Autor Wątek: [i40 VF] problem lakierniczo-blacharski  (Przeczytany 15289 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Pierun

  • Gość
[i40 VF] problem lakierniczo-blacharski
« dnia: 14 Marzec 2015, 11:30:21 »
Witam

Otwieram nowy wątek odmienny od problemów mechanicznych bo związany z lakierem. Otóż okazuję się że przypadłością i40 jest kiepska blacha i położony lakier. Uwidacznia się to na linii przedniej szyby i dachu. Zaczynają pięknie kwitnąć pęcherzyki rdzy. U mnie po jeszcze nie skończonej zimie wyskoczyło aż 4 punkty zapalne. Samochód jest oczywiście na gwarancji. W ASO powiedzieli mi że nie jestem pierwszym klientem z tym problemem. Na tygodniu będę wyjaśniał co dalej począć z tym tematem. Na razie jestem przewściekły.

Czy ktoś już z kolegów na forum miał ten problem ? może się podzielić wiedzą ?

pozdrawiam

shevar

  • Gość
[i40 VF] problem lakierniczo-blacharski
« Odpowiedź #1 dnia: 16 Marzec 2015, 11:56:29 »
Myślałem, że to tylko umnie.
Zauważyłem przed zima pierwsze rdzawe plamy na styku szyby i dachu.
Zgłoszone i polakierowane na gwarancji.
Najpierw mówili, że cały dach będzie robiony. Przy odbiorze dowiedziałem się, że lakierowane był tylko pas ok. 5 cm od szyby.

Model z 2012.

Jak juz piszę na forum to dodam jeszcze, że w firmie jeżdżą 2 identyczne modele.
W obu odkręcały się koła. Nie jestem fachowcem i nie wiem czy dobrze się wyrażam.
Nie chodzi o 5 śrób, które odkręcamy przy wymianie. Chodzi o centralna nakrętkę (chyba piasta). Jest ze zbyt miękiego materiału.
W drugim aucie nie ma problemów z lakierem.

Pierun

  • Gość
[i40 VF] problem lakierniczo-blacharski
« Odpowiedź #2 dnia: 16 Marzec 2015, 16:41:47 »
Dzięki za info, będę sie kłócił z hyundai Polska w tej kwestii. Dziś w ASO Pan stwierdził ze to w wyniku uszkodzeń mechanicznych (kamyczki) nastąpiło przerwanie struktury lakierniczej i rozpoczęcie korozji :-/. dziwne tylko że to tylko w tym miejscu jakimś cudem te okropne kamyczki to uczyniły :mrgreen: . Zobaczymy co z tego wyniknie po zgłoszeniu do centrali. Generalnie ASO ma dyspozycje o odrzucaniu tego na gwarancji.

Także chyba miałeś szczęście że tak Cię potraktowli i uznali na gwarancji. Albo byłeś jednym zpierwszych a teraz obrali inną linie obrony. Generalnie lakier i blacha jest papierowa.

Powiedz tylko ile minęło czasu od zakupu auta jak to zauważyłeś?

shevar

  • Gość
[i40 VF] problem lakierniczo-blacharski
« Odpowiedź #3 dnia: 17 Marzec 2015, 10:30:17 »
Zauważyłem pierwsze kropki pod koniec wakacji 2014. Z uwagi na wyjazd wakacyjny umówiłem się na lakierowanie na wrzesień.
Samochód kupiony w lutym 2013 (rocznik 2012).

Koledzy z pracy też straszyli mnie, że będzie wojna z serwisem (że to niby kamyczki).
Pozytywnie mnie zaskoczyli bo nie było nawet o tym rozmowy.
Serwis w Gdańsku.
Tak na marginesie, to raczej nie mogły być kamyczki.

Offline Alonzo_

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 349
[i40 VF] problem lakierniczo-blacharski
« Odpowiedź #4 dnia: 17 Marzec 2015, 17:09:06 »
Poszedłem swojego obadać bo tez '12 :shock: .
Ale nic nie znalazłem nad przednią szybą...narazie

McGregor

  • Gość
[i40 VF] problem lakierniczo-blacharski
« Odpowiedź #5 dnia: 27 Marzec 2015, 00:53:47 »
Choroba to sie zdenerwowalem teraz, u mnie dokladnie na linii dachu z przednia szyba jest normalnie tak ok 2-3 mm rdzawy punkt  - oczywiscie nie ma lakieru. Pani w serwisie poradzila mi zakup lakieru w sztyfcie powiedziala ze to kamyczki, bo ona tez jedzi i40-stka i ma podobnie, ale skoro problem powstaje u was rowniez to znaczy ze to nie kamyczki. Swoja droga w zadnym aucie w mojej historii takich uszkodzen lakieru nie mialem a niektore auta naprawde wiekowe byly. Sprawa bedzie wiec rozwojowa !!!

