Autor Wątek: Zalety i wady instalacji lpg w samochodach  (Przeczytany 17830 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

kml

  • Gość
Zalety i wady instalacji lpg w samochodach
« Odpowiedź #15 dnia: 01 Czerwiec 2008, 22:29:48 »
Legro_Sz, wszystko pięknie, idealnie wprost ale doświadczenia moich znajomych z gazem są nieco inne. Oszczędność owszem, ale problemów tez było sporo jak chociazby znależienie kogoś naprawde kompetentnego od gazu oraz konieczność znacznie częstszych regulacji niż u Ciebie.

Poza tym zacząłeś oszczedzać na gazie po 20 tys km a przciętny Polak wyjeżdza ok 10k km więc jakikolwiek zwrot nastepuje po 2 latach a najpierw trzeba wyłożyć na instalację.

Ponadto kwestia koła w bagażniku, które w cudowny sposób kradnie ogrom miejsca.

Osobiście uważam, że gaz zaczyna mieć sens od 20k km rocznie kiedy to zaczyna być naprawe widać efekty posiadania instalacji a poniżej tego to traktuje to jako zapewnienie sobie poczucia oszczędzania przez osoby, które preferują 2,20 za litr a nie 5 PLN.

I na koniec dopisze, że kolejne 1,5 s do 100km/h to już sobie nie bardzo wyobrażam. Nie chce kalac własnego gniazda ale uwazam, ze mój accent 1,3 to stoi za blisko słowa "dynamiczny" więc kolejne odjęcie osiągów jest dla mnie nie do przyjęcia. Oczywiście teraz można dyskutować o tym co wazniejsze, do 100 czy ponad ale to będzie jak wojna Gwiazdki z Wielkanocą :)

on86

  • Gość
Zalety i wady instalacji lpg w samochodach
« Odpowiedź #16 dnia: 01 Czerwiec 2008, 23:24:43 »
Jak dla mnie to gaz w silniku wysokoobrotowym i w ogóle w jakimkolwiek silniku to śmierć dla jednostki napędowej!!! Jestem 100% przeciwnikiem zakładania gazu do aut. Co z tego, że koszta są tańsze jak po założeniu silnik traci na mocy i nieraz są z nim takie problemy, że lepiej byłoby się pozbyć auta albo wymienić silnik na "nowy"(a wiem to z dużego grona znajomych, którzy pozakładali gaz do swoich samochodów-różnych marek oczywiście). Dlatego mówię stanowcze NIE dla gazu w silniku!!!

Misio

  • Gość
Zalety i wady instalacji lpg w samochodach
« Odpowiedź #17 dnia: 01 Czerwiec 2008, 23:52:48 »
Jak wstawisz kiepskie świece to nawet tym możesz na benzynie zniszczyć silnik, spadek mocy ... no co ty ... żyjesz w latach 90 22 35 40 41 43 53 58 59 69 72 73 76 i to wśród ludzi co nie maja pojęcia o LPG ?
Zapytaj ludzi co sie znają - np Doman swoim Scupem nawet na 1/4mili sie ścigał z LPG.
Mając LPG nawet możesz szybko i łatwo podrasować silnik i to mówię o wytężonych a nawet uturbionych jednostkach :)
Ale jak ma być coś skopane zniszczone, wykonanie niedbale i bez "sztuki" to na pewno będzie źle, ale tak patrząc jak wulkanizator nie dokręci Ci kół to sie zabijesz i tak czy jeździsz na benzynie, LPG czy ON nie będzie to miało żadnego znaczenia bo koła odlecą przy tych 100km/h ...

Oczywiście nie idealizuje LPG ale ogólnie uważam to za bardzo dobrą sprawę - ale nie na zasadzie "zakręcenia śruby" bo ma być ekonomicznie - tą kasę co zaoszczędzę i tak głównie wpakowuje w autko ... przez co autko po częsci samo na siebie zarabia (na swoje remonty - z racji wieku i przebiegu).

Grzesik1

  • Gość
Zalety i wady instalacji lpg w samochodach
« Odpowiedź #18 dnia: 01 Czerwiec 2008, 23:55:30 »
Co do podnoszenia osiągów na LPG propoonuje wpisać w google forum forda i ich kombinacje z LPG
Po założeniu BLOSA i kilku innym przeróbką ich auta mają większą moc i moment niż na PB

e-gen

  • Gość
Zalety i wady instalacji lpg w samochodach
« Odpowiedź #19 dnia: 01 Czerwiec 2008, 23:59:16 »
Pewnie że "śmierć" dla silnika, podobnie jak jazda na benzynie - cóż, wszystko się zużywa i wierz mi że zasilanie LPG tego procesu zauważalnie nie przyspiesza.

