut taniej... ale wiadomo na co dołożysz.

No nie ma się co łudzić że jak sekwencja to jest ideał. Na sekwencji też potrafi strzelić.
Ale jeżeli instalacja to polecałbym sekwencyjną, albo żadną.
Sekwencja mniej pali jest lepsza dla silnika ( w instalacji I czy II gaz zasysają same cylindry i ostatnie mają mniej zassanego gazu, a jak nie zassą wszystkiego to strzeli).
Często widać to po świecach.

Kurcze temat o gazie a tak zniechęcamy :D

kml

  • Gość
Zalety i wady instalacji lpg w samochodach
« Odpowiedź #4 dnia: 31 Maj 2008, 09:59:44 »
Cytuj
Kurcze temat o gazie a tak zniechęcamy :D


Ja bym to nazwał mówieniem całej prawdy raczej :) Ludzie w Polska mają tendencje do robienia czegoś nie wysłuchawszy do końca całej opowieści a w takim temacie można zwrócić uwagę na te inne istotne sprawy.

Misio

  • Gość
Zalety i wady instalacji lpg w samochodach
« Odpowiedź #5 dnia: 31 Maj 2008, 10:07:40 »
czy sekwencja czy coś innego to właśnie trzeba przeliczyć - ja w Sonacie rozważałem w ogóle demontaż instalacji ... ale jednak została - dużo jeżdżę wiec sie jednak opłaca.
Co do strzałów ... jakoś Accent, bardzo sie ich boisz - jak jest dobrze wyregulowana instalacja + klapa antywybuchowa to nie problem, poza tym przepływomierze w starszych Hyundaiach są mocno odporne na takie wybryki.

Wszystko kwestia , przekonań, przeliczeń i zasobności portfela - nawet I generacja może być mądrzejszym i lepszym rozwiązaniem ...

Gaz to temat rzeka - można o tym pisać wiele i nadal nie ugryźć nawet połowy tematu...

BartBartez

  • Gość
Zalety i wady instalacji lpg w samochodach
« Odpowiedź #6 dnia: 31 Maj 2008, 10:16:05 »
Cytat: "kml"
Cytuj
Kurcze temat o gazie a tak zniechęcamy :D


 Ludzie w Polska mają tendencje do robienia czegoś nie wysłuchawszy do końca całej opowieści a w takim temacie można zwrócić uwagę na te inne istotne sprawy.


Oraz do uogólniania. To że komuś strzeliło i wywaliło przepływomierz oraz że po założeniu gazu bierze olej itp NIE OZNACZA że zawsze musi tak być. No chyba że oszczędzisz na samej instalce. Ja mam czwarte auto na instalce BRC (w tym 3 hultaje) i prosze mi powiedzieć co to jest strzał bo znam to tylko z opowieści. Dobrze założona instalka nie przynosi takich wrażeń. Autka jeżdzą jak marzenie i mało palą. Słyszałem o tym że parowniki padają po 60kkm a ja mam w jednym hultaju instalke II gen i zrobione na LPG 100 kkm, regulowana 1 raz na pierwszym przeglądzie, filtry wymieniam sam, auto nie bierze nadmiernie oleju, nie osłabło(szacunkowy przebieg min 350kkm). Nigdy nie było problemów z LPG

Grzesik1

  • Gość
Zalety i wady instalacji lpg w samochodach
« Odpowiedź #7 dnia: 31 Maj 2008, 10:22:25 »
Popieram BartBartez'a ja zrobiłem 30tys km nigdy mi nie strzeliło nic.
Mam instalkę IIgen + BLOS
Spalanie 8-9l w trasie ponizej 8

Takie stereotypowe myślenie jest strasznie nudne...
Jesli ktoś robi ok2tyś km miesiecznie to jemu oplaci sie instalka... wiem z doświadczenia.

Misio

  • Gość
Zalety i wady instalacji lpg w samochodach
« Odpowiedź #8 dnia: 31 Maj 2008, 10:27:25 »
Też popieram BartBartez i właśnie pisząc to
Cytuj
Chociaż wiele z tego co wymieniłeś tez nie jest taką oczywista i pewna ...
miałem na myśli to co on pisał ...
Jeżdzę koło 60-70tyś rocznie w sumie 2 autami... starzały zdarzają sie bardzo żadko (sonata - mimo ze ma Blosa) ale ma klapę i... nic sie nie dzieje. Ze spalaniem - nie powiem ze mało ale ... i tak taniej niż na Pb, a dzięki cenie "100km" mogę robić ich tyle i mieć na ewentualne naprawy ... a i tak zostanie coś w portfelu

[ Dodano: 2008-05-31, 10:28 ]
grzesik1, II czy I generacja + Blos to i tak jedna i ta sama instalacja :)

Accent

  • Gość
Zalety i wady instalacji lpg w samochodach
« Odpowiedź #9 dnia: 31 Maj 2008, 10:49:44 »
Zgadzam się, ale nie można przecież pominąć sporego tematu o defektach na gazie.