Piotr1234

  • Gość
rdza to nie problem !!! jest większy problem bo karoseria si
« Odpowiedź #6 dnia: 20 Kwiecień 2015, 10:53:29 »
Piszecie o drobnych ogniskach rdzy, a nie widzicie jak na ramie dachu nad linią okien patrząc od tyłu samochodu pojawiają się wgniecenia. ( popatrzcie na zdjęcia umieszczone na facebook anty hyundai. Same zdjęcia i ilość samochodów z tą wadą daje dużo do rozmyślania. Dlaczego łamie się karoseria. Nie jest to odosobniony przypadek.
Aha myślę że moderator nie wytnie tego postu, bo jest to dość duży problem dla posiadaczy i40 a niewygodny dla Hyundaia.

Iktorn

  • Gość
[i40 VF] problem lakierniczo-blacharski
« Odpowiedź #7 dnia: 21 Kwiecień 2015, 14:17:52 »
Ogniska rdzy to według mojego ASO problem z początku produkcji (2011/2012). Ja u siebie niczego nie zaobserwowałem (także wgnieceń na karoserii).

Denny4

  • Gość
[i40 VF] problem lakierniczo-blacharski
« Odpowiedź #8 dnia: 22 Kwiecień 2015, 00:21:45 »
Rdza na dachu w roczniku 08.2012r.

Dokładnie na środu w odległości około 5 - 8 cm od styku dachu z przednią szybą.
Ognisko korozji wielkości 2zł.
Naprawa gwarancyjna poprzez przeszlifowanie do blachy.
Potraktowanie środkiem wiążącym rdzę w metal.
Zmatowienie całego dachu aż po uszczelkę bagażnika.
Polakierowanie naprawianego obszaru i pociągnięcie bezbarwnego po całości.

Korozja powstała NA dachu, a nie na styku dachu z szybą więc nie ma możliwości udeżenia kamieniem.

P.S.
Sprawdźcie czy nie macie ognisk korozji pod uszczelkami prowadzącymi przewody do klapy bagażnika. U mnie przy okazji rozbierania znaleźli pod uszczelkami kolejne ogniska rdzy.

Pierun

  • Gość
[i40 VF] problem lakierniczo-blacharski
« Odpowiedź #9 dnia: 22 Kwiecień 2015, 20:10:45 »
Korozja pod uszczelką  :shock: No w sumie nie powinienem sie dziwić. Generalnie jeśli chodzi o lakier to jest to poprostu tragedia. To jest tak miękkie że gumowym podeszwem buta, w nadprożach można zrobić bardzo głębokie rysy. W przypadku koloru srebrnego odpryskuje to do czarnego podkładu. Masakra.

A jeśli chodzi o dach to wygląda jakby blacha nie przeszła stosownej kąpieli przed lakierowaniem. Ale nie jestem specjalistą w tej dziedzinie.

aaawww

  • Gość
[i40 VF] problem lakierniczo-blacharski
« Odpowiedź #10 dnia: 09 Październik 2015, 11:21:10 »
Przed tygodniem zauważyłem podobny problem. ASO w Lublinie twierdzi, że to kamyczki. Czy zrobili Ci to w ramach gwarancji, czy placiłeś?

Pierun

  • Gość
[i40 VF] problem lakierniczo-blacharski
« Odpowiedź #11 dnia: 24 Październik 2015, 09:08:28 »
Miałem parkingowe zarysowanie, korzystałem z lakierni i przy okazji zniwelowaliśmy ten problem.

Offline Venom

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 278
[i40 VF] problem lakierniczo-blacharski
« Odpowiedź #12 dnia: 22 Lipiec 2016, 08:21:44 »
Chuja tam kamyczki. Mam też takie trzy punkty w tym dwa na stylu szyby z dachem ale jeden centralnie na środku dachu więc jak do cholery miałbym tam dostać kamieniem ? Chyba z helikoptera :-) Najpierw myślałem że to jakieś ptaki nasrały ale to jest ognisko rdzy pod lakierem tak naprawdę . Pytanie ...czy to podlega gwarancji czy mam się  z tym sam wozić ?

Denny4

  • Gość
[i40 VF] problem lakierniczo-blacharski
« Odpowiedź #13 dnia: 22 Lipiec 2016, 09:48:24 »
Miałem tak samo w odległości kilku centymetrów od styku linii dachu z przednią szybą w stronę tyłu.
Jeżeli robiłeś regularnie co roku przegląd karoserii i masz to wbite w książeczce gwarancyjnej to powinni to zrobić w ramach gwarancji.
Opisywałem całą procedurę naprawy na tym forum.

orzech71

  • Gość
[i40 VF] problem lakierniczo-blacharski
« Odpowiedź #14 dnia: 24 Lipiec 2016, 22:40:00 »
Mam to samo, kilka puntów rdzy i też model 2011/2012. Tylko kupiłem auto z Niemiec i nie mam pieczątek w książce serwisowej, tam gdzie jest serwis lakieru (mam tylko zwykły przegląd). Byłem w ASO i mi odrzucili a z HMP już walczyłem o kamerę cofania i mi uznali ale tutaj małe szanse.
Jest jakiś patent na tą rdze na styku szyby i dachu po za gwarancją?