O pogorszeniu osiągów można mówić w przypadku instalacji I, II gen. (z mikserem).

Misio

  • Gość
Zalety i wady instalacji lpg w samochodach
« Odpowiedź #20 dnia: 02 Czerwiec 2008, 00:00:25 »
Na sekwencjach też można podnieść moc i moment :)
Oczywiście kosztem paliwa, elementów exploatacyjnych, regulacjach itd...
Ale i tak uważam ze jest to paliwo lepsze z wielu powodów.

A Blosa oczywiście popieram :) w końcu prawdopodobnie z Omkiem mieliśmy je pierwsze w klubie :)

Jarek

  • Gość
Zalety i wady instalacji lpg w samochodach
« Odpowiedź #21 dnia: 02 Czerwiec 2008, 00:02:30 »
Cytat: "Misio"
ze jest to paliwo lepsze z wielu powodów

Powód jest tylko 1 - cena.

Misio

  • Gość
Zalety i wady instalacji lpg w samochodach
« Odpowiedź #22 dnia: 02 Czerwiec 2008, 00:12:47 »
A ekologia?
A zapasy złóż naturalnych?
Po za tym propan i butan syntetycznie jest taniej uzyskać niż paliwo porównywalne do benzyny (z tego co mi wiadomo)?
Dwa paliwa tez dobra sprawa - bo już nawet to ze można łatwiej diagnozować problemy z silnikiem :)
Wpływ na silnik - też znam teorie co mówią o lepszym wpływie LPG od benzyny :) wydaje mi sie ze oba paliwa maja plusy i minusy w tym względzie.
Co do mojej nawet mamby chyba układ LPG jest mniej skomplikowany niż Pb wiec tez na plus jak dla mnie to LPG :)

Oczywiście Jarku bardzo szanuje Twoje zdanie i jak to już parę razy podkreślałem, bardzo sie ciesze że z nami zostałeś, i moje zdanie nie jest wyrazem braku szacunku - ale ja też mam jakieś tam swoje zdanie :-)

on86

  • Gość
Zalety i wady instalacji lpg w samochodach
« Odpowiedź #23 dnia: 02 Czerwiec 2008, 00:27:59 »
racja zgadzam się z wami, że nawet na benzynie idzie zajechać silnik jeżeli się o niego nie dba, ale podam jeden przykład: znajomy miał forda escorta 1.6 efi 105KM z 1992 roku na wtrysku. Dbał o ten silnik jak mało kto kogo znam. Wlewał olej do silników z gazem i nic to nie dało. W rezultacie zatarł silnik na trasie, a wycieków żadnych nie miał. Mechanik stwierdził, że to wina gazu.

e-gen

  • Gość
Zalety i wady instalacji lpg w samochodach
« Odpowiedź #24 dnia: 02 Czerwiec 2008, 00:28:10 »
...no i fajnie mieć możliwość wyboru "źródła zasilania" -->> Pb+LPG to prawie hybryda :->

[ Dodano: 2008-06-02, 00:31 ]
Cytat: "on86"
ale podam jeden przykład: znajomy miał forda escorta 1.6 efi 105KM z 1992 roku na wtrysku.

Zły przykład.

W firmie mieliśmy Escorta 1.6 zetec i przeleciał na LPG II gen > 280 kkm i poszedł dalej do ludzi. Oleju między wymianami nie było trzeba dolewać. Latał 180 km/h. Czego chcieć więcej :-P

on86

  • Gość
Zalety i wady instalacji lpg w samochodach
« Odpowiedź #25 dnia: 02 Czerwiec 2008, 00:40:14 »
no nie wiem. ja pozostaję przy swoim zdaniu, że nigdy nie założę gazu do mojego autka-jakiekolwiek by nie było

może dlatego że za dużo negatywów słyszałem na temat gazu w aucie

Jarek

  • Gość
Zalety i wady instalacji lpg w samochodach
« Odpowiedź #26 dnia: 02 Czerwiec 2008, 00:52:04 »
Cytat: "Misio"
A ekologia?

Nie rozpatrujmy samego paliwa. Trzeba to połączyć w komplet z instalacją lpg w aucie, dopiero instalacje IV gen dorównują zasilaniu benzynowemu pod względem emisji.
Cytat: "Misio"
A zapasy złóż naturalnych?