Mi też nie strzela obecnie , ale strzeliło parę razy w historii (200k przebigu na gazie). Niby pryszcz ale jak Ci sprzeli ruszając na skrzyżowaniu z podporządkowanej i zgaśnie - jest problem.
Nie można też uogólniać w drugą stronę - że na gazie wszystko jest w porządku.

Ja sobie sam reguluję mieszankę mam blos + II generacje, po moich regulacjach przestało strzelać, po mechaników zaczęło - swoją drogą to bezsensu regulować silnik na wolnych obrotach i 3tyś, bez prawdziwego obciążenia silnika....bo zawsze wyjdzie im zbyt uboga mieszanka do realiów.

Tam gdzie ludzi są zadowoleni z gazu musi być gaz dobrej jakości i jacyś specjaliści od niego, stąd zapewnie skrajne oceny o tej samej instalacji tego samego autka.

Ale kurcze już nie idealizujmy gazu :) II instalacja nie zamula, nie traci osiągów jak ma zwężke(mixer) zamontowaną :) bo musi mieć mniejszą moc. Może nie zamula w sensie jak sie jeździ na benzynie i gazie na zamontowanej już instalacji z mixerem.

wodzu666

  • Gość
re
« Odpowiedź #10 dnia: 31 Maj 2008, 15:39:40 »
Pytanie słyszałem od mechanika że pomino że to jest wielopunkt ale starej generacji to można instalować najprostsze instalacje LPG gdyż to auto jest do tego przystosowane i w dodatku mało awaryjne ??
Czy ktoś skomentuje ??

kml

  • Gość
Zalety i wady instalacji lpg w samochodach
« Odpowiedź #11 dnia: 31 Maj 2008, 18:23:06 »
wodzu666, w Polsce Ci wszystko założą, ale główny problem jest w jakośći usługi i kompetencji osoby serwisującej.

e-gen

  • Gość
Zalety i wady instalacji lpg w samochodach
« Odpowiedź #12 dnia: 31 Maj 2008, 22:49:51 »
będzie poprawnie działała o ile zamontujesz go w zakładzie, który ma doświadczenie i renomę.

Mimo wszystko zdecydowanie polecam IV gen., czyli sekwencję za którą dasz ok. 2500 PLN i nie będziesz miał pogorszenia osiągów, uzyskasz nieco niższe spalanie, mieszanka będzie cały czas optymalna.

BTW
przegląd LPG kosztuje ok 70 zł więcej na rok niż pojazdu bez LPG.

Główną przyczyną strzałów w II gen. jest nieodpowiednia mieszanka np. przez "lewe" powietrze, a nie stan świec/przewodów WN.

Rekomenduję LPG IV gen. chyba że będziesz miał II gen. poniżej 1500 PLN

BartBartez

  • Gość
Zalety i wady instalacji lpg w samochodach
« Odpowiedź #13 dnia: 01 Czerwiec 2008, 09:13:13 »
Cytat: "Accent"
Zgadzam się, ale nie można przecież pominąć sporego tematu o defektach na gazie.

Nie można też uogólniać w drugą stronę - że na gazie wszystko jest w porządku.

Oczywiscie masz rację. Prosta zasada - "Jak dbasz - tak masz"

Legro_Sz

  • Gość
Zalety i wady instalacji lpg w samochodach
« Odpowiedź #14 dnia: 01 Czerwiec 2008, 22:10:34 »
Hm osobiście smiesza mnei teksty ze gaz zwraca sie po 50-60k kilometrów no chyba ze mowimy o gazei tzw V generacji który kosztuje 10000 no to w taki razei ok zgadzam się.

A więc wczoraj tankowałem się na shellu:

Cena gazu 2.2

Cena Benzyny 4,56 - 95 zeby nei blo ze jakis V-power bo V-power kosztuje 4,77 a V-power Racing 4,99.

NA powyższych informacjach oprzemy moje obliczenia posłuży do tego również moj przykład:

- a mainowcie niecały rok temu założyłem Gaz do mojego accenta wyniosło mnie to 2500zł (Sekwencaja - IV generacja gazu) przejechałem ponad 20k ale przyjmijmy to 20 k do naszych rozważań:


Zaczynajmy:

Benzyna przy mojej jeździe średnio 8 litrów na 100 km

 20000/100 = 200
 200*8 = 1600
 1600*4,56 = 7296 w przyblizeniu 7300

 Ogolny koszt 7300


Gaz przy mojej jezdzie średnio 9 litrów na 100 km

 20000/100 = 200
 200*9 = 1800
 1800*2,2 = 3960 w przyblizeniu 4000

 Ogolny koszt 4000

Reasumując:

 7300 - 4000 = 3300 - tyle zaoszczędziłem po 20 tysiącach jazdy.

