Autor Wątek: [Lantra J2] Problemy z odpaleniem po postoju  (Przeczytany 6609 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline jcost

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 36
[Lantra J2] Problemy z odpaleniem po postoju
« dnia: 10 Kwiecień 2015, 15:19:22 »
Od jakiegoś czasu mam problem z uruchomieniem silnika w określonych warunkach.
Gdy po jeździe wyłącze gorący silnik i postoi więcej niż około 15 minut, do 8 godzin na powietrzu, a do nawet na drugi dzień, ale w garażu - to nie można go odpalić. Trzeba próbować kręcić rozrusznikiem kilka razy, zarówno z wciśniętym pedałem gazu jak i bez, ale lepiej z wciśniętym na max. W trakcie kończenia nieudanej próby odpalenia słychać w tłumiku lub w silniku dźwięk podobny do wydobywającej się pojedynczej bańki/bombla powietrza z wody. Gdy próba odpalenia jest zaraz po zgaszeniu silnika, zarówno zimnego jak i ciepłego to odpala bez problemu. Gdy nie można było odpalić i po kilku razach nawet 15-stu udaje się uruchomić z gazem na max, to na samym początku pracy silnika przez około 5 sek nie trzyma wolnych obrotów i trzeba przytrzymać gaz, później jest OK. Podczas jazdy, gdy silnik jest zimny jest OK.
Probem się zaczyna gdy silnik osiągnie temperaturę pracy, wówczas zaczynają falować wolne obroty i potrafi gasnąć, szczególnie przy cofaniu, wciśnięciu sprzęgła i nie naciskaniu na gaz. Wolne obroty około 900.
Zauważyłem, że gdy po jeździe i nagrzanym silniku, zostawię otwartą maskę silnika, pozwalając ostygnąć silnikowi z otwartą klapą, odpala później zawsze na dotyk, od razu za pierwszym razem. Gdy nie otworze maski silnika i ostygnie z zamkniętą maską, ponownie nie można go odpalić. Gdy już odpali wydaje się, że silnik był zalany (nawet gdy już jest zimny), gdyż z wydechu wydobywają się nie dopalobne spaliny.
Późniejsze utrudnione odpalenie nasila się szczególnie, gdy stoji się z pracującym silnikiem, zgasi się go i próbuje odpalić po jakimś czasie jak już ostygł z zamkniętą maską silnika.
Świece nowe, kable WN nowe, filtr powietrza nowy, nie strzela w tłumik, błędów nie odczytywałem, a po odłączeniu akumulatora zmniejszyło się falowanie wolnych obrotów na gorącym silniku.
Zauważyłem, że jak założyłem osłonę na zimę przed chłodnicą i zrobiło się cieplej, a stałem w korku to powstał problem falowania wolnych obrotów.
Czy ktoś ma pomysł co może być przyczyną i jak zdjagnozować usterkę?

pterodaktyl

  • Gość
[Lantra J2] Problemy z odpaleniem po postoju
« Odpowiedź #1 dnia: 10 Kwiecień 2015, 16:35:57 »
Witam
Przyczyn może być kilka
1. Przepływomierz lub w twoim przypadku bardziej zabrudzony silniczek krokowy. Falowanie obrotów na biegu jałowym na to wskazuje.
2. Brudna przepustnica
3. Pompa paliwa na wykończeniu
4. Jeśli spalanie wzrosło to dochodzi jeszcze sonda lambda lub zapchany katalizator
Ja obstawiam silniczek krokowy
Pozdrawiam

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Lantra J2] Problemy z odpaleniem po postoju
« Odpowiedź #2 dnia: 10 Kwiecień 2015, 17:58:21 »
Cytat: "pterodaktyl"
1. Przepływomierz


W tym aucie nie ma przepływomierza.