Jeszcze nie dawno zachęcali ludzi do spalania biomasy a teraz? Okazuje się że strat jest więcej niż pożytku, żywność drożeje, wyjałowienie gruntów jest ogromne, itd..

Dochodzi jeszcze wiele kwestii jak choćby chłodzenie wnętrza silnika świeżym ładunkiem, poza tym benzyna wykazuje większe właściwości smarne niż gaz, itd...

on86

  • Gość
Zalety i wady instalacji lpg w samochodach
« Odpowiedź #27 dnia: 02 Czerwiec 2008, 00:58:15 »
i tutaj w 100% zgadzam się z Tobą Jarek :-D -gaz za bardzo wysusza silnik i go niszczy

Misio

  • Gość
Zalety i wady instalacji lpg w samochodach
« Odpowiedź #28 dnia: 02 Czerwiec 2008, 08:33:37 »
Co do ekologi - to już nawet same spaliny (skład) z LPG są znacznie lepsze (główny składnik to para wodna) niż po Pb - oczywiście nie mówię tu o złym wyregulowaniu.
Co do IV generacji - żyjemy pod koniec pierwszej dekady 2000-nych lat to czemu nie taka instalacja ? Poza tym Blos wyregulowany na hamowni podejrzewam ze da bardzo zbliżone parametry (bo tu pewnie mówimy głównie o tlenkach węgla) - a jak porównujemy 1-2generacje to porównujmy ją do gaźnika i monowtrysku ... wyjdzie pewnie i tak na korzyść LPG ...

Jak mieszanka jest dobrana optymalnie to różnica w komorze spalania jest bardzo podobna, jak przy jeździe na benzynie 98 oktanowej.

Smarowanie - gładzie ponoć są właśnie dużo lepiej smarowane przy LPG gdyż nie jest spłukiwany film olejowy, a smarowanie zaworów - w nowych technologiach to zaden problem w starszych - i tak auto z LPG powinno jeździć około 5-10% na Pb co zapewnia wystarczające parametry dla zaworów.

Przykłady aut ...
Mój Pony (1,5 gaźnik instalacja I generacji) ma przejechane jakieś 370 tyś km z czego 160na LPG - nie ma łatwego życia odkąd wydałem na niego wyrok śmierci (że ma jeździć aż padnie a ja naprawiam tylko podstawowe elementy). Silnik nie miał remontu jedynie przed założeniem LPG były robione zaworki (docierane i wymieniane prowadnice z uszczelniaczami) - auto (17letnie) pochłania na 10 000km stan od maximum do minimum + 0,5-1l oleju (na początku jeździł na zielonym lotosie (minerał) - od roku jeździ na półsyntetycznym GM).
Znam Merola co przejechał na LPG ponad 300 000km... (wcześniej ile miał przejechane to w sumie nikt nie wie ...)
To akurat uważam za dobre wyregulowanie auta i nie martwieniem sie czemu auto z 1,5litrowym silnikiem potrafi spalić nawet i 14l LPG w mieście (dość specyficznym mieście jakim jest Kraków) co nie zmienia faktu ze pewnie beny by w tych naszych koreczkach spalił koło 9-10l... a nawet jak 8 to i tak aspekt ekonomiczny pozostaje nadal.

Co do olei - właśnie po składzie widać ze oleje do LPG są dużo gorszej klasy i albo dlatego bo takie wystarczą albo dlatego ze rafinerie wpadły na pomysł sprzedawania gorszej klasy olei tylko dla głupiej plakietki LPG - i albo rzeczywiście nawet dla silnika jest LPG lepszym paliwem lub tez ludzie są robieni w konia kupując takie oleje - poza tym jak wspomniałem auto tez powinno czasem jeździć na Pb wiec wówczas jak wyglądała by sprawa ze na Pb ma zbyt kiepski olej.

Podchodząc do sprawy - ile ludzi ma kłopot z LPG to w ten typ myślenia, np. nie chodźmy do lekarzy bo ile ludzi sie na nich skarży ... leczmy się sami w domu. Czy też nie kupie nigdy Opla (dowolna marka - przepraszam jak kogoś uraziłem) bo one się sypią jak babka z piasku ...

e-gen

  • Gość
Zalety i wady instalacji lpg w samochodach
« Odpowiedź #29 dnia: 02 Czerwiec 2008, 09:22:16 »
mit "złego LPG" powstał wtedy gdy ludziska mieli możliwość ręcznego regulowania przepływu registerem... no i regulowali, tak że samochód palił tyle samo LPG co PB. Radocha była przecudna dopóty dopóki nie wypalił się zawór albo uszczelka pod głowicą.