 3300-2500(koszt gazu) = 800zł - tyle zyskałem oraz spłaciłem all gaz.



Szczerze przy samochodzie nic nie wymieniałem obsługa taka jak i przy benzynie:

- filtr powetrza
- wymiana filtra oleju oraz oleju
- płyn do spryskiwaczy:P
- pióra wycieraczek(szyby)
- opony z zimowek na letnie:)


 - Jedyny mankamet troszeczke gorszy czas do 100 - około 1,5 sekundy ale rekompensuje to przyspieszneiem powyzej 100km/h - bogatsza mieszanka gazu(jezeli macei kabel i laptopa to mzoecie stroic jak chcecie wedlug wląsnych potrzeb - bedzie wam palił nawet 6,5 litrów gazu ale jakim kosztem - przeciązenia silnika muł jak niewiem co)

 - Co do opinie o zużywaniu (szybszym) amortyzatórów wiec cała instalacja z napelnioną butlą w kole wazy około 55kg co daje tak jakbyscie jechali poprostu z pasażerem lub z bagażem jakimś większym ( jezeli ktoś ma butle zwykłą - nie w kole zapasowym i do tego nei ułozoną ja centralnie tylko przy jednej z scian samochodu - zgadzam sie ze stwierdzenim ten amortyzator bedzie szybciej sie wybijał:)

 - A co do zbyt ubogich miesznek jak pisali niektrzy koledzy - to co wy nie macie dobrego gazownika w poblizu?? Szczerze dla m,nie to jest smieszne gaz jest co prawda bardziej suchy ale ma więcej oktanow okolo 105-110 o ile sie nie myle jasne skoro kots chce zalozyc gaz i jeszce go skreca na miesznace to wiadmomo ze cos mu sie powali z silnikiem.

 - Aha a oleju mioj accent beirze 0,09 - 0,1 litra na 1000km jak na 11 letni samochod to mysle ze to nie za duzo:), świec nie wymienialem są w super stanie, kabli tez nie, jedynymi sprawim ktore wymieniam to filtry, plyny, olej;
 
 - Ojciec maił Toyote carine E z 94 roku kupilismy ja w 97 jezdzilismy do 2007 w 2000 zamontowalsimy gaz jedyna rzecz którą wymuienilismy pod maska po 7 latach uzytkowania na gazie to CEWKA i to wszystko (nie liczac cześci eksploatacujnych - filtry,plyny,oleje).
 Hmmm mysląc o tym zuzycia katalizatora i wydechu - bajki !!!!!! - ludzie moj rodziciel przez 7 lat uzytkowania gazu w samochodzie tak jak psiałem powyzej nie wymienil nic z takich rzeczy przy samochodzie.

 - Brat ma VR6 Passata i tez nei narzeka all ok tak jak na benie:)



Dobra koniec moich wywodów sądzcie co chcecie przy polskich zarobkach - przynjamniej moich a sa one praktycnzie minimalne - student, uwazam ze gaz jes bardzo dobrym i madrym rozwiazaniem.

Najgorsza sprawa jest to ze gaz czesto montuja osoby ktore chca oszczedzac na wszystkim i tacy moga miec problemy:

 - olej wymieni po 25 tysiacach i to na najgorszy syf,
 - filtry tez bo po co czesciej,
 - przeglad a po co tam sie zalatwi,
 - wyregulowac gaz oraz sprawdzic instalacje po co to komu,

A jezeli gaz montuja osoby normalnei eksploatujacy samochod napewno beda czerpali z tego korzysci - nie macie gazu to zmoantujcie i sprobujcie nie zawiedziecei sie napewno:)



Wracając do obliczenień 800zł - wydaj tyle na jakieś częsci przez was wymieniane to pogratuluje:

- świece = 60zł
- kable = 100zł
- olej 5litrów = 100zł
- przegląd od benzynowca dorzszy o 70zł = 70zł
- wyregulowanier gazu z przegladem instalacji 50 zł


To w sumie daje 400zł to moim zdaniem i tak oszczedzasz a policzcie sobie po kolejnych 20000 - 4000 tysiace czystego zysku:) - jak wydasz tyle na czesci to pogratulowac.



To moje prywatne zdanie mozecie sie z nim zgodzici i mozecei nie :)

Pozdrawiam wzsytkich forumowiczów.