pterodaktyl

  • Gość
[Lantra J2] Problemy z odpaleniem po postoju
« Odpowiedź #3 dnia: 10 Kwiecień 2015, 20:17:52 »
Witam ponownie
Dzięki kosmos :). Nie byłem tego właśnie pewien
Dodam jeszcze jeden punkt do sprawdzenia
5. Silnik łapie lewe powietrze - sprawdź węże na dolocie zwłaszcza przy objemkach
Pozdrawiam

Offline jcost

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 36
[Lantra J2] Problemy z odpaleniem po postoju
« Odpowiedź #4 dnia: 26 Kwiecień 2015, 17:15:12 »
Uzupełnienie. Chłopaki nigdy nie wymieniałem filtra paliwa, a samochód ma już 202.000km, jeżdżę co prawda od początku na LPG. Filtr LPG wymieniałem ostatnio przy 192.000 km.

Co do falowania obrotów to tylko były (teraz już prawie nie - po odłaczeniu akumulatora) przy gorącym silniku, jak stałem dłużej na światałach tzn. jak dojeżdżałem do świateł i stałem to na początku obroty - ok, ale po około 8-10 sek zaczynały falować z wrastającą amlitudą, aż od 1900 do zgaśnięcia silnika.

Uruchamianie silnika po 1h postoju wygląda tak, że po udanym utrudnionym uruchomieniu silnik około 5 sek ma małe obroty około 300-500 (tak jakby się trochę dławił, czasami zgaśnie) i po chwili uzyskuje w miarę stabilne 900.

pterodaktyl

  • Gość
[Lantra J2] Problemy z odpaleniem po postoju
« Odpowiedź #5 dnia: 27 Kwiecień 2015, 14:29:50 »
Witam
Może szanowny użytkownik raczy nam powiedzieć co już sprawdził???
Nikt tu wróżką nie jest....
Pozdrawiam

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Lantra J2] Problemy z odpaleniem po postoju
« Odpowiedź #6 dnia: 27 Kwiecień 2015, 21:50:09 »
Pewnie przyczyną kłopotów jest  http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?p=67993#67993 więc najpierw trzeba ogarnąć to co jest w komorze silnika. W J2 chyba nie jest aktywna kontrolka CE więc trzeba pojechać i podpiąć auto pod komputer.

Offline jcost

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 36
[Lantra J2] Problemy z odpaleniem po postoju
« Odpowiedź #7 dnia: 26 Luty 2017, 13:48:18 »
[ Dodano: 2015-04-28, 11:06 ]
Rozebrałem co nie co, przeczyściłem silniczek krokowy, przepustnice z mikserem i składam z powrotem, a tu niespodzianka przed założeniem przepustnicy dla sprawdzenia szczelności filtra paliwa przekręcam kluczyk dla pracy pompy paliwa i zauważam, że przez rurkę łączącą listwę zasilania wtryskiwaczy w paliwo z kolektorem dolotowym dostaje się do kolektora ssącego benzyna, które zalewa cały kolektor, a dalej ścieka do kolektorów ssących na zawory ssące. czy to normalne? Myślę, że w kolektorach ssących powinno być tylko powietrze + paliwo, ale podawane przez wtryski sterowane przez elektronikę. W takim układzie u mnie silnik jest notorycznie zalewany i dla tego nie odpala, czy tak? W załączeniu zdjęcie którędy dostaje się paliwo do kolektora z zaznaczeniem na żółto. Czy element zaznaczony strzałką jest do wymiany? Co to jest na listwie wtryskowej?

[ Dodano: 2015-05-16, 11:06 ]
chłopaki po wymianie regulatora ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej silnik chodzi jak nowy.   

Prośba o wskazówki,
Po wymianie na nowy oryginalny regulator ciśnienia paliwa (35301-22032) na listwie wtryskowej wszystko grało idealnie (odpalanie, obroty, brak zalewania silnika, jazda na LPG itp) jednak po przejechaniu ok. 4.000km od maja 2015 do lutego 2017 regulator ponownie przepuszcza paliwo i zalewa kolektor dolotowy (wrócił problem zalewania silnika paliwem i trudności w odpalaniu). Muszę kupić nowy regulator. Odnoszę wrażenie, że jazda na LPG, brak zużycia benzyny i wysokie ciśnienie paliwa uszkadza membranę w regulatorze ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej i powoduje przedostawanie się paliwa do kolektora dolotowego przez rurkę podciśnienia sterowania regulatorem. Odpięcie rurki podciśnienia wylewa się paliwo przez regulator.
Sam. Hyundai Lantra 1.5, 12V-wielopunktowy wtrysk paliwa, 60kW, G4EK.
Mam instalację gazową II generacji z instalacją Lovato Autogas na centralce sterującej Lov "ECO" cod. 783040 z mikserem, reduktorem - parownikiem - Landi LE (R.E. Italy, DGM37785 GPL, TPVD7029, E3 67R, 051729), silniczkiem krokowym Lovato, emulatorem wtryskiwaczy BRC EMU-4 i przełącznikiem Lovato 198-DI. (zdj powyżej)
Przy jeździe na LPG pompka paliwa w zbiorniku cały czas trzyma ciśnienie paliwa na listwie i chyba cały czas pompuje paliwo. Zauważyłem, że od momentu uszkodzenia membrany regulatora (zalewania silnika przy odpalaniu) pali mniej gazu, czyli silnik dostaje jednocześnie LPG i benzynę przez rurkę podciśnieniową regulatora.
Należałoby na czas jazdy na LPG wyłączać pompę paliwa w zbiorniku.
Jak to zrobić? Czy ta instalacja gazowa ma taką opcję (kwestia odpowiedniego podłączenia)?

Offline RaulC

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 156
[Lantra J2] Problemy z odpaleniem po postoju
« Odpowiedź #8 dnia: 04 Kwiecień 2017, 20:01:38 »
Może to nie regulator na wtryskach benzyny tylko wtryski gazu padają? Pytanie inne? czy masz falowanie obrotów na LPG lub PB a może obu?
Może lepiej całą listwę wtryskową wymienić? Gdzieś czytałem, że podobne problemy z odpalaniem daje jednoczesne podawanie gazu z benzyną przy odpalaniu.
Czy świeci ci się check?
Instalacja nie ma takiej opcji, ale można zrobić manualne odcięcie prądu od pompy.

Offline Piotrek79

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 995
[Lantra J2] Problemy z odpaleniem po postoju
« Odpowiedź #9 dnia: 05 Kwiecień 2017, 02:14:59 »
Przecież kolega napisał, jakie były objawy i co było przyczyną(regulator ciśnienia paliwa)Sprawny regulator odpala- uszkodzony zalewa.
Kiedyś jak miałem Opla Vectre B 2.0  miałem taki wyłącznik pompy.
Takiego już kupiłem i nie wiem czy poprzedni właściciel założył to jako zabezpieczenie przed kradzieżą czy może żeby oszczędzić pompę paliwa.
W każdym razie da się to zrobić i działało.

Offline RaulC

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 156
[Lantra J2] Problemy z odpaleniem po postoju
« Odpowiedź #10 dnia: 13 Maj 2017, 12:01:40 »
Piotrek79, napisałem, że oryginalna instalacja nie ma odcięcia pompy paliwa, ale można to dorobić tylko po co? jeśli dorobić odcięcie to można je podłączyć albo pod reduktor, albo pod elektrozawór. W momencie podania napięcia na elektrozawór lub reduktor odcina napięcie na pompie paliwa.

Offline jcost

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 36
[Lantra J2] Problemy z odpaleniem po postoju
« Odpowiedź #11 dnia: 07 Czerwiec 2017, 23:45:27 »
Wymieniłem regulator ciśnienia paliwa listwy wtryskowej na nowy i przez przekaźnik odłączyłem pompę paliwa i wszystko teraz gra